Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)

All Posts
<
1 2 3 ... 81 82 83 ... 139 140 141
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#811: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz May 17, 2012 02:31 PM
    ----
1. Tylko model, który Wyłączy z akcji! przeciwnika.

2. Przedmioty mogą zostać podniesione w fazie ruchu w czasie wykonywania pozostałych ruchów przez model bohatera, który styka się z przedmiotem podstawką. A więc model może wykonać ruch do przedmiotu i podnieść go, lub jeśli na początku stykał się już z przedmiotem podnieść go i dopiero wykonać ruch.

3. Tak.

Quote::
Walka dwoma broniami ręcznymi (piechota):
Niektórzy wojownicy walczą trzymając dwie BRONIE RĘCZNE, po jednej w każdej dłoni, co pozwala zadawać przeciwnikom więcej ciosów. Mogą to być dwa sztylety, miecze, topory, młoty, maczugi czy inna kombinacja dwóch BRONI RĘCZNYCH.
Jeżeli pieszy wojownik walczy dwiema BRONIAMI RĘCZNYMI, to otrzymuje dodatkowy +1 ATAK za używanie drugiej broni. Jednak należy zauważyć, że dodatkowy ATAK wykonywany jest z karą -1 do testu trafienia, ponadto na potrzeby testów zranienia wartość współczynnika WT trafionego przeciwnika zostaje zwiększona o +1. Należy zauważyć, że dodatkowy ATAK dodawany jest do całkowitej liczby ATAKÓW po uwzględnieniu wszelkich innych modyfikatorów (z FURII na przykład). Jeżeli model uzbrojony jest w dwie różne BRONIE RĘCZNE to wyłącznie ostatni ATAK zostanie wykonany dodatkową bronią.

#812: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Cz May 17, 2012 06:10 PM
    ----
Ad2. Drążąc temat czy model może podbiec do przedmiotu i go zabrać, a następnie biec dalej jeżeli w drodze do przedmiotu nie wykorzystał całości dystansu jaki mógł przebiec. To samo dotyczy ruchu ?

#813: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz May 17, 2012 06:30 PM
    ----
Nie.

#814: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Cz May 17, 2012 07:15 PM
    ----
Analizując tabelę Trafienia Krytycznego przy strzelaniu. Wynik 5-6 powoduje zadanie 2 ran itd. Czy wtedy przeciwnik rzuca 2 razy na ochronę pancerza i jeżeli nie wybroni obu zranień to czy dwa razy rzuca się na T.E.Z. ? Jeżeli błędnie rozumuję to proszę o wyjaśnienia.

BTW sorry, że tak truję d...ę ale jak się nigdy nie grało w mordheim (no raz mi się zdarzyło) to nie wszystko jest takie oczywiste. I wielkie dzięki QC za to, że odpowiadasz nawet na banalne pytania.

#815: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz May 17, 2012 07:20 PM
    ----
Pepe wrote:
Analizując tabelę Trafienia Krytycznego przy strzelaniu. Wynik 5-6 powoduje zadanie 2 ran itd. Czy wtedy przeciwnik rzuca 2 razy na ochronę pancerza i jeżeli nie wybroni obu zranień to czy dwa razy rzuca się na T.E.Z. ?
Tak.


Pepe wrote:
BTW sorry, że tak truję d...ę ale jak się nigdy nie grało w mordheim (no raz mi się zdarzyło) to nie wszystko jest takie oczywiste. I wielkie dzięki QC za to, że odpowiadasz nawet na banalne pytania.
Nie ma problemu.

#816: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Doman Post Posted: Pt May 18, 2012 09:06 PM
    ----
Pieszczoty to bardzo dobry pomysł:D

Miałem już o tym pisać wcześniej, ale jakoś mi się zapomniało,
QC co myślisz o bonusie +1 do trafienia przy strzelaniu na zasięg: 1/4 od nominalnego? np. Pistolet + 1 jeśli cel znajduje się w 2" Łuk: 6 " itp.
byłoby to realistyczne np. gdy model pali szarże na cale od strzelca a ten z kuszy nie jest wstanie trafić Wink z drugiej strony to opozycja do poprawy ochrony przed ostrzałem, tworzenia przesłony z pieszczot;p

#817: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Sb May 19, 2012 05:59 AM
    ----
Rozgrywałem wczoraj potyczkę Pomiot Chaosu. Nieszczęśliwym trafem pomiot zaszarżował mojego Tana. Do walczących dołączył Pogromca Troli i teraz mam pytanie rzuty za pomiot wykonuje mój przeciwnik? Czy to on rozdziela ataki pomiędzy moimi modelami czy też jest to losowe? I jak się walczy z modelem który ma wiele ran bo nigdzie nie mogłem znaleźć (jak możesz QC to zapodaj cytat). Generalnie to czy trzeba zadać modelowi wszystkie rany i dopiero po zadaniu ostatniej wykonuje się rzut na ETZ, czy też po każdej zadanej ranie wykonuje się taki rzut?

#818: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb May 19, 2012 01:13 PM
    ----
Doman wrote:
QC co myślisz o bonusie +1 do trafienia przy strzelaniu na zasięg: 1/4 od nominalnego? z drugiej strony to opozycja do poprawy ochrony przed ostrzałem, tworzenia przesłony z pieszczot ;p
Nie z każdej broni łatwiej trafić z bliska Wink Jak dla mnie to już za dużo kombinowania z zasięgami.
A 'tuman' po to jest, by nieco osłabić strzelców Wink

Pepe wrote:
Rozgrywałem wczoraj potyczkę Pomiot Chaosu. Nieszczęśliwym trafem pomiot zaszarżował mojego Tana. Do walczących dołączył Pogromca Troli i teraz mam pytanie rzuty za pomiot wykonuje mój przeciwnik? Czy to on rozdziela ataki pomiędzy moimi modelami czy też jest to losowe? I jak się walczy z modelem który ma wiele ran bo nigdzie nie mogłem znaleźć (jak możesz QC to zapodaj cytat). Generalnie to czy trzeba zadać modelowi wszystkie rany i dopiero po zadaniu ostatniej wykonuje się rzut na ETZ, czy też po każdej zadanej ranie wykonuje się taki rzut?

Rzuty powinien wykonać przeciwnik, choć w takim przypadku ataki powinny zostać rozdzielone losowo.

W przypadku modeli z Żw 2+ dopiero po zdjęciu ostatnie punktu Żw wykonuje się rzut na efekt zranienia.

Quote::
Polegli:
Większość postaci ginie po otrzymaniu jednej rany, jednak doświadczeni bohaterowie czy groźne potwory mogą otrzymać wiele ran zanim polegną. Liczba ran, które model może otrzymać wynika z wartości współczynnika ŻYWOTNOŚĆ czyli ŻW w jego charakterystyce. Należy zauważyć, że dopóki model posiada chociaż 1 punkt ŻW może kontynuować walkę.
Kiedy ŻW postaci zostanie zredukowana do zera, należy wykonać rzut K6 a wynik porównać z TABELĄ EFEKT ZRANIENIA. Jeżeli model otrzymał kilka ran należy wykonać rzut za każdą ranę i zastosować najwyższy wynik.

#819: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Sb May 19, 2012 06:36 PM
    ----
Właśnie podobnie postąpiliśmy zredukowałem pkt życia do 1 i wtedy rzucałem na TEZ. Aczkolwiek kumpel wybierał w kogo uderzać, chociaż nie miało to raczej wpływu na rozgrywkę.

A co się dzieje jeżeli z takim pomiotem walczą jednostki obu stron? W naszym przypadku doszło do takiego zdarzenia. Ja walczyłem trzema modelami, a kumpel jednym. Czy wtedy ataki pomiotu dzielimy 1-3 i 4-6 pomiędzy przeciwników, a dopiero później pomiędzy modele czy też od razu pomiędzy modele?

Czy model oszołomiony/powalony nadal ma bonus za walkę bronią ręczną i tarczą? Oraz jeżeli ma broń którą może parować to czy będąc w podobnej sytuacji również może parować?

Czy działanie hełmu wygląda tak: trafienie, zranienie, obrona, jeżeli się nie powiedzie to TEZ i jeżeli model został powalony to ochrona z hełmu na 4+ ?

#820: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb May 19, 2012 06:49 PM
    ----
Od razu pomiędzy walczące modele. I tutaj są dwie opcje, do dogadania:
- Pierwsza, jeżeli Pomiot walczy z trzema to ataki dzieli się losowo między trzy modele, jeżeli z czterema to pomiędzy cztery modele, itd. Nie ważne czy to twój model, czy przeciwnika.
- Drugi: każdy z przeciwników dostaje jeden atak, a to co zostaje dzieli się pomiędzy modele.
Ale jak piszę to kwestia dogadania. Osobiście preferuję pierwszą wersję.

Oszołomiony wykonuje rzuty na Ochronę Pancerza w normalny sposób. Powalony na ziemię! nie może korzystać z Ochrony Pancerza. Jeżeli chodzi o parowanie, to model Oszołomiony/Powalony na ziemię! nie może parować.

Tak, hełm tak działa.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 81 82 83 ... 139 140 141
>
Page 82 of 141