Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Home Rules [Mordheim] › Dwie bronie
Dwie bronie
... czyli wszystko dla ludzi z nadwyżką potencjału twórczego i skłonnością do grafomanii.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

1 2 3
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dwie bronie
Posted: Pn list 20, 2011 06:18 PM
Reply with quote

Zróbmy małą burzę mózgów. W jaki sposób można by było osłabić walkę dwoma broniami tak, żeby opłacało się wystawiać postać z innym ekwipunkiem a jego wybór podyktowany był upodobaniami gracza i klymatem, a nie jedyną słuszną decyzją? Może przy Dual Wieldzie zastosować tradycyjne w innych systemach -1 do trafienia rozumiane przez obniżenie WS lub też modyfikator do kości?

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dwie bronie
Posted: Pn list 20, 2011 06:24 PM
Reply with quote

Próbowałem paru rzeczy, ale najbardziej podpasowało mi (jak na razie) rozwiązanie QC z Warheimu - fajniejsza tarcza (z bronią ręczną daje +2 do save) no i atak z lewej łapki ma -1 do trafienia i +1 do Wt ofiary ataku. Bo samo -1 do trafienia było testowane w paru różnych HRach, ale i tak atak z lewej łapki był bardziej opłacalny niż tarcza.

Chociaż jeśli miałbym konstruować grę od nowa to zrobiłbym tak:
Lewą ręką nie może atakować każdy, bo to już nieco wyższa szkoła jazdy. Atak z lewej ręki wymaga specjalnego combat skilla (np. Walka dwiema brońmi). Skill pozwala normalnie atakować dwiema brońmi. Bez niego tego manewru nie da się wykonać wcale.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dwie bronie
Posted: Pn list 20, 2011 06:26 PM
Reply with quote

Cóż, tylko że to średnio realne. Atakować z drugiej łapki możesz zawsze, tylko że bez odpowiedniego treningu taki atak jest słaby. Dużo lepszym zatem rozwiązaniem jest wprowadzenie skilla który niweluje minusowe modyfikatory, które występują jeżeli takowego skilla nie posiadasz. Zupełnie jak przy dwuraku i "siłaczu".

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Kadzik
Świadomy
Świadomy

Kadzik

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 441
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dwie bronie
Posted: Pn list 20, 2011 07:40 PM
Reply with quote

d.j. wrote:
Cóż, tylko że to średnio realne. Atakować z drugiej łapki możesz zawsze, tylko że bez odpowiedniego treningu taki atak jest słaby

W założeniu Dracha ten atak jest tak słaby, że nawet się go nie uwzględnia, do czasu zdobycia skilla Razz
Problemem Twojego pomysłu jest wprowadzanie kolejnych modyfikatorów, które trzeba zapamiętać i stosować.


_________________
Let's start a war. Start a nuclear war. At the gay bar, gay bar, gay bar!
Wow!
At the gay bar!
Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dwie bronie
Posted: Pn list 20, 2011 07:52 PM
Reply with quote

Biorąc pod uwagę, że grając w Mordheim należy pamiętać m.in. o:
1. Zasadach sztyletu/pałki/topora
2. Zasadzie parowania
3. Tabeli obrażeń
4. Zasadzie trafienia krytycznego, a co za tym idzie -
5. Tabelach trafień krytycznych
6. Umiejętnościach nabytych podczas rozwoju
to jedna zasada więcej do zapamiętania nie powinna stanowić problemu Smile

Back to top
View user's profile
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dwie bronie
Posted: Pn list 20, 2011 07:53 PM
Reply with quote

Hm, to tylko jeden dodatkowy modyfikator, kropla w morzu wszystkich pozostałych, natomiast wnosi bardzo wiele, tj sprawia, że konfiguracja z dwiema broniami nie jest już tak oczywistym wyborem i np tarcza czy dwurak na warszawskich HR stają się sensowną opcją.

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dwie bronie
Posted: Pn list 20, 2011 08:54 PM
Reply with quote

Hej, z jakiegoś powodu większość ludzi walczących wręcz prędzej zdecyduje się na jedną broń niż na dwie. Właśnie dlatego, że walka bronią trzymaną w lewej łapie przeszkadza nawet w skutecznym machaniu tym, co masz w prawej. Zanim zleci się mnóstwo bractwo-espertów uprzedzam - też byłem w bractwie Razz
No chyba, że umisz to robić, bo można się nauczyć - ale to jakbyś miał tego skilla właśnie Razz

Ale poważka - nie myślałeś o zaadoptowaniu rozwiązania Warheim? Dopakowanie tarczy i osłabnienie ataku z offhandu?

Back to top
View user's profile Visit poster's website
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dwie bronie
Posted: Pn list 20, 2011 09:09 PM
Reply with quote

Sam fechtowałem, i powiem szczerze że nie zamienił bym tarczy na nic innego. Tym bardziej irytującym jest, że w Mordku jest to wypaczone. Ależ Warheimowa tarcza daje +1 do AS, czyli tak samo jak w Mordheim (chyba że jakieś dodatkowe zasady użycia tarczy opisane są poza działem ekwipunek). Sądzę, że wprowadzę zwyczajnie zasadę -1 do WS przy walce dwoma broniami oraz umiejętność specjalną "oburęczny".

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dwie bronie
Posted: Pn list 20, 2011 09:24 PM
Reply with quote

Warheimowa tarcza daje +2 AS, jeśli łączy się ją z inną bronią ręczną (topór, pała, miecz... ale już np. włócznia nie).
No i ważne jest też to, że W Warheimie ten atak z lewej łapy to dość kulawy jest (+1 do WT ofiary, czyli u kolesi z 3S już niezbyt opłacalny).

Ale jak sobie myślę - obecnie gram w Warheim i generalnie te zasady tarczy najlepiej działają z innymi zasadami z Warheimu (zmienione krytole, tanie lekkie pancerze i tak dalej - za dziesięć koron wyciągniesz AS na 4+).
W większości gier zmiana pojedynczych zasad rozwala kosmiczne feng szui reguł. Po namyśle powiedziałbym, że zasady tarczy i off-handu z Warheimu są fajne w Warheimie,bo dobrze działają z innymi zasadami. A w Mordce i tak wiele nie zmienią, bo lepiej mieć dodatkowy, choćby i ch***y atak z lewej łapy, niż go nie mieć.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dwie bronie
Posted: Pn list 20, 2011 11:31 PM
Reply with quote

Trochę odchodząc od tematu, chyba w Umbra Turris jest taka zasada (choć ręki sobie odciąć nie dam że chodzi o ten system), że broń w drugiej ręce nie zwiększa ilości ataków, ale za to pozwala przerzucić nieudany rzut na trafienie główną bronią.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Vercy
Świadomy
Świadomy

Vercy

Offline

Joined: kwiet 23, 2011
Posts: 618
Location: Warshau
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dwie bronie
Posted: Pn list 21, 2011 11:36 AM
Reply with quote

Ja osobiście uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest danie możliwości uderzania tarczą. Niech to będzie atak jak sztyletem (+1 do Armora przeciwnika) z tą zasadą, że na 1-4 jest Knocked Down, a na 5-6 Jest Stunned.

Powoduje to, że nagle opłaca się dawać tarczę bo to i dodatkowy atak, i ochrona delikwenta. Przez lata graliśmy tak z kolegami, i to eliminowało niemal całkowicie postacie z dwoma pałkami. Podwójne bronie miały sens już tylko na Swordmenach, Ew. na bohaterach w Heavy Armorach.

I cena jest już bardziej uzasadniona. A darmowe sztylety tracą na znaczeniu.


_________________
Mój blogasek, mało w nim o mordheim, ale miodu nie zabraknie Zapraszam:
Back to top
View user's profile
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dwie bronie
Posted: Pn list 21, 2011 12:30 PM
Reply with quote

Takie zasady zdaje się wprowadziliśmy w HRach warszawskich. Tylko permanentnie każdy o nich zapomina (w tym ja).

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dwie bronie
Posted: Pn list 21, 2011 01:48 PM
Reply with quote

U nas można uderzać tarczą, ale dopiero po wzięciu odpowiedniego skilla Razz

Back to top
View user's profile
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dwie bronie
Posted: Pn list 21, 2011 04:16 PM
Reply with quote

No tak, ale zupełnie mi to wyleciało z głowy. Mój szef na pewno się w niego zaopatrzy Smile

Back to top
View user's profile
Vercy
Świadomy
Świadomy

Vercy

Offline

Joined: kwiet 23, 2011
Posts: 618
Location: Warshau
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dwie bronie
Posted: Pn list 21, 2011 04:33 PM
Reply with quote

Ja osobiście jestem za tym, aby taka tarcza z uderzeniem była dostępna dla wszystkich, gdyż nonsensem jest, aby tarczy uzywali tylko herosi.


_________________
Mój blogasek, mało w nim o mordheim, ale miodu nie zabraknie Zapraszam:
Back to top
View user's profile

1 2 3
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Announcement
No new posts Turnieje Warheim FS [Turniej] Warheim FS - Dwie Wieże...
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
66 quidamcorvus 51810 [Turniej] Warheim FS -...
 Śr sierp 28, 2019 01:37 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Errata] do wersji Dwie Wieże. 13 quidamcorvus 7031 [Errata] do wersji Dwi...
 Wt sierp 27, 2019 09:02 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Download] Podręcznik do Warheim FS, Dwie Wieże 0 quidamcorvus 7042 [Download] Podręcznik...
 Sb czerw 15, 2019 10:45 AM 
quidamcorvus View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 26
_BBOT: 0
Razem: 26
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy