Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › FAQ...
FAQ...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 10 11 12 ... 22 23 24
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Gabriel_Daco - Cz paźdź 04, 2012 09:31 AM
Vulturius
Nieświadomy
Nieświadomy

Vulturius

Offline

Joined: lut 25, 2016
Posts: 10
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Śr marca 21, 2018 03:20 PM
Reply with quote

1. W kilku scenariuszach jest taki tekst: "Zawarta w nich wiedza, pozwoli wybranemu przez gracza
bohaterowi, gdy osiągnie on kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosuje
NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ na naukę dodatkowej umiejętności AKADEMICKIEJ, nawet jeśli
normalnie są one dla danego modelu niedostępne"
Rozumiem, że bohater oprócz umiejętności za awans dostaje dodatkową darmową umiejętność akadamicką do wyboru ?
2. "RAJTAR
Bohater jest doświadczonym strzelcem i z mistrzowską wprawą posługuję
się wszelkiego rodzaju prochowymi pistoletami oraz pistoletami
strzałkowymi. Model uzbrojony w dwa naładowane pistolety (dowolnego
typu) może w fazie strzelania oddać strzał z obu pistoletów. Ponadto rajtar
może strzelać z jednego pistoletu w każdej turze ignorując zasadę wymaga
przygotowania. W przypadku strzelania z pistoletów (dowolnego typu) z cechą
oręża Xx – WYMAGA PRZYGOTOWANIA czas przeładowania broni prochowej
zostaje skrócony o jedną turę. "
Czyli mając dwa pistolety naładowane, mogę strzelić na raz, a potem co turę strzelać jednym czy mogę strzelać dwoma co turę ?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Śr marca 21, 2018 03:55 PM
Reply with quote

1. Tak.
2. Z obu na raz, a potem jeden na turę.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przytomny
Przytomny

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 135

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Śr marca 28, 2018 09:01 AM
Reply with quote

1) Pytanie o włócznię- to broń drzewcowa ale bez cechy wymaga obu rąk i broń ręczna. Czy to oznacza, że mogę razem z włócznią używać puklerza lub tarczy, ale nie korzystam z zasady "Walka bronią ręczną & tarczą"?

2) Rozumiem, że jeśli posiadam pistolet/pistolet pojedynkowy i włócznię, to muszę wybrać czym atakuję szarżując i z tej broni korzystam dopóki pozostaję związany walką wręcz?

Back to top
View user's profile AIM Address
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1069

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Śr marca 28, 2018 09:52 AM
Reply with quote

1 - broń ręczna = brak premii za użycie tarczy w walce wręcz tylko +1 za samo posiadanie tarczy - czyli tak możesz używac

2 - tak chyba że masz umiejętność pozwalająca ci zmieniać broń w walce


_________________
The first rule of Alpha Legion is – you don't talk about Alpha Legion.

Age of Sigmar na części
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Śr marca 28, 2018 09:53 AM
Reply with quote

Tak.

Tak


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
szczery-do-bolu
Przebudzony
Przebudzony

szczery-do-bolu

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 301
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Wt kwiet 03, 2018 06:26 AM
Reply with quote

Moja krótka propozycja żeby uprościć i ujednolicić zakupy w sekwencji po potyczce.

Najpierw skąd pomysł.

Przy zakupie modeli do doświadczonej grupy stronników trzeba mieć odpowiednią ilość pkt w puli doświadczenia.
Wykonuje się rzut 2K6 i w ten sposób tworzy się tą pulę.

W innych systemach np Malifaux też pojawiają się takie zasady np pula kart, z której to gracz wybiera kiedy zagrywka wysoką A kiedy niską. Jest to element taktyki gry.

Myślę Krnąbrnego rozwińąłbym w ten sposób, że przed przystąpieniem do zakupów należy wykonać wszystkie przysługujące rzuty na dostępność. W ten sposób powstałaby pula wyników z 2K6 skorygowania o różne premie Dostępności itp.
Pozostawiłbym możliwość pomocy bohaterów-gracz decyduje czy woli mieć 5 wynikow9 czy np 3 wyniki Ale lepsze o tą pomoc.

To pozwala wybrać cel zakupu z konkretną dostępnością.
Jeśli wynik jest za słaby pojawia się dotychczowa łapówka Ale już pod konkretny zakup.
Jedynie co, to łapówkę umozliwilbym wyłącznie poprzez posiadanie umiejętności "Żyłka handlowa".

Reasumując:
5 kupujących bohaterów = 5 wyników 2K6 = 5 konkretnych zakupów.
Nie ma przeglądających wyników.

Back to top
View user's profile
Torin
Przebudzony
Przebudzony

Torin

Offline

Joined: stycz 10, 2013
Posts: 285
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Wt kwiet 03, 2018 06:51 AM
Reply with quote

Dobry pomysł. Daje więcej wpływu na to, w jakim kierunku nasza banad bedzie się rozwijać a jednocześnie zostawia element losowości. Warto to przetestować.


_________________
A.Ś.
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Wt kwiet 03, 2018 08:18 AM
Reply with quote

Ale wprowadziłbym następujące ograniczenie. Tyle ile rzutów na dostępność wykonasz tyle max możesz kupić przedmiotów/postaci.

Back to top
View user's profile
Raven
Śniący
Śniący

Raven

Offline

Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 27
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Wt kwiet 03, 2018 08:45 AM
Reply with quote

to taka zasada mocno upraszczająca grę, poszukiwanie przedmiotów nie będzie już żadnym wyzwaniem bo zasadniczo jak dobrze pożąglujesz wartościami to znajdziesz wszystko co chcesz

Back to top
View user's profile
Blumstein
Przytomny
Przytomny

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 135

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Wt kwiet 03, 2018 08:56 AM
Reply with quote

Raven wrote:
to taka zasada mocno upraszczająca grę, poszukiwanie przedmiotów nie będzie już żadnym wyzwaniem bo zasadniczo jak dobrze pożąglujesz wartościami to znajdziesz wszystko co chcesz
Z jednej strony tak, z drugiej jednak mamy ogarniczoną pulę pieniędzy, więc nie kupimy wszystkiego. Ja w czasie kampanijnego grania np. miałem ogromnego pecha i przez dwie potyczki nie udało mi się kupić pistoletu pojedynkowego - pula taki problem by rozwiązała - nie damy rady kupić "wszystkiego", bo nie mamy na tyle kasy, ale nawet przy pechowych rzutach (np. wypadną nam wyniki 1-3 na kilku kościach, bo też np. nie każdy bohater bierze udział w poszukiwaniach) możemy kupić ten konkretny przedmiot lub stronnika, który nadaje pewien kierunek bandzie lub uzupełnia w istotny sposób naszą rozpiskę.

Back to top
View user's profile AIM Address
Raven
Śniący
Śniący

Raven

Offline

Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 27
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Wt kwiet 03, 2018 09:23 AM
Reply with quote

Blumstein wrote:
Raven wrote:
to taka zasada mocno upraszczająca grę, poszukiwanie przedmiotów nie będzie już żadnym wyzwaniem bo zasadniczo jak dobrze pożąglujesz wartościami to znajdziesz wszystko co chcesz
Z jednej strony tak, z drugiej jednak mamy ogarniczoną pulę pieniędzy, więc nie kupimy wszystkiego. Ja w czasie kampanijnego grania np. miałem ogromnego pecha i przez dwie potyczki nie udało mi się kupić pistoletu pojedynkowego - pula taki problem by rozwiązała - nie damy rady kupić "wszystkiego", bo nie mamy na tyle kasy, ale nawet przy pechowych rzutach (np. wypadną nam wyniki 1-3 na kilku kościach, bo też np. nie każdy bohater bierze udział w poszukiwaniach) możemy kupić ten konkretny przedmiot lub stronnika, który nadaje pewien kierunek bandzie lub uzupełnia w istotny sposób naszą rozpiskę.

jeśli mówimy o ograniczonej puli pieniędzy to nie ma to naprawdę żadnego znaczenia, wybierzemy przedmioty tak żeby nas było strać na jak najwięcej i jak najwięcej zaoszczędzić na łapówkach. System losowania dostępności nie doda nam więcej funduszy, ale pozwoli wykorzystać to co mamy "na maksa" bez obawy że coś nam nie wyjdzie, i o to mi chodzi, nawet przy obecnym systemie jeśli dobrze policzysz to ile musiałbyś wyrzucić to raczej nie powinieneś mieć problemów z zakupami chyba że Cię kości oszukają, ale wtedy jak w życiu, wydaje Ci się że wszystko się powinno udać a tu psikus Wink

Nie twierdzę ze propozycja jest zła, można ja oczywiście przetestować dla mnie to jest to ograniczenie elementu losowego gry co na turniejach w moim mniemaniu ograniczy możliwości zdobycia przewagi poprzez dobre rzuty kostką

Back to top
View user's profile
szczery-do-bolu
Przebudzony
Przebudzony

szczery-do-bolu

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 301
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Wt kwiet 03, 2018 09:39 AM
Reply with quote

Pepe wrote:
Ale wprowadziłbym następujące ograniczenie. Tyle ile rzutów na dostępność wykonasz tyle max możesz kupić przedmiotów/postaci.
O to mi chodziło. Robisz 5 rzutów, masz 5 wyników - robisz 5 zakupów.
Chcesz coś mniej dostępnego robisz mniej rzutów Ale wiesz że coś kupisz.
Te przemyślenia naszly mnie po turnieju gdzie miałem kupę kasy i nie mogłem jej wydać.
W kampanii jak grałem bandą z "-" do dostępności było podobnie, tylko sumy były mniejsze.
Po prostu wolałbym wiedzieć że mogę kupić np 3 konkretne przedmioty zamiast trwonić nieudane rzuty na jeden zakup, który w dodatku ktoś może zaj...ć Wink

Back to top
View user's profile
Torin
Przebudzony
Przebudzony

Torin

Offline

Joined: stycz 10, 2013
Posts: 285
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Wt kwiet 03, 2018 10:44 AM
Reply with quote

Dobrze było by tez ujednolicić, że zasady łapówki i wszystkie inne modyfikatory działają na dostępność stronników i przedmiotów. Dzielenie tego to niepotrzebna komplikacja.


_________________
A.Ś.
Back to top
View user's profile
Raven
Śniący
Śniący

Raven

Offline

Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 27
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Wt kwiet 03, 2018 11:40 AM
Reply with quote

szczery-do-bolu wrote:
Pepe wrote:
Ale wprowadziłbym następujące ograniczenie. Tyle ile rzutów na dostępność wykonasz tyle max możesz kupić przedmiotów/postaci.
O to mi chodziło. Robisz 5 rzutów, masz 5 wyników - robisz 5 zakupów.
Chcesz coś mniej dostępnego robisz mniej rzutów Ale wiesz że coś kupisz.
Te przemyślenia naszly mnie po turnieju gdzie miałem kupę kasy i nie mogłem jej wydać.
W kampanii jak grałem bandą z "-" do dostępności było podobnie, tylko sumy były mniejsze.
Po prostu wolałbym wiedzieć że mogę kupić np 3 konkretne przedmioty zamiast trwonić nieudane rzuty na jeden zakup, który w dodatku ktoś może zaj...ć Wink


ale nie bardzo rozumiem o co chodzi, przecież zawsze możesz dać łapówkę która daje +1 do rzutu na dostępność i dodatkowo każdy dodatkowy bohater wysłany na te poszukiwania daje kolejne +1 do wyniku rzutu. J na ostatni turnieju tak robiłem, chciałem jakis ważny dla mnie magiczny przedniot z wysoką dostępnością (chyba 11) to pałaciłem łapówkę i wysyłałem ziomka z 3 kolegami, miałem wprawdzie tylko jeden rzut ale za to miałem do niego +4 i bez większych problemów wychodziło

Back to top
View user's profile
szczery-do-bolu
Przebudzony
Przebudzony

szczery-do-bolu

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 301
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Wt kwiet 03, 2018 11:59 AM
Reply with quote

I koniec zakupów.
Też tak robiłem.
I zostawała kasą której nie można było na nic innego niż powszechne wydać.
A do tego nadal masz rzut na 7+

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 10 11 12 ... 22 23 24
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 167
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy