Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)

All Posts
<
1 2 3 ... 40 41 42 ... 139 140 141
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#401: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: drachu , Location: Gdańsk Post Posted: Pt lip 08, 2011 01:34 PM
    ----
Dobre określenie ten podatek od uszu Smile

#402: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Bysior , Location: Katowice-Ligota/Bytom Post Posted: Pn lip 11, 2011 12:28 PM
    ----
Jeśli 2 wrogie modele stoją obok siebie stykając się podstawkami to czy mozna zaszarżować tylko na jeden z nich?

Czy walczący muszą stykac się środkami podstawek? Mówiąc inaczej czy muszą być ich boki podstawek idealnie przylegac do siebie?

Czy modele stykające się rogami podstawek również walczą?

W zdarzeniu losowym Gladiator, kiedy najemnik przyłącza się do drużyny, płaci się mu po 1 walce 30 czy 15 ZK?

Jak interpretować +1 do rzutu na trafienie? Czy odnosi się to do kostki, o oczko lepiej?
Last edited by Bysior on Pn lip 11, 2011 01:28 PM; edited 2 time in total

#403: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Doman Post Posted: Pn lip 11, 2011 01:28 PM
    ----
Bysior wrote:
Jeśli 2 wrogie modele stoją obok siebie stykając się czy można zaszarżować tylko na jeden z nich?
jako że wprowadzono strefy ( atakujący biegnie do celu i musi dostawić się do strefy którą miał w fazie wyznaczania... Możesz dostawić się do jednego... Jeśli koledzy nadal wątpiliby w to.. Dostaw się do strefy do której musisz corner to corner Wink Chociaż są wyjątki od te sytuacji, ale to dopiero gdy stoją modele o rożnych rozmiarach podstawek... Brak dostawienia wymusza szarże na dwa modele itp

Bysior wrote:

Czy walczący muszą stykac się środkami podstawek? Mówiąc inaczej czy muszą być ich boki podstawek idealnie przylegac do siebie?
Nie muszą, nie ma takiego zapisku w zasadach.

Bysior wrote:

Czy modele stykające się rogami podstawek również walczą?
Oczywiście stykają się corner to corner

Bysior wrote:

W zdarzeniu losowym Gladiator, kiedy najemnik przyłącza się do drużyny, płaci się mu po 1 walce 30 czy 15 ZK?
Żołd w wysokości: 15 koron Wink

QC popraw mnie Very Happy
Last edited by Doman on Pn lip 11, 2011 01:57 PM; edited 1 times in total

#404: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Bysior , Location: Katowice-Ligota/Bytom Post Posted: Pn lip 11, 2011 01:42 PM
    ----
Czy zgodnie z zasadą, że dostaje się ekwipunek poległego stronnika, jeśli zginie mi Czarny Rycerz to dostaję m.in nieumarłęgo konia? Czy moze jemu tez się rzuca osobno na przeżycie?

#405: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 11, 2011 09:37 PM
    ----
Bysior wrote:
Jeśli 2 wrogie modele stoją obok siebie stykając się podstawkami to czy mozna zaszarżować tylko na jeden z nich?
Tak. To ty decydujesz ile modeli chcesz zaszarżować.

Bysior wrote:
Czy walczący muszą stykac się środkami podstawek? Mówiąc inaczej czy muszą być ich boki podstawek idealnie przylegac do siebie?
Na tyle na ile to możliwe.

Bysior wrote:
Czy modele stykające się rogami podstawek również walczą?
Jeśli była szarża. Szarża to jedyny sposób na związanie modeli walką wręcz. Jeśli trzy modele stoją w szeregu a ty chcesz zaszarżować na środkowy to tylko z tym będziesz związany walką wręcz. To, że stykasz się rogami z pozostałymi dwoma nie oznacza, że automatycznie z nimi walczysz.

Bysior wrote:
W zdarzeniu losowym Gladiator, kiedy najemnik przyłącza się do drużyny, płaci się mu po 1 walce 30 czy 15 ZK?
Płacisz żołd czyli 15 zk.

Bysior wrote:
Jak interpretować +1 do rzutu na trafienie? Czy odnosi się to do kostki, o oczko lepiej?
Dodajesz modyfikator do wyniku rzutu na trafienie. Jeśli masz +1 do trafienia a na kostce wypada 3 to w sumie masz 4.

Bysior wrote:
Czy zgodnie z zasadą, że dostaje się ekwipunek poległego stronnika, jeśli zginie mi Czarny Rycerz to dostaję m.in nieumarłęgo konia? Czy moze jemu tez się rzuca osobno na przeżycie?
Quote::
Rozdział 16: Kawaleria:
Wierzchowce a poważne obrażenia:
Jeżeli model kawalerzysty zostanie Wyłączony z akcji!, wierzchowiec ginie w wyniku odniesionych obrażeń, jeśli w czasie rzutu K6 na poważne obrażenia, na kostce wypadnie wynik 1 lub 2. Wynik 3+ oznacza, że wierzchowiec nie odniósł poważnych obrażeń i może wziąć udział w najbliższej potyczce.
Jeśli stronnika kawalerzysta zostanie Wyłączony z akcji! to osobno rzucasz na przeżycie dla kawalerzysty i dla jego wierzchowca.

#406: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Doman Post Posted: Wt lip 12, 2011 02:46 PM
    ----
quidamcorvus wrote:

Jeśli była szarża. Szarża to jedyny sposób na związanie modeli walką wręcz. Jeśli trzy modele stoją w szeregu a ty chcesz zaszarżować na środkowy to tylko z tym będziesz związany walką wręcz. To, że stykasz się rogami z pozostałymi dwoma nie oznacza, że automatycznie z nimi walczysz.

Podręcznik mówi co innego:
Quote::

Modele mogą walczyć, o ile w momencie ich ataku, stykają się z podstawkami modeli przeciwnika, nawet jeżeli ich podstawki stykają się ze sobą tylko narożnikami.

Quote::
W każdym razie stykające się podstawkami wrogie modele nie mają prawa odmowy wykonania swoich ataków!

#407: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lip 12, 2011 10:02 PM
    ----
Doman wrote:
Podręcznik mówi co innego:
Quote::

Modele mogą walczyć, o ile w momencie ich ataku, stykają się z podstawkami modeli przeciwnika, nawet jeżeli ich podstawki stykają się ze sobą tylko narożnikami.

Quote::
W każdym razie stykające się podstawkami wrogie modele nie mają prawa odmowy wykonania swoich ataków!
Zgadza się ale dotyczy to jedynie modeli, które zostały związane walką wręcz. A praktycznie jedynym sposobem na związanie modeli walką wręcz jest szarża:
Quote::

Rozdział 4: Ruch, 1. Deklaracja szarż, akapit drugi:
Jeżeli gracz chce, by którykolwiek z kierowanych przez niego modeli wszedł w walkę wręcz z modelem lub modelami przeciwnika, może zadeklarować szarżę. Szarża jest praktycznie jedynym sposobem włączenia modeli do walki wręcz. Jeżeli gracz chce zaatakować przeciwnika, musi na niego zaszarżować swoim modelem – nie może po prostu dostawić modelu do walki wręcz, o ile wcześniej nie zadeklarował szarży. Wszystkie szarże należy zadeklarować na początku fazy ruchu, w wybranej przez gracza kolejności.
Tak więc wracając do przykładu powyżej, jeżeli zaszarżowany zostanie środkowy model, to jedynie on zostanie związany walką wręcz. Ponadto, niezwiązane walką wręcz modele dla jasności powinny zostać odsunięto o 1" do walczących.

Quote::

Rozdział 4: Ruch, 1” od siebie:
Gracze odkryją, że poruszanie postaci na stole prowadzi czasem do zatłoczenia, szczególnie kiedy wiele różnych modeli walczy wręcz. Ważne jest zatem ustalenie, które postacie aktualnie walczą, a które są blisko, ale nie toczą walki, a może tylko starają się przejść obok.
Z tego powodu, modele stron przeciwnych winne, o ile nie walczą, utrzymywać dystans nie mniejszy niż 1” od siebie. Modele, które w wyniku działań miałyby zbliżyć się do wroga na odległość mniejszą niż 1”, muszą się po prostu zatrzymać w odległości 1” od przeciwnika. Należy pamiętać, że w zwykłych warunkach jedyną metodą włączenia jednostki do walki wręcz jest szarża na przeciwnika. Jednakże w wyniku szarży, szarżująca postać może znaleźć się w odległości mniejszej niż 1” od dowolnego przeciwnika (nie tylko tego, który był celem szarży).

#408: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Doman Post Posted: Wt lip 12, 2011 10:18 PM
    ----
no ok
ale i tak ten co odsuwa w tył modele jest w mniej korzystnej sytuacji

tył u leżącego modelu? to strona od głowy?

#409: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lip 12, 2011 10:28 PM
    ----
Doman wrote:
ale i tak ten co odsuwa w tył modele jest w mniej korzystnej sytuacji

tył u leżącego modelu? to strona od głowy?
Jaki tył?

W przypadku szarżującego będzie miał zastosowanie ten przypadek:
Quote::
Jednakże w wyniku szarży, szarżująca postać może znaleźć się w odległości mniejszej niż 1” od dowolnego przeciwnika (nie tylko tego, który był celem szarży).

#410: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: drachu , Location: Gdańsk Post Posted: Pn lip 17, 2011 12:01 PM
    ----
Okej - pytanie pozornie proste. Zasada dla mnie była oczywista, ale po wczorajszej konfrontacji okazało się, ze dla mojego rozmówcy też była oczywista, ale działała zupełnie inaczej. Dyskusja na szczęście akademicka via GG, a nie przy stole.

Chodzi o kapłanów i modlitwy.
Nie jesteśmy zgodni, czy przeciwnik może rozpraszać modlitwy już momencie rzucania, czy dopiero w swojej fazie magii jak poświęci na to jakieś kostki?


To jest jedno. Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia. Chodzi o czar Furia Feniksa. Na kogo on działa?
1. Na istoty które w fazie rzucania były pod wzornikiem, nawet jeżeli w kolejnych rundach się rozpierzchły?
2. NA kolesi, którzy mają nieszczęście akurat znajdować się pod wzornikiem, nie ważne od ilu rund się pali?

Kurcze, trochę niejasno to ująłem. Czy Czar tworzy strefę w której jest coraz cieplej i lepiej się nie zbliżać, czy na początku wybierasz ofiary które z czasem będą przypiekane coraz mocniej, nawet jak zwieją na drugą stronę planszy?

BTW - skąd Mouldery biorą spaczeń (oczywiście wg. zasad, a nie fluffu)
Last edited by drachu on Pn lip 17, 2011 12:06 PM; edited 1 times in total



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 40 41 42 ... 139 140 141
>
Page 41 of 141