Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)

All Posts
<
1 2 3 ... 21 22 23 ... 92 93 94
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#316: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Doman Post Posted: Wt May 03, 2011 12:57 PM
    ----
ok,

Quote::
Na początku każdej fazy, model może się dowolnie obrócić.
w czasie ruchu mogę pivotowac?

#317: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt May 03, 2011 01:02 PM
    ----
Doman wrote:
ok,

Quote::
Na początku każdej fazy, model może się dowolnie obrócić.
w czasie ruchu mogę pivotowac?
W czasie czy po zakończeniu?
Skręcać możesz omijając przeszkody, trudny teren, itd.
Obrócić model aby miał pole widzenia w wybraną przez ciebie stronę możesz na początku własnej fazy ruchu, własnej fazy magii, własnej fazy strzelania, własnej fazy walki wręcz.

#318: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Doman Post Posted: Wt May 03, 2011 01:04 PM
    ----
końcowy pivot liczony jest jako pivot w czasie ruchu?

#319: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt May 03, 2011 01:10 PM
    ----
Doman wrote:
końcowy pivot liczony jest jako pivot w czasie ruchu?
Jaki końcowy? Nie bardzo rozumiem z czym masz problem?

Modele poruszają się frontem do przodu i zwrócone frontem zgodnie z kierunkiem ruchu kończą swój ruch Wbijać do łba Zgodnie z zasadami możesz się obrócić na początku fazy ruchu, później model idzie do przodu i tak kończy swój ruch.
Na początku fazy magii może się rozejrzeć - obrócić, tak samo na początku fazy strzelania i fazy walki wręcz (nawet jak jest związany walką).

#320: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Doman Post Posted: Wt May 03, 2011 01:15 PM
    ----
ok, ok to jeszcze jedno pole widzenia modeli? w czasie deklaracji szarż
jak to teraz wygląda:


widzę z całego boku, czy tylko z połowy podstawki względem punktu obrotu modelu?

#321: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt May 03, 2011 01:16 PM
    ----
Tak jak w 2 przypadku.

#322: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Raven Post Posted: Wt May 03, 2011 02:17 PM
    ----
ja mam pare spostrzeżeń odnośnie gry po ostatnich grach z Domanem:

1. Pivoty do wg mnie zupełnie nietrafiony pomysł, niepotrzebnie komplikuje rozgrywkę i zabiera dużo z jej realizmu [czy ktoś widział żeby koles nie mógł biegać po łuku tylko w linii prostej?] ja rozumiem ze to zasada zaczerpnięta w WFB ale pamiętajmy o tym ze pojedynczy człowiek ma o wiele większą swobodę działania niż niż cały oddział w formacji czworoboku czy też potwór lub rydwan. Poza tym w czasie gry jest to bardziej uciążliwe niż pomocne.

2. zasada pola widzenia wprawdzie nie jest uciążliwa ale nie wiem w jakim celu została wprowadzona, kompletnie nie widzę zastosowania, szczególnie w przypadku gdy postać może się obrócić na początku każdej fazy

3. Armor Save [ochrona pancerza] na 0+ jest gięta, proponuje limit na najmniejszą ochronę pancerza na 1+. Powodem jest to ze są bandy które mogą taki AS zrobić już na samym początku, natomiast wiele band nie ma co zrobić z kolesiem z 0+ save, bo potrzeba 7 siły zeby ściągnąć ten AS do 4+, natomiast żeby przeciwnik oblewał ten AS na czymś więcej niz 1 trzeba mieć tej siły przynajmniej 6, a jak taki gość z 0+ AS ma jeszcze przerzut na AS to jest wogóle słabo, mozna oczywiście liczyć na to ze sie wylosuje jakiś fajny czar czy też wypadnie jakieś zdarzenie losowe, ale nie róbmy z tej gry, gry polegającej na przypadku gdzie nic nie mozna zaplanować

4. zasada szarży na plecy też jest mało realistyczna w przepadku modelu pieszego ponieważ jeśli uznajemy ze jesli sie ma wroga w 6" to postać staje się czujna gotowa do walki to sie odwróci przodem do szarżującego przeciwnika, co innego jak jest związana walką, jest konno, albo jest duża i niezgrabna to faktycznie wtedy jest szansa jej zaskoczenia szarżą na tyły

reasumując: moim zdanie pivot z powodzeniem mógłby wylecieć, tak samo jak zasięg widzenia, ochronie pancerza daz limit 1+, szarż na plecy jasne ale tylko gdy szarzowany jest w walce wręcz, jest jeźdźcem, lub na podstawce większej niż ludzka bądź orcza

#323: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt May 03, 2011 02:34 PM
    ----
Raven wrote:
1. Pivoty do wg mnie zupełnie nietrafiony pomysł, niepotrzebnie komplikuje rozgrywkę i zabiera dużo z jej realizmu [czy ktoś widział żeby koles nie mógł biegać po łuku tylko w linii prostej?]
Model może poruszać się na taki dystans na jaki pozwala mu współczynnik Sz. Ponadto, od punktu startowego do punktu końcowego powinien poruszyć po najkrótszej/najszybszej możliwej drodze. Inaczej można by biegać modelem który w rzeczywistości poruszyłby się o 1 czy 2 cale.
Nigdzie nie jest napisane, że model odcinek od punktu A do punktu B musi pokonać w linii prostej, tylko najkrótszą/najszybszą możliwą trasą.

Raven wrote:
2. zasada pola widzenia wprawdzie nie jest uciążliwa ale nie wiem w jakim celu została wprowadzona, kompletnie nie widzę zastosowania, szczególnie w przypadku gdy postać może się obrócić na początku każdej fazy
Ma zastosowanie w turze przeciwnika, jeśli szarżujesz na obrócony tyłem model nie może on stać & strzelać, nie może parować i nie może używać tarczy. Kiedy strzelasz do takiego modelu nie używa on tarczy czy pawęża.

Raven wrote:
3. Armor Save [ochrona pancerza] na 0+ jest gięta, proponuje limit na najmniejszą ochronę pancerza na 1+. [...] ale nie róbmy z tej gry, gry polegającej na przypadku gdzie nic nie mozna zaplanować
Jak gram nie spotkałem się z sytuacją, którą opisujesz. Masz do dyspozycji Broń Wielką, oręż z przebiciem pancerza, umiejętności itd. Zawsze można coś zrobić.

Raven wrote:
4. zasada szarży na plecy też jest mało realistyczna w przepadku modelu pieszego ponieważ jeśli uznajemy ze jesli sie ma wroga w 6" to postać staje się czujna gotowa do walki to sie odwróci przodem do szarżującego przeciwnika, co innego jak jest związana walką, jest konno, albo jest duża i niezgrabna to faktycznie wtedy jest szansa jej zaskoczenia szarżą na tyły
Cała gra oparta na rzutach K6 jest mało realistyczna. Więc nie gwałćmy kotków.
Last edited by quidamcorvus on Wt May 03, 2011 02:35 PM; edited 1 times in total

#324: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Doman Post Posted: Wt May 03, 2011 03:04 PM
    ----
quidamcorvus wrote:

Raven wrote:
2. zasada pola widzenia wprawdzie nie jest uciążliwa ale nie wiem w jakim celu została wprowadzona, kompletnie nie widzę zastosowania, szczególnie w przypadku gdy postać może się obrócić na początku każdej fazy
Ma zastosowanie w turze przeciwnika, jeśli szarżujesz na obrócony tyłem model nie może on stać & strzelać, nie może parować i nie może używać tarczy. Kiedy strzelasz do takiego modelu nie używa on tarczy czy pawęża.

ale model który nie walczy, w fazie Walki Wręcz też mogę odwrócić gdzie chce?? .. ciężko będzie spotkać kogoś plecami.... chyba że zasada wprowadzona żeby poprawić grywalność Zasadzki i Zwiadowcy, bo jest to pośredni bonus dla modeli z tymi zdolnościami. Oczywiście Lot też zyskuje Wink

#325: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt May 03, 2011 03:11 PM
    ----
Doman wrote:
ale model który nie walczy, w fazie Walki Wręcz też mogę odwrócić gdzie chce??
Tak.

Doman wrote:
.. ciężko będzie spotkać kogoś plecami.... chyba że zasada wprowadzona żeby poprawić grywalność Zasadzki i Zwiadowcy, bo jest to pośredni bonus dla modeli z tymi zdolnościami.
Bo to nie rewolucja tylko drobna modyfikacja.

Doman wrote:
Oczywiście Lot też zyskuje Wink
Pamiętaj, że w czasie szarży dostawiasz się do najbliższej krawędzi podstawki.
Last edited by quidamcorvus on Wt May 03, 2011 03:12 PM; edited 1 times in total

#326: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Doman Post Posted: Wt May 03, 2011 03:27 PM
    ----
Quote::
- Postać może posiadać tylko jeden amulet lub magiczny lub runiczny talizman.

amulet = zaklęty przedmiot?

#327: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt May 03, 2011 03:43 PM
    ----
Doman wrote:
Quote::
- Postać może posiadać tylko jeden amulet lub magiczny lub runiczny talizman.

amulet = zaklęty przedmiot?
Ten zapis należy usunąć, bo ważne są zapisy z akapitu powyżej.
Quote::
Bohater może mieć nie więcej niż po jednym magicznym lub runicznym przedmiocie z czterech kategorii (jedną magiczną lub runiczną broń, jedną magiczną lub runiczną zbroję, jeden magiczny lub mechaniczny talizman lub runiczny talizman oraz jeden zaklęty przedmiot), ponadto drużyna może posiadać jeden magiczny lub runiczny sztandar i jedną magiczną lub runiczną machinę wojenną.

Ten zapis to pozostałość z czasów, gdy amulety były umieszczone w rozdziale Ekwipunek Specjalny.

#328: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Doman Post Posted: Wt May 03, 2011 06:45 PM
    ----
talizman szczęścia
wiedźmie mydło

nie są czasem one use tylko?

#329: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt May 03, 2011 06:51 PM
    ----
Doman wrote:
talizman szczęścia
wiedźmie mydło

nie są czasem one use tylko?
W sensie, że raz na potyczkę.
To nie są przedmioty jednorazowe.

Quote::
można użyć raz na potyczkę w celu
Quote::
może przerzucić jeden nieudany rzut

#330: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Gabriel_Daco Post Posted: Śr May 04, 2011 04:40 PM
    ----
Czy jeżeli łamacz mieczy złamał miecz stronnikowi muszę mu dokupić nowy? Co jeśli tego nie zrobię? Stronnik zakłada nową grupę?



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 21 22 23 ... 92 93 94
>
Page 22 of 94