Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)

All Posts
<
1 2 3 ... 55 56 57 ... 92 93 94
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#831: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn May 21, 2012 01:41 PM
    ----
Tak. Ale stronnicy dostają PD jako grupa stronników. Dostają +1 PD nie ważne czy trafi jeden czy wszystkie.

#832: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn May 21, 2012 01:47 PM
    ----
Dzięki jeszcze raz za wyjaśnienia, moja wiedza wzrasta i kiedyś może nie będę się pytał o takie pierdoły Razz
No to kumpel musi to skorygować. BTW mógłbyś to uściślić w opisie, według mnie jest to niejednoznaczne. No chyba, że jest jakiś inny zapis który się do tego stosuje jak np model=grupa stronników itd.

#833: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Dulix , Location: Rzeszów Post Posted: Cz May 24, 2012 12:38 PM
    ----
Jak to jest z upuszczaniem znaczników kosztowności?
1. Czy jest taka opcja, żeby przechwycić np. jeden i wycofać się z potyczki?
2. Czy wolno dobrowolnie wycofać się z potyczki nie deklarująć ucieczki np. wracając do własnej strefy rozstawienia i opuszczając stół?

#834: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz May 24, 2012 12:43 PM
    ----
1. Nie.
2. Nie.

Ale obecnie pracuję nad Lokacjami, wśród których będzie Gildia Kupców w której będzie można wymienić znaczniki kosztowności na ZK, których nie straci się nawet w przypadku ucieczki.

#835: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Doman Post Posted: Cz May 24, 2012 01:14 PM
    ----
quidamcorvus wrote:
1. Nie.
2. Nie.

Ale obecnie pracuję nad Lokacjami, wśród których będzie Gildia Kupców w której będzie można wymienić znaczniki kosztowności na ZK, których nie straci się nawet w przypadku ucieczki.

lombardzik:P
jak cos moge Ci podesłać kilka patentów na lokacje

#836: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz May 24, 2012 01:28 PM
    ----
Doman wrote:
lombardzik:P
Tak Wink

Doman wrote:
jak cos moge Ci podesłać kilka patentów na lokacje
TUTAJ masz temat z Kartami Lokacji.

#837: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: mysli , Location: Rzeszów/Warszawa Post Posted: Pt May 25, 2012 07:49 AM
    ----
Choć pytanie dotyczy podstaw (rekrutacja drużyny), nie mogę nigdzie doczytać/znaleźć odpowiedzi:
Rekrutując drużynę bohater otrzymuje pewną startową liczbę PD (z reguły jest to 20, 12, 8 PD). Zaznaczając odpowiedni kwadraciki na karcie w polu doświadczenie, zauważyć można, że bohater przeskoczył kilka rozwinięć (np. bohater z 12 PD ma za sobą rozwinięcia na etapie 2, 4, 6 oraz 8 PD).

Czy przeskoczone rozwinięcia należy pominąć, czy też należy wykonać rzuty na te rozwinięcia?

#838: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: drachu , Location: Gdańsk Post Posted: Pt May 25, 2012 09:13 AM
    ----
Pominąć, one są już wliczone w charakterystykę początkową.

#839: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: mysli , Location: Rzeszów/Warszawa Post Posted: Pt May 25, 2012 10:15 AM
    ----
Tak też kombinowałem, choć nie miałem pewności. Dzięki.

#840: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pt May 25, 2012 07:13 PM
    ----
Pisząc raport z potyczki z Pomiotem Chaosu nasunęło mi się kolejne pytanie:
w opisie scenariusza jest napisane, że Pomiot rusza się przed turą pierwszego z graczy i to jest dla mnie jasne, ale czy jeżeli w wyniku ruchu zaszarżuje to czy: rozgrywa się od razu walkę? czy też w momencie gdy jest faza walki pierwszego z graczy?

Jeszcze jedno czy model będąc w walce wręcz jest odporny na psychologię?
Jeżeli nie to mam pytanie: jest walka pomiotu (A) który ma zasadę groza z krasnoludem (B) a obok stoi kolejny (C). Na krasnoluda (C) szarżuje przeciwnik (D). W następnej turze przeciwnika jest on zdecydowanie bliżej od modelu siejącego grozę niż 6" i jeżeli nie jest odporny na psychologię to powinien zdawać test na CP. Jeżeli nie zda to ucieka od groźnego modelu i co robi wtedy krasnolud? Może go gonić? Ma gonić? Stoi w miejscu?

Kolejne czy model który stoi pod murem może zaszarżować stojącego na nim? I czy model który wejdzie na mur może w tej samej turze strzelać?
Last edited by Pepe on Pt May 25, 2012 08:06 PM; edited 1 times in total

#841: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Rollnik , Location: Bydgoszcz Post Posted: Pt May 25, 2012 08:03 PM
    ----
Nie wiem na ile to jest zgodne z zamysłem Qc ale my gramy ze pomiot ma swoja fazę przed fazą pierwszego gracza ( pomiot->gracz1->gracz2 itd) a walkę rozgrywa się w jego fazie walki i w fazie walki gracza z którego modelami walczy. 6 ludzi nie może się mylić jeśli nie są posłami Wink

#842: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb May 26, 2012 08:10 AM
    ----
Pepe wrote:
Pisząc raport z potyczki z Pomiotem Chaosu nasunęło mi się kolejne pytanie:
w opisie scenariusza jest napisane, że Pomiot rusza się przed turą pierwszego z graczy i to jest dla mnie jasne, ale czy jeżeli w wyniku ruchu zaszarżuje to czy: rozgrywa się od razu walkę? czy też w momencie gdy jest faza walki pierwszego z graczy?

Pomiot ma swoją turę (wraz ze wszystkimi fazami) przed turą pierwszego gracza. A więc jeśli zaszarżuje, to rozgrywa się walkę także w turze Pomiota. Tak samo jak w grze wieloosobowej.

Rollnik wrote:
Nie wiem na ile to jest zgodne z zamysłem Qc ale my gramy ze pomiot ma swoja fazę przed fazą pierwszego gracza ( pomiot->gracz1->gracz2 itd) a walkę rozgrywa się w jego fazie walki i w fazie walki gracza z którego modelami walczy.
Zgadza się Smile

Pepe wrote:
Jeszcze jedno czy model będąc w walce wręcz jest odporny na psychologię?
Jeżeli nie to mam pytanie: jest walka pomiotu (A) który ma zasadę groza z krasnoludem (B) a obok stoi kolejny (C). Na krasnoluda (C) szarżuje przeciwnik (D). W następnej turze przeciwnika jest on zdecydowanie bliżej od modelu siejącego grozę niż 6" i jeżeli nie jest odporny na psychologię to powinien zdawać test na CP. Jeżeli nie zda to ucieka od groźnego modelu i co robi wtedy krasnolud? Może go gonić? Ma gonić? Stoi w miejscu?

Co do Grozy. To model walczący wręcz jest odporny na psychologię:
Quote::
Testy psychologiczne a testy Rozbicia:
[...]
Najważniejsza z zasad, która rozróżnia je między sobą mówi, że jednostka, która Ucieka! lub walczy wręcz nie podlega testom PSYCHOLOGICZNYM (STRACH, GROZA czy GŁUPOTA). Dzieje się tak, ponieważ modele są zbyt zajęte ratowaniem własnej skóry bądź też pędzą na oślep w kierunku wypatrzonego schronienia, są mniej podatne na czynniki zewnętrzne i nie reagują na dziejące się wokół nich, choćby i przykre, bodźce.

Natomiast test Grozy przeprowadza się w przypadku gdy model szarżuje na budzącego Grozę przeciwnika (w tym przykładzie jest to Pomiot) lub "na początku tury postać znajduje się w odległości do 3” od budzącego GROZĘ przeciwnika".

A więc wszystko zależy od tego czy model D na początku własnej tury znajduje się w odległości do 3" od Pomiota.
Ale nawet gdy nie zdał testu Grozy, to Krasnolud nie mogę gonić modelu D ponieważ są tylko trzy reakcje na szarżę: stoi w miejscu, ucieka, stoi i strzela.

Pepe wrote:
Kolejne czy model który stoi pod murem może zaszarżować stojącego na nim? I czy model który wejdzie na mur może w tej samej turze strzelać?

Jeżeli mur ma mniej niż 2" cale to może, jeżeli mur ma przynajmniej 2" to jest traktowany jak wniesienie. Ponadto, zastosowałbym tą zasadę:
Quote::
Obrona przeszkody oraz schodów & drabin:
Modele ustawione do 1” za murem, żywopłotem, czy inną przeszkodą lub stojące do 1" od szczytu schodów czy drabiny mogą zająć pozycje do ich obrony. W takim przypadku należy model natychmiast dostawić do przeszkody lub schodów albo drabiny. Wróg, chcąc zaatakować obrońcę w walce wręcz, musi to zrobić w zwykły sposób, a więc wykonując szarżę. Atakujący model nie musi fizycznie przekraczać przeszkody, a wręcz nie może tego zrobić, gdyż jest broniona. Zamiast tego model ustawia się po drugiej stronie przeszkody, na wprost obrońcy.
Model szarżujący na wroga za bronioną przeszkodą czy stojącego u szczytu schodów lub drabiny nie uzyskuje premii, które normalnie wynikają z szarży i walczy w taki sposób, jakby włączył się do walki już w poprzedniej turze. Oznacza to, że nie uzyskuje automatycznie pierwszeństwa działania, lecz działa zgodnie z porządkiem INICJATYWY, nie otrzymuje premii do broni za używanie kopii czy innych broni, które premiują szarżujących, nie będą również działały zasady specjalne związane z szarżą i tak dalej.
Zasadzie tej nie podlegają atakujące wroga modele ze zdolnością LOT.
Broniący przeszkody model, może związać walką maksymalnie tyle modeli, ile stykałoby się z jego podstawką, gdyby ustawić je w linii prostej.

#843: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: wertex Post Posted: Pn May 28, 2012 05:59 AM
    ----
Jeśli mój szlachcic wysokich elfów zaczyna grę z 20 Punktami doświadczenia, to czy rzuca na rozwinięcia umiejętności według progów awansów?

#844: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn May 28, 2012 06:23 AM
    ----
Nie. Przeczytaj sobie Wojtek było to na poprzedniej stronie albo dwie wcześniej wyjaśnione.

#845: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Author: Rollnik , Location: Bydgoszcz Post Posted: Śr May 30, 2012 11:34 AM
    ----
Może to głupie pytanie, ale czy można maszynę wojenną (bolec, działo itp) wsadzić na wóz?



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 55 56 57 ... 92 93 94
>
Page 56 of 94