Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Taktyki & Strategie [Mordheim] › Jasiowe przemyslunki
Jasiowe przemyslunki
Dyskusje na temat taktyki & strategii zbrojnych kompanii.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 4
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic nahar - Pn lut 16, 2015 10:27 PM
JochnyWalker
Przytomny
Przytomny

JochnyWalker

Offline

Joined: list 16, 2011
Posts: 96
Location: Gdynia
Filia Pomorska

Post Post subject: Jasiowe przemyslunki
Posted: Sb stycz 07, 2012 08:51 PM
Reply with quote

Oooo, tak jak drachu napisał- każdy ma daggera

Poza tym już sklejeni Wink

Back to top
View user's profile AIM Address
Gabriel_Daco
Świadomy
Świadomy

Gabriel_Daco

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska

Post Post subject: Jasiowe przemyslunki
Posted: Sb stycz 07, 2012 09:05 PM
Reply with quote

No są i dźgają, ino z jaką mocą? Nie musi być pełnego wysigwu przecież Smile Tak czy siak- ładna, grywalna rozpiska Smile


_________________
Doman wrote:


Malakid więcej argumentów bo Sister zjada Cie na kolacje :D
Back to top
View user's profile
JochnyWalker
Przytomny
Przytomny

JochnyWalker

Offline

Joined: list 16, 2011
Posts: 96
Location: Gdynia
Filia Pomorska

Post Post subject: Jasiowe przemyslunki
Posted: Sb stycz 07, 2012 09:27 PM
Reply with quote

dziękowa

Back to top
View user's profile AIM Address
JochnyWalker
Przytomny
Przytomny

JochnyWalker

Offline

Joined: list 16, 2011
Posts: 96
Location: Gdynia
Filia Pomorska

Post Post subject: Jasiowe przemyslunki
Posted: Pn stycz 08, 2012 03:12 PM
Reply with quote

A jak byście poskładali na start Undeadów?
Mój kolega ma Warband i paczkę battlowych ghouli

Back to top
View user's profile AIM Address
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Jasiowe przemyslunki
Posted: Pn stycz 08, 2012 03:29 PM
Reply with quote

Twisted Evil
Wampir z mieczem/toporem
3 Dregów z pałkami
Ghoule. Dużo ghouli Smile Ew. jakiś najemnik albo 2.
Twisted Evil

Back to top
View user's profile
JochnyWalker
Przytomny
Przytomny

JochnyWalker

Offline

Joined: list 16, 2011
Posts: 96
Location: Gdynia
Filia Pomorska

Post Post subject: Jasiowe przemyslunki
Posted: Pn stycz 08, 2012 03:54 PM
Reply with quote

A jak typa sie wystawia np. w grupie 1-5 to 5 liczy się jako jedna postać na patrzeby limitów liczebności?

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8144
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Jasiowe przemyslunki
Posted: Pn stycz 08, 2012 04:31 PM
Reply with quote

JochnyWalker wrote:
A jak typa sie wystawia np. w grupie 1-5 to 5 liczy się jako jedna postać na patrzeby limitów liczebności?
Nie. 5 liczy się jako 5.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
chochlik
Nieświadomy
Nieświadomy

chochlik

Offline

Joined: stycz 10, 2013
Posts: 11
Location: Gdańsk
Filia Pomorska

Post Post subject: Re: Jasiowe przemyslunki
Posted: Cz stycz 10, 2013 11:31 AM
Reply with quote

JochnyWalker wrote:
Czesc!



-kapitan 60gc
-free dagger
-sword 10gc
-bucklet 5gc
-crossbow 25gc

Champion 35gc
-sword 10gc
-dagger

Champion 35gc
-sword 10gc
-dagger

Warrior 1 25gc
-sword 10gc
-dagger

Warrior 2 25gc
-sword 10gc
-dagger

Warrior 3 25gc
-mace 3gc
-dagger

Warrior 4 25gc
-mace 3gc
-dagger


Marksmen 1 25gc
-mace 3gc
-crossbow 25gc
-free dagger

Marksmen 2 25gc
-mace 3gc
-crossbow 25gc
-free dagger

Marksmen 3 25gc
-mace 3gc
-crossbow 25gc
-free dagger

Youngblood 15gc
-mace 3gc
-free dagger


Docelowo bedzie jeszcze road warden...

Co o tym myslicie?

Hej
Odgrzeje troszkę temat i zaproponuję takie rozwiązanie:
Kapitan;
miecz [sword]
siekiera [axe]
kusza [crossbow]
koszt:100

Czempion
siekiera [axe]
miecz [sword]
koszt: 50

Czempion
siekiera [axe]
miecz [ sword]
koszt: 50

Młodzik
włócznia [spear]
koszt:25

Młodzik
siekierax2 [axe]
koszt: 25

Wojownik x2
siekiera [axe]
pałka [mace]
koszt: 66

Strzelcy x4
pałkax2 [mace]
długi łuk [long bow]
koszt 184

Całkowity koszt: 500
ilość ludzi: 11
rating początkowy 91

I wyjaśnienie krótkie czemu właśnie tak:

1. posiadasz 11 postaci i każda ma 2 bronie inne niż sztylet ( po za jednym młodzikiem ze spearem który czsami się przydaje ) więc będziesz mieć +1A w każdej turze i to nie byle jaki ( czytaj nie sztylet )
2. różnorodność broni sprawia że masz więcej możliwości
3. 4 strzelców + kapitan dają względnie dobrą siłę strzelecką i wsparcie podczas walki
4. 11 osób na start daje przewagę liczebna nad niektórymi warbandami i nie musisz się bać o test na " fighting alone"
5. masz 5 herosów, wiem że młodzik jest słaby, ale startuje z zerowym doświadczeniem, i dzięki temu szybko się podszkoli


Wiadomo, że najlepiej jak by każdy miał 2x miecz, bo daje to spore możliwości w walce 1vs1 i jak by każdy miał coś do strzelania.
W takim ustawieniu posuadasz wszystkiego po trochu co jest dużą zaletą.

Czekam na ewentualne opinie i poprawki.

Pozdrawiam i witam wszystkich forumowiczów! Very Happy

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Jasiowe przemyslunki
Posted: Pn sierp 24, 2014 02:49 PM
Reply with quote

Rozpiska oparta o house rules z Dębowej Tarczy

Haremik Utarefa
Wampir Utaref son 110zk
Ciężki pancerz 25zk
Łuk 10zk
Oburęczny topór 10zk
Tarcza 5zk
-----
Nekromantka Aganaga 35zk
Łuk (dla celów turniejowych krótki łuk) 10zk
-----
Dreżka Nałożnica 20zk
Łuk 10zk
-----
Dreżka Ladacznica 20zk
Łuk 10zk
-----
Dreżka Oblubienica 20zk
Łuk 10zk
-----
Zombie (9) a kto by ich spamiętał 135zk
-----
Ghoul Ghulia (dla celów turniejowych dziesiąty zombi) 40zk
-----
Czarnoksiężniczka Nekrofilia 30zk
Notowanie bandy: 119

O takie dzieło rozkładu proszę zaopiniujcie szanowni wymiatacze.
P.S. Uprzedzam, że nie znoszę krytyki, ale banda jeszcze nie istnieje więc nią was nie poszczuję...

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Jasiowe przemyslunki
Posted: Wt sierp 26, 2014 02:29 PM
Reply with quote

Grałem ostatnio Undedami właśnie na zasadach klubowych - moja rozpiska była zupełnie inna.
Przede wszystkim zero zombie - są zbyt wolne i tylko przeszkadzają wlokąc się z tyłu a Undedami trzeba ostro iść do przodu bo jak nie to wystrzelają z kusz albo innych broni strzeleckich.
Stosuje mało wyszukaną taktykę - hopsasa i do przodu...

Pamiętam że Wampir miał sworda i pałę - bez pancerza na dzień dobry choć warto z czasem dokupić... Ja w swojej bandzie zawsze przestrzegam WYSWIGu więc szkoda mi szpecić ładną figurkę wampira jakimś tanim łukiem - nie używam żadnej baronii strzeleckiej gdyż kto jak kto ale wampir powinien wszystkie sprawy rozwiązywać w klasycznej walce HTH - do tego jest przeznaczony...
W ogóle całkiem dobra opcja dla wampira na wstęp to halabarda a nawet włócznia plus tarcza...
Pierwszy skill na początek to lighting reflex - potem można brać kombo mighty blow i resilient. w dalszej kolejności steap aside czy dodge

Nekromanta - miecz plus pała - nie warto bawić się w jakieś łuki tylko skoncentrować się na magii. Dobry jest ale czasami można trafić lipny czar w stylu "zawołanie van Halena" W takiej sytuacji nekromanta pełni role zwykłego zawodnika do walki wręcz i liczy na farta przy następnym rozwinięciu...

