Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
[Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

1 2
>
View previous topic :: View next topic

Propozycje:
Obniżenie kosztu bohaterów i stronników o -5 zk.
69% 69% 69%
 69%  [ 9 ]
Obniżenie kosztu stronników o - 5 zk.
23% 23% 23%
 23%  [ 3 ]
Pozostawienie kosztu rekrutacji bez zmian.
7% 7% 7%
 7%  [ 1 ]
Total Votes : 13
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
Posted: Pn stycz 06, 2019 08:29 PM
Reply with quote

Ponieważ chciałbym w ciągu do 20 stycznia opublikować podręcznik z aktualizacjami obowiązującymi w czasie najbliższego turnieju Warheim FS - Księstwa Graniczne mam do Was pytanie.

W TEJ dyskusji pojawiła się propozycja obniżenia kosztu rekrutacji ludzkich modeli w drużynach ludzi* o -5 zk.

Ponieważ chciałbym poznać Wasze zdanie na ten temat, proszę o ustosunkowanie się do powyższej propozycji za pomocą ankiety. Przy czym, bardziej zależy mi na postach w których wypowiecie się za jedną z opcji lub przedstawicie swoją własną.

Oczywiście klikanie w okno powyżej jest także wskazane.

A. Obniżenie kosztu bohaterów i stronników o -5 zk.

B Obniżenie kosztu stronników o - 5 zk.

C Pozostawienie kosztu rekrutacji bez zmian.



*Przez drużyny ludzi rozumiem: Cyrkowcy z Ligii Ostermarku, Łowcy czarownic, Muszkieterzy z Nuln, Piechota morska z Marienburga, Gladiatorzy z Jałowej Krainy, Siostry Sigmara, Strażnicy dróg z Averlandu, Zbrojna kompania z Ostlandu, Zbrojni z Middenheim, Żołnierze z Reiklandu, Rycerze Graala, Zbrojna chorągiew z Kisleva, Piraci z Sartosy, Psy Wojny, Raubritterzy z Księstw Granicznych.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
Posted: Pn stycz 06, 2019 08:54 PM
Reply with quote

Tak, obniżenie kosztu rekrutacji o 5zk ma sens. Do rozważenia bohaterowie i/lub stronnicy. Pozwoli to na zabranie trochę żelastwa, które w Imperium dla ludzi powinno byc względnie dostepne. Ostatecznie pozwoli zwerbowa ze dwa modele więcej.


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Bahior
Świadomy
Świadomy

Bahior

Offline

Joined: paźdź 20, 2014
Posts: 448
Location: Chorzów
Filia Śląska

Post Post subject: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
Posted: Pn stycz 06, 2019 09:03 PM
Reply with quote

Jak dla mnie obniżenie stronników ma sens - bohaterowie to wszak wyjątkowe jednostki ale stronnicy dla ludzkich band to często goście praktycznie z łapanki.


_________________
thedarkoak.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Visit poster's website
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213

Post Post subject: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
Posted: Pn stycz 06, 2019 10:50 PM
Reply with quote

imo A to dobra opcja. Ludzie są najbardziej rozpowszechnioną nacją w Imperium a jakoś tego po turniejach nie widać...


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
Elmin
Przytomny
Przytomny

Elmin

Offline

Joined: paźdź 20, 2016
Posts: 60

Post Post subject: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
Posted: Pn stycz 06, 2019 10:51 PM
Reply with quote

Zaznaczyłem A, głównie dlatego, że uważam iż nawet ludzcy bohaterowie dupy nie urywają, szczególnie jak zestawi się ich nie wiem, z elfami. Jasne, rozwoje inne, drzewka inne, etc - ale zaczynamy z tym samym.

W naszej dyskusji pojawiła się jeszcze opcja, że jasne - można zrobić tak, że -5zk na stronnikach dla ludzi, ale ludzcy bohaterowie zaczynają jakoś delikatnie lepiej. Albo boost do statsów, albo po prostu - do ekwipunku. Mam obawy czy dodatkowa darmowa umiejka na start, to nie za mocna rzecz.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
Posted: Pn stycz 07, 2019 12:18 AM
Reply with quote

Jestem za opcja A - braki w statystykach będzie mozna nadrobic ekwipunkiem lub dodatkowymi modelami Smile

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
Posted: Pn stycz 07, 2019 12:14 PM
Reply with quote

Na dropboxie umieściłem pdf z 'nowymi kosztami'. Rzućcie okiem, przetestujcie rozpiski pod kątem turnieju i dajcie znać co myślicie w TYM temacie.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
Posted: Wt stycz 08, 2019 03:04 AM
Reply with quote

Od siebie dodam jeszcze jedną sugestię, która mogłaby trochę urozmaicić ludzkie bandy, bez obniżania kosztu bohaterów. IMHO fajnym przykładem ciekawie zbalansowanej bandy ludzkiej są Cyrkowcy z Ligi Ostermarku.
Szarlatan zaczyna z zasadą specjalną Niepokojący.
Treser - z zasadą Treser Very Happy
Cyrkowiec - Akrobata, Wspinaczka
Siłacz - Akrobata, Siłacz, Wspinaczka
Żongler - Akrobata, Nożownik, Wspinaczka

Podobnie Psy Wojny: mają bardzo fajny bonus w postaci zasady Kompania Najemników i duży wybór stronników wyspecjalizowanych - mamy aż trzech, którzy startują z Szermierzem, Kusznicy ignorują kary za strzał na daleki zasięg. Ciekawa, w jakiś sposób ukierunkowana banda z dobrymi bonusami na start.

Moim zdaniem, jeśli na start dalibyśmy chociaż niektórym bohaterom band jakiś skill, lub dali coś ciekawego stronnikom, znacznie urozmaiciłoby ich koloryt i dało pewien boost na start.
Np dostęp do stronników z umiejętnością Siłacz i bronią dwuręczną, który byłby Greatswordem (oczywiście z odpowiednią ceną i dostępnością).
Averlandzcy bohaterowie mogliby mieć na start Uporczywość.
Jakiś bohater Ostlandu - Taran / Twardy jak ściana

To taka luźna sugestia na przyszłość, ale byłoby to ciekawe.

Back to top
View user's profile AIM Address
verdome
Przytomny
Przytomny

verdome

Offline

Joined: sierp 01, 2018
Posts: 73

Post Post subject: Re: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
Posted: Wt stycz 08, 2019 11:05 PM
Reply with quote

Blumstein wrote:
Od siebie dodam jeszcze jedną sugestię, która mogłaby trochę urozmaicić ludzkie bandy, bez obniżania kosztu bohaterów. IMHO fajnym przykładem ciekawie zbalansowanej bandy ludzkiej są Cyrkowcy z Ligi Ostermarku.
Szarlatan zaczyna z zasadą specjalną Niepokojący.
Treser - z zasadą Treser Very Happy
Cyrkowiec - Akrobata, Wspinaczka
Siłacz - Akrobata, Siłacz, Wspinaczka
Żongler - Akrobata, Nożownik, Wspinaczka

Podobnie Psy Wojny: mają bardzo fajny bonus w postaci zasady Kompania Najemników i duży wybór stronników wyspecjalizowanych - mamy aż trzech, którzy startują z Szermierzem, Kusznicy ignorują kary za strzał na daleki zasięg. Ciekawa, w jakiś sposób ukierunkowana banda z dobrymi bonusami na start.

Moim zdaniem, jeśli na start dalibyśmy chociaż niektórym bohaterom band jakiś skill, lub dali coś ciekawego stronnikom, znacznie urozmaiciłoby ich koloryt i dało pewien boost na start.
Np dostęp do stronników z umiejętnością Siłacz i bronią dwuręczną, który byłby Greatswordem (oczywiście z odpowiednią ceną i dostępnością).
Averlandzcy bohaterowie mogliby mieć na start Uporczywość.
Jakiś bohater Ostlandu - Taran / Twardy jak ściana

To taka luźna sugestia na przyszłość, ale byłoby to ciekawe.

Brzmi to znacznie ciekawiej niż zabawa z kosztami Very Happy

Ogólnie ludzkie bandy mają już dostęp do szybszej generacji złota co jest bardzo odczuwalne w kampanii, więc zmniejszenie kosztu jednostek IMO jest słabym pomysłem.

W indywidualnych rozgrywkach widać, że Ludzkie bandy odstają. Ich gorsze staty w jednostrzałowych potrafią bardzo boleć.

Podsumowując jestem za zmniejszeniem kosztu ale tylko w rozgrywkach jednostrzałowych. W Kampanii ludzkie bandy szybko obrastają w eq i wyrównują tym niższe staty.

Back to top
View user's profile
Blumstein
Przebudzony
Przebudzony

Blumstein

Offline

Joined: list 13, 2017
Posts: 178

Post Post subject: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
Posted: Cz stycz 10, 2019 10:02 AM
Reply with quote

Nie do końca się zgodze z szybszą generacją złota - teoretycznie masz 5 bohaterow na start, ale jeśli nie chcesz wystawić licznej, ale gołej bandy, to ci bohaterowie muszą normalnie iść do walki a statystykami nie różnią się za bardzo od stronników, zatem często spadają ze stołu i z tych 5 bohaterów z mojego doświadczenia w eksploracji bierze udział 3. W takiej sytuacji musisz już wybierać - dokupić ekwipunek, czy odbudowywać straty kupując świeżych stronników po 25zk.

Są skille, które ułatwiają generowanie przychodu, ale nie można zapominać, że skupiając się na nich obniżamy potencjał bojowy bohaterów.

Ponadto wcale niemała ilość ludzkich band musi dopłacać k6-2k6-3k6 do ekwipunku.

Back to top
View user's profile AIM Address
verdome
Przytomny
Przytomny

verdome

Offline

Joined: sierp 01, 2018
Posts: 73

Post Post subject: Re: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
Posted: Cz stycz 10, 2019 11:30 AM
Reply with quote

Blumstein wrote:
Nie do końca się zgodze z szybszą generacją złota - teoretycznie masz 5 bohaterow na start, ale jeśli nie chcesz wystawić licznej, ale gołej bandy, to ci bohaterowie muszą normalnie iść do walki a statystykami nie różnią się za bardzo od stronników, zatem często spadają ze stołu i z tych 5 bohaterów z mojego doświadczenia w eksploracji bierze udział 3. W takiej sytuacji musisz już wybierać - dokupić ekwipunek, czy odbudowywać straty kupując świeżych stronników po 25zk.

Są skille, które ułatwiają generowanie przychodu, ale nie można zapominać, że skupiając się na nich obniżamy potencjał bojowy bohaterów.

Ponadto wcale niemała ilość ludzkich band musi dopłacać k6-2k6-3k6 do ekwipunku.

Jako że gram mrocznymi elfami to mam inne spojrzenie na generację złota Very Happy
Fakt że 2-3 pierwsze potyczki kampanii z generacją złota jest różnie i tu główną rolę odgrywa fart. Potem wszyscy biorą Pazerność i przypływ złota się stabilizuje i kto ma więcej bohaterów ten szybciej i dalej zachodzi, czyli ludzkie bandy mają naturalna przewagę.

Koszt to też kwestia spojrzenia 25 zk to dla mnie drobne za które nic nie kupię, ale o znowu perspektywa Mroczniaków Very Happy

Back to top
View user's profile
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 213

Post Post subject: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
Posted: Cz stycz 10, 2019 11:48 AM
Reply with quote

widzisz, nie u wszystkich ludzkich band jest tak dobrze z bohaterami Very Happy Są takie, które prawie że nie mają szans na 6 bohatera w trakcie trwania turnieju, a temat się przy okazji turnieju właśnie rozpoczął. Co z tego, że po 4 grach mogę się dorobić 6 bohaterów i zacznę generować kasę i mogę dogonić inne bandy, jak sekwencja po 3 grze jest ostatnią turniejową sekwencją? Smile


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
verdome
Przytomny
Przytomny

verdome

Offline

Joined: sierp 01, 2018
Posts: 73

Post Post subject: Re: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
Posted: Cz stycz 10, 2019 12:19 PM
Reply with quote

adrenalbooster wrote:
widzisz, nie u wszystkich ludzkich band jest tak dobrze z bohaterami Very Happy Są takie, które prawie że nie mają szans na 6 bohatera w trakcie trwania turnieju, a temat się przy okazji turnieju właśnie rozpoczął. Co z tego, że po 4 grach mogę się dorobić 6 bohaterów i zacznę generować kasę i mogę dogonić inne bandy, jak sekwencja po 3 grze jest ostatnią turniejową sekwencją? Smile

Nie samym turniejem człowiek żyje Very Happy Gra ma 3 aspekty: Turniej, Kampanię i indywidualne rozgrywki.

To co pomoże w Turnieju może rozwalić grę w Kampanii.

Back to top
View user's profile
Grish
Świadomy
Świadomy

Grish

Offline

Joined: kwiet 29, 2014
Posts: 869
Location: Banden
Filia Śląska

Post Post subject: Re: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
Posted: Cz stycz 10, 2019 12:59 PM
Reply with quote

verdome wrote:
adrenalbooster wrote:
widzisz, nie u wszystkich ludzkich band jest tak dobrze z bohaterami Very Happy Są takie, które prawie że nie mają szans na 6 bohatera w trakcie trwania turnieju, a temat się przy okazji turnieju właśnie rozpoczął. Co z tego, że po 4 grach mogę się dorobić 6 bohaterów i zacznę generować kasę i mogę dogonić inne bandy, jak sekwencja po 3 grze jest ostatnią turniejową sekwencją? Smile

Nie samym turniejem człowiek żyje Very Happy Gra ma 3 aspekty: Turniej, Kampanię i indywidualne rozgrywki.

To co pomoże w Turnieju może rozwalić grę w Kampanii.

Dlatego ten system ciagle ewoluuje.


_________________
fatlazypainter.blogspot.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Ankieta] Propozycja obniżenia kosztu rekrutacji modeli...
Posted: Cz stycz 10, 2019 01:01 PM
Reply with quote

Kampanię trwającą 10+ potyczek trudno jest zbalansować, zbyt dużo zmiennych ma wpływ na ostateczny rozwój każdej z uczestniczących w rozgrywkach drużyn.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype

1 2
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Poradniki... Klejenie metalowych modeli bez użycia pinów 4 Grish 4133 Klejenie metalowych mo...
 Pn paźdź 16, 2016 08:45 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Wydarzenia Międzynarodowy Festiwal Plastikowych Modeli Redukcyjnych 5 Grish 4799 Re: Międzynarodowy Fe...
 Pn marca 07, 2016 01:43 PM 
Grish View latest post
No new posts Home Rules [Warheim FS] Rozbicie bandy - propozycja zmiany zasad
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
31 Radzik 22938 Re: Rozbicie bandy - p...
 Cz lut 18, 2016 09:31 PM 
szczery-do-bolu View latest post
No new posts Kompanie [Warheim FS] [propozycja zasad] Niziołki z Moot
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
35 Krnabrny 38597 [propozycja zasad] Niz...
 Wt czerw 24, 2014 10:43 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Kompanie [Warheim FS] [propozycja zasad] Żelazny Demon dla CHD 9 Krnabrny 11201 [propozycja zasad] Że...
 Sb czerw 14, 2014 11:33 PM 
quidamcorvus View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy