Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)

All Posts
<
1 2 3 ... 133 134 135 ... 139 140 141
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#1331: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr paźdź 17, 2012 08:21 AM
    ----
Dulix wrote:
QC czy masz może w planie stworzyć kompanię niziołków? Byłoby ciekawie i może zabawnie Smile
Na chwilę obecną nie. Ale jestem otwarty na inicjatywę graczy.

Pepe wrote:
W jaki sposób należy stworzyć drużynę obsługi np dla balisty powtarzalnej?
1) Czy drużyna obsługi musi się składać dokładnie z takich samych modeli? Tzn np w przypadki HE 2x Wojownik Cienia, 2x Włócznik, 2x Łucznik?
2) Czy w skład drużyny obsługi muszą wchodzić dwa modele które dotychczas tworzyły grupę stronników, czy też mogą to być modele z dwóch różnych grup stronników?
3) Jeżeli nie muszą to być modele które dotychczas tworzyły grupę stronników to na potrzeby strzelania jaki US się bierze jeżeli są różne?

1. W przypadku kompanii Wysokich Elfów drużyna obsługi musi składać się z dwóch modeli Łuczników - bo tylko one podlegają zasadzie specjalnej drużyna obsługi.

2. Mogą być z różnych grup stronników.

3:
Strzelanie z balisty: wrote:

[...]By ustalić, czy balista powtarzalna trafiła, należy wykonać rzut na trafienie w oparciu o najwyższą wartość współczynnika US obsługi, tak jak przy strzelaniu z łuku, kuszy czy innej broni dystansowej.

#1332: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Śr paźdź 17, 2012 08:30 AM
    ----
Dzięki. A jeżeli gracz nie ma dwóch łuczników to czy musi wystawić Strażnika morskiego z balistą i jednym obsługantem? I balista nie będzie strzelać?

#1333: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr paźdź 17, 2012 08:36 AM
    ----
Pepe wrote:
Dzięki. A jeżeli gracz nie ma dwóch łuczników to czy musi wystawić Strażnika morskiego z balistą i jednym obsługantem? I balista nie będzie strzelać?
Jeżeli w opisie machiny wojennej podano, że na początku gry drużyna ma składać się z dwóch modeli stronników i szefa, to gracz musi wystawić te dwa modele stronników, lub nie może wystawiać machiny wcale. Dopiero w trakcie rozgrywki "dopuszczona" jest utrata obsługi zgodnie z zasadami podanymi w podręczniku.

Natomiast w przypadku balisty powtarzalnej potyczkę zaczyna się z jednym modelem stronnika i szefem. Errata TUTAJ.

#1334: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Śr paźdź 17, 2012 08:49 PM
    ----
Scenariusz 24 Napad. Modele obrońcy wychodzą na 3+.
Bohater/Stronnik nie wyszedł. Pytania:
1) Czy zdobywa doświadczenie?
2) Czy jest brany pod uwagę w rzucie na eksplorację?
3) Czy model jest wliczany do limitu modeli na potrzeby testu rozbicia jeżeli go nie ma fizycznie na stole?

Jeszcze jedno pytanie. Kiedyś już na ten temat pisaliśmy. Jeżeli jedna z drużyn ucieka, a druga wykonuje jakieś tam zadania to czy rzuca się zdarzenia losowe? Czy oboje z graczy rzucają? Jeżeli którykolwiek rzuca na ZL, to czy gdy wypadnie zdarzenie z najemnikiem, a drużyna uciekająca ma mniej doświadczenia to czy on się do niej dołącza? czy też dołącza się do tej która nie ucieka?

Moim zdaniem skoro jest bonus, że na potrzeby pkt kampanii tury liczy się do momentu testu rozbicia/wykonania zadania i to jest bonus oraz to, że drużyna która wygrała potyczkę może wykonywać dodatkowe zadania dopóki przeciwnik nie opuści stołu i to również uważam za bonus. To jeżeli gracze ustalili, że zdarzenia losowe występują co turę, gracz który chce przedłużyć rozgrywkę ponosi ryzyko wystąpienia zdarzenia losowego.

#1335: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz paźdź 18, 2012 09:11 AM
    ----
1. Jeżeli do końca potyczki nie wyjdzie na stół to nie ma PD - model nie wziął udziału w potyczce.
2. Podobnie jak wyżej. Jeżeli nie wyszedł na stół i nie brał udziału w potyczce nie bierze udziału w eksploracji.
3. Nie, model nie jest wliczany do całkowitej ilości modeli.

Jeżeli gracze umówią się, że grają do opuszczenia stołu przez modele przeciwnika, to rzut na ZL losowe wykonuje się zgodnie z zasadami (a więc albo do pierwszego, albo co rundę).

#1336: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Dulix , Location: Rzeszów Post Posted: Cz paźdź 18, 2012 09:11 AM
    ----
Zabójca Trolli walczy dwoma toporami krasnoludzkimi. Jednym trafia i rani bez ujemnych modyfikatorów natopiast drugim ma -1 do trafienia a przeciwnik zwiększa Wt o +1.
Quote::
Jeżeli pieszy wojownik walczy dwiema BRONIAMI RĘCZNYMI, to otrzymuje dodatkowy +1 ATAK za używanie drugiej broni. Jednak należy zauważyć, że dodatkowy ATAK wykonywany jest z karą -1 do testu trafienia, ponadto na potrzeby testów zranienia wartość współczynnika WT trafionego przeciwnika zostaje zwiększona o +1. Należy zauważyć, że dodatkowy ATAK dodawany jest do całkowitej liczby ATAKÓW po uwzględnieniu wszelkich innych modyfikatorów (z FURII na przykład).
W związku z zasadą Pogromca:
Quote::
Wszyscy Pogromcy posiadają osobliwą zdolność, która podnosi ich efektywność w walce wręcz ze szczególnie odpornymi przeciwnikami. W rzutach na zranienie SIŁA Pogromcy przed uwzględnieniem modyfikatorów broni rośnie, dopóki nie zrówna się ze współczynnikiem WT przeciwnika, aż do maksymalnego poziomu 6. Wyznaczona tak SIŁA używana jest również do modyfikacji Ochrony Pancerza celu.
przy drugim uderzeniu siła Zabójcy Trolli rośnie do poziomu (zwiększonej w przypadku tego uderzenia) wytrzymałości przeciwnika?

#1337: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz paźdź 18, 2012 09:12 AM
    ----
Tak, Siła rośnie maksymalnie do 6.

#1338: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Cz paźdź 18, 2012 11:35 AM
    ----
quidamcorvus wrote:
Jeżeli gracze umówią się, że grają do opuszczenia stołu przez modele przeciwnika, to rzut na ZL losowe wykonuje się zgodnie z zasadami (a więc albo do pierwszego, albo co rundę).

Ale do kogo dołączy się najemnik?

#1339: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz paźdź 18, 2012 11:51 AM
    ----
Do slabszej kompanii od ktorej zazada zaplaty za swe uslugi swiadczone w zakonczonej juz potyczce.

#1340: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Cz paźdź 18, 2012 12:24 PM
    ----
Czyli taki najemnik dołącza do uciekającej drużyny (bo miała mniej prestiżu) i od razu ucieka?



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 133 134 135 ... 139 140 141
>
Page 134 of 141