Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 29 30 31 ... 92 93 94
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 02:17 AM, sirwit713 - Pn kwiet 03, 2011 12:43 PM, Doman - Wt May 03, 2011 12:56 PM, sugai - Wt lut 07, 2012 12:24 AM, wujass - Pt czerw 08, 2012 11:28 AM
Quintus
Przytomny
Przytomny

Quintus

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 85
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz wrz 29, 2011 10:19 AM
Reply with quote

O dobry pomysł, czasem się przydaje, szczególnie gdy kompanie są już bardzo zaawansowane.


_________________
A.Ś.
Back to top
View user's profile
sirwit713
Śniący
Śniący

sirwit713

Offline

Joined: marca 15, 2011
Posts: 33

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb paźdź 01, 2011 09:03 AM
Reply with quote

czy można zejść z ochroną pancerza poniżej 0+ ?

(elf w gromlilowym pancerzu z tarczą na lwie bojowym z kropierzem i jeszcze płaszcz ze skóry lwa- pancerz przeciw strzelaniu na -3+)

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8564
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb paźdź 01, 2011 09:13 PM
Reply with quote

sirwit713 wrote:
czy można zejść z ochroną pancerza poniżej 0+ ?

(elf w gromlilowym pancerzu z tarczą na lwie bojowym z kropierzem i jeszcze płaszcz ze skóry lwa- pancerz przeciw strzelaniu na -3+)
Nie.

Quote::
Maksymalna ochrona:
Najlepsza ochrona podana w TABELI OCHRONY PANCERZA wynosi 1+, ale istnieje możliwość uzyskania lepszej ochrony do maksymalnego poziomu 0+. Magiczne, czy gromrilowe zbroje mogą być jednym ze sposobów na poprawienie Ochrony Pancerza. Jednak wynik rzutu równy 1 zawsze oznacza porażkę, więc nawet model o Ochronie Pancerza na 1+ czy nawet lepszej, zostanie zraniony, jeśli w rzucie na Ochronę Pancerza wypadnie 1. Zaletą ochrony na 0+ jest lepsza ochrona przeciwko broni modyfikującej Ochronę Pancerza.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8564
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr paźdź 26, 2011 10:36 AM
Reply with quote

Propozycje zmian:

Quote::
Tarcza (walka wręcz):
Tarcza służy do blokowania wrogich ciosów, a czasem do uderzenia lub odepchnięcia przeciwnika. Nie istnieje jeden, ustalony wzór tarczy. Wykonuje się tarcze okrągłe, owalne lub w kształcie zaokrąglonego prostokąta. Niektóre mają nawet wycięcie, dzięki któremu łatwiej można walczyć włócznią, nie rezygnując jednocześnie z osłony.

W walce wręcz cios okutą tarczą może powalić na ziemię niemal równie skutecznie jako cios maczugą. W walce wręcz Tarcza posiada cechy oręża LEKKI oraz NIE ZADAJE TRAFIEŃ KRYTYCZNYCH i UDERZA JAKO OSTATNI.

ZASADY: broń ręczna, lekki, nie zadaje trafień krytycznych, uderza jako ostatni.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: brak.
CENA: 5 zk; DOSTĘPNOŚĆ: Powszechna.

Puklerz (walka wręcz):
Puklerze to małe, często okrągłe tarcze zaprojektowane do parowania lub odbijania ciosów. Puklerze wykuwa się ze stali tak by wytrzymały potężne ciosy zadawane w walce wręcz.

W walce wręcz cios puklerzem może powalić na ziemię niemal równie skutecznie jak pchnięcie sztyletem. W walce wręcz Puklerz posiada cechy oręża LEKKI oraz NIE ZADAJE TRAFIEŃ KRYTYCZNYCH, PARUJĄCY i UDERZA JAKO OSTATNI.

ZASADY: broń ręczna, lekki, nie zadaje trafień krytycznych, parujący, uderza jako ostatni.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: brak.
CENA: 3 zk; DOSTĘPNOŚĆ: Powszechna.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr paźdź 26, 2011 11:41 AM
Reply with quote

Okej, dwa pytania.

1. Mam Kult Ducha Czałosu. Rozpisuję sobie bandę i mój kapitan podczas losowania znamienia Człaosu Niepodzielnego rzucił 44. Sklonował się, mam dwóch magów na dzień dobry (tylko się cieszyć). Obaj mają cechę dowódca? Ale rozumiem, że tak naprawdę dowódcą bandy (na potrzeby wybierania skilli i tak dalej) jest tylko oryginał? Czy obaj moga brać umiejętności tylko dla dowódcy? I kto dostaje dodatkowy punkt doświadczenia dla dowódcy za wygranie bitwy?

2. Rozumiem, że jak Ogr tym swoim automatycznym hitem z szarży wywala wroga, to nie może sobie automatycznie dobić, tylko dalej musi trafić, zranić i tak dalej?


Last edited by drachu on Śr paźdź 26, 2011 11:42 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8564
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr paźdź 26, 2011 12:05 PM
Reply with quote

1. Dowódca może tylko jeden. Wybierasz który z klonów będzie dowódcą oraz podlegał wszystkim zasadom dowódcy.

2. Tak. Obowiązuje zasada, zgodnie z którą model nie może w tej samej rundzie jednym atakiem Oszołomić/Powalić na ziemię a drugim Wyłączyć z akcji. Jeśli w wyniku byczej szarży model zostanie Oszołomiony/Powalony na ziemię, to pozostałymi musi trafić i zranić, a następnie rzucić na efekt zranienia.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
sirwit713
Śniący
Śniący

sirwit713

Offline

Joined: marca 15, 2011
Posts: 33

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr paźdź 26, 2011 03:20 PM
Reply with quote

gdy atakujesz tarczą to masz w tej samej turze bonus do pancerza
czy albo to albo to?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8564
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr paźdź 26, 2011 03:44 PM
Reply with quote

sirwit713 wrote:
gdy atakujesz tarczą to masz w tej samej turze bonus do pancerza
Tak.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Valantir
Przytomny
Przytomny

Valantir

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 91
Location: Mysłowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr paźdź 26, 2011 06:05 PM
Reply with quote

jak dla mnie do czegoś takiego powinna być umiejętność teraz trzeba było wybierać pomiędzy atakami a ochroną pancerza a teraz 2 w jednym dodatkowy atak i ochrona pancerza za kilka ZK

Back to top
View user's profile
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr paźdź 26, 2011 06:26 PM
Reply with quote

A mi się taka zmiana podoba. Dodatkowy atak raczej nie będzie przesądzał o walce (z racji tego że podlega zasadom broni improwizowanej), no i wielu graczy stosuje już takie modyfikacje.
A co do ceny, to jednak atak drugą bronią ręczną będzie znacznie efektywniejszy niż uderzenie tarczą, więc tego bym się nie obawiała.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Valantir
Przytomny
Przytomny

Valantir

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 91
Location: Mysłowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr paźdź 26, 2011 06:46 PM
Reply with quote

to niech dopisze jeszcze ze jest to broń improwizowana

Back to top
View user's profile
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr paźdź 26, 2011 07:04 PM
Reply with quote

Valantir wrote:
to niech dopisze jeszcze ze jest to broń improwizowana
Z tego co widzę, to tarcza w walce wręcz działałaby na podobnych zasadach jak pistolety, więc nie widzę powodu, żeby dopisywać do zasad że to broń improwizowana.
Szczególnie, że zasady dla broni improwizowanych mają inne zastosowanie.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr paźdź 26, 2011 07:48 PM
Reply with quote

Valantir wrote:
to niech dopisze jeszcze ze jest to broń improwizowana

nie ma potrzeby zasady broni improwizowanej są wpisane w zasady tarczy, znaczy tak mi się zdaje nie che mi się sprawdzać Wink


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn paźdź 31, 2011 08:20 AM
Reply with quote

Czy strike firsty i strike lasty się kumulują? Juz tłumaczę pytanie - jeśli koleś z mieczem szarżuje na włócznika to ich "uderza jako pierwszy" nawzajem się znoszą.
Ale co jesli włócznik szarżuje na włócznika? Szarżujący ma "uderza jako pierwszy" z szarży i włóczni, zaś obrońca ma "uderza jako pierwszy" tylko z włóczni. Kto tłucze zatem jako pierwszy? Szarżujący (bo ma jednego strike firsta przewagi), czy po inicjatywce?

Skryba - jesli przed bitwą wyturlasz 5, to dostajesz k3 receptury alchemiczne, które, jak mniemam, wyleciały z podręcznika między edycjami. Czym zastąpić ten wpis?

Czy Skaven z mieczem w prawicy, tarczą w lewicy i mieczem w ogonie otrzymuje bonsy zarówno za walkę dwiema broniami ręcznymi i za broń reczną + tarczę?

Tak z innej beczki (to tylko dywagacje, nie pytanie) posmęce sobie jak ten stary dziod - z góry uprzedzam.
Cały cyrk z nieopłacającymi się tarczami, dwurakami itp. i idącymi za tym wiecznymi próbami naprawy sytuacji zapoczątkowało samo GW dając możliwość walki dwiema brońmi. Bo w ten sposób pała + sztylet będzie się zawsze bardziej opłacać niż jeden atak z dwuraka, czy save z tarczy. Kiedyś (jeszcze na gołej Mordce) testowaliśmy zakaz walki lewa ręką i po począkowych zgrzytach (żal odddawać walnięcie dwiema włóćzniami - a zgodnie z zasadami Mordki było to możliwe) działało to idealnie - każda broń do walki wręcz miałą tyle samo plusów co minusów.
Wiem, że czegoś takiego w Warheim wprowadzić się nie da - bo ten atak z lewej łapy wszedł nam w krew, tak się nauczyliśmy grać, takie mamy bandy posklejane i (co najważniejsze) nie lubimy, jak ktoś psuje nam fajnego kombosa.
Ale jakby dało się zresetować sytuację, bez naszych nawyków, to pierwsze co bym zrobił, to wprowadził walkę dwiema brońmi jako specjalną umiejętność.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8564
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn paźdź 31, 2011 09:29 AM
Reply with quote

drachu wrote:
Czy strike firsty i strike lasty się kumulują? Juz tłumaczę pytanie - jeśli koleś z mieczem szarżuje na włócznika to ich "uderza jako pierwszy" nawzajem się znoszą.
Ale co jesli włócznik szarżuje na włócznika? Szarżujący ma "uderza jako pierwszy" z szarży i włóczni, zaś obrońca ma "uderza jako pierwszy" tylko z włóczni. Kto tłucze zatem jako pierwszy? Szarżujący (bo ma jednego strike firsta przewagi), czy po inicjatywce?
Nie kumulują się. Model nie może podlegać 2+ razy tej samej zasadzie w jednej chwili. A w przypadku włóczników uderzać będą po Inicjatywie, tyle, że szarżujący ma bonusy wynikające z szarży.

drachu wrote:
Skryba - jesli przed bitwą wyturlasz 5, to dostajesz k3 receptury alchemiczne, które, jak mniemam, wyleciały z podręcznika między edycjami. Czym zastąpić ten wpis?

Następującym:
Quote::
5 GLEJTY. Wśród zwojów najmita odnajduje wystawione przez Gildię Kupców glejty dzięki którym w czasie rozgrywania najbliższej sekwencji po potyczce Skryba w imieniu bohaterów, może kupować przedmioty Rzadkie płacąc za nie jedynie cenę podstawową.

drachu wrote:
Czy Skaven z mieczem w prawicy, tarczą w lewicy i mieczem w ogonie otrzymuje bonsy zarówno za walkę dwiema broniami ręcznymi i za broń reczną + tarczę?
W tym sensie, że potrafi władać bronią ręczną ogonem i z tej racji otrzymuje dodatkowy +1 Atak.

drachu wrote:
Tak z innej beczki (to tylko dywagacje, nie pytanie) posmęce sobie jak ten stary dziod - z góry uprzedzam.
Cały cyrk z nieopłacającymi się tarczami, dwurakami itp. i idącymi za tym wiecznymi próbami naprawy sytuacji zapoczątkowało samo GW dając możliwość walki dwiema brońmi. Bo w ten sposób pała + sztylet będzie się zawsze bardziej opłacać niż jeden atak z dwuraka, czy save z tarczy. Kiedyś (jeszcze na gołej Mordce) testowaliśmy zakaz walki lewa ręką i po począkowych zgrzytach (żal odddawać walnięcie dwiema włóćzniami - a zgodnie z zasadami Mordki było to możliwe) działało to idealnie - każda broń do walki wręcz miałą tyle samo plusów co minusów.
Wiem, że czegoś takiego w Warheim wprowadzić się nie da - bo ten atak z lewej łapy wszedł nam w krew, tak się nauczyliśmy grać, takie mamy bandy posklejane i (co najważniejsze) nie lubimy, jak ktoś psuje nam fajnego kombosa.
Ale jakby dało się zresetować sytuację, bez naszych nawyków, to pierwsze co bym zrobił, to wprowadził walkę dwiema brońmi jako specjalną umiejętność.
W naszych lokalnych rozgrywkach modele w drugiej łapie równie często mają tarczę co drugą broń. U mnie zwykle jest to tarcza. W broń wielką także uzbrajam modele.
W Warheim atak z drugiej ręki wykonywany jest z -1 do trafienia i zranienia. Sztylety nie zadają krytyków. Tarcza z bronią ręczna daje Ochronę Pancerza na 5+ lub zwiększa ochronę o +2. Uderza jako ostatni można zniwelować umiejętnością.
Wydaje mi się, że to wyrównuje plusy i minusy posiadania tarczy lub drugiej broni.

Poza tym usunąłbym jeszcze podrozdział wpływ pancerza, bez tego kupowanie drogich pancerzy byłoby już całkiem opłacalne.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 29 30 31 ... 92 93 94
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 6, 7, 8 ]
117 quidamcorvus 7402 Pytania i odpowiedzi.....
 Sb czerw 29, 2019 03:15 PM 
Blumstein View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 2897 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 33914 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 128431 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 180093 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Ragnarsson
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 453

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 20
_BBOT: 0
Razem: 20
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 169
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy