[Rzeźbienie] Masy Modelarskie & efekty ich wykorzystania

All Posts

1 2 3 4
>
Forum IndexWarsztat

#1: [Rzeźbienie] Masy Modelarskie & efekty ich wykorzystania Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Wt kwiet 12, 2011 11:22 AM
    ----
Jakich mas używacie do konwersji albo na makiety?
Cały czas GS czy poprzerzucaliście się na Milliputy itp. Jak wrażenia?

Miał może ktoś z Szanownych Azylantów styczność z belgijska masą Darwi : allegro.pl/samoutwardz...15070.html Question
Last edited by Dwalthrim on Cz czerw 02, 2011 07:43 PM; edited 1 times in total

#2: Re: [Rzeźbienie] Masy Modelarskie Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt kwiet 12, 2011 11:33 AM
    ----
Rzeźbiarz ze mnie żaden, ale posługuję się ProCreate i Poxiliną, pierwszym wypełniam szczeliny w figurkach, drugiej masy używam wraz z klejem cyjanoakrylonowym do klejenia większych części metalowych modeli (gdy nie chce mi się pinować).

#3: Re: [Rzeźbienie] Masy Modelarskie Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Wt kwiet 12, 2011 11:38 AM
    ----
A jak się sprawdza Procreate tudzież Milliput w konwertowaniu? Chodzi mi głównie o fragmenty ubrań, włosy/futro etc.
Np. green stuffowi poza miejscami słabą przyczepnością trudno coś zarzucić.
Last edited by Dwalthrim on Wt kwiet 12, 2011 11:38 AM; edited 1 times in total

#4: [Rzeźbienie] Masy Modelarskie Author: Skavenblight , Location: Warszawa Post Posted: Wt kwiet 12, 2011 12:00 PM
    ----
ProCreate jest fajny. W sumie to taki ulepszony GS. Mi się z nim miło pracuje, GSu już dawno nie używam.

A Miliput... też jest ok, tylko zastosowanie inne. Kruszy się a nie ciągnie, nie wyrzeźbi się w nim jakichś misternych kształtów. Ale po zaschnięciu można ładnie wyszlifować. No i jest dość tani.

#5: Re: [Rzeźbienie] Masy Modelarskie Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Pt May 27, 2011 09:25 PM
    ----
Co by temat nie umarł proponuje poza przemyśleniami nad masami z którymi mieliśmy/macie styczność wrzucać tu ciekawe linki znalezione w necie.

Nieśmiało zacznę:

Kultysci_Slanesha_vip

#6: Re: [Rzeźbienie] Masy Modelarskie Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Cz czerw 02, 2011 07:41 PM
    ----
Od zawsze zastanawiałem się jak pokombinować z plastikowymi tułowiami od V.ed łuczników bretońskich. Tu można znaleźć odpowiedź: boringmordheimforum.fo...arband-wip
Co prawda malowanie trochę mi nie leży, ale to inna para kaloszy. GS robota świetna moim zdaniem.
Last edited by Dwalthrim on Cz czerw 02, 2011 07:45 PM; edited 1 times in total

#7: [Rzeźbienie] Masy Modelarskie & efekty ich wykorzystania Author: Gabriel_Daco Post Posted: Cz czerw 02, 2011 09:23 PM
    ----
Świetna rzecz. Aż żałuję, że ze swoich zrobiłem krasnoludy.

#8: Re: [Rzeźbienie] Masy Modelarskie & efekty ich wykorzystania Author: Kapitan_Hak Post Posted: Pt czerw 03, 2011 04:45 PM
    ----
Gabriel_Daco wrote:
Aż żałuję, że ze swoich zrobiłem krasnoludy.

Shocked

I jak wyszły?

#9: Re: [Rzeźbienie] Masy Modelarskie & efekty ich wykorzystania Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Pt czerw 03, 2011 08:34 PM
    ----
Kapitan_Hak wrote:
Gabriel_Daco wrote:
Aż żałuję, że ze swoich zrobiłem krasnoludy.

Shocked

I jak wyszły?

Podpinka! G_D - najwyższy czas na Twój topic modelarski Very Happy

#10: [Rzeźbienie] Masy Modelarskie & efekty ich wykorzystania Author: Gabriel_Daco Post Posted: Sb czerw 04, 2011 08:29 AM
    ----
Wyszły... Hmmm... Trochę jak chaośnicy. Nieproporcjonalnie małe korpusy w stosunku do rąk, ale z rękoma od milicji (mają krasnoludzkie) na pewno wyglądałoby to lepiej. Jak znajdę chwilę to zrobię zdjęcia i wrzucę. Ale robiłem ja z 8 lat temu, więc są poniżej poziomu tego gienka co go kiedyś wstawiłem w konkursie. Tematu modelarskiego nie będzie.

#11: Re: [Rzeźbienie] Masy Modelarskie & efekty ich wykorzystan Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Pt czerw 10, 2011 03:33 PM
    ----
Przenosze link znaleziony przez Haka co by nie zaginął w akcji Wink

Kapitan_Hak wrote:
www.koga.net.pl/forum/...hp?p=47168 - przypadkiem znaleziony w necie przegląd (kilku)nastu metod rzeźbienia, czy też raczej powielania już wyrzeźbionych modeli.
Last edited by Dwalthrim on Pt czerw 10, 2011 03:38 PM; edited 2 time in total

#12: Re: [Rzeźbienie] Masy Modelarskie & efekty ich wykorzystan Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Śr lip 13, 2011 09:50 AM
    ----
Przydatne linki:

O_rodzajach_Milliputa

Mitrilowy_poradnik_Rzeźbiarza

+ taki opis porównawczy:

Quote::
Green stuff (Kneadatite)
it orgins are - pipe puty made by PSI Polymeric Systems inc - end its real name is "Kneadatite®" end if you buy this 1 in a long tube it is for half prise propoused by GW (GW buy from PSI eny way )

Pros:
- Good for everything
- Easy to handle and to sculpt
- Clean

Cons:
- Fast drying time
- Hard to get a smooth finish
- Dosent allow errors
- Expensive

Brown Stuff
Not as flexible as GS
Can be sanded and carved when cured. That's why it's good for artificial objects, while GS is more suited for organic or soft-shaped stuff than BS.


Miliput
Pros:
- Price
- Good for weapons, coats and capes
- Can be sanded and carved when cured

Cons:
- Messy, messy, messy
- Not as flexible as GS

Fimo:
Pros:
-Price
-Easy to smooth and blend
-The new fimo air dosent need oven or microwave to harden
- Working time
- Fimo Air is very light
- Very clean
- Dosent glue to your hands

Cons:
- Needs practice
- Takes lots of time to harden (for fimo Air, all the others need to be cooked)

ProCreate:
Pros:
- something like a mix of miliput and GS or GS and BS
- can be sanded and carved when cured.
- Great color (gray) for getting the fine details
- Better texture for sculpting
- Good work time
- Designed for sculpting

Con:
- Price

Apoxie® Sculpt
www.avesstudio.com/index.php?pag ... 1&Itemid=4
PROs
water soluble (huge advantage IMHO)
many colors to choose from
cheaper than other putty when bought in bulk (they have sample pack called Power pack with small amounts of product in it)
easy to smooth, water on finger tips works very well
takes detail well IMHO
sands very well, can tap and drill, and I have cut/sculpt it (it is somewhat brittle when cured)
ships in two containers so no "skin" forms
shelf life is many years (I have some that is 4+ years old and it works fine)
once mixed (easy to do as it changes color, I always mix by hand for two minutes) work time is up to 3 hours
cures quickly under heat lamp; otherwise 24 hour cure time
very friendly family owned company (I talked to daughter of the owner the last time I ordered via phone)
Barton loves this stuff

CONs
some people say detail not as good as procreate (I could not tell myself)
ship overseas via US Post office - so extra shipping across the pond
if having professional rubber molds made some companies will not have experience with this putty, but is does work with high pressure/temp vulcanization
Last edited by Dwalthrim on Śr lip 13, 2011 10:03 AM; edited 2 time in total

#13: Re: [Rzeźbienie] Masy Modelarskie & efekty ich wykorzystan Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn paźdź 10, 2011 12:53 PM
    ----
TUTAJ znajdziecie recenzję greenstuffu w płynie.


#14: Liquid Green Stuff Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Pt paźdź 14, 2011 02:16 PM
    ----
Ostatnio natknąłem się na coś takiego - nowy produkt GW. Ktoś używał, wie jak to działa i do czego można to wykorzystać?

www.games-workshop.com...id=4076714

#15: Re: Liquid Green Stuff Author: Adasko , Location: Września / Poznań Post Posted: Pt paźdź 14, 2011 02:45 PM
    ----
prosz: www.wh40k.pl/index.php...ic&t=15750



Forum IndexWarsztat

1 2 3 4
>
Page 1 of 4