Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)

All Posts
<
1 2 3 ... 80 81 82 ... 139 140 141
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#801: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn May 14, 2012 08:31 PM
    ----
quidamcorvus wrote:
W przypadku nieparzystej liczby graczy, na jednym stole grało 3 graczy - korzystając z zasad gry wieloosobowej.

Nie ma innej opcji?

#802: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Doman Post Posted: Pn May 14, 2012 09:01 PM
    ----
Pepe wrote:
quidamcorvus wrote:
W przypadku nieparzystej liczby graczy, na jednym stole grało 3 graczy - korzystając z zasad gry wieloosobowej.

Nie ma innej opcji?

gracz z największym raitingiem pausuje i tyle:D
zazwyczaj jak ktoś nie chciał grać wieloosobowej potyczki to sam pasował i tyle Wink

#803: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pogodyn Post Posted: Pn May 14, 2012 09:14 PM
    ----
No rzeczwiście gramy kampanie przy 5 w miare aktywnych graczach. powiem tak kto pierwszy ten lepszy , samoistnie premiowana jest ilość spotkań , kto często gra ten sie rozwija i jestem skłonny tak to zostawić.

Myślałem o jednym rulesie który doskonale sprawdzał się w Necromundzie . Gracz ze słabszym reitingiem dostawał doświadczenie - podobnie jak w Warheimie , ale ta różnica przysługiwała każdemu modelowi , - czyli różnica jest duża i dostajemy 3 punkty do rozdziału , ale nie jak w Warheimie na wszystkie modele , ale na każdy model , ta zasada pozwalała szybko nadrobić zaległości graczom , którzy nie moga za często grac. Myśle , że to uczciwe i dające w miare równe szanse.

Był jeszcze GIANT KILLER BONUS , też fajna zasada ,jeżeli słabszy gracz wygrywał potyczkę zyskiwał sporo kasy - taki bonusik pozwalający sie odbudować , lub wzmocnić.


Chyba tak naprawde jedynym sensownym rozwiązaniem ( przy tych zasadach) jest grać w miarę równą ilość potycek, wtedy jest to w miare zbalansowane.

#804: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Śr May 16, 2012 07:18 PM
    ----
Jak się mają do siebie te dwa zapisy:
Lekki:
Tego rodzaju broń jest lekka i nie uderza z wielką siłą. Trafiony i zraniony przeciwnik otrzymuje premię +1 do Ochrony Pancerza lub otrzymuje Ochronę Pancerza na 6+ jeśli nie posiada zbroi. Jeżeli w rzucie na zranienie bronią z cechą oręża LEKKI wypadnie wynik oznaczający Trafienie Krytyczne, to należy zignorować cechę oręża LEKKI, a następnie wykonać ewentualny rzut K6 i porównać wynik z TABELĄ TRAFIENIE KRYTYCZNE

Sztylet posiada cechy oręża BROŃ RĘCZNA, LEKKI oraz NIE ZADAJE TRAFIEŃ KRYTYCZNYCH.

Kolejne:

Pogromca:
Wszyscy Pogromcy posiadają osobliwą zdolność, która podnosi ich efektywność w walce wręcz ze szczególnie odpornymi przeciwnikami. W rzutach na zranienie SIŁA Pogromcy przed uwzględnieniem modyfikatorów broni rośnie, dopóki nie zrówna się ze współczynnikiem WT przeciwnika, aż do maksymalnego poziomu 6. Wyznaczona tak SIŁA używana jest również do modyfikacji Ochrony Pancerza celu.

W jaki sposób się podnosi? Stopniowo? Czy też jeżeli Pogromca walczy z modelem o WT równej 6 to zaraz w pierwszej turze walki ma siłę 6? Proszę o wyjaśnienie łopatologiczne Razz

Rozgryzam swoją bandę i stąd tyle pytań.
Jak mam rozumieć, że dzięki zdolności topory pogromcy może on w kolejnej fazie walki zmienić broń? Czy faza to to samo co tura? Że niby w pierwszej mojej turze walki mogę użyć wielkiej broni, a następnie w pierwszej przeciwnika toporów krasnoludzkich?

#805: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr May 16, 2012 07:41 PM
    ----
Sztylet posiada cechy oręża lekki i nie zadaje trafień krytycznych.
Co oznacza, że trafiony i zraniony model otrzymuje +1 do OP lub OP na 6+ jeśli nie posiada zbroi. I nawet jeśli w rzucie na zranienie wypadnie 6, to nie ma trafienia krytycznego.

Inaczej jest w przypadku rapiera. Gdzie wynik 6 na zranienie oznacza, że należy zignorować cechę oręża lekki i wykonać rzut na tabelę tk.

Siła Pogromcy od razu rośnie do Wt przeciwnika (max 6).

Tura składa się z faz. A dokładnie z fazy rozpoczęcia, fazy ruchu, fazy magii, fazy strzelania i w końcu z fazy walki wręcz.
A Pogromca na początku każdej fazy walki wręcz (nie ważne czy twojej czy przeciwnika) może wybrać sobie broń którą walczy.

#806: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Śr May 16, 2012 07:49 PM
    ----
Czy Pogromca walcząc z przeciwnikiem o WT 6 używając wielkiej broni ma siłę 8?

#807: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr May 16, 2012 07:54 PM
    ----
Tak.

#808: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Śr May 16, 2012 08:00 PM
    ----
I ostatnie pytanie na dzisiaj. Czy model który jest full wyposażony grabiąc przeciwnika musi wyrzucić na ziemię rzeczy które są ponad limit oręża i zbroi? Czy traci na to turę czy nie? Czy to co wyrzuci leży na ziemi i może to podnieść każdy model sprzymierzony lub wrogi? Czy podnosząc traci się turę? Jak możesz to podaj mi też stronę gdzie to jest opisane chętnie przeczytam.

#809: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Śr May 16, 2012 08:11 PM
    ----
Jeśli model ma full ekwipunku musi odrzucić jakiś przedmiot. Robi to w fazie rozpoczęcia tury. Akcja jest natychmiastowa, ale można porzucić tylko jeden przedmiot.

Podnoszenie przedmiotu również jest akcją natychmiastową, przeprowadza się ją w fazie ruchu w czasie wykonywania pozostałych ruchów - tyle, że można podnieść jeden przedmiot, z którym model styka się podstawką.

Ekwipunek: wrote:
Limit oręża & zbroi:
W trakcie rozgrywania potyczek, czy to w wyniku ZDARZEŃ LOSOWYCH, założeń scenariusza, czy też zdarzeń mających miejsce w czasie sekwencji po potyczce modele bohaterów & stronników będą wchodziły w posiadanie różnego rodzaju ekwipunku. Poniższe zasady odzwierciedlają zdolność modeli bohaterów & stronników do używania różnego rodzaju ekwipunku. Jeśli w opisie postaci nie zaznaczono inaczej, każdy model bohatera lub stronnika może posiadać:

- Sztylet, oraz dowolne dwa, wymienione na LIŚCIE EKWIPUNKU DRUŻYNY, rodzaje oręża do walki wręcz.
- Dowolne dwa, wymienione na LIŚCIE EKWIPUNKU DRUŻYNY, rodzaje broni dystansowej wraz z odpowiednią amunicją.
- Zbroję, hełm oraz tarczę lub puklerz, pod warunkiem, że przedmioty takie wymienione zostały na LIŚCIE EKWIPUNKU DRUŻYNY.

Model, który nie został Oszołomiony!, Powalony na ziemię!, nie Ucieka! oraz nie walczy wręcz, ma prawo w dowolnej turze rozgrywanej potyczki, w fazie rozpoczęcia tury, porzucić posiadany przedmiot. Gracz powinien umieścić odpowiedni znacznik obok podstawki modelu.
Postać posiadająca komplet oręża & zbroi, która w wyniku działań mających miejsce w trakcie rozgrywania potyczki weszła w posiadanie kolejnych przedmiotów, musi natychmiast odrzucić ekwipunek, którego nie jest w stanie unieść. Które z przedmiotów zostaną odrzucone, zależy wyłącznie od decyzji gracza.

oraz

Quote::
Grabież:
W trakcie rozgrywania potyczek, modele należące do wrogich kompanii będą miały okazję grabieży, czyli obrabowania pokonanych przeciwników.
Model bohatera, który w fazie walki wręcz Wyłączy z akcji! wrogiego bohatera lub stronnika (ale nie Najemne Ostrze) może oszczędzić życie pokonanego w zamian za okup. Zwykle modele starają się dobić przeciwnika, ale gracz może podjąć próbę powstrzymania modeli wykonując testy CP. Jeżeli uda się zdać test, modele zadowalają się okupem i oszczędzają pokonanego. W najbliższej własnej turze w fazie ruchu w czasie wykonywania pozostałych ruchów zwycięzca OGRABIA wrogi Wyłączony z akcji! model z jednego wybranego przedmiotu. Choć wrogi model wciąż pozostaje Wyłączony z akcji!, to należy jednak zauważyć, że za wyłączone w ten sposób z rozgrywki modele nie należy w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce wykonywać rzutów na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ.
Modele podlegające zasadzie specjalnej FURIA lub darzące przeciwnika NIENAWIŚCIĄ automatycznie nie zdają testu CP i dobijają przeciwnika zaspokajając pragnienie krwi lub gardząc okupem pochodzącym ze znienawidzonych rąk. Podobnie, modele które pozostają związane walką wręcz ze sprawnym wrogiem, nie mogą ograbić przeciwnika Wyłączonego z akcji!, odzwierciedla to sytuację, w której postać skupia uwagę na realnym i bezpośrednim zagrożeniu jakie stanowią sprawni wrogowie i najskuteczniej jak potrafi eliminuje każde możliwe zagrożenie.
Zdobyte w ten sposób przedmioty mogą zostać użyte przez model dopiero w następnej rozgrywce.

i

Quote::
Znacznik kosztowności:
W czasie rozgrywania scenariuszy, drużyny będą mieć styczność ze znacznikami kosztowności, które w grze WARHEIM - FANTASY SKIRMISH reprezentują wartościowe przedmioty, klejnoty oraz szlachetne metale, które mogą zostać zdobyte przez bohaterów już w trakcie rozgrywania potyczki.
Znaczniki kosztowności mogą zostać podniesione w fazie ruchu w czasie wykonywania pozostałych ruchów przez dowolny model bohatera, którego podstawka pozostaje w kontakcie ze znacznikiem. Bohater, który podniósł znacznik kosztowności nie może biegać oraz korzystać ze zdolności LOT, choć nadal może szarżować w zwykły sposób. Należy zauważyć, że modele nie mogą przekazywać sobie znaczników kosztowności. Ponadto, model który zostanie Wyłączony z akcji! lub będzie Uciekał! traci drogocenności. W przypadku zaistnienia powyższej sytuacji, znacznik kosztowności należy umieścić obok Wyłączonego z akcji! bohatera lub w miejscu, w którym model rozpoczął Ucieczkę!.

#810: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Cz May 17, 2012 09:42 AM
    ----
1. Czytając zasadę grabieży wnioskuję, że w walce 2 na 1 tylko model który wyłączy z akcji wroga może go ograbić natomiast drugi już nie. Czy dobrze myślę?

2. Czy model jak podniesie przedmiot to może się ruszyć?

3. Jeżeli model ma dwie broni to mimo, że w statystykach wpisany jest 1A może wyprowadzić dwa ataki?



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 80 81 82 ... 139 140 141
>
Page 81 of 141