Dalej Dregi - absolutnie nie warto dawać im jakiś łuków - 2 BS oraz brak skili strzeleckich kiepsko wróży na przyszłość - są wtedy praktycznie bezużyteczni. Dregom co najwyżej dałbym proce jak by mogli jej używać. Ale nie ma co się przejmować - mają dobry zestaw skili do walki wręcz. Na szczęście są rozwinięcia siłowe a to już wystarcza do szczęścia tym bardziej że zaczynają z zerem doświadczenia więc szybko stają się kozakami na których trzeba uważać.
Pamiętam ze na wstępie dawałem im kombo topór plus pała a z czasem dodawałem sworda jak już trochę się podpakują w walce.

Co do reszty ekipy najlepiej się jedzie na samych ghoulach gdyż maja 4T (potężny bonus), fear plus 2 ataki. Wilki w cenie 35g też są dobre ale maja tylko 3T i są duże więc przyciągają kusze jak magnes a poza tym nie awansują - na początku są dobre bo w szarży mają dwa ataki z siła 4 plus fear. Z czasem i tak dążę aby mieć skład opierający się na ghoulach - wampir, nekromanta plus 3 dregów a resztę ghoule - najlepiej 10. Pamiętaj że plastikowe ghoule są bardzo małe i łatwo je skitrać - ważne aby jak najmniej stracić na skutek ostrzału - jest to ich przysłowiowa pięta ale są mocni w HTH.

Poza tym warto wynająć parchatego (warlock) - czasami trafiają mu się srebrne strzały parcha, które są bardzo skuteczne przeciw wstrętnym strzelcom z kuszami. Niezły jest tez ogr szczególnie w duecie z wampirem - można już wtedy klepnąć naprawdę mocnych gości...

Uwielbiam undedów - świetna klimatyczna banda łatwa do złożenia

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Jasiowe przemyslunki
Posted: Wt sierp 26, 2014 03:41 PM
Reply with quote

Fakt strategia odwrotna o 180 stopni Wink
Ja stawiam na powolne poruszanie się w ścisłej formacji. Bohaterowie otoczeni nieżywą tarczą.
Czym jest WYSWIG?

Mój Wampir musi być więc w Twoich oczach nonkonformistą bo zamierzam używać go głównie do ataków dystansowych i wraz z ghulem jako lidera drugiej linii frontu.
Dregi zanim rozwiną specjalne umiejętności są tak samo dobre w walce wręcz jak w strzelaniu. U mnie czy im się to podoba czy nie robić będą za łuczników i mimochodem szkolić się także w walce w zwarciu.
Nekromanta ma niewielką szansę na wylosowanie czaru- ataku dystansowego, więc gdy nie będzie zajęty czarowaniem dołączy do strzelców. Najbardziej zależy mi na reanimacji! Gdy nekromanta otrzyma ten czar nie będę chyba losował już innych.
Ghoula trzymam tylko dla tego, że może startować na bohatera.
(Powstał dzięki HRom- z połączenia "połowy zbroi" i dziesiątego zombiaczka.)
Psiaków unikam- drogie i brzydkie
Czarnoksiężnik i mnie oczarował, no i podbił notowanie do 119.

Dzięki za opinię.

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Jasiowe przemyslunki
Posted: Wt sierp 26, 2014 04:08 PM
Reply with quote

Wampir nie nadaje się na druga linie bo nie ma skili strzeleckich i nie postrzelasz z kuszy na quick shocie - wierz mi trzymając go z tyłu będą walić do niego ze wszystkiego co maja i w końcu mu się noga podwinie bo przecież co będzie się z łuku odgryzał.
Dreg strzelając z łuku rzuca jedna kostką a walczy wręcz używając dwóch a i przelicznik na trafienie bardziej korzystny więc użytek z niego w HTH jest już na starcie dość spory.
Necromanta ma kilka innych dobrych czarów ale i tak nastawiałbym się na walkę wręcz.
Ghouli jak najwięcej - wzbudzają strach i mają 4T. Zombie sa wolne i choć wzbudzają strach to w walce wręcz dostarczają tylko punkty drużynie przeciwnej - pamiętaj ze poruszają się tylko 4 cale - to ich największa wada... Zanim dojdą to już będziesz miał pół bandy na tabeli.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Jasiowe przemyslunki
Posted: Wt sierp 26, 2014 07:15 PM
Reply with quote

Przecież zombiaczki mogą przejąć szarżę i wziąć na siebie ostrzał.
Wampir będzie względnie bezpieczny i zaatakuje HTH by dobić lub jeśli by się ktoś przez kordon zombiaków przebił.
Podobnież nie tak łatwo zombiaka zdjąć.
Wydaje mi się, że zza takiej zasłony można skutecznie strzelać nawet z łuku.
Ghoule i Wilki są brzydkie.

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Jasiowe przemyslunki
Posted: Wt sierp 26, 2014 09:26 PM
Reply with quote

Moja rozpiska oparta o house rules z Dębowej Tarczy (wersja 2)

Przybijacze Przeklętych Trumiennych Gwoździ
Wampir Utaref son 110zk
Ciężki pancerz 25zk
Łuk 10zk (dla celów turniejowych krótki łuk)
Oburęczny młot 10zk
Tarcza 5zk
-----
Nekromantka Aganaga 35zk
Krótki łuk 5zk
Sztylet 2zk
-----
Dreg Syfilis 20zk
Krótki łuk 5zk
2 X młot 6zk
-----
Dreżka Kiła 20zk
Krótki łuk 5zk
2 X młot 6zk
-----
Dreg Hiv 20zk
Krótki łuk 5zk
2 X młot 6zk
-----
Zombie (9) a kto by ich spamiętał 135zk
-----
Ghoul Zarazjusz (dla celów turniejowych dziesiąty zombi) 40zk
-----
Czarnoksiężniczka Nekrofilia 30zk

Notowanie bandy przy 16 osobowej ekipie nadal: 119


Jak widać nie do wszystkiego zostałem przekonany, ale serdecznie dziękuję za dobre rady.

Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Jasiowe przemyslunki
Posted: Śr sierp 27, 2014 10:16 AM
Reply with quote

Widzę że ostro chcesz mieć dopakowanego wampira na starcie - broń dwuręczna nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem na początku. Daj mu zestaw miecz (parowanie przy 5WS będzie bardzo skuteczne) plus pała (niezłe krytyki). Z pancerza jak najbardziej heavy armour plus tarcza no i możesz od biedy dać ten łuk - w przyszłości dobierz strzały myśliwego.
Pamiętaj też o halabardzie +1 do Siły wiec na dzień dobry możesz chlastać twardych gości

Nekromancie daj coś do walki wręcz bo szkoda go stracić w HTH a tak to bezbronny jest - ja mam pałę i miecz.

Dregi z pałami to już dobre zestawienie i sprawdzi się na długi czas - na łukach bym nie polegał ale może raz na walkę coś się uda ustrzelić jak szczęście dopisze.

W sumie ciekawie kombinujesz z zombiakami - całkiem sporo ich jest więc w kupie mogą namieszać ale pamiętaj ze bardzo kiepsko sprawdzają się Undedzi grający defensywnie. To wybitnie banda nastawiona na atak a nie bunkrowanie się gdzieś w kącie i czekanie jak ktoś podejdzie.

Wracając jeszcze do zombie - ich największa wada to szybkość poruszania - zanim dojdą na odległość szarży minie sporo czasu a grając przeciw bandom strzeleckim zostaniesz mocno przetrzebiony. W przypadku twardych band do walki wręcz (Opętani czy Beastmeni) będziesz miał duże problemy ugryźć kogoś w HTH. Zombie to wtedy idealne mięso armatnie, które dostarcza punktów drużynie przeciwnej no ale próbuj i sam oceń jak to się sprawdzi w praktyce...
powodzenia

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 4
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Inkq
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 437

Na stronie:
Użytkownicy: 1
Goście: 36
_BBOT: 0
Razem: 37
Kto gdzie jest:
 Użytkownicy:
Pepe > ForumsPro
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Statystyki
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 164
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy