
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Wydarzenia [Warheim FS] › Turnieje Warheim FS › [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ostatnia faktoria...
[Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ostatnia faktoria...
..w klubie Inny Wymiar, Katowice ulica Dębowa 49
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
kozAa
Przebudzony
Joined: list 21, 2015
Posts: 307
|
Post subject: Re: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ostatnia faktoria...
Posted: Pn czerw 24, 2018 03:12 PM
|
|
Jest sporo sposobów żeby uniknąć testów terenu niebezpiecznego spowodowanych czy to przez "noc" czy inne zasady pogody. Wszyskie modele podlegające zasadzie : ranger, leśny duch, zwierzę, uporczywość, pomiot kniei automatycznie zdają testy terenu niebezpiecznego. A szybkość bandy można podnieść na różne sposoby, przedmioty, umiejętności(strateg) itd. Pamiętajcie że w każdym scenariuszu działa zasada zwiadowca , która podnosi też mobilność bandy.Także trzeba tylko pokombinować:) Zawsze można też rozbić przeciwnika i wygrać jeśli stwierdzimy że nie damy rady inaczej spełnić celu potyczki.
|
|
Back to top
|
|
 |
Blumstein
Przebudzony
Joined: list 13, 2017
Posts: 178
|
Post subject: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ostatnia faktoria...
Posted: Pn czerw 25, 2018 07:57 AM
|
|
Owszem, mamy Stratega, Rangera i Zwiadowcę - zwiększają naszą mobilność, dzięki czemu możemy wcześniej dotrzeć do drużyny przeciwnika i wyeliminować bohatera ze znacznikiem, ale nie ma to znaczenia w kontekście limitu tur.
Bohaterom ze znacznikiem, o ile nie podlegają zasadzie "Uporczywość" Ranger nie pomaga bo i tak nie mogą z nim biegać a w ciągu 8 rund muszą donieść swoje znaczniki do strefy rozstawienia przeciwnika. Strefę własną od strefy rozstawienia przeciwnika dzieli 36 cali a np. ludzka banda z szybkością 4 cale na turę w ciągu 8 rund pokona ich 32. Z umiejętnością Strateg mogą przebyć tę odległość ale jest to już bardzo sytuacyjne. Moim zdaniem jeśli mamy alternatywne cele wypełnienia scenariusza, to wypełnienie każdego z nich powinno być teoretycznie możliwe dla każdej drużyny a tutaj wszystkie bandy z ruchem 4 i mniej nie mogą wypełnić jednego z nich. Koniec końców nacisk jest położony na rozbicie wrogiej bandy lub ewentualnie doniesienie swoich trzech znaczników do strefy rozstawienia przeciwnika i wyeliminowanie jednego z bohaterów przeciwnika niosącego znacznik (wtedy mamy pewność, że nikt z jego bandy nie zdąży go podnieść i donieść).
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ostatnia faktoria...
Posted: Śr czerw 27, 2018 11:12 AM
|
|
Proponuję następujące zmiany w trzecim scenariuszu:
Quote:: |
Powrót do obozowiska
Strudzeni, ranni, obciążeni łupami, zmęczeni nieustanną walką drużynnicy zmierzają w kierunku położonego w oddali obozowiska, jednak kapryśni Bogowie Chaosu nie zamierzają pozwolić im na odpoczynek. Zwaśnione kompanie głodnych krwi i złota wojowników po raz kolejny stają naprzeciw siebie, by zmierzyć się w krwawym boju na śmierć i na życie!
Teren:
Zaleca się, aby potyczka została rozegrana na stole o wymiarach 4’x4’.
Należy pamiętać, że w każdej ćwiartce stołu oraz w centrum musi się znaleźć budynek do zajęcia. Gracze przed rozstawieniem makiet ustalają które 5 fragmentów terenu będzie pełnić funkcje budynków wyznaczonych w kartach zadań i/lub scenariuszu.
Ponadto w budynku znajdującym się na środku pola bitwy należy umieścić 3 znaczniki kosztowności. Dowolny model bohatera, CHORĄŻEGO i SYGNALISTY oraz te modele stronników, które nie podlegają zasadzie specjalnej DEMON, LEŚNY DUCH, NIEUMARŁY lub ZWIERZĘ, które w fazie ruchu w czasie wykonywania pozostałych ruchów, będą znajdowały się w odległości do 1” od krawędzi budynku mogą próbować odnaleźć znacznik kosztowności. Należy wykonać rzut K6, wynik 2+ oznacza, że model odnalazł jeden ze znaczników kosztowności zgodnie z zasadami przedstawionymi w ROZDZIALE IIII: RUCH. Natomiast rezultat 1 oznacza, że model został pochłonięty przez przeklętą ciemność i na początku swojej następnej tury w fazie ruchów przymusowych pojawia się na parterze, wskazanego przez przeciwnika, jednego z pozostałych czterech budynków.
Każdy z graczy rzuca K6 w celu ustalenia, który z nich rozpocznie rozmieszczanie elementów terenu (należy przerzucić ewentualne remisy) – wyższy wynik zadecyduje o pierwszeństwie. Gracz wybiera jedną z makiet i umieszcza ją w dowolnym miejscu na polu bitwy. Następnie to samo robi przeciwnik i tak dalej na zmianę, póki elementy terenu się nie skończą.
Pogoda:
W trakcie rozgrywki na polu bitwy panuje przeklęta ciemność. Wszystkie modele, które nie podlegają zasadzie specjalnej DEMON, LEŚNY DUCH lub NIEUMARŁY podlegają następującym regułom:
• Pole widzenia modeli zostaje ograniczone do 3K6”. Rzut określający zasięg pola widzenia, należy wykonać na początku tury każdego z graczy, w fazie rozpoczęcia tury. Wynik obowiązuje wszystkie modele należące do kompanii, nie ma potrzeby wykonywać osobnego rzutu dla każdego z drużynników.
• Modele które w fazie ruchu wykonały bieg lub korzystały ze zdolności LOT muszą wykonać test terenu niebezpiecznego.
• Wszystkie testy trafienia wykonywane dla broni dystansowych przeprowadzane są z karą -1.
Pochodnie i latarnie oraz wszystkie modele i ekwipunek podlegający zasadzie PŁONĄCY ATAK rozświetlają przeklętą ciemność. Wszystkie modele, które w momencie rozpoczęcia fazy ruchu znajdują się w odległości 9” od źródła światła i wykonały bieg lub korzystały ze zdolności LOT NIE muszą wykonać test terenu niebezpiecznego.
Ponadto modele niosące źródło światła mogą zostać obrane na cel broni dystansowych nawet jeśli nie są najbliższym celem, na potrzeby takiego ataku należy zignorować wywołane przeklętą ciemnością reguły.
Drużyny:
Każdy z graczy rzuca K6 (należy przerzucić ewentualne remisy). Gracz z wyższym wynikiem wybiera czy chce rozstawić swoją drużynę jako pierwszy, czy drugi. Gracz, który rozstawia swoje modele jako pierwszy może wybrać jedną z krawędzi stołu, na której rozpocznie potyczkę. Przeciwnik, wystawia swoje modele jako drugi na przeciwległej krawędzi stołu. Wszystkie modele należy rozstawić w strefie rozstawienia w odległości do 6” od brzegu stołu.
Po rozstawieniu modeli gracze rozdzielają pomiędzy należących do drużyny bohaterów, CHORĄŻEGO i SYGNALISTĘ oraz te modele stronników, które nie podlegają zasadzie specjalnej DEMON, LEŚNY DUCH, NIEUMARŁY lub ZWIERZĘ 3 znaczniki kosztowności, przy czym, na początku rozgrywki, żaden model nie może nieść więcej niż jeden znacznik. Należy zauważyć, że model podlegający zasadzie specjalne ZWIADOWCA, który rozpoczyna rozgrywkę posiadając znacznik kosztowności musi zostać rozstawiony w swojej strefie rozstawienia.
Karty zadań:
Po rozstawieniu ale przed określeniem kto rozpocznie grę gracze losują z puli swoich kart zadań 3 karty, 2 zachowują dla siebie jedną przekazują przeciwnikowi. Gracz ma do wykonania dwa swoje zadania i jedno jakie wyznaczył mu przeciwnik. Karty są niejawne, gracze ujawniają je dopiero gdy uda się im wykonać zadanie na nich wyznaczone. Gracz nie może przekazać karty Trofeum nie posiadając w swojej drużynie CHORĄŻEGO lub SYGNALISTY.
Rozpoczęcie potyczki:
Każdy z graczy rzuca K6 i dodaje WT swojego DOWÓDCY (należy przerzucić ewentualne remisy). Gracz z wyższym wynikiem rozpoczyna rozgrywkę.
Cel potyczki:
Rozgrywka zostaje zakończona zwycięstwem drużyny, która zdołała przetransportować 4 lub więcej znaczników kosztowności do strefy rozstawienia przeciwnika lub gdy jedna z drużyn nie zda testu Rozbicia lub po upływie 8 rundy. W przypadku rozbicia zwycięża ta drużyna, która pozostanie sama na placu boju. W przypadku zakończenia gry po 8 rundzie zwycięzcą zostaje ta drużyna, która ma więcej znaczników kosztowności w strefie rozstawienia przeciwnika - w przypadku remisu obie kompanie przegrywają.
Punkty Doświadczenia:
+2 za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje potyczkę to otrzymują +2 PD.
+2 za zwycięstwo. DOWÓDCA drużyny, która osiągnęła cel rozgrywki otrzymuje +2 PD.
+2 za zadanie z wrogiej talii. Drużyna, która osiągnęła cel wyznaczony przez kartę zadań wybraną przez przeciwnika otrzymuje +2 PD do rozdysponowania pomiędzy służących w kompanii bohaterów.
+2 za każdy znacznik kosztowności. Model bohatera, CHORĄŻEGO lub SYGNALISTY otrzymuje +2 PD za każdy znacznik kosztowności przeniesiony do strefy rozstawienia przeciwnika.
+1 za przeciwnika Wyłączonego z akcji!. Każdy bohater otrzymuje +1 PD za każdy Wyłączony z akcji! wrogi model.
Dodatkowe ewentualne PD zgodnie z wykonanymi kartami zadań.
Po zakończeniu potyczki kompanie zwiększają ilość znalezionych w fazie eksploracji Łupów o ilość ewentualnych znaczników kosztowności z którymi zakończyły rozgrywkę.
Po zakończeniu rozgrywki, w czasie sekwencji po potyczce gracze mogą wybrać jedno, dowolne ulepszenia do swojego OBOZOWISKA zgodnie z zasadami podanymi w Rozdziale XIII: Zasady opcjonalne - Obozowisko podręcznika do Warheim FS.
Punktacja turniejowa:
+40 MP za zrealizowanie celu potyczki.
+12 MP (maksymalnie +36 MP) za wykonanie zadania z kart zadań.
+9 MP (maksymalnie +36 MP) za każdy znacznik kosztowności przeniesiony do strefy rozstawienia przeciwnika
+3 MP (maksymalnie +12 MP) za każde 25% modeli przeciwnika, które
zostały Wyłączone z akcji!.
+2 MP (maksymalnie +12 MP) za każdego bohatera, CHORĄŻEGO lub SYGNALISTY przeciwnika, który został Wyłączony z akcji!.
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Bahior
Świadomy
Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska
|
Post subject: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ostatnia faktoria...
Posted: Śr czerw 27, 2018 12:18 PM
|
|
*taktyczny post dla obserwowania*
_________________ thedarkoak.blogspot.com/
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ostatnia faktoria...
Posted: Cz czerw 28, 2018 10:41 AM
|
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
adrenalbooster
Przebudzony
Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213
|
Post subject: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ostatnia faktoria...
Posted: Pt czerw 29, 2018 07:36 AM
|
|
Jak to jest - karta związana z rodzajem bandy jest jedna, i jak wylosuję tą jedną kartę to potem wybieram zadanie w zależności od bandy? Bo wylosowanie zadania dla zupełnie innej bandy jest kiepskie 
Wrócę jeszcze do pytania o znaczniki, bo chyba nikt nie odpowiedział.
Zostawiam znaczniki w strefie rozstawiania przeciwnika i one są po zakończeniu gry moje, czy nie są moje?
Jeśli nie są moje - jakie realne profity da mi dostarczenie ich tam, poza tym, że będę miał 4+ łupy mniej, co jest raczej kiepskim profitem?
_________________ Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
|
|
Back to top
|
|
 |
Bahior
Świadomy
Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ostatnia faktoria...
Posted: Pt czerw 29, 2018 07:50 AM
|
|
Talia każdego z graczy składa się w sumie z 10 kart. 9 ogólnych i 1 charakteru. Inne charaktery nie wchodzą w sklad talii gracza.
Model ze znacznikiem musi dotrzeć do strefy rozstawienia przeciwnika, fizycznie nie zostawiasz tam znaczników, więc jeśli model nie straci znacznika w inny sposób to zostają one w drużynie.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
adrenalbooster
Przebudzony
Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213
|
Post subject: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ostatnia faktoria...
Posted: Pt czerw 29, 2018 07:55 AM
|
|
Okej.
To kolejne pytanie. Przypadek z ostatniej gry  Wylosowałem 'uderz z góry'. Mój przeciwnik wylosował 'uderz z góry', które mi oczywiście oddał. Wypełniłem zadanie. Dostaję nagrodę 2x?
_________________ Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
|
|
Back to top
|
|
 |
Bahior
Świadomy
Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
Breslauer
Nieświadomy
Joined: lut 09, 2014
Posts: 16
Location: Wrocław
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
Elmin
Przytomny
Joined: paźdź 20, 2016
Posts: 60
|
Post subject: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ostatnia faktoria...
Posted: Pn lip 01, 2018 10:49 AM
|
|
Dopisz Haru plz
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ostatnia faktoria...
Posted: Pn lip 01, 2018 11:29 AM
|
|
Elmin wrote: |
Dopisz Haru plz |
Dopisałem.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: [Turniej] WarheimFS w Katowicach - Ostatnia faktoria...
Posted: Śr lip 04, 2018 07:11 PM
|
|
Ogłoszenie.
Chciałbym wysłać sponsorom turnieju kubki z nadrukami i smycze, takie same jak dostajecie Wy, w podziękowaniu za ufundowanie nagród (w końcu niektórzy wspierają turniej od samego początku).
W związku z tym mam do Was pytanie. Czy składka 40 PLN na turniej jest dla Was akceptowalna?
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|