Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)

All Posts
<
1 2 3 ... 41 42 43 ... 139 140 141
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#411: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lip 17, 2011 06:15 PM
    ----
drachu wrote:
Chodzi o kapłanów i modlitwy.
Nie jesteśmy zgodni, czy przeciwnik może rozpraszać modlitwy już momencie rzucania, czy dopiero w swojej fazie magii jak poświęci na to jakieś kostki?
Modlitwy działają jak zaklęte czary, czyli przeciwnik może je rozpraszać Kostkami Rozproszenia w fazie magii kapłana:
Quote::
Zaklęte czary:
Niektóre magiczne przedmioty skrywają w sobie zaklęte czary – zaklęcia zapisane w ich strukturze, które właściciel przedmiotu może uwolnić w fazie magii. Należy zauważyć, że posiadanie przedmiotu z zaklętym czarem nie czyni z modelu MAGA.
Zaklęcie przechowywane w magicznym przedmiocie może zostać rzucone w fazie magii gracza tak jak inne zaklęcia (na przykład zaklęty czar nie może zostać rzucony przez Uciekający! model) i może zostać rozproszony w taki sam sposób, jak rozprasza się zwykłe zaklęcia.
Zaklęte czary rzuca się automatycznie – nie wymagają one Kostek Mocy. Zaklęty czar może zostać rzucony tylko raz w jednej fazie magii. Każdy przedmiot skrywający zaklęty czar ma w swoim opisie Poziom Mocy. Przeciwnik może rozproszyć zaklęty czar, o ile uzyska wynik równy bądź większy niż podany Poziom Mocy, bądź też może się posłużyć zwojem rozproszenia w zwykły sposób. Przeciwko zaklętym czarom mogą zostać użyte również magiczne przedmioty, których działanie rozprasza bądź niszczy czary.
Bohater nie może dysponować więcej niż jednym przedmiotem skrywającym zaklęty czar.

drachu wrote:
To jest jedno. Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia. Chodzi o czar Furia Feniksa. Na kogo on działa?
1. Na istoty które w fazie rzucania były pod wzornikiem, nawet jeżeli w kolejnych rundach się rozpierzchły?
2. NA kolesi, którzy mają nieszczęście akurat znajdować się pod wzornikiem, nie ważne od ilu rund się pali?
1.

drachu wrote:
BTW - skąd Mouldery biorą spaczeń (oczywiście wg. zasad, a nie fluffu)
Niedawno było 1 Łup = 1 Kawałek Spaczenia, ale po kilku dyskusjach i testach doszedłem do wniosku, że można zrobić tak:
Quote::
Skaveny z Klanu Moulder mogą próbować pozyskać Spaczeń w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce wymieniając Łupy! na Upioryt. Za każdy Łup! drużyna Skavenów otrzymuje K2 kawałki Spaczenia, które mogą zostać wykorzystane w procesie ciałokształtowania.

#412: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: drachu , Location: Gdańsk Post Posted: Pn lip 17, 2011 06:20 PM
    ----
Czyli na moje wyszło, dzięki Smile
Z Moulderami fajne - 1 za 1 to już by stawiało opłacalność biznesu pod znakiem zapytania.
Last edited by drachu on Pn lip 17, 2011 06:21 PM; edited 1 times in total

#413: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Gabriel_Daco Post Posted: Sb lip 23, 2011 11:29 AM
    ----
Czy jeżeli bohater pauzuję, to można przekazywać jego ekwipunek innemu bohaterowi? Konkretnie: mój kapitan opuszcza 3 najbliższe bitwy, czy może pożyczyć kusze sierżantowi?

#414: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb lip 23, 2011 11:34 AM
    ----
Gabriel_Daco wrote:
Czy jeżeli bohater pauzuję, to można przekazywać jego ekwipunek innemu bohaterowi? Konkretnie: mój kapitan opuszcza 3 najbliższe bitwy, czy może pożyczyć kusze sierżantowi?
Tak. Ekwipunek możesz przekazać w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce:
Quote::
Sekwencja po potyczce:
Po zakończeniu każdej potyczki, gracze muszą przejść następującą procedurę. Gracze nie muszą przechodzić przez wszystkie etapy od razu, jednak zaleca się, aby pierwsze trzy kroki wykonano w obecności przeciwnika. Podobnie, zaleca się, aby przeciwnik lub strona neutralna była świadkiem wszystkich rzutów.
1. POWAŻNE OBRAŻENIA
Korzystając z TABELI POWAŻNY OBRAŻEŃ należy wykonać rzut dla każdego modelu Wyłączonego z akcji!.
2. DOŚWIADCZENIE
Bohaterowie i grupy stronników, które przeżyły bitwę otrzymują Punkty Doświadczenia zgodnie z zasadami podanymi w scenariuszu, według którego rozgrywano potyczkę.
3. PUNKTY KAMPANII
Kompanie, które przeżyły rozgrywkę zdobywają Punkty Kampanii. Drużyna zawsze otrzymuje +1 Punkt Kampanii za każdy rozegrany scenariusz. Ponadto, kompanie otrzymują także +1 Punkt Kampanii za każdą potyczkę, którą wygrała realizując cel rozgrywki.
4. RZUTY NA EKSPLORACJĘ
Należy wykonać rzut na eksplorację, według zasad podanych w ROZDZIALE XIII: KAMPANIA.
5. SPRZEDAŻ ŁUPÓW
Gracz wedle uznania może sprzedać dowolną, posiadaną przez siebie ilość Łupów. Należy zauważyć, że Łupy można sprzedać wyłącznie jeden raz w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce.
6. RZUT NA DOSTĘPNOŚĆ DOŚWIADCZONYCH STRONNIKÓW
Zgodnie z zasadami podanymi w podrozdziale NOWI REKRUCI & ISTNIEJĄCE GRUPY STRONNIKÓW w ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK gracz wykonuje rzut, którego wynik określa sumę Punktów Doświadczenia posiadanych przez gotowe do rekrutacji modele stronników.
7. RZUT NA DOSTĘPNOŚĆ I ZAKUP RZADKICH PRZEDMIOTÓW
Gracz, który zamierza nabyć trudno dostępny ekwipunek powinien wykonać na tym etapie, zgodnie z zasadami podanymi w podrozdziale DOSTĘPNOŚĆ w ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK, rzut którego wynik określić, czy poszukiwane przedmioty znajdują się na rynku. Jeśli poszukiwane przedmioty znajdują się w sprzedaży, gracz może nabyć ekwipunek.
8. REKRUTACJA POSTACI DRAMATU
Gracz, zgodnie z zasadami podanymi w ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK, może zatrudnić jedną z Postaci Dramatu.
9. REKRUTACJA STRONNIKÓW I ZAKUP EKWIPUNKU
Gracz, zgodnie z zasadami podanymi w podrozdziale REKRUCI w ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK może zatrudnić nowe modele bohaterów i/lub stronników, które oprócz sztyletu i ewentualnej broni wymienionej w opisie modelu, mogą zostać wyposażone w przedmioty Powszechnie dostępne. Należy zauważyć, że nowo rekrutowane modele mogą zostać wyposażone w przedmioty Rzadkie dopiero w czasie rozgrywania następnej sekwencji po potyczce, chyba że drużyna posiada takie przedmioty w swoim skarbcu.
10. PODZIAŁ EKWIPUNKU
Gracz, zgodnie z zasadami podanymi w opisie drużyny oraz w ROZDZIALE XIIII: EKWIPUNEK, może wymieniać oręż i ekwipunek pomiędzy modelami bohaterów i grupami stronników.

11. AKTUALIZACJA PRESTIŻU DRUŻYNY
Po zaznaczeniu zdobytych Punktów Doświadczenia oraz zakończeniu ewentualnej rekrutacji, należy zaktualizować Prestiż drużyny.

Po zakończeniu powyższej procedury drużyna jest gotowa do rozegrania kolejnej potyczki.

#415: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Gabriel_Daco Post Posted: Sb lip 23, 2011 11:38 AM
    ----
Dzięki Smile

#416: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Gabriel_Daco Post Posted: Wt lip 26, 2011 04:18 PM
    ----
Pytania dwa:

1) w paru sytuacjach można pozyskać darmowego najemnika, który po potyczce odejdzie, chyba, że zawrze się z nim kontrakt i będzie płacić żołd. Rozumiem, że oznacza to, że po potyczce należy mu zapłacić tylko żołd, a nie żołd+ koszt rekrutacji, jeśli chcę się by pozostał

2)Jak to jest z tymi muszkieterami? Mają zwykłe muszkiety czy krasnoludzkie? W dyskusji zostało ustalone, że zwykłe, ale nie ma tego w najnowszym podręczniku.

#417: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lip 26, 2011 04:52 PM
    ----
1. Tylko żołd.
2. Zwykłe.

#418: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: drachu , Location: Gdańsk Post Posted: Śr lip 27, 2011 07:29 AM
    ----
Apropos - czy to zamierzone, że muszkiet zwykły i krasnoludzki kosztują tyle samo?

#419: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr lip 27, 2011 07:53 AM
    ----
drachu wrote:
Apropos - czy to zamierzone, że muszkiet zwykły i krasnoludzki kosztują tyle samo?
Tak.

#420: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: drachu , Location: Gdańsk Post Posted: Pn lip 31, 2011 09:59 AM
    ----
Dooobha, kolejne pytanie

Mój łowca czarownic ma miecz, pistolet pojedynkowy i tarczę. Szarżuję na paskudnego bestioludzia. Czy mogę wykonać bezpośredni strzał z pistoletu, a potem walczyć mieczem i tarczą? Czy jak wykonam bezpośredni strzał, to potem atak wykonuje kolbą pistoletu?



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 41 42 43 ... 139 140 141
>
Page 42 of 141