Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)

All Posts
<
1 2 3 ... 69 70 71 ... 92 93 94
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#1036: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Rollnik , Location: Bydgoszcz Post Posted: Cz sierp 16, 2012 10:03 PM
    ----
quidamcorvus wrote:
Rollnik wrote:
"MACHINA WOJENNA: Żyrokoptery traktowane są jak machiny wojenne w tym sensie,że podlegają działaniu zaklęć i efektom magicznym skierowanym właśnie przeciwko machinom wojennym."

Czy zgodnie z tym moge wykuć na żyro runy? Skoro może oberwać z czaru z jakiego obrywają maszyny to wmocnić go chyba tez można? Smile

Żyrokorpter jest machiną wojenną i można na nim wykuć odpowiednie runy. Należy jednak liczyć się z ryzykiem zniszczenia machiny.

Pogodyn wrote:
A ja się przypominam z tymi magicznymi łukami i magicznymi strzałami , miałeś sprawdzić.
Jak dasz radę to poproszę
Nie znajduję zapisu, który by to uniemożliwiał i nie przypominam sobie by taki był. Tak więc nie widzę problemu by to łączyć - choć osobiście uważam*, że korzystniej byłoby rozdzielić te przedmioty pomiędzy dwóch bohaterów, ale można.

* Gdyby jednak gdzieś w podręczniku był podobny zapis to proszę o namiar. Smile

dzieki Smile a łączenie takich przedmiotów jest fajne a to czy opłacalne to kwestia widzimisie gracza, jedni wolą "gołe" bandy bez magii i sapią na tych z itemami a inny (jak ja Twisted Evil ) lubią się bawić w kombosy, ale zbieranie takiego koksa trwa tak długo że słabo się nim nacieszyć.

#1037: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz sierp 16, 2012 10:04 PM
    ----
Cóż, celem Warheim jest właśnie możliwość takiego wyboru Smile

#1038: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Rollnik , Location: Bydgoszcz Post Posted: Cz sierp 16, 2012 10:23 PM
    ----
Gra się dla zabawy a te wybory tylko powiększają frajde Smile

Czy dając na żyro krasnala z runiczną bronią mogę dać temu żyro jakie runy? Czy łapie się to do ograniczenia jednej runicznej broni na bohatera czy może żyro jakoś to obchodzi jako pojazd?

#1039: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz sierp 16, 2012 10:25 PM
    ----
Żyrokopter nie wlicza się do limitu, bo należy do Stronników a nie do Ekwipunku.
Więc pilot może mieć runiczny oręż.

#1040: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Rollnik , Location: Bydgoszcz Post Posted: Cz sierp 16, 2012 10:29 PM
    ----
Fajnie, dzięki, źle interpretowaliśmy przynależność żyro Smile Tyklo czy ja teraz dobrze rozumiem ze żyro, wozy, rydwany, konie, psy itp zajmują miejsce w bandzie? Shocked

#1041: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Kusiowaty Post Posted: Pn sierp 20, 2012 10:44 AM
    ----
W momencie kiedy dany model ucieka(niezdany test rozbicia), strzelający przeciwnik otrzymuje kary za to że uciekający "biegnie"?

#1042: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn sierp 20, 2012 11:36 AM
    ----
Kusiowaty wrote:
W momencie kiedy dany model ucieka(niezdany test rozbicia), strzelający przeciwnik otrzymuje kary za to że uciekający "biegnie"?
Do modeli, które Uciekają! nie możesz strzelać.
Jeżeli modele gracza, który wygrał były związane walką wręcz to w turze rozbicia goni modele przeciwnika, który przegrał tak jak opisane to zostało w rozdziale Psychologia - Rozbicie. Ale w kolejnych, gdy przeciwnik zmierza do krawędzi stołu jego modele nie stanowią już zagrożenia - model zwycięzcy mają jeszcze czas na realizacje celów scenariusza, itd., ale nie strzelają i nie gonią już przeciwnika.

Ruch modeli goniących: wrote:
[...]Należy zauważyć, że goniący nie kontynuują pościgu w kolejnych turach; pościg jest jednorazowym dodatkowych ruchem w pogoni za pokonanym i Uciekającym! wrogiem. Ponadto odzwierciedla to sytuację, w której dowódca woli nie rozdzielać drużyny, a same postacie zdają sobie sprawę, że samotne szwendanie się nie jest najbezpieczniejszym sposobem świętowania zwycięstwa.

#1043: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn sierp 20, 2012 12:16 PM
    ----
Kto pyta nie błądzi (podobno), więc kilka pytań ode mnie:

1. Kontynuując temat testu rozbicia, to gdy modele są w walce i przeciwnik nie zda testu rozbicia model bandy zwycięskiej może gonić. I jeżeli goni to czy wykonuje pogoń tak długo aż dogoni uciekającego lub ten opuści w inny sposób pole bitwy? Bo coś mi się kojarzy z Mordheim, że deklaruje się pogoń i jeżeli modelu nie dogoni się przy wykonywaniu pierwszego rzutu to model goniący zaniechuje pogoni.

2. Rozgrywałem wczoraj scenariusz w którym była rzeka i okazało się, rzeka ta jest
Quote::
Rzeką Światła: To nie jest zwykła rzeka, lecz wrząca i skrząca się masa Magii Hysh. Każdy model, który wkroczy w nurt Rzeki Światła, staje się natychmiast celem losowo określonego zaklęcia z Tradycji Światła (patrz ROZDZIAŁ XXIII: MAGIA). Czar zostaje rzucony automatycznie i nie może być rozproszony.

I tu moje pytanie czy model może sobie wejść do rzeki i w związku z tym losuje się czar, a następnie model wychodzi z rzeki by w kolejnej turze ponownie obmyć się wodą z Rzeki Światła. I za każdym razem należy losować dla niego czar niezależnie ile razy sobie wejdzie i wyjdzie z rzeki. Jeżeli tak można to jak rozumiem czary RIP kończą się przy kolejnym wejściu modelu do rzeki.

Czy model który wejdzie do rzeki na potrzeby rzucania czaru jest traktowany jako mag? np w przypadku wylosowania czaru:

Quote::
OSWIECENIE PHA
Hierofanta może rzucić to zaklęcie na siebie lub też na dowolnego, sprzymierzonego bohatera lub stronnika w odległości do 8”, nawet jeśli go nie widzi. Czar może zostać rzucony na model wielkości człowieka lub mniejszy (czar nie będzie zatem działał na modele na podstawkach 40x40 mm i większych), również związany walką wręcz. Dopóki czar trwa, model niezależnie od swojej charakterystyki ma 3 ATAKI i współczynnik SIŁA na poziomie 5 oraz zyskuje zdolność BROŃ NATURALNA, jednak podczas trwania czaru nie może używać oręża. Magiczna broń użyta przeciwko modelowi, który jest pod wpływem mocy zaklęcia, traktowana jest jak zwykła broń tego samego typu.

Czy jeżeli dwa modele wejdą do rzeki i wylosują ten sam czar, a mianowicie:
Quote::
SWIETA TARCZA IGNATUSA RZUCONY NA 9+, POZOSTAJE W GRZE
Hierofanta przyzywa moc wiatru Hysh, który chroni sojuszników maga. Moc zaklęcia obejmuje wszystkie sprzymierzone modele przebywające w odległości 8” od MAGA, również takie, które walczą wręcz. Dopóki modele pozostają w zasięgu działania zaklęcia otrzymują premię +1 do Ochrony Pancerza (do maksymalnego poziomu 0+) lub Ochronę Pancerza na 6+ jeśli nie posiadają zbroi, ponadto wrogie postacie atakujące modele chronione Świętą Tarczą Ignatusa otrzymują modyfikator -1 do testu trafienia. Istoty NIEUMARŁE, ETERYCZNE, LEŚNE DUCHY oraz DEMONY i OPĘTANI trafiają objęte działaniem zaklęcia modele jeśli w rzucie na trafienie wypadnie niemodyfikowana 6 - niższy wynik podniesiony do 6 dzięki użyciu modyfikatorów nie liczy się.
to czy modele będące w polu obu okręgów działania czarów mają +2 do OP?

3. Scenariusz Złoto Piratów 52 - poza murami.

Quote::
Cel: Celem rozgrywki jest odnalezienie ukrytego w dziuplach prastarych drzew złota piratów. Za każdym razem, gdy należący do drużyny model znajdzie się w odległości do 1" od znajdującego się poza strefą rozstawienia prastarego drzewa i wykona udany test wspinaczki należy wykonać rzut 2K6. Wynik 12 oznacza, że model odnalazł reprezentowany przez znacznik kosztowności skarb. Należy zauważyć, że każde prastare drzewo może zostać przeszukane tylko raz. Ponadto, jeśli na stole pozostanie jedno nieprzeszukane drzewo to skarb zostanie w nim odnaleziony automatycznie przez pierwszy model, który zbliży się do prastarego drzewa na odległość do 1" i wykona udany test wspinaczki. W przeszukiwaniu drzew mogą brać wszystkie modele bohaterów oraz te modele stronników, które nie podlegają zasadzie specjalnej NIEUMARŁY, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH oraz DEMON lub ZWIERZĘ. Natomiast rezultat 2 oznacza, że bohater (który nie podlega zasadzie specjalnej NIEUMARŁY, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH oraz DEMON) natknął się na toczone zarazą ciała piratów i musi wykonać test WT, nieudany test oznacza, że traci 1 punkt ŻW bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza, a do najbliższego rzutu w TABELI EFEKT ZRANIENIA otrzymują premię +2.
Rozgrywka zostaje zakończona, gdy jedna z drużyn nie zda testu rozbicia lub znacznik kosztowności zostanie przetransportowany do własnej strefy rozstawienia gracza. W przypadku gdy jedna z drużyn nie zda testu rozbicia znacznik kosztowności reprezentujący skradzione kosztowności zdobywa przeciwnik.

W opisie scenariusza nie znalazłem odpowiedzi na podstawowe pytania:
Ile jest takowych drzew? jak są rozmieszczone? jaką mają wysokość?

A przepatrując podobne scenariusze również nie doszukałem się odpowiedzi na powyższe pytania.

#1044: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn sierp 20, 2012 12:37 PM
    ----
Pepe wrote:
Kto pyta nie błądzi (podobno), więc kilka pytań ode mnie:

1. Kontynuując temat testu rozbicia, to gdy modele są w walce i przeciwnik nie zda testu rozbicia model bandy zwycięskiej może gonić. I jeżeli goni to czy wykonuje pogoń tak długo aż dogoni uciekającego lub ten opuści w inny sposób pole bitwy? Bo coś mi się kojarzy z Mordheim, że deklaruje się pogoń i jeżeli modelu nie dogoni się przy wykonywaniu pierwszego rzutu to model goniący zaniechuje pogoni.

Tak jak napisałem powyżej:
Ruch modeli goniących: wrote:
[...]Należy zauważyć, że goniący nie kontynuują pościgu w kolejnych turach; pościg jest jednorazowym dodatkowych ruchem w pogoni za pokonanym i Uciekającym! wrogiem. Ponadto odzwierciedla to sytuację, w której dowódca woli nie rozdzielać drużyny, a same postacie zdają sobie sprawę, że samotne szwendanie się nie jest najbezpieczniejszym sposobem świętowania zwycięstwa.

A więc jest to dodatkowy ruch, wykonywany w turze wroga za modelami które były związane walką wręcz.
W kolejnych turach przeciwnik ucieka w kierunku najbliższej krawędzi stołu, a zwycięzca może realizować cele scenariusza itd. Jeżeli takich brak, można zakończyć rozgrywkę po rozegraniu ucieczki i ewentualnego pościgu.

Pepe wrote:
2. Rozgrywałem wczoraj scenariusz w którym była rzeka i okazało się, rzeka ta jest
Quote::
Rzeką Światła: To nie jest zwykła rzeka, lecz wrząca i skrząca się masa Magii Hysh. Każdy model, który wkroczy w nurt Rzeki Światła, staje się natychmiast celem losowo określonego zaklęcia z Tradycji Światła (patrz ROZDZIAŁ XXIII: MAGIA). Czar zostaje rzucony automatycznie i nie może być rozproszony.

I tu moje pytanie czy model może sobie wejść do rzeki i w związku z tym losuje się czar, a następnie model wychodzi z rzeki by w kolejnej turze ponownie obmyć się wodą z Rzeki Światła. I za każdym razem należy losować dla niego czar niezależnie ile razy sobie wejdzie i wyjdzie z rzeki. Jeżeli tak można to jak rozumiem czary RIP kończą się przy kolejnym wejściu modelu do rzeki.
Tak, zaklęcie należy wylosować za każdym razem, gdy model wejdzie do rzeki. Ponadto, model może być pod wpływem tylko jednego zaklęcia pozostającego w grze.


Pepe wrote:
Czy model który wejdzie do rzeki na potrzeby rzucania czaru jest traktowany jako mag? np w przypadku wylosowania czaru:

Quote::
OSWIECENIE PHA
Hierofanta może rzucić to zaklęcie na siebie lub też na dowolnego, sprzymierzonego bohatera lub stronnika w odległości do 8”, nawet jeśli go nie widzi. Czar może zostać rzucony na model wielkości człowieka lub mniejszy (czar nie będzie zatem działał na modele na podstawkach 40x40 mm i większych), również związany walką wręcz. Dopóki czar trwa, model niezależnie od swojej charakterystyki ma 3 ATAKI i współczynnik SIŁA na poziomie 5 oraz zyskuje zdolność BROŃ NATURALNA, jednak podczas trwania czaru nie może używać oręża. Magiczna broń użyta przeciwko modelowi, który jest pod wpływem mocy zaklęcia, traktowana jest jak zwykła broń tego samego typu.
Tak, o tyle, że to model jest celem zaklęcia. Nie może jednak przekierować czaru go na sprzymierzony model.

Pepe wrote:
Czy jeżeli dwa modele wejdą do rzeki i wylosują ten sam czar, a mianowicie:
Quote::
SWIETA TARCZA IGNATUSA RZUCONY NA 9+, POZOSTAJE W GRZE
Hierofanta przyzywa moc wiatru Hysh, który chroni sojuszników maga. Moc zaklęcia obejmuje wszystkie sprzymierzone modele przebywające w odległości 8” od MAGA, również takie, które walczą wręcz. Dopóki modele pozostają w zasięgu działania zaklęcia otrzymują premię +1 do Ochrony Pancerza (do maksymalnego poziomu 0+) lub Ochronę Pancerza na 6+ jeśli nie posiadają zbroi, ponadto wrogie postacie atakujące modele chronione Świętą Tarczą Ignatusa otrzymują modyfikator -1 do testu trafienia. Istoty NIEUMARŁE, ETERYCZNE, LEŚNE DUCHY oraz DEMONY i OPĘTANI trafiają objęte działaniem zaklęcia modele jeśli w rzucie na trafienie wypadnie niemodyfikowana 6 - niższy wynik podniesiony do 6 dzięki użyciu modyfikatorów nie liczy się.
to czy modele będące w polu obu okręgów działania czarów mają +2 do OP?
Nie, modele mają +1. Zauważ, że zaklęcie nie działa na maga, a jedynie na sojuszników w 8". Stąd w przedstawionej powyżej sytuacji modele wspierają się wzajemnie, stąd +1.


Pepe wrote:
3. Scenariusz Złoto Piratów 52 - poza murami.

Quote::
Cel: Celem rozgrywki jest odnalezienie ukrytego w dziuplach prastarych drzew złota piratów. Za każdym razem, gdy należący do drużyny model znajdzie się w odległości do 1" od znajdującego się poza strefą rozstawienia prastarego drzewa i wykona udany test wspinaczki należy wykonać rzut 2K6. Wynik 12 oznacza, że model odnalazł reprezentowany przez znacznik kosztowności skarb. Należy zauważyć, że każde prastare drzewo może zostać przeszukane tylko raz. Ponadto, jeśli na stole pozostanie jedno nieprzeszukane drzewo to skarb zostanie w nim odnaleziony automatycznie przez pierwszy model, który zbliży się do prastarego drzewa na odległość do 1" i wykona udany test wspinaczki. W przeszukiwaniu drzew mogą brać wszystkie modele bohaterów oraz te modele stronników, które nie podlegają zasadzie specjalnej NIEUMARŁY, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH oraz DEMON lub ZWIERZĘ. Natomiast rezultat 2 oznacza, że bohater (który nie podlega zasadzie specjalnej NIEUMARŁY, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH oraz DEMON) natknął się na toczone zarazą ciała piratów i musi wykonać test WT, nieudany test oznacza, że traci 1 punkt ŻW bez możliwości skorzystania z Ochrony Pancerza, a do najbliższego rzutu w TABELI EFEKT ZRANIENIA otrzymują premię +2.
Rozgrywka zostaje zakończona, gdy jedna z drużyn nie zda testu rozbicia lub znacznik kosztowności zostanie przetransportowany do własnej strefy rozstawienia gracza. W przypadku gdy jedna z drużyn nie zda testu rozbicia znacznik kosztowności reprezentujący skradzione kosztowności zdobywa przeciwnik.

W opisie scenariusza nie znalazłem odpowiedzi na podstawowe pytania:
Ile jest takowych drzew? jak są rozmieszczone? jaką mają wysokość?

A przepatrując podobne scenariusze również nie doszukałem się odpowiedzi na powyższe pytania.
Prastare drzewa to odpowiedniki makiet domostw w scenariuszach miejskich. Stąd nie są szczegółowo określone - podobnie jak w przypadku makiet domów zależą od możliwości graczy.

#1045: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn sierp 20, 2012 12:48 PM
    ----
A co się dzieje jeżeli wylosuje się czar:

Quote::
SIEC AMYNTOKA RZUCONY NA 12+, POZOSTAJE W GRZE
Świetlisty czarodziej splata z białego wiatru Hysh podobną do pajęczej sieć, którą ciska pod nogi swych wrogów. Zaklęcie może być rzucone na dowolny obszar w odległości do 24” i w polu widzenia MAGA. Udane rzucenie sprawa, że obszar zostaje opleciony pasmami Hysh. Należy użyć 3” okrągłego wzornika i przykryć nim wyznaczony obszar, który dopóki zaklęcie 'pozostaje w grze' należy traktować jak teren bardzo trudny. Ponadto, wszystkie modele (wrogie i sprzymierzone), których podstawki są całkowicie przykryte wzornikiem, otrzymują automatyczne trafienie, te modele, których podstawki są częściowo przykryte, otrzymują trafienie na 4+. Trafione modele w każdej rundzie w której przebywają w Sieci Amyntoka otrzymują trafienie o SILE 4. Istoty NIEUMARŁE, ETERYCZNE, LEŚNE DUCHY oraz DEMONY i OPĘTANI otrzymują trafienie o SILE 6.

Jeżeli twierdzisz, że model może wielokrotnie wejść do rzeki i w związku z tym losuje się czar to czy może to zrobić np 5 razy w ciągu jednej tury ruchu zakładając, że starczy mu ruchu? i wtedy losuje się czary pięć razy?

Źle sprecyzowałem pytanie z kumulacją OP więc sprecyzuje: model stronnika jest w obszarze działania czaru który aktywowały dwa inne modele.

Nie bardzo rozumiem wyjaśnienie ostatniej kwestii. Czyli rozgrywając scenariusz wiejski, domy rozmieszczone na stole do gry mają być drzewami? I w zależności od tego ile jest domów to tyle jest "dziupli do przeszukania"?

#1046: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn sierp 20, 2012 01:06 PM
    ----
Pepe wrote:
A co się dzieje jeżeli wylosuje się czar:

Quote::
SIEC AMYNTOKA RZUCONY NA 12+, POZOSTAJE W GRZE
Świetlisty czarodziej splata z białego wiatru Hysh podobną do pajęczej sieć, którą ciska pod nogi swych wrogów. Zaklęcie może być rzucone na dowolny obszar w odległości do 24” i w polu widzenia MAGA. Udane rzucenie sprawa, że obszar zostaje opleciony pasmami Hysh. Należy użyć 3” okrągłego wzornika i przykryć nim wyznaczony obszar, który dopóki zaklęcie 'pozostaje w grze' należy traktować jak teren bardzo trudny. Ponadto, wszystkie modele (wrogie i sprzymierzone), których podstawki są całkowicie przykryte wzornikiem, otrzymują automatyczne trafienie, te modele, których podstawki są częściowo przykryte, otrzymują trafienie na 4+. Trafione modele w każdej rundzie w której przebywają w Sieci Amyntoka otrzymują trafienie o SILE 4. Istoty NIEUMARŁE, ETERYCZNE, LEŚNE DUCHY oraz DEMONY i OPĘTANI otrzymują trafienie o SILE 6.

Jeżeli twierdzisz, że model może wielokrotnie wejść do rzeki i w związku z tym losuje się czar to czy może to zrobić np 5 razy w ciągu jednej tury ruchu zakładając, że starczy mu ruchu? i wtedy losuje się czary pięć razy?
Tak zaklęcie losuje się za każdym razem, gdy model wejdzie do rzeki. Ale zauważ, że ruch modelu powinno się traktować jako przemieszczenie z punktu A do punktu B. Stąd nie powinno być sytuacji, w której model wchodzi i wychodzi z rzeki by znów do niej wejść. Chyba, że porusza się jej brzegiem, a sama rzeka ma liczne zakola Wink
W czasie rozgrywania tury, model porusza się z punktu A i kończy ruch w punkcie B, po wykonaniu takiego ruchu po najkorzystniejszej dla niego drodze (wedle wyboru gracza po drodze najkrótszej lub najbezpieczniejszej), ruch powinno uważać się za zakończony.
Natomiast jeżeli model w jednej turze wychodzi z rzeki, by w kolejnej do niej wejść itd., to zaklęcie losuje się za każdym razem gdy model wejdzie do rzeki.


Pepe wrote:
Źle sprecyzowałem pytanie z kumulacją OP więc sprecyzuje: model stronnika jest w obszarze działania czaru który aktywowały dwa inne modele.
Nie. Zaklęcie się nie kumuluje.


Pepe wrote:
Nie bardzo rozumiem wyjaśnienie ostatniej kwestii. Czyli rozgrywając scenariusz wiejski, domy rozmieszczone na stole do gry mają być drzewami? I w zależności od tego ile jest domów to tyle jest "dziupli do przeszukania"?
W scenariuszu Złoto piratów, prastare drzewa są odpowiednikiem budynków ze scenariusza miejskiego Ukryte kosztowności.

W czasie rozgrywania scenariuszy poza murami (wiejskich) makiety powinni przedstawiać właśnie drzewa, głazy, wzgórza, stawy itd., a budynki powinny być w zdecydowanej mniejszości.

#1047: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn sierp 20, 2012 01:57 PM
    ----
quidamcorvus wrote:

Pepe wrote:
Nie bardzo rozumiem wyjaśnienie ostatniej kwestii. Czyli rozgrywając scenariusz wiejski, domy rozmieszczone na stole do gry mają być drzewami? I w zależności od tego ile jest domów to tyle jest "dziupli do przeszukania"?
W scenariuszu Złoto piratów, prastare drzewa są odpowiednikiem budynków ze scenariusza miejskiego Ukryte kosztowności.

W czasie rozgrywania scenariuszy poza murami (wiejskich) makiety powinni przedstawiać właśnie drzewa, głazy, wzgórza, stawy itd., a budynki powinny być w zdecydowanej mniejszości.

Tzn, że ile drzew mam rozrzuconych po stole tyle można podjąć prób znalezienia skarbu? Ale to nadal nie rozwiązuje sprawy z ich wysokością bo o ile dobrze pamiętam to test S lub I zdaje się za każde 2" wysokości.

No i nie napisałeś jak rozpatrzyć np czar: SIEC AMYNTOKA

#1048: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn sierp 20, 2012 02:03 PM
    ----
Wraz ze współgraczem należy określić, które drzewa uznajecie za prastare.

Co do wysokości, to nie ma ona znaczenia, bo warunki są następujące:
Quote::
Za każdym razem, gdy należący do drużyny model znajdzie się w odległości do 1" od znajdującego się poza strefą rozstawienia prastarego drzewa i wykona udany test wspinaczki należy wykonać rzut 2K6.
Wykonuje się tylko jeden test wspinaczki.

Co do zaklęcia Sieć Amyntoka, to 3" wzornik umieszcza się w odległości do 24” i w polu widzenia modelu, który aktywował zaklęcie.
Zaklęcie 'pozostaje w grze' dopóki nie zostanie rozproszone przez przeciwnika w kolejnych turach lub gracz, który aktywował zaklęcie znów nie rzuci za pomocą Rzeki Światła kolejnego zaklęcia pozostającego w grze.

#1049: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn sierp 20, 2012 05:22 PM
    ----
Moim zdaniem ta Rzeka jest przegięta i może wypaczyć wynik rozgrywki. Może przynajmniej po wejściu do takiej rzeki powinno się rzucać na niebezpieczny teren.

#1050: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn sierp 20, 2012 09:21 PM
    ----
Pepe wrote:
Moim zdaniem ta Rzeka jest przegięta i może wypaczyć wynik rozgrywki. Może przynajmniej po wejściu do takiej rzeki powinno się rzucać na niebezpieczny teren.
Tak jak spora część Zdarzeń Losowych, czy Pogoda. Życie jest brutalne Twisted Evil

A jeśli jest to rwąca rzeka (szerokość przekracza 4”) wykonuje się test terenu niebezpiecznego.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 69 70 71 ... 92 93 94
>
Page 70 of 94