Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Pytania i odpowiedzi...
Pytania i odpowiedzi...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 4 5 6 7 8
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
ijon
Śniący
Śniący

ijon

Offline

Joined: May 23, 2018
Posts: 33

Post Post subject: Pytania i odpowiedzi...
Posted: Pn paźdź 22, 2018 02:50 PM
Reply with quote

Przydałaby mi się ta wiedza na turnieju, który już był Smile

Back to top
View user's profile
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 208

Post Post subject: Pytania i odpowiedzi...
Posted: Wt paźdź 23, 2018 11:31 AM
Reply with quote

stary, to był mój 3 turniej, a znowu przez nieznajomość zasad (lub przez brak pewności siebie - pozwalałem sobie wcisnąć cokolwiek jeśli chodzi o zasady co do których nie byłem pewny) straciłem kilka punktów Very Happy Mam nadzieję, że czwarty turniej mnie już niczym nie zaskoczy.


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
ijon
Śniący
Śniący

ijon

Offline

Joined: May 23, 2018
Posts: 33

Post Post subject: Pytania i odpowiedzi...
Posted: Wt paźdź 23, 2018 03:08 PM
Reply with quote

Właśnie, odnośnie straconych punktów na turnieju - da się snotlinga ograbić z tych jego grzybków do rzucania? Very Happy

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8508
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Pytania i odpowiedzi...
Posted: Wt paźdź 23, 2018 03:40 PM
Reply with quote

Nie, bo to zasada specjalna.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
ijon
Śniący
Śniący

ijon

Offline

Joined: May 23, 2018
Posts: 33

Post Post subject: Pytania i odpowiedzi...
Posted: Wt paźdź 30, 2018 12:39 AM
Reply with quote

Dobra, takie rzeczy: Szafirowy Portal - przez niego można tylko i wyłącznie przejść/przebiec, czy można też przez niego szarżować i strzelać? Graliśmy, że można, ale to chyba troszkę OP... Wink Ponadto czym się różni od Wrót Ziemi, które też są na 7+, ale mają jeszcze w opisie że ruch przez nie, jeśli skończy się w kontakcie z wrogiem to liczy się jako szarża...? Chochlik drukarski? Smile

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8508
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Pytania i odpowiedzi...
Posted: Wt paźdź 30, 2018 06:13 AM
Reply with quote

ijon wrote:
Dobra, takie rzeczy: Szafirowy Portal - przez niego można tylko i wyłącznie przejść/przebiec, czy można też przez niego szarżować i strzelać? Graliśmy, że można, ale to chyba troszkę OP... Wink Ponadto czym się różni od Wrót Ziemi, które też są na 7+, ale mają jeszcze w opisie że ruch przez nie, jeśli skończy się w kontakcie z wrogiem to liczy się jako szarża...? Chochlik drukarski? Smile

Tak, to niedopatrzenie. Powinno być:
Quote::
Udane rzucenie zaklęcia tworzy magiczne wrota łączące dwa punkty na stole, które muszą znajdować się w odległości do 24” od MAGA. Wrota należy traktować jak ‘zwykłe’ drzwi, które można przekroczyć w fazie ruchu, jeżeli ruch taki prowadzi do kontaktu z wrogiem, to jest to równoznaczne z szarżą (szarża ta podlegać będzie wszystkich zasadom szarży).

Strzelać nie można.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Gen.Miotk
Nieświadomy
Nieświadomy

Gen.Miotk

Offline

Joined: lut 19, 2018
Posts: 6

Post Post subject: Pytania i odpowiedzi...
Posted: Wt paźdź 30, 2018 12:57 PM
Reply with quote

Czy w Warheimie można się wspinać na drzewa? Czy da się z nich strzelać i strzelać do jednostek ukrytych wśród gałęzi? Walka wręcz na drzewie? Drzewoduchy jakieś propsy? Czy ataki ogniowe coś zmieniają?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8508
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Pytania i odpowiedzi...
Posted: Wt paźdź 30, 2018 01:10 PM
Reply with quote

Można się wspinać o ile można postawić gdzieś model na drzewie.

Można strzelać o ile drzewo nie jest lasem.

Leśny duch i płonący atak nic nie dają.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
verdome
Śniący
Śniący

verdome

Offline

Joined: sierp 01, 2018
Posts: 48

Post Post subject: Pytania i odpowiedzi...
Posted: Pn list 11, 2018 02:51 PM
Reply with quote

Czy zwierzęta z Ekwipunku można dokupić jako stronnika czy tylko jako wierzchowca/zwierzę pociągowe?
Czy można zmienić zwierzę pociągowe na inne np z lwa na elfiego rumaka?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8508
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Pytania i odpowiedzi...
Posted: Pn list 11, 2018 04:14 PM
Reply with quote

Jako stronnika można na przykład dokupić psa bojowego.

Nie można zmieniać zwierząt pociągowe na inne niż te, wymienione w opisie jednostki.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Theoden91
Nieświadomy
Nieświadomy

Theoden91

Offline

Joined: sierp 03, 2018
Posts: 5
Location: Warszawa

Post Post subject: Pytania i odpowiedzi...
Posted: Cz list 15, 2018 11:02 PM
Reply with quote

Mam jeszcze kilka wątpliwości do rozwiania:

1. Czy umiejętność z pkt odporności "konsyliarz" działa też na najemników?

2. Czy machina wojenna, którą w wyposażeniu ma najemnik, również nie wlicza się do limitu jednostek oraz co za tym idzie, nie jest liczona podwójnie przy podziale łupów?

3. Czy prestiż który dodaje najemnik posiadający na swoim wyposażeniu machinę wojenna, uwzględnia również 25pkt?
3a.Jeżeli tak to czy jeżeli machina którą na swoim wyposażeniu posiadał najemnik uległa zniszczeniu, powinno się obniżyć prestiż o te 25pkt?
3b. Co z żołdem w takim wypadku? Czy będzie otrzymywał pełną kwotę czy ulegnie ona jakiejś redukcji? A może w ogóle jak maszyna się zepsuje to najemnik się pakuje i odchodzi?

4. Czy jeżeli machina uległa zniszczeniu, jedyną możliwością, by znowu z niej skorzystać jest zwolnienie i zatrudnienie kolejnego najemnika?

5. Czy ulepszenia obozowe wliczają się do prestiżu bandy?

6. Co wlicza się do limitu 5 przedmiotów Ekwipunku specjalnego? Czy wliczają się magiczne/zaklęte/runiczne/mechaniczne przedmioty + te z działu Ekwipunek specjalny?
Na przykładzie:
Postać bohatera ma sztylet, miecz magiczny, tarczę, hełm, łuk, zbroje magiczna, ogniste strzały, magiczny talizman i zaklęty przedmiot. W tym przypadku 5/5?

7. Jak jest liczona mikstura zdrowia? Czy wlicza się jako Ekwipunek specjalny?

8. Jakie są limity magicznych przedmiotów? W podręczniku raz jest mowa o 3 kategoriach raz o 4 (lub 5 w przypadku maga). Czy dobrze rozumiem że można mieć jednocześnie max 1 magiczna broń, max 1 magiczna zbroje/hełm/tarcze, max 1 magiczny talizman, max 1 arkana i max 1 zaklęty przedmiot?


Last edited by Theoden91 on Pt list 16, 2018 01:44 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8508
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Pytania i odpowiedzi...
Posted: Pt list 16, 2018 08:54 AM
Reply with quote

1. Tak.

2. Nie wlicza się. Najemne Ostrze ma swój prestiż, który jest dodawany do drużyny.

3. Tak

3a. Nie.

3b.Decyzja gracza.

4. Tak.

5. Wliczane są do kosztu ekwipunku.

6. Myślę, że jest to dość jasno opisane w rozdziale Ekwipunek.

Quote::
Limit ekwipunku specjalnego dla bohaterów:

W odróżnieniu od modeli stronników, bohaterowie posiadają dostęp do przedmiotów, ekwipunku oraz towarów, które wymieniono w ROZDZIALE XV: EKWIPUNEK, a najzamożniejsi z bohaterów mogą zakupić także przedmioty magiczne i runiczne.

Każdy model bohatera, oprócz broni i pancerza, który wymieniony został w akapicie LIMIT ORĘŻA & PANCERZA może posiadać najwyżej 5 przedmiotów z paragrafu EKWIPUNEK SPECJALNY, które wymieniono w ROZDZIALE XV: EKWIPUNEK. Do liczby przedmiotów nie wlicza się ZŁOTYCH KORON, które przechowywane są w skarbcu drużyny. Ponadto, należy zauważyć, że:

- Bohater może mieć nie więcej niż po jednym magicznym lub runicznym lub mechanicznym przedmiocie z czterech kategorii (jeden magiczny lub runiczny lub mechaniczny ORĘŻ, jeden magiczny lub runiczny lub mechaniczny PANCERZ, jeden magiczny lub runiczny lub mechaniczny TALIZMAN oraz jeden ZAKLĘTY PRZEDMIOT), ponadto drużyna może posiadać jeden magiczny lub runiczny lub mechaniczny SZTANDAR i jedną magiczną lub runiczną lub mechaniczną MACHINĘ WOJENNĄ.

- ARKANÓW mogą używać jedynie MAGOWIE lub DUCHOWNI, a żaden bohater nie może mieć więcej niż 1 tego typu przedmiot.

Jeżeli model posiada i używa magiczny lub runiczny lub mechaniczny ORĘŻ lub PANCERZ, to przedmioty takie wliczane są zarówno do limitu oręża & pancerza, jak i do ograniczonego do 5 przedmiotów ekwipunku bohaterów.

7. Tak.

8. Patrz punkt 6.

Artefakty dzielą się na trzy rodzaje: magiczny lub runiczny lub mechaniczny.

A te mają swoje kategorie: oręż, zbroja, talizmany, arkana, zaklęte przedmioty oraz niedostępne dla bohaterów sztandary.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Vitu$
Nieświadomy
Nieświadomy

Vitu$

Joined: list 21, 2018
Posts: 2
Location: Rzeszów

Post Post subject: Re: Pytania i odpowiedzi...
Posted: Śr list 21, 2018 06:21 PM
Reply with quote

Cześć wszystkim.

Opis hipotetycznej (jeszcze) sytuacji:

Dla uproszczenia, tylko poniższe modele i ich zasady będą rozpatrywane:
Mam mój model z bronią o zasadzie Siewca Zarazy.
Mam wrogi model, który posiada kilka punktów Żyw

Model z Siewcą zaszarżował wrogi model, który nie zdał testu Wt. Wg. zasady Siewcy, wrogi model zostaje ogłuszony przed rozpatrzeniem jakichkolwiek ataków. Mój model nie rzucił 1, także stoi dzielnie i walczy.

Pytania:
1. atakuje ogłuszony model (który został ogłuszony w inny sposób niż mój atak), czyli wystarczy że uda mi się zranić wrogi model?
2. jeśli zranię wrogi model, a ten nie zda żadnego rzutu na ochronę, to wrogi model traci 1 punkt Żyw, czy od razu wszystkie, niezależnie od tego, ile ich posiada
3. jeśli na oba powyższe pytania odpowiedź brzmi "nie", to jaka jest poprawna interpretacja zasad?


Nie mogłem znaleźć odpowiedzi na te pytania w podręczniku, acz jeszcze się uczę gdzie czego szukać

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8508
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Pytania i odpowiedzi...
Posted: Śr list 21, 2018 06:46 PM
Reply with quote

Vitu$ wrote:
Cześć wszystkim.

Opis hipotetycznej (jeszcze) sytuacji:

Dla uproszczenia, tylko poniższe modele i ich zasady będą rozpatrywane:
Mam mój model z bronią o zasadzie Siewca Zarazy.
Mam wrogi model, który posiada kilka punktów Żyw

Model z Siewcą zaszarżował wrogi model, który nie zdał testu Wt. Wg. zasady Siewcy, wrogi model zostaje ogłuszony przed rozpatrzeniem jakichkolwiek ataków. Mój model nie rzucił 1, także stoi dzielnie i walczy.

Pytania:
1. atakuje ogłuszony model (który został ogłuszony w inny sposób niż mój atak), czyli wystarczy że uda mi się zranić wrogi model?
2. jeśli zranię wrogi model, a ten nie zda żadnego rzutu na ochronę, to wrogi model traci 1 punkt Żyw, czy od razu wszystkie, niezależnie od tego, ile ich posiada
3. jeśli na oba powyższe pytania odpowiedź brzmi "nie", to jaka jest poprawna interpretacja zasad?


Nie mogłem znaleźć odpowiedzi na te pytania w podręczniku, acz jeszcze się uczę gdzie czego szukać

1. Nie.
2. W tym wypadku traci 1 punkt Żw.
3. Jeśli model został, na początku fazy walki wręcz został Oszołomiony! w wyniku działania zasady siewca zarazy, to wykonujesz normalnie Ataki swojego modelu rzucając na trafienie i zranienie oraz wykonując ewentualne rzutu na efekt zranienia. Na koniec fazy walki wręcz bierzesz pod uwagę najwyższy rzut na efekt zranienia i stosujesz go do wrogiego modelu.

Odpowiedź znajdziesz na końcu rozdziału walka wręcz.

Quote::
Uwagi:
Jeżeli model dysponujący kilkoma atakami zada przeciwnikowi kilka ran należy wykonać rzut za każdą ranę i zastosować najwyższy wynik z TABELI EFEKT ZRANIENIA. Model nie może w tej samej fazie walki wręcz wykonując kolejno ATAKI najpierw Oszołomić! lub Powalić na ziemię! wroga, a następnie wykonując kolejne ciosy Wyłączyć z akcji! przeciwnika.
Ponadto, jeżeli postać jest związana walką wręcz ze sprawnym wrogiem, nie może atakować Oszołomionego! lub Powalonego na ziemię! przeciwnika, odzwierciedla to sytuację, w której postać skupia uwagę na realnym i bezpośrednim zagrożeniu jakie stanowią sprawni wrogowie, którzy z kolei będą starali się chronić swoich towarzyszy.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 208

Post Post subject: Pytania i odpowiedzi...
Posted: Śr list 21, 2018 07:22 PM
Reply with quote

można powiedzieć, że przegrałem przez to turniej poprzedni Very Happy teraz już pamiętam.. Very Happy


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
<
1 2 3 4 5 6 7 8
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 2857 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 33593 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 127708 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 179002 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
No new posts Kostnica Pytania i odpowiedzi [AoS]
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
42 Staś 10806 Pytania i odpowiedzi [...
 Śr marca 22, 2017 02:12 PM 
wellofeternity View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Gwardzista
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 452

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 17
_BBOT: 0
Razem: 17
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 169
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy