Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 40 41 42 ... 139 140 141
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 02:17 AM, sirwit713 - Pn kwiet 03, 2011 12:43 PM, Doman - Wt May 03, 2011 12:56 PM, sugai - Wt lut 07, 2012 12:24 AM, wujass - Pt czerw 08, 2012 11:28 AM
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt lip 08, 2011 01:34 PM
Reply with quote

Dobre określenie ten podatek od uszu Smile

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Bysior
Przebudzony
Przebudzony

Bysior

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 179
Location: Katowice-Ligota/Bytom
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn lip 11, 2011 12:28 PM
Reply with quote

Jeśli 2 wrogie modele stoją obok siebie stykając się podstawkami to czy mozna zaszarżować tylko na jeden z nich?

Czy walczący muszą stykac się środkami podstawek? Mówiąc inaczej czy muszą być ich boki podstawek idealnie przylegac do siebie?

Czy modele stykające się rogami podstawek również walczą?

W zdarzeniu losowym Gladiator, kiedy najemnik przyłącza się do drużyny, płaci się mu po 1 walce 30 czy 15 ZK?

Jak interpretować +1 do rzutu na trafienie? Czy odnosi się to do kostki, o oczko lepiej?


_________________
Invest in Malden

Last edited by Bysior on Pn lip 11, 2011 01:28 PM; edited 2 time in total
Back to top
View user's profile
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn lip 11, 2011 01:28 PM
Reply with quote

Bysior wrote:
Jeśli 2 wrogie modele stoją obok siebie stykając się czy można zaszarżować tylko na jeden z nich?
jako że wprowadzono strefy ( atakujący biegnie do celu i musi dostawić się do strefy którą miał w fazie wyznaczania... Możesz dostawić się do jednego... Jeśli koledzy nadal wątpiliby w to.. Dostaw się do strefy do której musisz corner to corner Wink Chociaż są wyjątki od te sytuacji, ale to dopiero gdy stoją modele o rożnych rozmiarach podstawek... Brak dostawienia wymusza szarże na dwa modele itp

Bysior wrote:

Czy walczący muszą stykac się środkami podstawek? Mówiąc inaczej czy muszą być ich boki podstawek idealnie przylegac do siebie?
Nie muszą, nie ma takiego zapisku w zasadach.

Bysior wrote:

Czy modele stykające się rogami podstawek również walczą?
Oczywiście stykają się corner to corner

Bysior wrote:

W zdarzeniu losowym Gladiator, kiedy najemnik przyłącza się do drużyny, płaci się mu po 1 walce 30 czy 15 ZK?
Żołd w wysokości: 15 koron Wink

QC popraw mnie Very Happy


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*

Last edited by Doman on Pn lip 11, 2011 01:57 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
Bysior
Przebudzony
Przebudzony

Bysior

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 179
Location: Katowice-Ligota/Bytom
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn lip 11, 2011 01:42 PM
Reply with quote

Czy zgodnie z zasadą, że dostaje się ekwipunek poległego stronnika, jeśli zginie mi Czarny Rycerz to dostaję m.in nieumarłęgo konia? Czy moze jemu tez się rzuca osobno na przeżycie?


_________________
Invest in Malden
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8486
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn lip 11, 2011 09:37 PM
Reply with quote

Bysior wrote:
Jeśli 2 wrogie modele stoją obok siebie stykając się podstawkami to czy mozna zaszarżować tylko na jeden z nich?
Tak. To ty decydujesz ile modeli chcesz zaszarżować.

Bysior wrote:
Czy walczący muszą stykac się środkami podstawek? Mówiąc inaczej czy muszą być ich boki podstawek idealnie przylegac do siebie?
Na tyle na ile to możliwe.

Bysior wrote:
Czy modele stykające się rogami podstawek również walczą?
Jeśli była szarża. Szarża to jedyny sposób na związanie modeli walką wręcz. Jeśli trzy modele stoją w szeregu a ty chcesz zaszarżować na środkowy to tylko z tym będziesz związany walką wręcz. To, że stykasz się rogami z pozostałymi dwoma nie oznacza, że automatycznie z nimi walczysz.

Bysior wrote:
W zdarzeniu losowym Gladiator, kiedy najemnik przyłącza się do drużyny, płaci się mu po 1 walce 30 czy 15 ZK?
Płacisz żołd czyli 15 zk.

Bysior wrote:
Jak interpretować +1 do rzutu na trafienie? Czy odnosi się to do kostki, o oczko lepiej?
Dodajesz modyfikator do wyniku rzutu na trafienie. Jeśli masz +1 do trafienia a na kostce wypada 3 to w sumie masz 4.

Bysior wrote:
Czy zgodnie z zasadą, że dostaje się ekwipunek poległego stronnika, jeśli zginie mi Czarny Rycerz to dostaję m.in nieumarłęgo konia? Czy moze jemu tez się rzuca osobno na przeżycie?
Quote::
Rozdział 16: Kawaleria:
Wierzchowce a poważne obrażenia:
Jeżeli model kawalerzysty zostanie Wyłączony z akcji!, wierzchowiec ginie w wyniku odniesionych obrażeń, jeśli w czasie rzutu K6 na poważne obrażenia, na kostce wypadnie wynik 1 lub 2. Wynik 3+ oznacza, że wierzchowiec nie odniósł poważnych obrażeń i może wziąć udział w najbliższej potyczce.
Jeśli stronnika kawalerzysta zostanie Wyłączony z akcji! to osobno rzucasz na przeżycie dla kawalerzysty i dla jego wierzchowca.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt lip 12, 2011 02:46 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:

Jeśli była szarża. Szarża to jedyny sposób na związanie modeli walką wręcz. Jeśli trzy modele stoją w szeregu a ty chcesz zaszarżować na środkowy to tylko z tym będziesz związany walką wręcz. To, że stykasz się rogami z pozostałymi dwoma nie oznacza, że automatycznie z nimi walczysz.

Podręcznik mówi co innego:
Quote::

Modele mogą walczyć, o ile w momencie ich ataku, stykają się z podstawkami modeli przeciwnika, nawet jeżeli ich podstawki stykają się ze sobą tylko narożnikami.

Quote::
W każdym razie stykające się podstawkami wrogie modele nie mają prawa odmowy wykonania swoich ataków!


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8486
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt lip 12, 2011 10:02 PM
Reply with quote

Doman wrote:
Podręcznik mówi co innego:
Quote::

Modele mogą walczyć, o ile w momencie ich ataku, stykają się z podstawkami modeli przeciwnika, nawet jeżeli ich podstawki stykają się ze sobą tylko narożnikami.

Quote::
W każdym razie stykające się podstawkami wrogie modele nie mają prawa odmowy wykonania swoich ataków!
Zgadza się ale dotyczy to jedynie modeli, które zostały związane walką wręcz. A praktycznie jedynym sposobem na związanie modeli walką wręcz jest szarża:
Quote::

Rozdział 4: Ruch, 1. Deklaracja szarż, akapit drugi:
Jeżeli gracz chce, by którykolwiek z kierowanych przez niego modeli wszedł w walkę wręcz z modelem lub modelami przeciwnika, może zadeklarować szarżę. Szarża jest praktycznie jedynym sposobem włączenia modeli do walki wręcz. Jeżeli gracz chce zaatakować przeciwnika, musi na niego zaszarżować swoim modelem – nie może po prostu dostawić modelu do walki wręcz, o ile wcześniej nie zadeklarował szarży. Wszystkie szarże należy zadeklarować na początku fazy ruchu, w wybranej przez gracza kolejności.
Tak więc wracając do przykładu powyżej, jeżeli zaszarżowany zostanie środkowy model, to jedynie on zostanie związany walką wręcz. Ponadto, niezwiązane walką wręcz modele dla jasności powinny zostać odsunięto o 1" do walczących.

Quote::

Rozdział 4: Ruch, 1” od siebie:
Gracze odkryją, że poruszanie postaci na stole prowadzi czasem do zatłoczenia, szczególnie kiedy wiele różnych modeli walczy wręcz. Ważne jest zatem ustalenie, które postacie aktualnie walczą, a które są blisko, ale nie toczą walki, a może tylko starają się przejść obok.
Z tego powodu, modele stron przeciwnych winne, o ile nie walczą, utrzymywać dystans nie mniejszy niż 1” od siebie. Modele, które w wyniku działań miałyby zbliżyć się do wroga na odległość mniejszą niż 1”, muszą się po prostu zatrzymać w odległości 1” od przeciwnika. Należy pamiętać, że w zwykłych warunkach jedyną metodą włączenia jednostki do walki wręcz jest szarża na przeciwnika. Jednakże w wyniku szarży, szarżująca postać może znaleźć się w odległości mniejszej niż 1” od dowolnego przeciwnika (nie tylko tego, który był celem szarży).


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt lip 12, 2011 10:18 PM
Reply with quote

no ok
ale i tak ten co odsuwa w tył modele jest w mniej korzystnej sytuacji

tył u leżącego modelu? to strona od głowy?


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8486
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt lip 12, 2011 10:28 PM
Reply with quote

Doman wrote:
ale i tak ten co odsuwa w tył modele jest w mniej korzystnej sytuacji

tył u leżącego modelu? to strona od głowy?
Jaki tył?

W przypadku szarżującego będzie miał zastosowanie ten przypadek:
Quote::
Jednakże w wyniku szarży, szarżująca postać może znaleźć się w odległości mniejszej niż 1” od dowolnego przeciwnika (nie tylko tego, który był celem szarży).


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn lip 17, 2011 12:01 PM
Reply with quote

Okej - pytanie pozornie proste. Zasada dla mnie była oczywista, ale po wczorajszej konfrontacji okazało się, ze dla mojego rozmówcy też była oczywista, ale działała zupełnie inaczej. Dyskusja na szczęście akademicka via GG, a nie przy stole.

Chodzi o kapłanów i modlitwy.
Nie jesteśmy zgodni, czy przeciwnik może rozpraszać modlitwy już momencie rzucania, czy dopiero w swojej fazie magii jak poświęci na to jakieś kostki?


To jest jedno. Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia. Chodzi o czar Furia Feniksa. Na kogo on działa?
1. Na istoty które w fazie rzucania były pod wzornikiem, nawet jeżeli w kolejnych rundach się rozpierzchły?
2. NA kolesi, którzy mają nieszczęście akurat znajdować się pod wzornikiem, nie ważne od ilu rund się pali?

Kurcze, trochę niejasno to ująłem. Czy Czar tworzy strefę w której jest coraz cieplej i lepiej się nie zbliżać, czy na początku wybierasz ofiary które z czasem będą przypiekane coraz mocniej, nawet jak zwieją na drugą stronę planszy?

BTW - skąd Mouldery biorą spaczeń (oczywiście wg. zasad, a nie fluffu)


Last edited by drachu on Pn lip 17, 2011 12:06 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
<
1 2 3 ... 40 41 42 ... 139 140 141
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 6, 7, 8 ]
106 quidamcorvus 6787 Pytania i odpowiedzi.....
 Pn May 06, 2019 07:43 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 2835 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 33293 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 126943 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 178035 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: bor667
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 451

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 28
_BBOT: 1
Razem: 29
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Artykuły
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 168
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy