Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 55 56 57 ... 92 93 94
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 02:17 AM, sirwit713 - Pn kwiet 03, 2011 12:43 PM, Doman - Wt May 03, 2011 12:56 PM, sugai - Wt lut 07, 2012 12:24 AM, wujass - Pt czerw 08, 2012 11:28 AM
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8145
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn May 21, 2012 01:41 PM
Reply with quote

Tak. Ale stronnicy dostają PD jako grupa stronników. Dostają +1 PD nie ważne czy trafi jeden czy wszystkie.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn May 21, 2012 01:47 PM
Reply with quote

Dzięki jeszcze raz za wyjaśnienia, moja wiedza wzrasta i kiedyś może nie będę się pytał o takie pierdoły Razz
No to kumpel musi to skorygować. BTW mógłbyś to uściślić w opisie, według mnie jest to niejednoznaczne. No chyba, że jest jakiś inny zapis który się do tego stosuje jak np model=grupa stronników itd.

Back to top
View user's profile
Dulix
Przebudzony
Przebudzony

Dulix

Offline

Joined: stycz 15, 2012
Posts: 199
Location: Rzeszów
Filia Podkarpacka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 24, 2012 12:38 PM
Reply with quote

Jak to jest z upuszczaniem znaczników kosztowności?
1. Czy jest taka opcja, żeby przechwycić np. jeden i wycofać się z potyczki?
2. Czy wolno dobrowolnie wycofać się z potyczki nie deklarująć ucieczki np. wracając do własnej strefy rozstawienia i opuszczając stół?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8145
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 24, 2012 12:43 PM
Reply with quote

1. Nie.
2. Nie.

Ale obecnie pracuję nad Lokacjami, wśród których będzie Gildia Kupców w której będzie można wymienić znaczniki kosztowności na ZK, których nie straci się nawet w przypadku ucieczki.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1111
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 24, 2012 01:14 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
1. Nie.
2. Nie.

Ale obecnie pracuję nad Lokacjami, wśród których będzie Gildia Kupców w której będzie można wymienić znaczniki kosztowności na ZK, których nie straci się nawet w przypadku ucieczki.

lombardzik:P
jak cos moge Ci podesłać kilka patentów na lokacje


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8145
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 24, 2012 01:28 PM
Reply with quote

Doman wrote:
lombardzik:P
Tak Wink

Doman wrote:
jak cos moge Ci podesłać kilka patentów na lokacje
TUTAJ masz temat z Kartami Lokacji.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
mysli
Przebudzony
Przebudzony

mysli

Offline

Joined: lut 16, 2012
Posts: 187
Location: Rzeszów/Warszawa
Filia Mazowiecka
Filia Podkarpacka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt May 25, 2012 07:49 AM
Reply with quote

Choć pytanie dotyczy podstaw (rekrutacja drużyny), nie mogę nigdzie doczytać/znaleźć odpowiedzi:
Rekrutując drużynę bohater otrzymuje pewną startową liczbę PD (z reguły jest to 20, 12, 8 PD). Zaznaczając odpowiedni kwadraciki na karcie w polu doświadczenie, zauważyć można, że bohater przeskoczył kilka rozwinięć (np. bohater z 12 PD ma za sobą rozwinięcia na etapie 2, 4, 6 oraz 8 PD).

Czy przeskoczone rozwinięcia należy pominąć, czy też należy wykonać rzuty na te rozwinięcia?

Back to top
View user's profile
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt May 25, 2012 09:13 AM
Reply with quote

Pominąć, one są już wliczone w charakterystykę początkową.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
mysli
Przebudzony
Przebudzony

mysli

Offline

Joined: lut 16, 2012
Posts: 187
Location: Rzeszów/Warszawa
Filia Mazowiecka
Filia Podkarpacka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt May 25, 2012 10:15 AM
Reply with quote

Tak też kombinowałem, choć nie miałem pewności. Dzięki.

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt May 25, 2012 07:13 PM
Reply with quote

Pisząc raport z potyczki z Pomiotem Chaosu nasunęło mi się kolejne pytanie:
w opisie scenariusza jest napisane, że Pomiot rusza się przed turą pierwszego z graczy i to jest dla mnie jasne, ale czy jeżeli w wyniku ruchu zaszarżuje to czy: rozgrywa się od razu walkę? czy też w momencie gdy jest faza walki pierwszego z graczy?

Jeszcze jedno czy model będąc w walce wręcz jest odporny na psychologię?
Jeżeli nie to mam pytanie: jest walka pomiotu (A) który ma zasadę groza z krasnoludem (B) a obok stoi kolejny (C). Na krasnoluda (C) szarżuje przeciwnik (D). W następnej turze przeciwnika jest on zdecydowanie bliżej od modelu siejącego grozę niż 6" i jeżeli nie jest odporny na psychologię to powinien zdawać test na CP. Jeżeli nie zda to ucieka od groźnego modelu i co robi wtedy krasnolud? Może go gonić? Ma gonić? Stoi w miejscu?

Kolejne czy model który stoi pod murem może zaszarżować stojącego na nim? I czy model który wejdzie na mur może w tej samej turze strzelać?


Last edited by Pepe on Pt May 25, 2012 08:06 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
Rollnik
Przytomny
Przytomny

Rollnik

Offline

Joined: stycz 04, 2012
Posts: 99
Location: Bydgoszcz
Filia Kujawsko-Pomorska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt May 25, 2012 08:03 PM
Reply with quote

Nie wiem na ile to jest zgodne z zamysłem Qc ale my gramy ze pomiot ma swoja fazę przed fazą pierwszego gracza ( pomiot->gracz1->gracz2 itd) a walkę rozgrywa się w jego fazie walki i w fazie walki gracza z którego modelami walczy. 6 ludzi nie może się mylić jeśli nie są posłami Wink

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8145
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb May 26, 2012 08:10 AM
Reply with quote

Pepe wrote:
Pisząc raport z potyczki z Pomiotem Chaosu nasunęło mi się kolejne pytanie:
w opisie scenariusza jest napisane, że Pomiot rusza się przed turą pierwszego z graczy i to jest dla mnie jasne, ale czy jeżeli w wyniku ruchu zaszarżuje to czy: rozgrywa się od razu walkę? czy też w momencie gdy jest faza walki pierwszego z graczy?

Pomiot ma swoją turę (wraz ze wszystkimi fazami) przed turą pierwszego gracza. A więc jeśli zaszarżuje, to rozgrywa się walkę także w turze Pomiota. Tak samo jak w grze wieloosobowej.

Rollnik wrote:
Nie wiem na ile to jest zgodne z zamysłem Qc ale my gramy ze pomiot ma swoja fazę przed fazą pierwszego gracza ( pomiot->gracz1->gracz2 itd) a walkę rozgrywa się w jego fazie walki i w fazie walki gracza z którego modelami walczy.
Zgadza się Smile

Pepe wrote:
Jeszcze jedno czy model będąc w walce wręcz jest odporny na psychologię?
Jeżeli nie to mam pytanie: jest walka pomiotu (A) który ma zasadę groza z krasnoludem (B) a obok stoi kolejny (C). Na krasnoluda (C) szarżuje przeciwnik (D). W następnej turze przeciwnika jest on zdecydowanie bliżej od modelu siejącego grozę niż 6" i jeżeli nie jest odporny na psychologię to powinien zdawać test na CP. Jeżeli nie zda to ucieka od groźnego modelu i co robi wtedy krasnolud? Może go gonić? Ma gonić? Stoi w miejscu?

Co do Grozy. To model walczący wręcz jest odporny na psychologię:
Quote::
Testy psychologiczne a testy Rozbicia:
[...]
Najważniejsza z zasad, która rozróżnia je między sobą mówi, że jednostka, która Ucieka! lub walczy wręcz nie podlega testom PSYCHOLOGICZNYM (STRACH, GROZA czy GŁUPOTA). Dzieje się tak, ponieważ modele są zbyt zajęte ratowaniem własnej skóry bądź też pędzą na oślep w kierunku wypatrzonego schronienia, są mniej podatne na czynniki zewnętrzne i nie reagują na dziejące się wokół nich, choćby i przykre, bodźce.

Natomiast test Grozy przeprowadza się w przypadku gdy model szarżuje na budzącego Grozę przeciwnika (w tym przykładzie jest to Pomiot) lub "na początku tury postać znajduje się w odległości do 3” od budzącego GROZĘ przeciwnika".

A więc wszystko zależy od tego czy model D na początku własnej tury znajduje się w odległości do 3" od Pomiota.
Ale nawet gdy nie zdał testu Grozy, to Krasnolud nie mogę gonić modelu D ponieważ są tylko trzy reakcje na szarżę: stoi w miejscu, ucieka, stoi i strzela.

Pepe wrote:
Kolejne czy model który stoi pod murem może zaszarżować stojącego na nim? I czy model który wejdzie na mur może w tej samej turze strzelać?

Jeżeli mur ma mniej niż 2" cale to może, jeżeli mur ma przynajmniej 2" to jest traktowany jak wniesienie. Ponadto, zastosowałbym tą zasadę:
Quote::
Obrona przeszkody oraz schodów & drabin:
Modele ustawione do 1” za murem, żywopłotem, czy inną przeszkodą lub stojące do 1" od szczytu schodów czy drabiny mogą zająć pozycje do ich obrony. W takim przypadku należy model natychmiast dostawić do przeszkody lub schodów albo drabiny. Wróg, chcąc zaatakować obrońcę w walce wręcz, musi to zrobić w zwykły sposób, a więc wykonując szarżę. Atakujący model nie musi fizycznie przekraczać przeszkody, a wręcz nie może tego zrobić, gdyż jest broniona. Zamiast tego model ustawia się po drugiej stronie przeszkody, na wprost obrońcy.
Model szarżujący na wroga za bronioną przeszkodą czy stojącego u szczytu schodów lub drabiny nie uzyskuje premii, które normalnie wynikają z szarży i walczy w taki sposób, jakby włączył się do walki już w poprzedniej turze. Oznacza to, że nie uzyskuje automatycznie pierwszeństwa działania, lecz działa zgodnie z porządkiem INICJATYWY, nie otrzymuje premii do broni za używanie kopii czy innych broni, które premiują szarżujących, nie będą również działały zasady specjalne związane z szarżą i tak dalej.
Zasadzie tej nie podlegają atakujące wroga modele ze zdolnością LOT.
Broniący przeszkody model, może związać walką maksymalnie tyle modeli, ile stykałoby się z jego podstawką, gdyby ustawić je w linii prostej.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
wertex
Nieświadomy
Nieświadomy

wertex

Offline

Joined: May 27, 2012
Posts: 10

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn May 28, 2012 05:59 AM
Reply with quote

Jeśli mój szlachcic wysokich elfów zaczyna grę z 20 Punktami doświadczenia, to czy rzuca na rozwinięcia umiejętności według progów awansów?

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn May 28, 2012 06:23 AM
Reply with quote

Nie. Przeczytaj sobie Wojtek było to na poprzedniej stronie albo dwie wcześniej wyjaśnione.

Back to top
View user's profile
Rollnik
Przytomny
Przytomny

Rollnik

Offline

Joined: stycz 04, 2012
Posts: 99
Location: Bydgoszcz
Filia Kujawsko-Pomorska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr May 30, 2012 11:34 AM
Reply with quote

Może to głupie pytanie, ale czy można maszynę wojenną (bolec, działo itp) wsadzić na wóz?

Back to top
View user's profile AIM Address
<
1 2 3 ... 55 56 57 ... 92 93 94
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3, 4 ]
48 quidamcorvus 1489 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt paźdź 23, 2018 03:40 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 1976 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 14891 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 70612 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 135409 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Inkq
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 437

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 15
_BBOT: 0
Razem: 15
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Statystyki
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 164
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy