Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › FAQ...
FAQ...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 18 19 20 ... 22 23 24
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Gabriel_Daco - Cz paźdź 04, 2012 09:31 AM
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 07:33 AM
Reply with quote

Ale harpia to glass cannon trochę. Do tego jak spadnie to prawie na pewo umrze, chyba że przeciwnik jest warzywem. Odkupić ciężko.
Nie mam doświadczenia w graniu na mroczniaki, mam raptem kilka gier na koncie, ale w żadnej z tych gier wiedźma nie była jakoś szczególnie denerwująca. Ba, w ogóle jej nie zauważałem.


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 07:40 AM
Reply with quote

Nie sądzę aby umarła. Tym bardziej, że mogą w kilka atakować cele, mają po dwa ataki z dobrą WW. Widziałem na ostatnim turnieju taktykę Szczerego i się sprawdzała dopóki nie trafił na mnie Very Happy

Back to top
View user's profile
Elmin
Przytomny
Przytomny

Elmin

Offline

Joined: paźdź 20, 2016
Posts: 60

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 07:48 AM
Reply with quote

A ja się z Tobą Pepe nie zgodzę. Grając Nehekarą mam fajną jedynkę (skarabeusze są bardzo spoko) ale potem sobie taki czarodziej stoi i zbija bąki, nie będąc w żaden sposób wartościową jednostką w czasie gry. Dlaczego, zupełnie serio, model ma być bezużyteczny, skoro za niego zapłaciłeś? Jasne, niech niesie znacznik skarbu i potem ew. daje kostkę eksploracji, ale to takie mierzenie nieco na wyrost.
Może nie chodzi mi o to, by każdy miał -RÓWNO- bo to bez sensu, każda jedynka jest inna. Nehekara ma skarabeusze, Ogr rzuca Druzgoczący a Leśny Elf zamieni Ci teren w otwarty - super! Coś się dzieje, czarodziej się przydaje. Zawsze ta jedynka -coś- robi. Może więc na początkowej bandzie, gdzie każdy model jest na wagę złota, dać tym mroczniakom cokolwiek, co się jakoś przyda? Sporo się grywa meczy niekampanijnych na startowej bandzie i wtedy takie mroczniaki są w plecy na start, a w sumie dlaczego?

Back to top
View user's profile Visit poster's website
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 07:50 AM
Reply with quote

bo są czarne! Very Happy


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 08:01 AM
Reply with quote

Dzięki za komentarze. System magii o którym piszesz był stosowany w Mordheim, mnie się to nie podobalo dlatego wprowadziłem ten z WFB, który uważam za lepszy, bo moim zdaniem lepiej oddaje naturę magii i pojedynki magów.

To prawda, że duchowni na początku skutecznie rozpraszają magię, a ich modlitwy wychodzą automatycznie. Ale łatwo je rozproszyć i nie są ofensywne. Ponadto duchowni ograniczają dostęp do magicznych przedmiotów.

Co do zaklęć, to jestem w stanie zamienić je miejscami. Pytanie tylko o Elfów Wysokiego Rodu i jaki zaklęcie proponuje w zamian za Odwagę Asuryana?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 08:30 AM
Reply with quote

Dzięki za zainteresowanie tematem Adam! Smile

U Elfów Wysokiego rodu myślę że fajne byłoby to:

Quote::
Tarcza Saphery

RZUCONY NA 9+, POZOSTAJE W GRZE

Mag podporządkowuje Wiatry Magii swojej woli, tworząc wokół swych sprzymierzeńców ochronny całun z połyskującej, magicznej energii. Strzały i bełty mijają Elfów nie czyniąc im szkody, a ciosy mieczy i pchnięcia włóczni z rozkazu maga tracą swą moc.
Moc zaklęcia oddziałuje na model MAGA i wszystkie sprzymierzone modele znajdujące się w odległości do 12" od Maga Elfów Wysokiego Rodu również takie, które walczą wręcz. Dopóki zaklęcie 'pozostaje w grze' objęte działaniem zaklęcia modele otrzymują Magiczną Ochronę na 5+.
Przydatne, nie ofensywne zaklęcie - dość trudne do rzucenia na początku co równoważy dawany przez nie bonus. Dodatkowo Mag nie może stać za górami, za lasami żeby je rzucić, tylko musi być blisko swoich wojowników więc podobnie jak przy proponowanym przeze mnie Piekielnym Wrzasku u Mroczniaków gracz musi podjąć pewne ryzyko.

Co do systemu magii w Warheim - mi się podoba to, że jest jakaś interakcja między magami. To, że można czar rozproszyć wcale nie oznacza, że rozproszyć się go uda a to, że czar jest potężny i może sporo namieszać wcale nie oznacza, że uda się go rzucić.

Pepe wrote:
Nie sądzę aby umarła. Tym bardziej, że mogą w kilka atakować cele, mają po dwa ataki z dobrą WW. Widziałem na ostatnim turnieju taktykę Szczerego i się sprawdzała dopóki nie trafił na mnie Very Happy
To prawda, że mroczniaki mają Harpie z dość dobrymi statystykami, ale ciężko jest moim zdaniem oprzeć na nich całą strategię - zanim Harpia wykona Wysoki Lot a potem rzuci się na cel, musi zdać dwa testy - każdy z szansą 66,66% na powodzenie - kilka razy już mi się zdarzyło, że Harpia albo nie wystartowała, albo zgubiła się w przestworzach i wylądowała gdzieś na krawędzi stołu po 2-3 turach. Owszem, jest mocna, ale jej skuteczne użycie jest obarczone sporym ryzykiem i niepowodzenie może bardzo namieszać w planach. Dostępność 9 +1 za zasadę Obcy i mamy model za 35zk, który jest w użyciu bardzo losowy i trudny do zastąpienia.

Back to top
View user's profile AIM Address
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 08:51 AM
Reply with quote

A może zamiast wprowadzać zmianę czaru dać elfom możliwość przerzutu na pierwszy czar. Taką umiejkę.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 08:57 AM
Reply with quote

Pepe wrote:
A może zamiast wprowadzać zmianę czaru dać elfom możliwość przerzutu na pierwszy czar. Taką umiejkę.
Ale że Magowie Elfów rzucają 2x na pierwszy czar i gracz może wybrać?
Też warte rozważenia.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 09:04 AM
Reply with quote

nie wiem, czy to poprawi sytuację. Prawda jest taka, że wszystkie inne drużyny też mają 2 czary do wyboru, gdzie jeden z nich (jedynka) jest zawsze czarem coś robiącym, zazwyczaj zresztą jest to jeden z lepszych czarów na liście Wink


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 09:08 AM
Reply with quote

Ależ jedynka u elfów też coś robi ale nie jako pierwszy czar. Dlatego mieliby oni jako znawcy magii prawo do przerzutu na pierwszy losowany czar. I można dać jeszcze zapis, że w każdym kolejnym rzucie mogą zamienić wylosowany czar na pierwszy. Takiej możliwości nie mają inne drużyny.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 09:15 AM
Reply with quote

Pepe wrote:
Ależ jedynka u elfów też coś robi ale nie jako pierwszy czar. Dlatego mieliby oni jako znawcy magii prawo do przerzutu na pierwszy losowany czar. I można dać jeszcze zapis, że w każdym kolejnym rzucie mogą zamienić wylosowany czar na pierwszy. Takiej możliwości nie mają inne drużyny.
Brzmi jak plan. Mysli


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 09:27 AM
Reply with quote

Ale z kolei ci sami znawcy magii ryzykują wyrzucenie 2x 1-2 na kostce przy losowaniu :D.
Nawet za bardzo nie zgrywa mi się to fluffowo:
Mroczne Elfy wsiadają na barkę w Naggaroth, Egzekutor jest, Korsarz obecny, Wieszczka Khaina - doskonale, mamy wybitnego maga. Co tam umiesz pani dziejko?
Znam czar, który wzmacnia działanie wszystkich innych czarów, których póki co nie znam.
Witamy na pokładzie!

Back to top
View user's profile AIM Address
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 09:30 AM
Reply with quote

Masz dwa rzuty. Masz szczęście w kościach albo nie. Sorry Winnetou Wink

Back to top
View user's profile
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 09:31 AM
Reply with quote

No nie, bez jaj Smile Dodajmy jeszcze zasadę, że jeśli świeci słońce, to Wieszczka rzuca żółtymi kostkami. Jeśli kostka stanie na jakiejś krawędzi i wynik będzie niejednoznaczny, będzie mogła rzucić 2x fioletową kością. Jeśli fioletowa artyleryjska będzie wskazywać kierunek, z którego wschodzi księrzyc, wieszczka rzuca czar z nieodpartą siłą.
Po co komplikować zasady jeszcze bardziej, kiedy w zupełności wystarcza jedna mała zmiana kolejności czaru?


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt czerw 29, 2018 09:37 AM
Reply with quote

Gra i tak jest mocno losowa, więc nie widzę powodu, żeby dodawać kolejne elementy losowe.

Back to top
View user's profile AIM Address
<
1 2 3 ... 18 19 20 ... 22 23 24
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy