Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › FAQ...
FAQ...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 17 18 19 ... 22 23 24
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Gabriel_Daco - Cz paźdź 04, 2012 09:31 AM
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Errata do Przeklęty Szczurołap.
Posted: Śr czerw 27, 2018 10:38 AM
Reply with quote

Quote::
MGŁA. Okolicę spowija gęsta, zimna i lepka mgła. Pole widzenia zostaje ograniczone do 3K6”. Modele, które w fazie ruchu wykonały bieg lub korzystały ze zdolności LOT muszą wykonać test terenu niebezpiecznego. Ponadto, wszystkie testy trafienia wykonywane dla broni dystansowych przeprowadzane są z karą -1.
Rzut określający zasięg pola widzenia, należy wykonać na początku tury każdego z graczy, w fazie rozpoczęcia tury. Wynik obowiązuje wszystkie modele należące do kompanii, nie ma potrzeby wykonywać osobnego rzutu dla każdego z drużynników. Efekty mgły odczuwają wszystkie modele, które nie podlegają zasadzie specjalnej DEMON, LEŚNY DUCH lub NIEUMARŁY.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przytomny
Przytomny

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 135

Post Post subject: Re: Errata do Przeklęty Szczurołap.
Posted: Śr czerw 27, 2018 05:57 PM
Reply with quote

Czy możemy coś zrobić z czarem Potęga Mroku u Mrocznych Elfów?

Moim zdaniem umieszczenie go na początku listy jest zupełnie bez sensu - sprawia on ze do czasu zdobycia 2 punktów doświadczenia i być może wylosowania Umiejętności w rzutach na rozwój Mag nie może czarować.

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Errata do Przeklęty Szczurołap.
Posted: Śr czerw 27, 2018 06:01 PM
Reply with quote

Blumstein wrote:
Czy możemy coś zrobić z czarem Potęga Mroku u Mrocznych Elfów?

Moim zdaniem umieszczenie go na początku listy jest zupełnie bez sensu - sprawia on ze do czasu zdobycia 2 punktów doświadczenia i być może wylosowania Umiejętności w rzutach na rozwój Mag nie może czarować.
Masz pomysł na jakiś alternatywny czar, czy chcesz zmienić kolejność?


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przytomny
Przytomny

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 135

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Śr czerw 27, 2018 07:01 PM
Reply with quote

Chętnie zmienilbym kolejność - nadawalby się czar Piekielny Wrzask - ma fajne utility a zarazem wymaga podjęcia ryzyka że względu na zasięg.

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Śr czerw 27, 2018 07:24 PM
Reply with quote

Blumstein wrote:
Chętnie zmienilbym kolejność - nadawalby się czar Piekielny Wrzask - ma fajne utility a zarazem wymaga podjęcia ryzyka że względu na zasięg.
A co reszta o tym sądzi? Mysli


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przytomny
Przytomny

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 135

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Śr czerw 27, 2018 08:10 PM
Reply with quote

Wypowiedzcie się bo bym co poczarowal Very Happy

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Errata do Przeklęty Szczurołap.
Posted: Cz czerw 28, 2018 09:14 AM
Reply with quote

Quote::
Łamacz mieczy:
Łamacz Mieczy posiada cechy oręża BROŃ RĘCZNA, PARUJĄCY oraz WYWAŻONY. Ponadto, jeśli władający łamaczem mieczy model wykona udane parowanie, może spróbować złamać MIECZ, SZTYLET lub RAPIER trzymany przez przeciwnika. Należy wykonać rzut K6. Wynik 5+ oznacza, że broń przeciwnika została złamana. Złamany oręż należy traktować jak broń improwizowaną. Nie można złamać magicznego lub runicznego lub mechanicznego ORĘŻA.
Dotyczy także khutarów, spaczkhutarów i trójzębów oraz mechanizmu parowania.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przytomny
Przytomny

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 135

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz czerw 28, 2018 02:26 PM
Reply with quote

Zauważyłem, że podobnie ma się sprawa w magii Wysokich Elfów - moim zdaniem pierwsze zaklęcia, które są "wybieralne" powinny dawać jakieś korzyści i chodzi mi bardziej o "utility" niż "damage" - tak jak właściwie wszystkie szkoły magii mają jakieś fajne opcje, typu przyzwanie Wilków, stawianie na nogi Ogłuszonych itd.

Back to top
View user's profile AIM Address
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz czerw 28, 2018 04:53 PM
Reply with quote

Nie każdy musi mieć bonus.

Back to top
View user's profile
Blumstein
Przytomny
Przytomny

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 135

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz czerw 28, 2018 09:58 PM
Reply with quote

Z tym że cała reszta kiedy rzuci kostką przy wyborze pierwszego czaru może wybrać pierwszy z listy, który jest uzyteczny, Mroczne i Wysokie Elfy maja 1/3 szans, że wylosują czar bezużyteczny, jeśli nie mają innego. W ten sposób mag musi zdobyć poziom (przy kiepskich grach dopiero po drugiej potyczce) i liczyć na Umiejętność w rzucie na awans. Jeśli jej nie zdobędzie, to znowu jakieś dwie gry jest sobie zwykłym wojem, który może rozpraszac czary przeciwnika.

Nie widzę też tego jako kwestii balansowania rozgrywki - Leśne Elfy maja pierwszy czar z listy uzyteczny, w odróżnieniu od dwóch innych band Elfów.

Back to top
View user's profile AIM Address
Elmin
Śniący
Śniący

Elmin

Offline

Joined: paźdź 20, 2016
Posts: 36

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz czerw 28, 2018 10:19 PM
Reply with quote

Dla mnie taka zmiana jest spoko, ogólnie uważam, że zaczynanie gry z bezużytecznym magiem jest po prostu słabe i nie tyle nie dotyczy balansu czy debalansu, co sprawia, że aż troszkę szkoda tego złota na taki model, a jednak "trzeba" bo "bohater!".

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 07:14 AM
Reply with quote

A ja będę się upierał, że nie wszystkie bandy muszą mieć tak samo.

Back to top
View user's profile
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 181

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 07:22 AM
Reply with quote

'tak samo'? Smile toż różnic jest od cholery.
Też nie rozumiem, czemu mroczniaki mają cierpieć - cierpią już wystarczająco dopłacając do wszystkiego i mając problemy z dostępnością. Prawda jest taka, że pomijając różnice mają po prostu 'gorzej', szczególnie na starcie.
Też jestem za tym, żeby zmienić jedynki na jakiś bezpieczny czar.


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 07:28 AM
Reply with quote

Czy ja wiem, czy gorzej? Mają pięć jednostek latających które stosując wysoki lot wybierają cel jaki chcą. Mają mocnych bohaterów.

Back to top
View user's profile
Rejmond
Nieświadomy
Nieświadomy

Rejmond

Offline

Joined: stycz 25, 2017
Posts: 10

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 07:29 AM
Reply with quote

A skoro o czarach wysokiego maga mowa, to ich zaklęcie na 3, Odwaga Asuryana, jeśli dobrze pamiętam, jest jednym z najbardziej bezużytecznych zaklęć, jakie w życiu widziałem. Ma efekt, że póki pozostaje w grze, wszystkie sojusznicze modele wokół maga mogą przerzucać nieudane rzuty na Strach i Grozę. Problem polega na tym, że Wysokie Elfy już mają pasywną umiejętność, która pozwala im przerzucać wszystkie testy na CP, tak długo, jak ich przeciwnicy nie są Neutralni. Podsumowując, to zaklęcie się przydaje tylko, gdy drużyna ma naprzeciwko drużynę Neutralną, która ma modele wzbudzające Strach.

Pierwsze zaklęcie Wysokich Elfów jest dość fajne na późniejsze scenariusze, zwłaszcza, że można je próbować rzucić jedną kostką (wchodzi na 5+), która akurat się została po rzucaniu innych zaklęć. Ale kiedy jest pierwszy mecz, i mam tylko to pierwsze zaklęcie, to przedstawiając swoją drużynę przeciwnikom, zwykłem je nazywać "Ja nie potrafię rzucać zaklęć, to ty też nie będziesz.".

Osobiście, proponuję zamienić te dwa zaklęcia miejscami, i zamiast tej nieszczęsnej odwagi, dać coś, co się zawsze albo prawie zawsze przydaje. Tak, jak wcześniej pisali, nie musi być mocne, ani ofensywne. Po prostu chcę mieć poczucie, że mój czarodziej coś czaruje i się przydaje.

A skoro już o magii mowa, to ten cały system z kośćmi czarowania i rozpraszanie jest, moim zdaniem, strasznie słaby. No bo nie ma w tym żadnej strategii, tylko każdy ma jedną najlepszą opcję, którą robi, i można tylko liczyć na dobre rzuty. Jak mamy dwóch magów na pierwszym poziomie, to każdy próbuje rzucić swoje jedyne zaklęcie dwiema kośćmi, a ten drugi próbuje je rozproszyć dwiema. Koniec. Na drugim poziomie, mamy minimum strategii po stronie rzucających. Tzn. mogę coś zrobić dwiema kośćmi bezpiecznie, albo zaryzykować trzema. A przeciwnik będzie próbował rozpraszać swoimi dwiema, bo czemu nie. Jak się spotyka dwóch magów na trzecim, to mają cztery kości do czarowania i trzy do rozpraszania. Znowu, przy czarowaniu, najlepszą opcją jest spróbować rzucić dwa zaklęcia. Natomiast przy rozpraszaniu, jedyną opcją jest próba rozproszenia czegoś trzema.

I to wszystko przy założeniu, że spotykają się magowie na analogicznych poziomach. Kiedy przeciwnik ma lepszego czarodzieja, albo jakiegokolwiek kapłana, to robi się śmiech na sali. Zapomnij, że cokolwiek poczarujesz, bo przeciwnik rzuci w ciebie wiadrem kości rozproszenia, które wygenerował jakiś model chowający się za górami, za lasami na drugim końcu stołu. I nic nie możesz z tym zrobić. Teraz twój czarodziej nic nie robi, tylko co najwyżej generuje tę dodatkową kość rozproszenia, żeby być może coś utrudnić przeciwnikowi.

Według mnie, najlepsze byłoby pozbycie się w ogóle kości rozproszenia i osłabienie wszystkich zaklęć, żeby magowie nie stali się przegięci. Niech każdy mag rzuca se zaklęcia tak, jak umie. W fabularnych grach to działa i nikt nie narzeka. Wiem, że ten system jest wzięty z warhammera bitewnego, ale ten system jest inny pod masą względów. Tam ścierają się olbrzymie armie, i efekty zaklęć są bardzo silne. Więc twórcy doszli do wniosku, że zamiast próbować to zbalansować, dadzą każdej armii jakieś kości rozpraszania i już. Warheim nie musi kurczowo trzymać się tych schematów, zwłaszcza, że te schematy nie są tak dobre. Niech każdy, kto ma w drużynie duchownego albo czarodzieja, czaruje sobie swoje zaklęcia, i rozpatruje swoje efekty (przypominam: odpowiednio słabsze efekty, niż to, co jest teraz).

Na koniec, obligatoryjne przypomnienie: To jest moje zdanie / moje opinie. Czytający mogą je przemyśleć i się zgodzić albo nie. Pozwalam.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 17 18 19 ... 22 23 24
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 167
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy