Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)

All Posts
<
1 2 3 ... 67 68 69 ... 139 140 141
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#671: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pogodyn Post Posted: Pn marca 04, 2012 10:15 AM
    ----
Taka dziwna sytuacja.
Gram bestiami i mam centigora. Pare bitew temu koleś dostał i wyłączyło go z akcji , rzucał na tabelle obrażeń po bitwie i wylosowała mu się furia.
I teraz tak - centigor sam z siebie ma zasadę alkoholizm i może wyrzucić jeden na początku tury - czyli podlegac głupocie , ale zasady furii mówią , że model jest odporny na psychologie... i jak to rozpatrzeć ? , że nie wspomnę , że moge wyrzucić sześć na kostce i co wtedy mam podwójną furie? Very Happy

Proszę o rozstrzygnięcie

#672: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn marca 04, 2012 10:25 AM
    ----
Pogodyn wrote:
Taka dziwna sytuacja.
Gram bestiami i mam centigora. Pare bitew temu koleś dostał i wyłączyło go z akcji , rzucał na tabelle obrażeń po bitwie i wylosowała mu się furia.
I teraz tak - centigor sam z siebie ma zasadę alkoholizm i może wyrzucić jeden na początku tury - czyli podlegac głupocie , ale zasady furii mówią , że model jest odporny na psychologie... i jak to rozpatrzeć ? , że nie wspomnę , że moge wyrzucić sześć na kostce i co wtedy mam podwójną furie? Very Happy

Proszę o rozstrzygnięcie
W fazie rozpoczęcia tury wykonujesz rzut na alkoholizm. Jeśli wypadnie 1 to Centigor podlega efektom zasady specjalnej Głupota. wynik 2+ oznacza, że podlega Furii (zasady specjalne nie kumulują się, chyba że napisano inaczej).

Precyzując, zasada alkoholizm powinna brzmieć:
alkoholizm: wrote:
Na początku każdej tury, w fazie rozpoczęcia tury należy wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że w tej turze Centigor podlega efektom zasady specjalnej GŁUPOTA; rezultat 2-5 oznacza, że Centigor przezwyciężył działanie alkoholu, zaś wynik 6 oznacza, że do końca tury Centigor podlega efektom zasady specjalnej FURIA.
Ponieważ, po wyrzuceniu 1 model nie testuje CP, a od razu podlega zasadom Głupoty. Podobnie, po wyrzuceniu 6 efekty Furii trwają jedynie do końca tury.
Te zasady to wynik działania alkoholu, a nie psychologii modelu, stąd nawet jeśli Centigor jest odporny na psychologię, to dalej wykonuje rzut określający jak działa na niego alkohol.

#673: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pogodyn Post Posted: Pn marca 04, 2012 10:45 AM
    ----
Ja nie wiem czy dobrze mnie zrozumiałeś , albo ja coś nie do końca Ciebie rozumiem , chodzi o to , ze centigor wylosował furie w rzutach na tabeli obrażeń po bitwie i jeżeli dobze rozumiem to on ma tą furie cały czas , czyli tak jakby w momencie rzutu na alkoholizm juz jest w trakcie furii czyli idąc dalej - nie może ulec głupocie bo furia mu nie pozwala.
Wynikałoby z tego że nie ma szans podlegać głupocie ... są to w zasadzie dwa wykluczajace sie zapisy.

I co teraz ? - zaczynam ture i rzucam kostka , losuje 1 - podlegam głupocie , a na rzutach 2+ to już jest furia ? dobrze rozumiem?

#674: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn marca 04, 2012 11:05 AM
    ----
Pogodyn wrote:
Ja nie wiem czy dobrze mnie zrozumiałeś , albo ja coś nie do końca Ciebie rozumiem , chodzi o to , ze centigor wylosował furie w rzutach na tabeli obrażeń po bitwie i jeżeli dobze rozumiem to on ma tą furie cały czas , czyli tak jakby w momencie rzutu na alkoholizm juz jest w trakcie furii czyli idąc dalej - nie może ulec głupocie bo furia mu nie pozwala.
Wynikałoby z tego że nie ma szans podlegać głupocie ... są to w zasadzie dwa wykluczajace sie zapisy.

I co teraz ? - zaczynam ture i rzucam kostka , losuje 1 - podlegam głupocie , a na rzutach 2+ to już jest furia ? dobrze rozumiem?

Zapisy się nie wykluczają ponieważ:
- ewentualna głupota Centigora nie jest efektem zasady specjalnej Głupota a działania alkoholizmu. Po prostu wynik 1 działa tak samo jak nieudany test zasady specjalnej Głupota.
- podobnie furia której Centigor podlega do końca tury, to nie wynik działania zasady specjalnej Furia, a jedynie 6 ma taki sam efekt.

Więc w sumie źle ci odpowiedziałem post powyżej.

Rzut na alkoholizm dla Centigora wykonujesz na początku każdej tury w fazie rozpoczęcia.
I dopóki model Centigora podlega zasadzie specjalnej Furia (którą otrzymał w wyniku rzutu na tabelę poważnych obrażeń), wynik 1 na alkoholizm oznacza, że do końca tury podlega efektom zasady Głupota. A wynik 2+, oznacza że podlega Furii.
Ale jeśli Furia zostanie wygaszona, np w wyniku Oszołomienia, czy Powalenia na ziemię to jedynie wynik 6 w rzucie na alkoholizm oznacza, że do końca bieżącej tury podlega efektom Furii.

Efekty alkoholizmu to nie psychologia (jakkolwiek dziwnie to nie brzmi), dlatego zasada specjalna Furia przed nimi nie chroni.

#675: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pogodyn Post Posted: Pn marca 04, 2012 11:18 AM
    ----
Spoko , teraz troche jaśniej Very Happy , ok , a jeszcze mam inne pytanie. Czy gdzieś w zasadach istnieje - zasada , przedmiot który pernamentnie wyklucza działanie alkoholizmu ?

#676: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn marca 04, 2012 11:21 AM
    ----
Pogodyn wrote:
Czy gdzieś w zasadach istnieje - zasada , przedmiot który pernamentnie wyklucza działanie alkoholizmu ?
Nie. Ale przydają się przedmioty pozwalające na przerzuty testów.

#677: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pogodyn Post Posted: Pn marca 04, 2012 11:40 AM
    ----
Ok , dzięki , no przedmioty - to musze kasy dozbierać , jak narazie to bidny strasznie jestem... Very Happy

#678: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: zer00 Post Posted: Wt marca 06, 2012 01:52 PM
    ----
Jak dokładnie wygląda modłów kapłańskich? Czary te wchodzą jako zaklęte automatycznie na określonym poziomie, czy coś się rzuca? Dzięki Smile

#679: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt marca 06, 2012 01:57 PM
    ----
zer00 wrote:
Jak dokładnie wygląda modłów kapłańskich? Czary te wchodzą jako zaklęte automatycznie na określonym poziomie, czy coś się rzuca? Dzięki Smile

Tak. Modlitwy działają jak zaklęte czary:

Quote::
Modlitwy:
Kapłani otrzymują od swego boga niezwykłe moce, którymi razić mogą swych wrogów w bitwie. W fazie magii kapłani, o ile nie Uciekają!, nie zostali Oszołomieni! lub Powaleni!, w fazie ruchu nie wykonali biegu, a w fazie strzeleckiej nie użyli broni dystansowej, oraz nie opuścili stołu, mogą wznieść dwie różne modlitwy. Modlitwy działają tak samo jak zaklęte czary o poziomie mocy 5. O ile nie podano inaczej w ich opisie, można ich użyć w stosunku do samego kapłana, tudzież dowolnej postaci (bohatera lub stronnika) w odległości do 12” od kapłana. Pełną listę modlitw umieszczono w dalszej części rozdziału.

I tak samo jak zaklęte czary się je rozprasza:

Quote::
Zaklęte czary:
Przeciwnik może rozproszyć zaklęty czar, o ile uzyska wynik równy bądź większy niż podany Poziom Mocy, bądź też może się posłużyć zwojem rozproszenia w zwykły sposób. Przeciwko zaklętym czarom mogą zostać użyte również magiczne przedmioty, których działanie rozprasza bądź niszczy czary.

#680: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: zer00 Post Posted: Wt marca 06, 2012 02:03 PM
    ----
Przypuśćmy, że przeciwnik ma jedną kostkę do rozpraszania, a ja mam kapłana ze zdolnością "arcyprezbiter" (tudzież inkwizytora, który rzuca zaklęte czary na 7+). Czy przeciwnik jest w stanie rozproszyć taką modlitwę jedną kostką przy wyrzucie sześciu oczek, czy też "bonus" za szóstki liczy się dopiero przy rzuceniu minimum dwóch szóstek?



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 67 68 69 ... 139 140 141
>
Page 68 of 141