Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › FAQ...
FAQ...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 21 22 23 24
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Gabriel_Daco - Cz paźdź 04, 2012 09:31 AM
InCarius
Nieświadomy
Nieświadomy

InCarius

Offline

Joined: stycz 29, 2016
Posts: 16

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Cz lip 12, 2018 07:41 PM
Reply with quote

Zmiany w magii bardzo na plus (zwłaszcza, że głównie gram długouchami) Smile Po dzisiejszej grze i dyskusji z Trawusem nasunął nam się jeden wniosek - pierwszy czar z magii ognia też się kwalifikuje do zmiany naszym zdaniem (fluffowo to najbardziej ofensywna domena o ile się nie mylę a zerówka daje odporność na płonące ataki co samo w sobie baardzo sporadycznie jest wykorzystywane). Może również jakaś wymiana/modyfikacja?

Back to top
View user's profile
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt lip 13, 2018 08:54 AM
Reply with quote

Tamte zmiany wynikały bardziej z niemożności używania czarów a nie z ich 'słabości' Smile
Chociaż jeśli chodzi akurat o magię ognia to mi się ona też super ofensywna zawsze wydawała... znacznie bardziej, niż w Warheimie


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt lip 13, 2018 09:16 AM
Reply with quote

adrenalbooster wrote:
Tamte zmiany wynikały bardziej z niemożności używania czarów a nie z ich 'słabości' Smile
Chociaż jeśli chodzi akurat o magię ognia to mi się ona też super ofensywna zawsze wydawała... znacznie bardziej, niż w Warheimie
W połączeniu z dostępnymi dla Piromanty umiejętnościami zaklęcia ofensywne są całkiem druzgoczące. Twisted Evil


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)...
Posted: Pt lip 13, 2018 10:11 AM
Reply with quote

fakt, nie przeglądnąłem listy skilli Smile mój błąd, idę za karę zrobić podstawkę dla Generała..


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
ijon
Śniący
Śniący

ijon

Offline

Joined: May 23, 2018
Posts: 33

Post Post subject: FAQ...
Posted: Pt lip 13, 2018 09:57 PM
Reply with quote

1. ...i nawiązując do powyższego posta: scenariusz "O jeden most za daleko", po 8 turach skrobania sobie nawzajem pancerzy przez krasnoludy i wampiry, wampiry w końcu nie zdają testu rozbicia. Czyli teoretycznie cel scenariusza spełniony, ale czy gra kończy się od razu, czy jednak przeprowadza się całą procedurę z ucieczką (czyli związane w walce wręcz modele uciekają), ekipa goni itd.

Jeżeli to drugie, to powstaje kilka kolejnych pytań Wink

2. Po prostu odbywa się ucieczka z walki wręcz, ewentualna pogoń i po tym gra się kończy, czy gra się tak długo, dopóki nie uciekną wrogie figurki za stół?
3. Jeśli to drugie to co zwycięska drużyna może robić, strzelać do nich, szarżować? Czy tylko stoją i wiwatują? Smile
4. Co ze znacznikami kosztowności u postaci które walczyły wręcz w momencie Rozbicia? Dzisiaj było tak, że w tym scenariuszu "O jeden most za daleko" Wampir, który bił się z moim Inżynierem, miał znacznik, oraz Gwardzista, walczący z moim Tanem i Łamaczem też miał jeden. Zrobiliśmy tak, że Wampir uciekł inżynierowi (damn you krótkie nóżki!), a Gwadzistę gonili obaj moi, i jeden dogonił, a drugi nie. Wampir rzucił na CP i wyszło, że uciekł z kosztownościami, natomiast znacznik tego Gwardzisty, który został przejechany, przekazaliśmy mojemu Tanowi, który go dogonił (i daliśmy Tanowi 1 PD za WzA przeciwnika). Ok?
5. Oraz, czy gdyby w powyższej sytuacji Wampir, mimo że uciekł, nie zdał CP i upuścił kosztowności, to oznaczałoby, że ja je przejmuje automatycznie, czy musiałbym dobiec do miejsca, gdzie je niby upuścił? Albo upuściłby je w miejscu gdzie ZACZYNAŁ ucieczkę?

6. No i jeszcze jeden fragment mnie zaniepokoił - była tu ta wątpliwość, rozwiana wcześniej, że modele mają pole widzenia 360 stopni - jednak na stronie 13, w punkcie "Szarża na niewidoczny model", stoi:

Quote::
Jeżeli gracz chce, by jego postać zaszarżowała wrogi model znajdujący się w promieniu INICJATYWY liczonej w calach, którego postać nie widzi (na przykład taki model, który znajduje się za plecami lub za rogiem budynku)

7. No i ostatnie... zrobił ktoś kartę drużyny w formie excellowej tabelki, nawet niekoniecznie jakiejś oskryptowanej z wartościami itemów itd.? Ew. ile piwa można dostać, za zrobienie takiej? ;))

Edit: 8. A nie, jeszcze jedno - skoro dostawiać się trzeba do krawędzi, to znaczy że przy takiej samej wielkości podstawek, jednego kolesia może lać 4 wrogów, czy 8? Smile Znaczy czy jak krawędzie się skończą, to można dostawiać się rogami podstawek przy szarży?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Sb lip 14, 2018 06:45 AM
Reply with quote

1-3. Jeżeli modele były związane walką wręcz, to przegrany ucieka, a zwycięzca goni przeciwnika. Dotyczy to tylko modeli związanych walką wręcz. Po rozegraniu ucieczki i pościgów gra kończy się.

4-5. Modele które nie zdały testu rozbicia, zatrzymują znaczniki kosztowności jeśli wykonają udany test CP. Niepowodzenie oznacza, że wyrzucają znaczniki ale przeciwnik już nie może ich podnieść.

6. To błąd. Nie powinno być fragmentu "za plecami". Poprawię to.

8. Można do rogów. Czyli 8.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
ijon
Śniący
Śniący

ijon

Offline

Joined: May 23, 2018
Posts: 33

Post Post subject: FAQ...
Posted: Sb lip 14, 2018 08:13 PM
Reply with quote

Dzięki za odpowiedzi jak zwykle. Ale ad pktu 4-5: to w przypadku scenariusza tego O jeden most za daleko zasadniczo może się zdarzyć tak, że jak jako obrońca wylosujesz 2 albo najlepiej 3 znaczniki kosztowności na starcie, to może się opłacać posłać jakieś dwa najtańsze truchła na zabicie, zadeklarować dobrowolne rozbicie i bez ryzyka walki zgarnąć sporo expa i kasy Wink

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Sb lip 14, 2018 08:36 PM
Reply with quote

Tak, pod warunkiem, że modele że znacznikami wykonają udany test CP i utrzymają znaczniki.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
ijon
Śniący
Śniący

ijon

Offline

Joined: May 23, 2018
Posts: 33

Post Post subject: FAQ...
Posted: Pn lip 15, 2018 12:37 PM
Reply with quote

A czy Celny Strzał w kwestii zmniejszania skuteczności osłony kombuje się z Mechanizmem Optycznym/Strzelca? Smile Czy mój Inżynier może zostać Roboknypem Snajperem strzelającym przez ściany? Smile

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: FAQ...
Posted: Pn lip 15, 2018 12:40 PM
Reply with quote

ijon wrote:
A czy Celny Strzał w kwestii zmniejszania skuteczności osłony kombuje się z Mechanizmem Optycznym/Strzelca? Smile Czy mój Inżynier może zostać Roboknypem Snajperem strzelającym przez ściany? Smile
Niestety nie. Działają tak samo, w tym samym czasie i efekty nie kumulują się.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: FAQ...
Posted: Wt lip 17, 2018 01:28 PM
Reply with quote

Pytanie odnośnie ulepszenia obozowiska:
Quote::
Kompania Najemników:
Na wyniszczonej wojną północy Imperium nietrudno o dobrze wyszkolonych najmitów, których lojalność można kupić złotem. Urzędnicy z kompanii najemników chętnie pomogą spisać odpowiednie umowy i wyszukać odpowiednich najmitów.
UWAGI: W trakcie sekwencji po potyczce kompania może przyjąć, bez żadnych opłat, na usługi jedno z Najemnych Ostrzy, pod warunkiem, że najmita może służyć w drużynie. Po zakończeniu następnej potyczki, Najemne Ostrze odejdzie w swoją stronę, chyba że dowódca postanowi zawrzeć kontrakt i będzie płacił ustalony w opisie najmity żołd. Jeżeli drużyna nie zawrze kontraktu z Najemnym Ostrzem należy wykonać rzut K3, którego wynik określi przez ile potyczek Najemne Ostrze nie będzie mogło być zatrudnione przez krnąbrnego dowódcę.

CENA: 50+3K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.

Jeżeli mamy wykupioną Kompanię Najemników, to czy wynajmując kogoś przez nią musimy rzucać na dostępność najemnika, czy jest dostępny "z urzędu"?

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Wt lip 17, 2018 02:38 PM
Reply with quote

Trzeba rzucać.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz lip 19, 2018 08:28 AM
Reply with quote

Quote::
Ukrywanie się:

Postać, która wykonała ruch (ale nie bieg lub LOT) może UKRYĆ SIĘ za osłoną, która znajduje się nie dalej niż 1” od niej. Obok UKRYTEJ postaci należy umieścić znacznik UKRYCIA. Model pozostaje UKRYTY, dopóki znajduje się za osłoną (zobacz ROZDZIAŁ VI: STRZELANIE), nie może być w tym czasie obrany na cel ataku z broni dystansowej, szarży oraz zaklęć typu magiczny pocisk, choć nadal odczuwa skutki zaklęć obszarowych oraz takich, które nie wymagają by rzucający zaklęcie MAG widział cel. Model UKRYTY może, bez zdradzania swojej pozycji wykonać ruch (ale nie bieg lub LOT), o ile zakończy go za kolejną zasłoną. Model UKRYTY, który wykona bieg, LOT, zaszarżuje, ostrzela przeciwnika lub rzuci zaklęcie, wyjawia swoją pozycję. Model nie może UKRYĆ SIĘ jeżeli w pobliżu znajdują się wrogie modele. Model zostanie dostrzeżony lub usłyszany bez względu na to jak dobrze się UKRYJE. Postacie automatycznie wykrywają przeciwników, próbujących UKRYĆ SIĘ, w promieniu ich INICJATYWY liczonej w calach. A więc model, którego współczynnik INICJATYWA ma wartość 3 automatycznie wykryje UKRYTEGO przeciwnika znajdującego się w odległości do 3” od niego. Ponadto, wykryty model przestaje być UKRYTY dla wszystkich postaci przeciwnika.

Pytanie konkretnie o poniższy fragment i jak to wygląda w odniesieniu do umiejętności Szczurołapa i Sieciarzy Nocnych Goblinów:
Quote::
Postać, która wykonała ruch (ale nie bieg lub LOT) może UKRYĆ SIĘ za osłoną, która znajduje się nie dalej niż 1” od niej.


Quote::
UKRYWANIE SIĘ: Szczurołap do mistrzostwa opanował sztukę ukrywania się. Dopóki najmita pozostaje w odległości do 1” od dowolnego elementu terenu miejskiego, przeciwnik musi wykonać udany test I aby zaszarżować lub ostrzelać, także magicznymi pociskami, model Szczurołapa (choć model nadal odczuwa skutki zaklęć obszarowych oraz takich, które nie wymagają by rzucający zaklęcie MAG widział cel).

Ukrywanie się (tylko Sieciarz Nocnych Goblinów): Bohater do mistrzostwa opanował sztukę ukrywania się. Dopóki Sieciarz Nocnych Goblinów pozostaje w odległości do 1” od dowolnego elementu terenu wiejskiego, przeciwnik musi wykonać udany test I aby zaszarżować lub ostrzelać, także magicznymi pociskami, model bohatera (choć Niziołek nadal odczuwa skutki zaklęć obszarowych oraz takich, które nie wymagają by rzucający zaklęcie mag widział cel).

Głowię się nad kwestią wordingu - przy zwykłym ukrywaniu się jest mowa o ukryciu ZA OSŁONĄ a u Szczurołapa / Sieciarza jest mowa jedynie przebywaniu w odległości 1'' od dowolnego elementu terenu.

Wrzucę tu pieczołowicie przygotowany w paincie schemat xD



Zatem w sytuacji gdy założymy, że:
a) czerwony model jest zwykłym modelem i korzysta ze zwykłych zasad ukrywania się, jest w granicy 1'' od przeszkody (czarna linia), jest poza zasięgiem Inicjatywy modeli zielonych, linia wzroku modelu A jest zakłócona przez przeszkodę, ale model B widzi model czerwony, to model czerwony może się ukrywać?
b) czerwony model jest Szczurołapem lub Sieciarzem z wykupioną umiejętnością i jest na terenie odpowiednio miejskim / wiejskim, jest w granicy 1'' od przeszkody (czarna linia), jest poza zasięgiem Inicjatywy modeli zielonych, linia wzroku modelu A jest zakłócona przez przeszkodę, ale model B widzi model czerwony, to model czerwony może się ukrywać?
c) czy różnica pomiędzy ukrywaniem się zwykłego modelu a ukrywaniem się Szczurołapa / Sieciarza polega jedynie na tym, że "zwykły" model czerwony może się ukryć w sytuacji jak na obrazku, ale zostaje automatyczny wykryty gdy znajdzie się w zasięgu inicjatywy modeli zielonych, natomiast żeby zaszarżować Szczurołapa / Sieciarza TRZEBA pomyślnie przejść test Inicjatywy?

I teraz kolejne pytanie. Załóżmy, że sytuacja jest inna - czerwony model znajduje się w zasięgu inicjatywy modeli zielonych:
a) jest modelem korzystającym ze zwykłych zasad ukrywania się - jasnym jest, że nie może się ukrywać
b) jest Szczurołapem / Sieciarzem na odpowiednim terenie - czy nawet po biegu taki model jest automatycznie ukryty, bo znajduje się w odległości 1'' od przeszkody i modele zielone przed zaszarżowaniem muszą ZAWSZE pomyślnie zdać test Inicjatywy?

Post nieco przydługawy ale chciałbym to wyjaśnić bo była wczoraj o to wojna :D.

Back to top
View user's profile AIM Address
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz lip 19, 2018 08:34 AM
Reply with quote

wrzucę to, co Ci pisałem na privie, co myślę (ale fajnie jakby ktoś mądrzejszy to zaopiniował Very Happy ):

1a nie
1b tak
1c zwykły model musi być za przeszkodą goblin/szczurołap nie

2a zgadza się
2b zgadza się

Jeśli źle myślę, wałowałem! ale nie z premedytacją Smile


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz lip 19, 2018 08:59 AM
Reply with quote

Przy zwykłym ukrywaniu się model musi być za osłoną dla każdego wrogiego modelu.

Mistrz ukrywania się nie musi być za zasłoną.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 21 22 23 24
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy