[Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia

All Posts

1 2
>
Forum IndexTaktyki & Strategie [Mordheim]

#1: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia Author: Adasko , Location: Września / Poznań Post Posted: Pn marca 28, 2011 09:03 AM
    ----
Pierwsza gra moimi Skavenami zbliża się nieuchronnie... Będzie to pierwsza w mojej mordheimowej karierze gra nieludzką bandą (wcześniej przewijał się Reikland, Marienburg, Averland (z którym związałem się na stałe) i proxowana Bretonnia).
Na co należy uważać grając skavenami?
Najbardziej boli mnie:
-brak zasięgowego strzelania (zawsze lubiłem mieć zabezpieczenie w postaci traperów, kapitana i halfinga ustawionych gdzieś z tyłu Wink )
-brak garłaczy
-słaba liderka na szefie, która może przeszkodzić zwłaszcza przy grze w wersji z ratogrem.

"Pierdolnik" chce uzyskać dzięki black skavenom (z flailem i halabardą) -oraz rat ogrowi
Dobra przechodząc do pytań, bo muszę biec na zajęcia:

-Jakiego bohatera najlepiej trzymać jako "pilota" ratogra? Myślałem nad sorcererem, bo wolałbym trzymać go z dala od walki i umierania.
-Na co najbardziej uważać?
- "Jak grać", tak ogólnikowo? Wink

#2: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Pn marca 28, 2011 01:33 PM
    ----
Skaveni mają TYLKO JEDNĄ wadę - niski Ld szefa.

Nic innego się nie liczy. Zasięgowe strzelanie? - tak naprawdę skuteczne w tym są może 2-3 bandy, a to i tak po rozwojach - w tej grze niepodzielnie rządzi hth, garłacze? - od czego masz skille na night runnerach.

Największymi klepaczami w tej bandzie są black skaveni - uważam że flail i halabarda to słaba opcja - po pierwsze zbyt mała szansa że trafisz/zranisz jednym ciosem, po drugie nie mają parowania (3T czasem boli). Najlepsza opcja miecz, a najnajlepsza opcja fighting clawsy (a potem rozwój art of silent death).

Grać musisz tak żeby jak najpóźniej doszło do Twojego routa. Jednostką którą musisz chronić przede wszystkim jest assassin - rzucaj go do walki tylko w ostateczności - bez niego szanse na wyrzucenie routa spadają poniżej 50%. Po pierwszych grach koniecznie królicza łapka i unholy relic.

W pierwszych grach rat ogre rządzi, możesz go rzucić praktycznie przeciwko wszystkiemu, uważaj tylko na kusze bo czasem potrafią zrobić mu kuku. Najlepszymi "mózgami" dla niego są night runnerzy bo mają 6M. Sorceror niech rzuca czary, albo bije jeśli wylosował Black Fury (z halabardą wtedy rządzi).

Generalnie liczy się to żeby zabić jak najwięcej wrogich model samemu tracąc niewiele. Dlatego zawsze szarżuj pierwszy jak największą ilością modeli na 1 (najlepiej po 2, czasem 3 na jednego). Przed dużym ostrzałem się chowaj, a przy małym chowaj się za ogrem.

Generalnie to jedna z najmocniejszych band w Mordheim, więc granie i wygrywanie nimi nie jest zbyt trudne.

pzdr

#3: Re: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia Author: Zasadzka , Location: Warszawa Post Posted: Wt marca 29, 2011 06:04 AM
    ----
Skavenami gra mi się zdecydowanie łatwiej niż najemnikami. W poprzedniej kampanii w SDK o ile się nie mylę miałem 5 zwycięstw w 5 grach. Zwróć uwagę na:

1. korzystanie z wszelkiej maści terenów- M6+ Run pozwala Ci przemknąć przez każdą alejkę snajperów.
2. M6 oznacza także, że to Ty zwykle będziesz szarżował, jeżeli wyczujesz dobrze zasięg 12" i nie będziesz zbytnio narażał modeli na strzelanie
3. Ratogra dostawiasz w miarę możliwości do 2-3 modeli (blokując im możliwość szarży i.. zabijając je). Niestety ratogr czasami się zwiąże na dłużej w walce- wtedy dobrym pomysłem jest doszarżowywanie resztą szczurków i ściąganie mu z pleców przeciwników, którzy nie mogą się przebyć przez jego T/W
4. W podstawowym składzie koniecznie wystaw Sorcerera- ta jednostka MUSI zbierać exp, żeby się do czegoś nadawać. Ja wylosowałem czar dający 2D6 hitów z siłą 1 i powiem Ci, że ten czar zrywa berety. Metal
5. Assasin i black skaveni muszą być uzbrojeni w bronie, które pozwalają im w pełni wykorzystać walory tych jednostek- S oraz I. Fighting Clawsy są niezastąpione.
6. Jeśli na verminkinach wpadnie Ci awans na I/A, to śmiało możesz im dać włócznie. (w dalszym etapie light armor+ shield) i masz niezły oddział prewencji.
7. Nie zapominaj o procach- czasem nie uda się doszarżować- proca to tania i śmiercionośna broń- zwłaszcza, jeśli masz ją na 10+ modelach.
8. Combos dla assasina: knive fighter+ eagle eye (nie pamiętam nazwy, +6" zasięgu) + noże do rzucania
9. Skaveni muszą dyktować warunki rozgrywi- walczysz tam, gdzie Ty chcesz. Zabijasz możliwie szybko- w tym celu nie skupiaj się na zabijaniu twardych przeciwników- tych blokuj ratczołgiem. Resztą wyławiaj stronników i jak się uda- strzelające najemne ostrza.
10. Moim zdaniem Sprzęt>Liczebność. utrzymuj liczbę 12 jednostek i pakuj w sprzęt: fighting clawsy, light armory, miecze (tail fighting!)
11. posiadając skaveńską mobilność zaskakuj przeciwnika- zmieniaj tempo gry, przerzucaj siły z prawej na lewą flankę, przypuszczaj szybkie ataki środkiem. Zadanie jest proste- doprowadzić do routów przeciwnika i przetrwać w tym stanie jak najwięcej tur.

Pozdrawiam i życzę powodzenia! Surprised

#4: Re: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia Author: Adasko , Location: Września / Poznań Post Posted: Wt marca 29, 2011 06:55 AM
    ----
Dzięki bardzo za obszerne posty! Smile W sumie zależało trochę na sprowokowaniu dyskusji czysto "wokółmordheimowej".

Quote::
Największymi klepaczami w tej bandzie są black skaveni - uważam że flail i halabarda to słaba opcja - po pierwsze zbyt mała szansa że trafisz/zranisz jednym ciosem,
Testujemy house rules'a który nieco boostuje dwuraki/tarcze/halabardy/itp ale chyba faktycznie zamienię jednego na takiego z mieczem.
Stronników z dzidami i tarczami mam w planach, jakoś tak pasują mi klimatowo. Smile

Wydaje mi się, że nie wzięcie procy na każdym modelu to strzał sobie w stopę na starcie, zwłaszcza za tą kasę...

No nic, na pewno wezmę wasze rady przy kombinowaniu, a jak mi to wyjdzie - zobaczymy Mr. Green

#5: Re: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Wt marca 29, 2011 07:01 AM
    ----
Zasadzka wrote:
W podstawowym składzie koniecznie wystaw Sorcerera- ta jednostka MUSI zbierać exp, żeby się do czegoś nadawać. Ja wylosowałem czar dający 2D6 hitów z siłą 1 i powiem Ci, że ten czar zrywa berety. Metal

Co do sorcerera się zgodzę , że to taki must have w bandzie, ale z tym czarem to różnie bywa. Jak graliśmy pod koniec roku w SDQ +/- 6-8 (?) scenariuszy to może dzięki temu czarowi 1 model zdjąłem, no góra 2 na te wszystkie rozgrywki. W kołchozowych rozgrywkach też zbyt wiele tym nie zwojowałem. Loteria, człowiek rzuca a Rogaty Szczur kości nosi. Na pewno miałem trochę plewne rzuty, ale jak dla mnie ten czar to żadna rewelacja. Ot dobre urozmaicenie na liście czarów, zwłaszcza przeciw modelom z małym T. Na pewno nie opierałbym się na tym czarze jako na podstawowym-ofensie sorcerera.
Last edited by Dwalthrim on Wt marca 29, 2011 07:01 AM; edited 1 times in total

#6: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Wt marca 29, 2011 11:47 AM
    ----
2d6 obrażeń to jedna z najlepszych opcji - czar mistrz. Kiedyś Pandzie zdjąłem tak wypakowanego possesseda na turnieju Mr. Green Last edited by Telchar on Wt marca 29, 2011 11:47 AM; edited 1 times in total

#7: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia Author: JochnyWalker , Location: Gdynia Post Posted: Sb stycz 18, 2014 02:05 AM
    ----
Hej !
Mam dwa pytanka jako adept Eshin Smile
Mieścicie ratogre'a na start ?
Jaki jest sens brania młodego ? No bo komplet 5 bohaterów mam i bez niego, a staty ma gorsze od zwykłego skavena Sad

#8: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Sb stycz 18, 2014 08:12 AM
    ----
Ratogra najłatwiej kupić na starcie, z resztą właśnie wtedy jest najbardziej skuteczny - przeciwko początkującym bandom bez rozwojów.

Nie wiem co to jest młody... night runner? (ich jest dwóch i nie wiem czy są młodzi).

#9: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia Author: Skavenblight , Location: Warszawa Post Posted: Sb stycz 18, 2014 10:31 AM
    ----
Night runnerzy szybko awansują. Nigdy nie lekceważ takich jednostek. To jest potęga wszelkich młodzików Smile

Poza tym skaveny to jedyna banda, gdzie na starcie możesz mieć 6 bohaterów. Czy warto - nie zawsze, mając ratogra na starcie lepiej z czegoś rezygnować (z Eshin sorcerera ludzie chyba rezygnują najczęściej). Generalnie są dwie opcje rozpisek początkowych - z ratogrem i bez. Pierwsza to 9 typa, przeciętnie uzbrojonych, ale za to z dużym stworem. Druga to 13 - można jeszcze dociągnąć do 17 kosztem sprzętu, ale wg mnie nie warto. I tam już możesz inwestować na starcie w sprzęt, jakiś tani najemnik (skaveny i tak niewiele mogą wynająć) też się zmieści.

#10: Re: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia Author: JochnyWalker , Location: Gdynia Post Posted: Sb stycz 18, 2014 12:08 PM
    ----
Skavenblight wrote:
Night runnerzy szybko awansują. Nigdy nie lekceważ takich jednostek. To jest potęga wszelkich młodzików Smile

Poza tym skaveny to jedyna banda, gdzie na starcie możesz mieć 6 bohaterów. Czy warto - nie zawsze, mając ratogra na starcie lepiej z czegoś rezygnować (z Eshin sorcerera ludzie chyba rezygnują najczęściej). Generalnie są dwie opcje rozpisek początkowych - z ratogrem i bez. Pierwsza to 9 typa, przeciętnie uzbrojonych, ale za to z dużym stworem. Druga to 13 - można jeszcze dociągnąć do 17 kosztem sprzętu, ale wg mnie nie warto. I tam już możesz inwestować na starcie w sprzęt, jakiś tani najemnik (skaveny i tak niewiele mogą wynająć) też się zmieści.


Będe grywał na tych "pomniejszonych" zasadach z najmity, więc limit populacji mam 13 Smile , więc nawet nie ma co dociągać do 17 Razz

Ostatnia rozpa wygląda tak :

-Assasin Adept
-throwing knives
-dagger*2

-Clan Eshin Sorcerer
-dagger*2

-Black Skaven
-slinghot
-dagger*2

-Black Skaven
-slinghot
-dagger*2

-Night Runner
-slingshot

-Night Runner
-slingshot

-Ratogre



Zostaje jakieś 36 koron, z tego co pamiętam. Liczyłem to późną nocą więc nie dam się o to zabić Smile


Problem jest taki że strasznie mnie mało, co pewnie widać. W kampanii będe walczył z krasiami i klasycznymi undeadami. Boję się że ta rozpa nie ma dość "pieprznięcia" żeby zabić te krasnale. W Mordheim light jest ich max 8 (krasi) , testy rozbicia są po utracie 30%

Plan w sumie taki, żeby związać coś ogrem, ew. black skavenami i skupić ogień z proc na bliskim zasięgu i rzutek od assasin adepta. Z tego co się doczytałem chyba nie było żadnych kar od. strzelania w combat ? Wink

Kupiłbym za te 36 koron 2 szczurki i pewnie sztylety dla runnerów, ale nie mam modeli giant ratsów, więc wolałbym unikać ich na razie.

Myślicie że warto rezygnować z czarodzieja i dodać sobie chłopstwa ?

#11: Re: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Sb stycz 18, 2014 01:07 PM
    ----
JochnyWalker wrote:

Będe grywał na tych "pomniejszonych" zasadach z najmity, więc limit populacji mam 13 Smile , więc nawet nie ma co dociągać do 17 Razz

Eee.. co to za heretyckie zasady? Razz

Quote::
Z tego co się doczytałem chyba nie było żadnych kar od. strzelania w combat ?
Nie ma, bo w combat w ogóle nie można strzelać.

#12: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia Author: JochnyWalker , Location: Gdynia Post Posted: Sb stycz 18, 2014 01:13 PM
    ----
shieeet Razz

#13: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Sb stycz 18, 2014 03:38 PM
    ----
No, jeżeli gracie w 3 osoby lub więcej i nie ma żadnych sojuszy, to można strzelać do walki wręcz, w której nie uczestniczą twoje modele Smile

#14: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia Author: JochnyWalker , Location: Gdynia Post Posted: Sb stycz 18, 2014 04:14 PM
    ----
a jakieś rady od. rozpy?

EDITTO
nowy pomysł
-Adept zabójca 60zk
-pazury 35zk

-Mag Eshin 45zk

-Czarny Skaven 40zk
-cep 15zk

-Czarny Skaven 40zk
-cep 15zk

-Nocny Goniec 20zk
-proca 2zk

-Nocny Goniec 20zk
-proca 2zk

-Szczuroogr Smile

7 panów, ale całkiem dobrze uzbrojonych (cepy <3 ), jest przekroczenie, bodajże 4zk, ale rywal się zgodzi Smile

#15: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Sb stycz 18, 2014 05:44 PM
    ----
Pazury, cepy i mag -out. Za to kupujesz 3 miecze dla Black Skavenów i Adepta oraz 3 Verminkinów z pałkami i procami. Masz wtedy 2 A z S4 na Adepcie i Black Skavenach, 5 proc oraz 9 modeli w bandzie Smile
Możesz też wymienić Verminkina na Giant Rata - wtedy dajesz Night Runnerom po 1 pałce, a Adeptowi i Black Skavenom dajesz proce.



Forum IndexTaktyki & Strategie [Mordheim]

1 2
>
Page 1 of 2