Umbra Turris

All Posts

1 2 3 4 5 6 7 8 9
>
Forum IndexInne systemy

#1: Umbra Turris Author: Kapitan_Hak Post Posted: Pn marca 28, 2011 09:21 AM
    ----
Wygląda na to, że po paru latach niepewności system ujrzał wreszcie światło dzienne.

W chwili obecnej nie mam czasu dokładniej się mu przyjrzeć, więc ograniczam się do wrzucenia linku do strony www:

www.umbraturris.com/

Dość dokładne info o systemie, świecie oraz zasady do ściągnięcia (PDF 23 strony).

Co ciekawe, na Allegro można nabyć modele do gry:

allegro.pl/show_item.p...1530700189 - wszystkie w cenie 19,50 zł/szt, ich lista dostępna tutaj: www.umbraturris.com/in...8&Itemid=8

#2: Umbra Turris Author: Kadzik , Location: Warszawa Post Posted: Pn marca 28, 2011 01:21 PM
    ----
Przejrzałem stronę, przeczytałem zasady i przyglądnąłem się modelom.

Zaiste, chędogo to wygląda Very Happy


Wygląd modeli naprawdę mi się podoba! Krasnale dokładnie takie jak trzeba, orki i gobliny bardzo "komiksowe" (może to wina malowanie, ale mi się bardzo podobają), leśne elfy też fajne. Gnom mag, goblin szaman i ogr absolutnie miażdżą! Niziołki i mroczne elfy nie przypadły mi do gustu; te pierwsze wyglądają na zapijaczonych paralityków, do drugich nie podchodzą mi egipskie klimaty (ale to może się zmienić, bo rzeźba jest naprawdę ładna....szkoda tylko, że mało elficka).
Dodając do tego cenę 20 złotych jest naprawdę soczyście Smile

Zasady wyglądają bardzo fajnie. Mamy dużą swobodę przy tworzeniu drużyny: brak podziału na wyraźne strony konfliktu, możemy wybrać czy robimy ekipę określonego charakteru (dobrzy, źli i neutralnie brzydcy), albo nie ograniczamy się do jednej opcji (ale złych i dobrych jednocześnie w bandzie mieć nie można). Rasy są zróżnicowane i kilka posiada 2 lub 3 charaktery do wyboru (np. orkowie mogą być źli lub neutralni, ogry neutrealn bądź dobre, a ludzie mogą być każdego charakteru). Każda z ras posiada jedną zasadę specjalną (orki +1 do obrażeń w szarży, hobgoblny na 5+ unikają strzał). Ponadto mamy kilka klas do wyboru od herszta i maga, przez zbrojnego i szermierza, po łapserdaka (który to nie potrafi nic specjalnego, ale jest tani, a każda postać musi posiadać klasę Razz ). Drużyna liczy od 6 do 12 gostków, czyli mieści się w kategoriach Mordheim Smile

Pole gry. Tutaj największa niespodzianka, bo potrzebujemy planszy o wymiarach 70x70 cm. Byłem tym bardzo zdziwiony, ale kiedy przeczytamy nieco o mechanice, wiele się wyjaśnia.

Co mi się na razie podoba najbardziej to naprzemienne uaktywnianie modeli. Najpierw rzucamy, który gracz rusza się pierwszy, wybiera model, wykonuje akcję (i ew. akcję poboczną), później swoim modelem rusza przeciwnik. Dodatkowo większość akcji wymaga rzutu przeciwstawnego, więc uwaga obu graczy jest cały czas skupiona na akcji. Wymaga to też zupełnie innego podejścia do taktyki, bo skasowanie modelu, który jeszcze nie podejmował w tej turze akcji daje wymierne korzyści. Generalnie to podoba mi się idea kombinowania na 2 posunięcia do przodu, zmuszanie przeciwnika, by wybierał między 2 zagrożonymi modelami etc. Robienie koordynowanych akcji jest trudniejsze, ale można (a chyba nawet trzeba) bawić się w robienie różnych combosów. Trzeba mieć nadzieję, że nie powstaną jakieś utarte uber-schamaty.

Walka jest prosta i dynamiczna. Każy gracz rzuca d6 albo 2d6, dodaje odpowiedni współczynnik. Kiedy atakujący wygra zadaje obrażenia (równe różnicy, albo ustalonej wartości), przy remisie albo wygranej broniącego się efektów brak. Żywotność jest bliżej fantastyki D&D: goblin i niziołek mają 5HP, ogr 9HP. Jednym atakiem ciężko jest zadać decydujący cios, ale zarówno czarny ork z dwurakiem, bądź (co najlepsze) zwinny mały kradziej z nożem bądź rapierem atakując od tyłu i mając trochę szczęścia, obaj mają szansę wyłączyć przeciwnika z gry jednym ciosem. Większość walk trwałą będzie jednak nieco dłużej.

Wszystkich pomiarów dokonujemy w cm (zmiana niewielka, a i tak wszystkie wartości są wielokrotnościami cali Razz ) Odległości są małe. Ruch to 10 cm (4 cale) dla dużych jednostek jak ogry; 15 cm (6 cali) dla ludzi, kraśków, elfów, orków itp. oraz 20 cm (8 cali) dla goblinów i niziołków. Zasięg strzałów jest w sumie proporcjonalny do tego z Mordheim.
Biorąc wszystko w proporcji do mordkowego stołu, to postaci poruszają się szybciej. IMO to duży plus, bo zwiększa dynamizm rozgrywki, a przy naprzemiennym aktywowaniu jednostek, niemożliwe jest przerzucanie całej bandy. No i nie występuje tu taka dysproporcja między prędkościami ekip (no chyba, że ktoś zrobi paru ogrów, na watahę goblinów Razz ).

Na razie mówię w samych superlatywach, bo nie grałem Razz W tym momencie ciężko dostrzec jakieś wady, bo same założenia systemu bardzo mi się podobają. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda mi się rozegrać próbną partyjkę.
Last edited by Kadzik on Pn marca 28, 2011 01:21 PM; edited 1 times in total

#3: Umbra Turris Author: Kapitan_Hak Post Posted: Pn marca 28, 2011 01:47 PM
    ----
Na brodę Grungniego, wrzuciłem tylko newsa, a lada moment Kadzik rzuci Mordheim i wszelkie pokrewne projekty na rzecz UT! Wbijać do łba Sciana

#4: Umbra Turris Author: Kadzik , Location: Warszawa Post Posted: Pn marca 28, 2011 02:08 PM
    ----
Tjaaa Wink
Zważywszy na to, że nie widzę przeszkód, by wykorzystywać figurki z Mordki, makiety z Mordki, a nawet część zasad z Mordki (jak choćby system rozwojów), to UT będzie raczej miłym uzupełnieniem Smile
Rozegramy kilka partyjek i zobaczymy, czy mechanika podpasuje, bo bogactwo możliwych opcji rozpisek jest super!

A patrząc na figurki to część może być bardzo miłym uzupełnieniem band. Orki i gobliny są wprost stworzone na savagy Very Happy

#5: Re: Umbra Turris Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Pn marca 28, 2011 02:13 PM
    ----
albo gnomi mag jako najemnik do dwarfów, nie mówiąc o panu z garłaczem Smile

#6: Umbra Turris Author: Kadzik , Location: Warszawa Post Posted: Pn marca 28, 2011 02:25 PM
    ----
Jeśli utrzymają cenę figurek na dotychczasowym poziomie, to będzie genialnie Smile


W swoim długim poście zapomniałem napisać o celach rozgrywki Razz
Podstawową metodą na wygranie jest pokonanie modeli wroga o łącznym koszcie punktowym 750 (gdzie rozpiski są na 1000) , wykonanie zadania gwarantującego zwycięstwo, albo zdobycie 2 Punktów Triumfu. Przed grą każdy gracz losuje 3 karty z zadaniami. Zadania za 1 PT są w stylu: zabij przeciwników za 400 punktów; pokonaj swoim wodzem jego wodza; swoim najtańszym kolesiem pokonaj jakiegoś wrogiego typka, pokaż tą kartę przeciwnikowi i utrzymaj swojego zdolniachę przy życiu do końca rozgrywki.
Zadań jest trochę mało (na razie 9), ale na pewno pojawią się kolejne. No i nie jest problemem wymyślić własne Razz

#7: Re: Umbra Turris Author: Adasko , Location: Września / Poznań Post Posted: Pn marca 28, 2011 05:26 PM
    ----
Też mi się to wszystko podoba!

#8: Re: Umbra Turris Author: Doman Post Posted: Pn marca 28, 2011 05:42 PM
    ----
jest kilka ciekawych modeli Cool

#9: Re: Umbra Turris Author: Gabriel_Daco Post Posted: Pn marca 28, 2011 05:51 PM
    ----
Jedyna wada, to stosunkowo mała liczba figurek Smile

#10: Re: Umbra Turris Author: Doman Post Posted: Pn marca 28, 2011 05:54 PM
    ----
to chyba zaleta;p Twisted Evil

#11: Re: Umbra Turris Author: Kadzik , Location: Warszawa Post Posted: Pn marca 28, 2011 05:56 PM
    ----
Gabriel_Daco wrote:
Jedyna wada, to stosunkowo mała liczba figurek Smile

Nie da się ukryć Smile Miejmy nadzieję, że dość szybko będą powstawały nowe. Choćby 2 miesięcznie. Inna sprawa, że na początek wiele nie trzeba, a możliwość łączenia ras pozwala na dość swobodne konstruowanie rozpisek.
Nie wspominając o możliwości używania figurek już posiadanych Smile

Zastanowię się do jutra, które najbardziej mi się podobają i ze 2-3 sobię zamówię na próbę Smile Na pewno gnom mag, bo miażdży! Very Happy
Last edited by Kadzik on Pn marca 28, 2011 05:57 PM; edited 1 times in total

#12: Umbra Turris Author: Kadzik , Location: Warszawa Post Posted: Wt marca 29, 2011 12:24 PM
    ----
No i zamówiłem Smile Wspomniany już gnom mag, ogr z pałką i dzika elfka z mieczami. Zobaczymy jak z formą odbioru, ale jak się uda, to może już jutro będę miał w swych łapkach Very Happy

#13: Re: Umbra Turris Author: wielebny_Rafael Post Posted: Wt marca 29, 2011 04:03 PM
    ----
Kadzik wrote:
No i zamówiłem Smile

To jak znajdziesz czas, chęć - kliknij jakieś fotki obok standardowych modeli GW dla porównania?

#14: Re: Umbra Turris Author: Kadzik , Location: Warszawa Post Posted: Wt marca 29, 2011 04:05 PM
    ----
wielebny_Rafael wrote:
To jak znajdziesz czas, chęć - kliknij jakieś fotki obok standardowych modeli GW dla porównania?

Jasne Smile Między innymi po to je kupuję Wink

#15: Re: Umbra Turris Author: Kadzik , Location: Warszawa Post Posted: Śr marca 30, 2011 05:32 PM
    ----
Figurki już mam, czas na krótką recenzję Smile

Ogólne wrażenie super. Mamy sporo detali cieszących oko jak np. fajka u gnoma, czy ornament na krańcu płaszcza u krasnoluda. Niektóre modele są uboższe (zwłaszcza goblin) ale wykonanie i choćby detale twarzy są super. Co do skali....najpierw zdjęcia:




Gnom jest spory, wzrostu obecnych kraśków GW, a toga i księga czynią go obszerniejszym.
Z krasnoludem jest podobnie; wzrost się zgadza, ale ma dość pojemny płaszczyk.
Goblin jest sporo mniejszy i chudszy od odpowiednika GW.
Ogr (ostatnie zdjęcie, koleś pośrodku) jest dużo mniejszy od mordkowej wersji, ale i tak bardzo masywny w stosunku do człowieka. Tutaj jest bez głowy, ale ona idzie do przodu i wzrostu nie zwiększa. Model ma równe 4 cm wysokości.
Czarny ork (ostatnie zdjęcie, 1 od prawej) bardzo mnie zdziwił. Jest bardzo masywny, ale garbi się tak, że głowę ma na wysokości klatki piersiowej figurki człowieka. Pozę ma pochyloną i jakby się rozprostował byłby od ludzika wyższy. Wrażenie masy za to robi świetne Smile
Elfki na zdjęciach brak, ale wzrostem odpowiada GW, z tym że jest dużo smuklejsza (nawet w stosunku do elfów GW).
To coś obok goblina to niejaki pomiot Razz

Figurki jak najbardziej godne polecenia.


Po rozmowie z jednym z autorów Markiem Rurarzem wiem, że:
- Mają dostęp do full profesjonalnych maszyn odlewniczych (bo umra turris to niejako dodatek do ich normalnej działalności), więc obecna cena będzie obowiązująca Very Happy
- Nie wiadomo co ile będą wychodziły nowe figurki, ale w miarę regularnie. Jeśli coś jest newsem na stronie głównej, to znaczy, że jest już gotowe i żadnych głupich niespodzianek z tym związanych nie będzie.
- Podręcznik nie ukaże się w najbliższym czasie, ale zasady będą uaktualniane.


EDIT: Zapomniałem dopisać, że figurki mają 25mm podstawki.
Last edited by Kadzik on Śr marca 30, 2011 05:39 PM; edited 1 times in total



Forum IndexInne systemy

1 2 3 4 5 6 7 8 9
>
Page 1 of 9