Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Home Rules [Warheim FS] › Postacie Dramatu [Warheim FS] › Ulther Harginsson, Krasnoludzki Mędrzec
Ulther Harginsson, Krasnoludzki Mędrzec
...propozycje zasad dla nowych Postaci Dramatu.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
View previous topic :: View next topic
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Ulther Harginsson, Krasnoludzki Mędrzec
Posted: Cz list 30, 2017 11:38 AM
Reply with quote

PDF z zasadami dostępny jest TUTAJ.



Ulther Harginsson, Krasnoludzki Mędrzec:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 50 ZK
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +33 PUNKTY
PODSTAWKA: 20 X 20 MM

Krasnoludzcy mędrcy zajmują się gromadzeniem, przechowywaniem i pogłębianiem wiedzy o historii, kulturze i nauce Khazadów. Do ich zadań należy prowadzenie kronik oraz przestrzeganie odwiecznych praw tradycji. W krasnoludzkim społeczeństwie zajmują bardzo wysoką pozycję, a z ich radami liczą się zarówno krasnoludzcy Tanowie jak i Królowie.
Każda krasnoludzka osada, niezależnie od wielkości, posiada swego mędrca, choć - co może mylić przedstawicieli innych ras - tytuł mędrca oznacza często po prostu najzdolniejszego uczonego danej społeczności, niezależnie od faktu, czy dany Krasnolud naprawdę piastuje tę godność.
Nie wszyscy mędrcy zamykają się na całe wieki wśród przepastnych bibliotek. Wielu młodszych, energiczniejszych mędrców porzuca bezpieczne mury twierdz, by ryzykując życiem badać krasnoludzką historię. Szczególnie większe krasnoludzkie społeczności, mogą pozwolić sobie na tymczasowe zwolnienie z obowiązków kilku mędrców, zwłaszcza, gdy ci deklarują chęć odnalezienia zaginionych kronik, pogrzebanych w opuszczonych i zapomnianych bastionach, utraconych w czasie wojen z Elfami i Goblinami.
Podróżujący po Starym Świecie mędrcy mogą liczyć na ochronę, zapewnianą przez krasnoludzkich wojowników, a także na gościnę wszystkich napotkanych Khazadów.
Pochodzący z Karaz-a-Karak mędrzec Ulther Harginsson jest uosobieniem wszystkiego co krasnoludzkie, to długobrody, chciwy, uparty i nieustępliwy stary zrzęda, który z gniewnym błyskiem w oku rozpamiętuje każdą krzywdę wyrządzoną Khazadom przez wrogów.
Pomimo podeszłego wieku Ulther Harginsson dość często opuszcza mury Karaz-a-Karak i wraz ze zbrojnymi kompaniami Krasnoludów wędruje po ziemiach Lenna Sigmara, szczególnym upodobaniem darząc Góry Środkowe położone w pobliżu Miasta Białego Wilka. Jednak mędrzec nie chce nikomu zdradzić czego lub kogo szuka od kilku dekad pośród górskich szczytów.

UWAGI: Ulther Harginsson może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Khazadzi z Gór Krańca Świata, Kompania krasnoludzkich Piwowarów oraz Kult Pogromców z Karak Kadrin.
Mędrzec, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności WALKI lub AKADEMICKICH. Ponadto, bohater specjalny może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:
BŁOGOSŁAWIEŃSTWO PRZODKÓW: Dopóki Ulther Harginsson znajduje się na polu bitwy (i nie Ucieka!, nie został Powalony na ziemię! lub Oszołomiony!), generuje na potrzeby gracza jedną Kostkę Rozproszenia.
MAPY KARTOGRAFA: Krasnoludzki mędrzec, może użyć map przed rozpoczęciem rozgrywania potyczki. Po rozłożeniu map należy wykonać rzut K6 którego wynik odczytany z TABELI DOKŁADNOŚCI MAP KARTOGRAFA określi stopień dokładności z jakim wykonane zostały mapy.
ZWOJE SKRYBY: Ulther Harginsson może użyć zwojów przed rozpoczęciem rozgrywania potyczki. Po rozłożeniu zwojów należy wykonać rzut K6 którego wynik odczytany z TABELI ZWOJÓW SKRYBY określi zawartość pism posiadanych przez bohatera specjalnego.

CHARAKTERYSTYKA ULTHERA HARGINSSONA:
Code::
MĘDRZEC	SZ	WW	US	S	WT	ŻW	I	A	CP
Początkowa	3	5	3	3	4	2	2	1	9
Maksymalna	4	7	6	4	5	3	5	4	10

BROŃ/PANCERZ: Ulther Harginsson posiada SZTYLET i TOPÓR KRASNOLUDZKI oraz PANCERZ Z GROMRILU, GRACZ wedle uznania może wyposażyć Postać Dramatu w dodatkowy oręż i pancerz z LISTY EKWIPUNKU DRUŻYNY.
ZASADY SPECJALNE:
ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ (2), TRUDNY DO ZABICIA, UPORCZYWOŚĆ.
KAMIENNY SPOKÓJ: Starzy Krasnoludowie spodziewają się najgorszego i spędzają wiele czasu na narzekaniu na odwagę młodych Khazadów, jakość dzisiejszej broni i rozmiary współczesnych Goblinów w porównaniu z dawnymi czasami. Wyrwanie ich ze zrzędzenia jest nad wyraz trudne. Bohater specjalny automatycznie zdaje każdy test STRACHU, zaś budzący GROZĘ przeciwnik będzie u Postaci Dramatu wywoływał jedynie uczucie STRACHU, a nie GROZY
KRZEPKI: Ulther Harginsson w czasie licznych wędrówek nabrał niesamowitej krzepy. Postać Dramatu może nosić CIĘŻKI PANCERZ ignorując ujemne modyfikatory do I i SZ.
MĘSTWO PRZODKÓW: Mędrzec przeprowadzając test oparty na współczynniku CP wykonuje rzut 3K6 odrzucając kostkę z najwyższym wynikiem.
NIENAWIŚĆ: Krasnoludowie NIENAWIDZĄ Snotlingów, Gnoblarów, Goblinów, Hobgoblinów, Orków, Czarnych Orków oraz Krasnoludów Chaosu i Bykocentaurów.
NIEUSTĘPLIWOŚĆ: Khazadzi walczą ze wściekłą determinacją i jedynie w ostateczności opuszczają swoje pozycje. Postać Dramatu określając dystans ucieczki wykonuje rzut 3K6 odrzucając kostkę z najwyższym wynikiem.
STARY ZRZĘDA: Starzy Krasnoludowie, szczególnie Kowale Run oraz Długobrodzi i Mędrcy mają tendencje do patrzenia z góry na młodszych Krasnoludów. Te zaś słuchają słów starszych z należą im atencją. Dowolny model stronnika, który znajduje się w odległości nieprzekraczającej 6” od bohatera specjalnego, może przerzucić nieudany test STRACHU lub GROZY, wynik drugiego rzutu jest ostateczny. Należy pamiętać, że umiejętność ta nie ma zastosowania w przypadku, gdy Postać Dramatu jest Oszołomiona!, została Powalona na ziemię! lub Ucieka!.
ZABOBONNY LĘK: Choć Krasnoludowie znani są ze swej niespotykanej odwagi, istnieje coś, co budzi w nich niemal zabobonny lęk. Khazadzi, istoty z gruntu praktyczne i twardo stąpające po ziemi, nie mogąc pojąć natury egzystencji oraz co gorsza nie mogąc przegnać zagrożenia ostrzem topora są podatni na GROZĘ, jaką wywołują w nich istoty eteryczne.
ŻOŁD: Po zakończeniu fazy eksploracji należy wykonać rzut K6, którego wynik określi wartość wynagrodzenia o które ‘upomni’ się Ulther Harginsson. Wynik 1-2 oznacza, że Mędrzec otrzymał pilną wiadomość i musi wrócić do twierdzy, którą opuścił - należy usunąć Postać Dramatu z KARTY DRUŻYNY. Wynik 2-5 oznacza, że Ulther Harginsson zażądał żołdu w postaci K3x15 zk. Natomiast rezultat 6 oznacza, że bohater specjalny zaaferowany ostatnimi wydarzeniami zapomina o żołdzie.

TABELA ZWOJÓW SKRYBY
K6 WYNIK
1 LIST GOŃCZY! Ulther Harginsson znajduje list gończy na którym widnieje podobizna losowo określonego, służącego w kompanii bohatera. Do końca potyczki wrogie modele otrzymują premię +1 do wszystkich testów trafienia ściganego listem gończym bohatera. Ponadto, jeśli przeciwnik Wyłączy z akcji! poszukiwany listem gończym model bohatera to po zakończeniu rozgrywki otrzymuje nagrodę w wysokości połowy kosztu rekrutacji bohatera. Należy zauważyć, że za Wyłączony z akcji! poszukiwany model bohatera nie należy w trakcie sekwencji po potyczce wykonywać rzutów na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ, uznaje się, że model automatycznie zostaje pojmany.
2 HOROSKOP. Postać Dramatu wśród zwojów odnajduje horoskop postawiony przez jednego z wróżbitów. Wybrany przez gracza bohater zapoznaje się z horoskopem, który działa tak jak Karty Tarota (zobacz ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK).
3-4 MAPY. Krasnoludzki mędrzec odnajduje wśród zwojów mapy. Aby określić dokładność planów należy wykonać rzut K6 i odczytać wynik z TABELI DOKŁADNOŚCI MAP KARTOGRAFA.
5 GLEJTY. Wśród zwojów bohater specjalny odnajduje wystawione przez Gildię Kupców glejty dzięki którym w czasie rozgrywania najbliższej sekwencji po potyczce Ulther Harginsson w imieniu bohaterów, może kupować przedmioty Rzadkie płacąc za nie jedynie cenę podstawową.
6 MAPA SKARBÓW. Postać dramatu odnajduje zaszyfrowaną Mapę Skarbów. Jeżeli bohater specjalny nie zostanie Wyłączony z akcji! ilość Łupów! znalezionych przez kompanię w czasie najbliższej fazy eksploracji zostaje zwiększona o +K3.

TABELA DOKŁADNOŚCI MAP KARTOGRAFA
K6 WYNIK
1 FAŁSZYWA! Jedna z map jest fałszywa i wyprowadza drużynę na manowce. Przeciwnik może automatycznie wybrać scenariusz, który będzie rozgrywany.
2-3 OGÓLNIKOWA. Mapa choć przydatna, to wykonana jest pobieżnie i niestarannie. Gracz może przerzucić jedną kostkę podczas najbliższej fazy eksploracji rozgrywanej w czasie sekwencji po potyczce. Wynik drugiego rzutu jest ostateczny.
4 MAPA PODDROGI. Jedna z map Kartografa sporządzona dziwnym, obcym i niepokojącym charakterem pisma mapa ukazuje wąski wycinek wyrytych pod powierzchnią ziemi korytarzy i jaskiń. Gracz może automatycznie wybrać scenariusz, który będzie rozgrywany.
5-6 DOKŁADNA. Mapa została sporządzona niedawno i jest w miarę szczegółowa. Gracz może przerzucić do trzech kostek podczas najbliższej fazy eksploracji rozgrywanej w czasie sekwencji po potyczce. Wynik drugiego rzutu jest ostateczny.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: AreMas
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 459

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 21
_BBOT: 1
Razem: 22
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Strona główna
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy