Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

1 2 3 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
Adasko
Przebudzony
Przebudzony

Adasko

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 375
Location: Września / Poznań
Filia Wielkopolska

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn marca 07, 2011 07:57 PM
Reply with quote

Z tego co mi wiadomo chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=Inkq
plik US zawiera uściślenia sędziowskie.
Nie mam teraz tego jak zweryfikować bo całe chomikuj.pl mi nie działa.

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn marca 07, 2011 08:51 PM
Reply with quote

Zawartość Inqowego pdfa:

Uściślenia Sędziowskie
z dnia 5.10.2008 roku


Measuring, General:

W jaki sposób mierzymy różne odległości?

-Zawsze mierzymy od podstawki do podstaw, oprócz strzelania kiedy mierzymy od głowy
strzelającego do widocznej części ciała modelu.

Phases

-Jaka jest kolejność działań w konkretnych fazach gry?

I. Recovery:

1. Ewentualny Rout Test
2. Ewentualne testy Głupoty
3. Ewentualna Animozja
4. Zbieranie uciekających
5. Obracanie/ Podnoszenie leżących

II. Movement:

6. Deklaracje i wykonywanie szarż (tu jest możliwość ich przechwytywania) a następnie po
deklaracji wszystkich wykonywanie testów strachu
7. Szarże przymusowe wynikające z Frenzy do najbliższego modelu wroga jeśli nie zadeklarowano tego wcześniej
8. Ruchy przymusowe uciekających modeli
9. Ruchy przymusowe fanatyków i innych ruszających się losowo (squigi, łażenie w opcjonalnej mgle itp.) i Zwykłe ruchy

III. Strzelanie i czary:

10. Strzelanie i czarowanie w dowolnej kolejności po jednym modelu

IV. Walka:

11. Rozstrzygać najlepiej grupkami wg. zasad walki
12. Ewentualne testy All Alone

Recovery phase, Rally test:

Czy w przypadku kilku uciekających modeli (w tym lidera) można sobie w fazie zbierania
pozwolić na zebranie uciekającego lidera, a zaraz po tym innych modeli korzystając z jego cechy Ld w odpowiednim zasięgu?

-Tak

Movement phase, Interception Area

Czy modele będące na piętrze mogą przejąć szarże?

- Tak, jeŻeli podstawka modelu, który ma przejąć szarże znajduje się 2" od linii szarżowań
(Linia szarżowania przebiega po ziemi od podstawki do podstawki)

Movement phase, run

Liny i drabiny traktowane są jako otwarty teren... czy można po nich biegać?

-Tak.

Shooting phase, Blunderbuss:

1.Czy garłacz musi strzelać do najbliższego modelu?

-Tak.

2.Czy można oddać strzał z garłacza (do modelu niezwiązanego walką wręcz), jeśli
oznaczałoby to trafienie wzornikiem w modele walką wręcz związane i znajdujące się pod
wzornikiem strzału?

-Tak

Shooting phase, Hits:

Czy jest możliwość trafiania automatycznego np. strzelać do ogra na krótkim zasięgu, na
otwartym terenie kapitanem z 5 BS'a?

-Tak, automatyczne trafienia są możliwe.

Shooting phase, Magic

1. Czy można uŜyć czarów trafiających najbliższy model np. Fires of U'Zhul, jeśli oznaczałoby to że najbliższym modelem na linii jest model będący w walce wręcz?

-Tak

2. Czy czar Silver Arrows of Arha dotyczą wszystkie zasady strzelania, np. przymus strzelania do najbliższego modelu?

-Tak, czar ten dotyczą zasady strzelania co jest ujęte w jego opisie:

Quote::
The spell summons D6+2 arrows which the wizzard can use to shoot against one enemy model, following the
rules for normal shooting.


Hand to hand phase, Critical hits:

1.Do jakich krytyków opcjonalnych zaliczamy
I.Weeping blades
II.Spiked gauntlet
III.Steel Whip ?

Ad I. Bladed weapons
Ad II. Blundgeoning weapons
Ad III. Blundgeoning weapons

2.Co się dzieje kiedy wypadnie "krytyk" a sztylecie?

-Ofiara trafiona "krytycznie" sztyletem nie otrzymuje +1 do rzutu obronnego.

Hand to hand phase, Knocked down and stunned models.

Czy przewrócony model liczy się jako wiążący walką wręcz?

-Tak, dopóki przeciwnik nie zadeklaruje, Ŝe opuszcza walkę.

a) czy do stojącego modelu można wtedy strzelać i czy leŜący stanowi osłonę?

-Nie można, póki nie zadeklaruje, że opuszcza walkę. Kiedy to zrobi, można, ale leŜący nie
stanowi osłony. Byłoby to dość niezgodne z zasadami strzelania - wszak np. jeśli leŜący jest
pierwszym modelem na drodze, nie trzeba do niego strzelać [chociaż można]. LeŜące modele
nie są tak waŜne, ponieważ nie stanowią zagrożenia. Z tego teŜ powodu leŜący nie jest osłoną.

b) czy stojący walczący musi uderzać w leŜącego w swojej walce, czy może np. zaszarżować
gdzie indziej?

Psychology:

1.Czy modele knocked down i stunned wzbudzają strach?

-Tak

2. Czy przyjazne modele knocked down i stunned mogą "pilnować" inne modele tego
wymagające np. stunned goblin squiga?

-Tak

Heroes' serious injuries, Blinded in one eye

Co się dzieje po otrzymaniu otrzymaniu dwukrotnego zranienia w oczy, po bitwie?

-Dwa wyniki po oczach oznaczają wykluczenie z bandy, niezależnie od tego czy ten ktoś wg
fluffu widzi czy nie. A losowanie po którym oku się dostało to informacja dla posiadacza
figurki na które z nich może nałożyć łatkę

-Może zaszarżować. Jest to równoznaczne z deklaracją opuszczenia walki.


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Wt marca 08, 2011 06:07 AM
Reply with quote

Hmm... Wygląda na kompletną listę, ale mogę się mylić.

Back to top
View user's profile
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb paźdź 29, 2011 10:41 AM
Reply with quote

Pytanie: Czy najemne miecze można używać w pojedynczych bitwach, tj poza kampanią?

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb paźdź 29, 2011 10:48 AM
Reply with quote

Można Smile . Polecam zrobić PG Marienburg na minimalnych 3 "golasach" i samych najemnych mieczach.

Np. taki:

Unnamed600 GC - Marienburgers - Official Warband

1 Mercenary Captain @ 70 GC
Free Dagger; Sword (x1)

1 Youngblood @ 15 GC
Free Dagger

1 Youngblood @ 15 GC
Free Dagger

1 Beast Hunter @ 35 GC
Throwing Axes; Two Axes; Light Armour

1 Dwarf Trollslayer @ 25 GC
Two Axes

1 Elf Mage @ 45 GC
Staff (x1)
Fey [0]
Sorcery [0]

1 Elf Ranger @ 40 GC
Elf Bow; Sword

1 Halfling Scout @ 15 GC
Free Dagger; Bow; Helmet

1 Halfling Thief @ 25 GC
Free Dagger; Throwing Knives; Sword

1 Highwayman @ 35 GC
Free Dagger; Horse; Brace of Pistols; Rapier; Cloak
Pistolier [0]
Trick Shooter [0]
Riding [0]

1 Horse @ [0] GC

1 Imperial Assassin @ 40 GC
Free Dagger; Crossbow Pistol; Throwing Knives; Sword

1 Kislev Ranger @ 30 GC
Bow; Sword

1 Ogre Bodyguard @ 80 GC
Club (x1); Sword (x1); Light Armour

1 Pit Fighter @ 30 GC
Morning Star; Spiked Gauntlet; Helmet

1 Roadwarden @ 40 GC
Free Dagger; Horse; Crossbow; Horseman's Hammer; Heavy Armour
Eagle Eyes [0]
Trick Shooter [0]
Riding [0]

1 Horse @ [0] GC

1 Tilean Marksman @ 30 GC
Free Dagger; Crossbow; Sword; Light Armour

1 Warlock @ 30 GC

Warband Rating: 293

Number of models: 17


Total Warband Cost: 600

Mina Twojego przeciwnika, jak to zobaczy: bezcenna Razz .

EDIT:

P.S. W sumie w kampanii też by można tą rozpiskę zastosować, przy założeniu, że co bitwę "resetujemy" bandę, bo nikt nie wyrobi z takim upkeepem (obliczy ktoś, ile by kosztowało utrzymanie takiej bandy?) Razz .


_________________

Last edited by Kapitan_Hak on Sb paźdź 29, 2011 10:54 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb paźdź 29, 2011 12:00 PM
Reply with quote

Hm, a to ciekawe, w podręczniku najemne ostrza występują w dziale kampanii, w pojedynczych bitwach nie ma o nich ani słowa, ba, nawet nie są wymienieni przy tworzeniu drużyny do pojedynczej bitwy. Może właśnie chodzi o to, żeby nie było takich dziwnych band, przecież logiczne że każdego najemnika opłaca wystawić się bardziej niż kogokolwiek z naszej drużyny. Bdw, czy i tak nie jest konieczne zachowanie stosunku 1 do 1?

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Kadzik
Świadomy
Świadomy

Kadzik

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 441
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb paźdź 29, 2011 02:19 PM
Reply with quote

Za ostatniego posta skazałbym Cię Haku na 20 batów (za wystawienie przedstawionej w nim bandy na 3 przeciągnięcia pod kilem) Razz

Osobiście uważam, że w kampanii można używać tylu najemników ilu jest się w stanie utrzymać. Na pojedyncze bitwy 2 dobrych i drogich (ogr, assassyn, elf) to maks, jaki dopuszcza moje poczucie smaku. Ale często wystawiam 3 słąbszych np. merchant, krasnal i halfas scout.


_________________
Let's start a war. Start a nuclear war. At the gay bar, gay bar, gay bar!
Wow!
At the gay bar!
Back to top
View user's profile
Gabriel_Daco
Świadomy
Świadomy

Gabriel_Daco

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb paźdź 29, 2011 02:47 PM
Reply with quote

Ale wolno używać ile chcesz Smile


_________________
Doman wrote:


Malakid więcej argumentów bo Sister zjada Cie na kolacje :D
Back to top
View user's profile
JochnyWalker
Przytomny
Przytomny

JochnyWalker

Offline

Joined: list 16, 2011
Posts: 96
Location: Gdynia
Filia Pomorska

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn grud 12, 2011 08:44 PM
Reply with quote

Mam pytanie... jakie jest podejście graczy Mordheim do WYSWIGu? bo w tym systemie jest raczej nie do utrzymania... jak sobie radzicie z rozwiązywaniem tego problemu?

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn grud 12, 2011 08:47 PM
Reply with quote

JochnyWalker wrote:
Mam pytanie... jakie jest podejście graczy Mordheim do WYSWIGu? bo w tym systemie jest raczej nie do utrzymania... jak sobie radzicie z rozwiązywaniem tego problemu?
Dobrze jak jest, ale nie jest to konieczne. Jak sam zauważyłeś WYSWIG jest ciężki do zachowania w trakcie kampanii.
Choć wysiłek włożony w magnesowanie modeli, jak na przykład zrobił d.j. w swojej Bandzie z Altdorfu z pewnością będzie doceniony Smile


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
JochnyWalker
Przytomny
Przytomny

JochnyWalker

Offline

Joined: list 16, 2011
Posts: 96
Location: Gdynia
Filia Pomorska

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn grud 12, 2011 09:03 PM
Reply with quote

A są jakieś chwyty, jakie stosujecie, aby klarowne było wyposażenie postaci po kilku misjach kampanii?

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn grud 12, 2011 09:06 PM
Reply with quote

JochnyWalker wrote:
A są jakieś chwyty, jakie stosujecie, aby klarowne było wyposażenie postaci po kilku misjach kampanii?
Ja zwykle sklejam modele tak, by były adekwatne do tego jak chcę żeby wyglądały właśnie po kilku rozgrywkach.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
JochnyWalker
Przytomny
Przytomny

JochnyWalker

Offline

Joined: list 16, 2011
Posts: 96
Location: Gdynia
Filia Pomorska

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn grud 12, 2011 09:10 PM
Reply with quote

Dziękowa

Back to top
View user's profile AIM Address
Adasko
Przebudzony
Przebudzony

Adasko

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 375
Location: Września / Poznań
Filia Wielkopolska

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn grud 12, 2011 10:27 PM
Reply with quote

Co do rozpiski przedstawionej przez Haka - nie można mieć roadwardena i highwaymana w jednej bandzie. Wiem, że odpowiadanie na tak starego posta zakrawa o nekrofilię ale nie mogłem się powstrzymać Mr. Green

Back to top
View user's profile
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr grud 14, 2011 12:46 AM
Reply with quote

Słuszna uwaga Mysli - przy tym natężeniu najemnych ostrzy zapomniałem o tym Wbijać do łba . Przy okazji wprowadzę poprawki i wrzucę jako ciekawostkę zaktualizowaną wersję Czaszka! , choć wtedy już pewnie nie uniknę gniewu Kadzika Metal !


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website

1 2 3 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 28
_BBOT: 1
Razem: 29
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
YANDEX > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy