Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › FAQ...
FAQ...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 13 14 15 ... 22 23 24
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Gabriel_Daco - Cz paźdź 04, 2012 09:31 AM
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pn kwiet 23, 2018 09:51 AM
Reply with quote

Nie. Zwykły krytyk jest na udanym dublecie. Ten z umiejętności na każdym dublecie.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pn kwiet 23, 2018 10:04 AM
Reply with quote

Aaaa, takie czary! Dzięki Smile

Back to top
View user's profile AIM Address
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz kwiet 26, 2018 05:46 AM
Reply with quote

Nie mogę teraz znaleźć tej zasady, ale wydawało mi się, że kompania, w której służy Prezbiter Sigmara nie może używać magicznych przedmiotów.
Czy tak samo jest, kiedy w kompanii służy Kapłan Ursuna?

Z kolei kiedy przeglądam listę przedmiotów magicznych, widzę notki przy niektórych itemach "Przedmiot jest niedostępny dla drużyn w szeregach których służą DUCHOWNI." - rozumiem, że tylko tych przedmiotów nie mogę używać kiedy mam w szeregach Kapłana Ursuna - reszta jest ok?


Drugie pytanie:
Zasada Kislevici - płacę dodatkowym złotem za przedmioty. Tyczy się to także przedmiotów magicznych?

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz kwiet 26, 2018 07:44 AM
Reply with quote

Duchowni ograniczają dostęp do magicznych przedmiotów w sposób, który wymieniłeś, czyli: "Przedmiot jest niedostępny dla drużyn w szeregach których służą DUCHOWNI."

Dopłata dotyczy wszystkich przedmiotów, także magicznych.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz kwiet 26, 2018 08:38 AM
Reply with quote

Czy dopłata za przedmiot brana jest pod uwagę, gdy podliczamy prestiż drużyny, czy bierzemy pod uwagę tylko jego podstawową wartość jak w przypadku przedmiotów rzadkich?

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz kwiet 26, 2018 08:54 AM
Reply with quote

Tylko podstawową.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz kwiet 26, 2018 01:56 PM
Reply with quote

Quote::
Egida Burzy
POZOSTAJE W GRZE
Szorstkie i zimne jak zimowy śnieg słowa Litanii Lodu materializują się wokół duchownego przybierając postać śnieżnej zamieci, która w pogardzie ma plugawy, tchórzliwy oręż niegodny prawdziwego wojownika.

Moc modlitwy oddziałuje na model DUCHOWNEGO i wszystkie sprzymierzone modele znajdujące się w odległości do 12" od Kapłana Ursuna, również takie, które walczą wręcz. Dopóki modlitwa 'pozostaje w grze' objęte działaniem Egidy Burzy modele nie mogą być obrane na cel strzelania z broni dystansowej o SILE 4 lub mniej. Moc modlitwy nie obejmuje nigdy swym działaniem machin wojennych, które mogą strzelać do dotkniętego jego działaniem obszaru w zwykły sposób. Ponadto Egida Burzy nie uniemożliwia strzelania przez bądź z obszaru, który pozostaje pod jego wpływem.
Czy pogrubiony fragment mówi, że przeciwnik będący w obszarze 12'' od Kapłana Ursuna może strzelać z broni dystansowej (jakiejkolwiek) ale do celów poza obszarem, czy również do celów w obszarze?

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz kwiet 26, 2018 03:36 PM
Reply with quote

Może strzelać do celów poza obszarem. Modele w obszarze nie mogą zostać objęte na cel ostrzału broni o S4>.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pn May 20, 2018 12:09 PM
Reply with quote

Czy jeśli używam pistoletu strzałkowego / pistoletu strzałkowego powtarzalnego w reakcji na szarżę, to jeśli do szarży dojdzie, walczę jedynie jedną bronią do walki wręcz (druga ręka jest "pusta")?

Podobnie z bezpośrednim strzałem z pistoletu strzałkowego - czy strzelam tylko w pierwszej turze i broń do walki wręcz traktuję jako "offhand", a w następnych turach walki wręcz walcze już tylko jedną bronią?

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pn May 20, 2018 04:48 PM
Reply with quote

Tak.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: Squigi - dyskusja
Posted: Pn May 21, 2018 08:57 AM
Reply with quote

Hej!

Chciałbym pogadać z Wami na temat Squigów i poziomu ich zbalansowania, ewentualnie taktyki kontrującej Squigi.

Na początek charakterystyka modelu:



Mamy w Rzeszowie kolegę, który gra bandą Nocnych Goblinów, więc moje doświadczenie popieram rozgrywką przeciwko nim - w dużej mierze banda oparta jest na Squigach, w tym przyzywanych przez Szamana (Władca Squigów). Kolega gra nimi bardzo dobrze - dba o odpowiednie rozstawienie Gobbosów, tak, żeby Squigi nie zdziczały itd. Ich ryzyko na zdziczenie to wada, ale - no właśnie czy jest to wystarczająca wada biorąc pod uwagę ich śmieszny koszt w porównaniu ze 4 WW, 5S i 2A?

Jedyny sposób na kontrowanie ich to moim zdaniem zlikwidowanie Goblinów pilnujących ich - w tym momencie do głowy przychodzą mi następujące kontry:
1) Wysoki Lot i bezpośredni atak na Gobbosy.
2) Odstrzelenie Gobbosów.
3) najbardziej oczywiste - wystrzelanie Squigów z bezpiecznej odległości
4) doprowadzenie do rozbicia bandy Goblinów

Oto jakie problemy nam się pojawiają:
AD 1) nie każda banda ma dostęp do jednostek z Wysokim Lotem
AD 2) strzelanie w Warheim jest problematyczne - trudno jest w ten sposób wyeliminować model, dodatkowo, żeby trafić Gobbosa trzeba przebić się przez Squigi (usadowić snajpera na wzniesieniu 2''). Wymanewrowanie ich raczej nie wchodzi w grę - jeśli będziemy na poziomie stołu to gracz gobliński zawsze może wysłać Squiga jako żywą tarczę - strzelec strzela do najbliższego celu, którym jest Squig no i jeśli zwierzę w niego wpadnie, to jest już po nim.
AD 3) raczej nie zadziała - większość modeli strzelców w ludzkich bandach ma US3 (bazowo trafiają na 8+), więc na start trafiają Squigi na 9+, do tego często dochodzi kara za własny ruch, zasięg i robi się nam z tego 10+ / 11+. Squigi jednocześnie są na tyle tanie, że gracz gobliński może kompletnie olać kitranie ich i chowanie za przeszkodami.
AD 4) Gobliny mają poważną wadę - niskie CP, więc można liczyć na ich rozbicie ALE - najpierw mamy do pokonania ścianę Squigów, które liczą się tylko za 1/2 w teście rozbicia, dodatkowo bandy Gobbosów są zwykle liczne i to wcale nie poprawia sytuacji.

Na przykładzie mojego Kislevu i potyczki z Nocnymi Goblinami - Niedźwiedź za 150zk został zaszarżowany przez 3 Squigi. Zdjął jednego i w drugiej turze walki wręcz był Out of action. Mamy zatem jeden model z Siłą 5 i 3 Atakami za 150zk, VS trzy modele z Siłą 5, 2 Atakami o łącznej wartości 45zk.

Następnie zwierzaki zabrały się za resztę mojej bandy - ludzie z 3WT bardzo szybko padali dzięki WW, S i dwóm Atakom pomidorów. W tym czasie Gobliny stały z tyłu ostrzeliwując mnie z dmuchawek, reszta bandy zajęła się zdobywaniem objective'ów. Dodatkowo w naszej kampanii Gobosy mają ogromne ilości kasy, ze względu na to, że ich bohaterowie praktycznie nie schodzą ze stołu, podczas gdy w naszych ludzkich/krasnoludzkich bandach nie obywa się bez strat, bo wszyscy są zjadani na luzie przez mocarne i tanie pomidory.
Ciężko jest walczyć z nimi strzelając - każdy z Was zapewne wie, że banda strzelająca (np. Averland) ma na początku kampanii Warheim pod górkę, ludzie nie grzeszą też ilością WT - gracz gobliński może na luzie przeć do przodu pomidorami wspomaganymi stojącymi z tyłu Gobbosami, podczas gdy ludzka banda może jedynie strzelać w ścianę pomidorów i liczyć na dobre rzuty.


Co sądzicie o poziomie zbalansowania tych bestii? Very Happy

Back to top
View user's profile AIM Address
Elmin
Przytomny
Przytomny

Elmin

Offline

Joined: paźdź 20, 2016
Posts: 60

Post Post subject: Squigi - dyskusja
Posted: Pn May 21, 2018 08:59 AM
Reply with quote

Jak widzę model S5 za 15zk, to mi mina rzednie, to jest absolutny hardkor za te pieniądze Very Happy

Back to top
View user's profile Visit poster's website
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213

Post Post subject: Squigi - dyskusja
Posted: Pn May 21, 2018 09:04 AM
Reply with quote

AD1. próbowałem tanem na wypasie w żyro za jakieś 350ZK komplet, z wbitymi skillami do mordowania dużej ilości ludków, i kilkoma innymi. Z dwoma toporami krasnoludzkimi, w gromrilowym pancerzu. Zabijesz jednego albo dwa gobliny za 50 punktów w sumie a w tym czasie squigi za 15 punktów dobiegną i w jedną turę robią Ci z rzyci jesień średniowiecza.
2. Odpada, bo biegają, bo ukrywają się w wiejskim terenie, bo nikt nie jest na tyle głupi, żeby gobliny biegły w pierwszej linii Smile
3. mhm Very Happy
4. tia...

Moje doświadczenia są podobne, próbowałem żyrokopterem, próbowałem muszkietami. Generalnie gobliny na squigach są super mocną bandą imo, do tego jeśli wygrają pierwszą grę a Ty przegrasz to w kolejnych kampanijnych grach będzie tylko gorzej, underdog nie pomaga wcale nawet jak prestiżu masz 2x mniej.

na następną grę biorę chyba armatę albo jakiś miotacz ognia. Póki co nie mam pomysłu jak ich zjeść.

Swoją drogą przy s5 nawet wt5 na krasnalach na nic się zdaje.


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pn May 21, 2018 09:56 AM
Reply with quote

Punkty Kampanii, tabela Odporności, pierwszy rozwój:

Quote::
PAZERNOŚĆ
Służący w kompanii bohaterowie w fazie eksploracji generują Kostkę Eksploracji nawet wtedy, gdy nie brali udziału w rozgrywce lub w bieżącej sekwencji po potyczce wykonywali rzut na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ!
Czy tyczy się to wszystkich bohaterów, którzy byli Out of Action w trakcie potyczki?

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pn May 21, 2018 10:03 AM
Reply with quote

Tak. Dotyczy wszystkich bohaterów.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 13 14 15 ... 22 23 24
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy