Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)

All Posts
<
1 2 3 ... 52 53 54 ... 92 93 94
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#781: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb May 05, 2012 10:12 AM
    ----
MORFI wrote:
Jedno pytanie które mnie zastanawia
Czy lekka kawaleria może posiadać ciężkie, średnie zbroje ?
Kawalerzysta ograniczony jest jedynie listą ekwipunku kompanii w której służy. Jednak kawalerzyście nie przysługuje dodatkowa ochrona z racji dosiadania wierzchowca, podobnie nie otrzymuje bonusu, który zapewnia kropierz/ladry.
Czyli od strony mechaniki, jeździec może używać pancerza zgodnie z listą ekwipunku, pancerz na wierzchowcu choć nie jest zabroniony, to nie daje żadnych bonusów.

#782: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Doman Post Posted: Sb May 05, 2012 10:57 AM
    ----
jest jeszcze kusza z AP?

#783: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: drachu , Location: Gdańsk Post Posted: Sb May 05, 2012 11:19 AM
    ----
Jest.

#784: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: MORFI Post Posted: Sb May 05, 2012 02:29 PM
    ----
czyli ciężkiej kawaleria jest do bani lepiej lekką bo tracisz - 1 armora a zyskujesz możliwość strzelania po zebraniu szybkość itp. co za bezsens?

#785: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb May 05, 2012 02:44 PM
    ----
MORFI wrote:
czyli ciężkiej kawaleria jest do bani lepiej lekką bo tracisz - 1 armora a zyskujesz możliwość strzelania po zebraniu szybkość itp. co za bezsens?

Ciężko zrozumieć twoją wypowiedź.
Ale jeśli chodzi ci o różnicę pomiędzy ciężką a lekką jazdą, to: lekka jazda może strzelać po biegu (jeśli broń dystansowa nie posiada cechy oręża Ruch lub Strzał, test z -1 do trafienia), nie jest traktowana jak Duży Cel, i może wykonać ruch po udanej mobilizacji ale nie ma bonusów do pancerza.
W przypadku bohaterów jest to umiejętność którą trzeba nabyć, a w przypadku stronników jest to zasada specjalna jednostki - taka jak szermierz, czy fanatyk.
Kawalerzysta z bonusem +1 (czy +2 w przypadku kropierza) będzie służył do innych celów.
Gdzie tu bezsens?

#786: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: MORFI Post Posted: Sb May 05, 2012 03:06 PM
    ----
napisałem "ciężka kawaleria jest do bani" lepiej brać lekką kawaleria bo jest lepsza to jest dosyć dziwne... napisz jakie ma bonusy ciężka kawaleria

#787: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: drachu , Location: Gdańsk Post Posted: Sb May 05, 2012 03:34 PM
    ----
Ciężka kawaleria ma bonus +1 do rzutu na pancerz. Tylko.

Ale to dużo - bo ciężka kawaleria służy głównie do nap.... wręcz. Dlatego strzał po ruchu, czy łatwiejsza mobilizacja do niczego im nie służy. Za to zwiększony pancerz owszem.

Dzięki temu da się łatwo wykręcić koleżkę, który ma save na 2+ (albo i na 1+, chociaż wtedy trzeba zainwestować w kropierz) i potrzeba niezłego farta (najlepiej wspartego mocną bronią) żeby typa zdjąć. Fajnym przykładem jest rycerz najemny - głupie 50 zk, a jak tłucze Smile

Nie jest do bani. Tylko służy do czegoś innego niż lekka. Testowane Smile

#788: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: MORFI Post Posted: Pn May 07, 2012 01:56 AM
    ----
Czy czar z domeny metalu naostrzenie broni można użyć na kusze i będzie dawało + 1 do ranienia? a także trucizna czarny jad?

#789: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn May 07, 2012 08:29 AM
    ----
MORFI wrote:
Czy czar z domeny metalu naostrzenie broni można użyć na kusze i będzie dawało + 1 do ranienia? a także trucizna czarny jad?

Jeśli pytasz, czy można jednocześnie zaczarować i pokryć trucizną ten sam oręż, to tak można. Nie można łączyć ze sobą trucizn.

#790: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Lazy Post Posted: Pn May 07, 2012 11:07 AM
    ----
Witam wszystkich Smile

Mam pytanko co do Elfiego płaszcza. Nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi więc przepraszam jeśli zadaje pytanie które już padło. Zastanawiałem się nad kupnem tego cudeńka tyle że nie wiem którą cenę mam brać pod uwagę. Tą z opisu 20+K6x10 czy też tą z tabelki 50+K6x10 Mysli

Z góry dziękuję za wyrozumiałość.
Last edited by Lazy on Pn May 07, 2012 11:48 AM; edited 1 times in total

#791: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn May 07, 2012 11:18 AM
    ----
Właściwa cena to ta z opisu: 20+K6x10.

#792: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: wujass Post Posted: Pn May 07, 2012 11:24 AM
    ----
Witam mam kolejne pytanie. Czy w czasie fazy strzelania, po wykonaniu ruchu można strzelić z kuszy powtarzalnej/pistoletu strzałkowego powt i procy(na 9cali) wykonać po 2 strzały?

#793: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn May 07, 2012 11:44 AM
    ----
Tak. Z modyfikatorem -1 za wielokrotny strzał.

#794: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Sb May 12, 2012 04:27 AM
    ----
No i rozegrałem kolejną potyczkę moimi krasnalami z krwawymi smokami. Jak zwykle mam masę pytań po rozgrywce, oto one:

1. Co się dzieje z ekwipunkiem jeżeli model zginie? Zostaje w skarbcu czy przepada? - Ok na to już znalazłem odp.

2. Grupa stronników składała się z 2 modeli jeden z nich wyłączył z akcji 1 model wroga, a drugi 2 modele. W scenariuszu była nagroda +1 PD za każdy model wyłączony z akcji. Czyli dostają 3 pkt doświadczenia?

3. Co się dzieje w przypadku gdy model który ma cechę głód krwi walcząc z 2 przeciwnikami wyłączy z akcji jeden z nich? Stoi nad trupem dopóki nie zda Cp i zbiera baty od drugiego modelu? Nie walczy?

4. Czy jest uderzenie krytyczne w model oszołomiony?

5. Czy model oszołomiony również zdaje test sam w walce?

6. Wynik 56 w tabeli poważnych obrażeń. Wyrzuciłem później 6 i co to znaczy, że model będzie nienawidził wszystkich modeli należących do
wrogiej drużyny oraz wszystkich drużyn tego typu. To, że będzie nienawidził wszystkich modeli krwawych smoków to ok, ale jakie to są drużyny tego typu?

7. Zginął mi bohater, który ma 12 pkt doświadczenia na początku rozgrywki. I teraz muszę wyrzucić 12 na 2k6 aby móc go rekrutować z doświadczeniem takim jakim rozpoczyna kampanię, czy też rekrutuję go z zerowym? Jest to gdzieś opisane?

8. Czy model siejący strach jest na niego odporny? Pytanie bierze się stąd, że w wyniku rzutu na tabelę poważnych obrażeń miałem wyniki: (64) PRZERAŻAJĄCE BLIZNY, a następnie (62-63) TO CO NAS NIE ZABIJE, TO NAS WZMOCNI. W tym przypadku sieje strach i jestem na niego odporny, ale moje pytanie nadal jest aktualne. Ubiegając pytanie w jaki sposób miałem na jednym bohaterze 2 rzuty na TPO, to odpowiem miałem pierwszy rzut (16-21) WIELOKROTNIE ZRANIONY a później wynik 6 :/

9. Co oznacza zapis +2 do efektu zranienia w tabelce trafień krytycznych - zazwyczaj jest przy wyniku 5-6?

#795: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb May 12, 2012 09:40 AM
    ----
1. Zostaje w skarbcu.

2. Modele stronników nie zdobywają PD za wyłączonych przeciwników.

3. Odpowiedź na twoje pytanie znajduje się w opisie zasady specjalnej:

Quote::
Niektóre stworzenia są uzależnione od zapachu krwi, która działa na nie narkotyzująco. Jeśli stwór w fazie walki wręcz Wyłączy z akcji! wrogi model i nie będzie związany walką z inną postacią, musi wykonać test CP. Jeżeli uda się zdać test, to wszystko jest w najlepszym porządku – stworzenie zachowuje się rozsądnie i porusza się w normalny sposób.
Jeżeli test zakończył się niepowodzeniem, to nie jest dobrze, a model momentalnie zapomina, co ma ze sobą zrobić. Stworzenie do końca tury zatrzymuje się przy Wyłączonym z akcji! przeciwniku i zaczyna delektować się zapachem krwi oraz upajać widokiem konającego wroga.
Powyższe zasady obowiązują aż do początku kolejnej tury tych stworzeń (lub tury drużyny jeśli do jakiejś należą), kiedy to w fazie rozpoczęcia tury przeprowadzą one ponowny test, by sprawdzić, czy przełamały GŁÓD KRWI. Efekty działania GŁODU KRWI zostaną zakończone automatycznie również w sytuacji, gdy stwór zostanie związany walką wręcz, albowiem instynkt walki przezwycięża GŁÓD KRWI.


4. Tak. Chociaż w większości przypadków nie ma to znaczenia.

5. Dopóki jest Oszołomiony! lub Powalony na ziemię! nie zdaje testu. Jak powstanie, zdaje normalnie.

6. Będzie nienawidził wszystkich kompanii Krwawych Smoków.

7. Bohatera rekrutujesz z takim doświadczeniem jak zapisano w podręczniku. Nie musisz rzucać 2K6. Ta zasada dotyczy rekrutacji zaawansowanych stronników.

8. Tak, model który sieje Strach jest odporny na Strach.

9. To znaczy, że do wyniku rzutu K6 na Efekt zranienia dodajesz +2. Oznacza, to że łatwiej Wyłączyć model z akcji!.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 52 53 54 ... 92 93 94
>
Page 53 of 94