[Warsztat] Drużyny

All Posts
<
1 2 3 ... 18 19 20 ... 31 32 33
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#271: [Warsztat] Drużyny Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb lut 20, 2016 11:21 PM
    ----
Quote::

Morza i rzeki Starego Świata trudno jednak nazwać spokojnymi, a nawigacja wśród licznych płycizn, podwodnych skał i licznych wysepek jest znacznie utrudniona. Prądy i wiatry mogą się zmieniać z godziny na godzinę, a pływy są niezwykle gwałtowne i nieregularne. W najbardziej niegościnnych rejonach wybrzeża, w podwodnych jaskiniach lub jamach wydrążonych w klifach, żyją morskie potwory i drapieżniki. Nic więc dziwnego, że wybrzeże i liczne zatoki Starego Świata usiane są setkami wraków. Sytuację pogarsza dodatkowo obecność piratów i korsarzy. Zdarza się, że tym procederem trudni się większość mieszkańców nadmorskich osad, którzy nęcą statki obietnicą bezpiecznego schronienia przed nadciągającym sztormem, a potem mordują całą załogę i dzielą się łupem. Linia brzegowa, mimo całej jej malowniczości, nie pozwala na kotwiczenie niemal nigdzie indziej poza większymi portami, a tam trzeba się liczyć z wysokimi opłatami i podatkami. W efekcie wybrzeże Starego Świata stanowi raj dla przemytników, którzy korzystają z niewielkich zatoczek i znanych tylko sobie portów rybackich. Towary przewożone są w małych łódkach od pośredników, którzy zajmują się dalszym transportem do miast i wiosek.
I o ile w pobliżu większych miast piractwem trudnią się głównie ludzie, to w mniej cywilizowanych rejonach Starego Świata wśród korsarzy znaleźć można przedstawicieli różnych ras - w tym liczne bandy Goblinów.
Zielonoskórzy posiadają niesamowitą zdolność adaptacji i przeżycia, dzięki której Gobliny zamieszkują wszystkie kontynenty i krainy, a także morza, jeziora i rzeki. Zielonoskórzy charakteryzują się także niezwykłą płodnością, pozwalającą im na odtworzenie populacji pomimo strat tak dużych, że inne rasy z pewnością uległyby zagładzie. Zielonoskórzy występują na wszystkich szerokościach geograficznych i we wszystkich klimatach, a skóra Goblinów przybiera odcienie od oliwkowego do ciemnoszarego zależnie od krainy w której przyszło im żyć. Gobliny są agresywne i skłonne do przemocy. Choć nie tak silne jak Orkowie, nadrabiają brak krzepy złośliwością i okrucieństwem. A ponieważ Zielonoskórzy rzadko sami coś wytwarzają, większość przedmiotów które posiadają i używają pochodzi z rabunków bądź stanowi łupy wojenne.
Łupieżcza działalność Zielonoskórych nie ogranicza się tylko do lądu i położonych na kontynentach osad. Załogi Zielonoskórych Kaprów to zagrożenie obecne na niemal wszystkich drogach wodnych Starego Świata. Piraci przejmują ładunki, łodzie, a nawet porywają ludzi, których następnie sprzedają w niewolę. Na zachodzie dobrze znana jest Załoga Zielonoskórych Kaprów dowodzona przez Kapitana zwanego Czarnookim. Gobliny pływające na owianym złą sławą okręcie zwanym Gnijącą Ośmiornicą, pomimo starań straży rzecznej w służbie Wielkiego Diuka Leopolda, wciąż nękają podróżnych między Carroburgiem a Jałową Krainą.
Pomimo starań Straży Rzecznej Załogi Zielonoskórych Kaprów wciąż pozostają jedną z największych plag wodnych szlaków Starego Świata. Większość Zielonoskórych operuje w grupach liczących około tuzina Goblinów, czasem jednak spotyka się kompanie piratów pływające na trzech lub czterech łodziach. Podobno niektórym, bardziej przedsiębiorczym Kapitanom udaje się namówić do służby Trolla, niektórzy powiadają że Czarnooki dowodzi ogromną Bagienną Ośmiornicą, która na codzień mieszka w ładowni statku, który zresztą od smrodu stwora wziął swoją nazwę. Ongiś rabunkiem zajmowały się całe floty Zielonoskórych, jednakże Straż Rzeczna i armia wypleniły Gobliny na tyle, że grupy trzech lub więcej statków obsadzonych przez Załogi Zielonoskórych Kaprów należą obecnie do rzadkości. Gobliny używają wielu rodzajów łodzi. Najwięcej jest wśród nich zdobytych lub skradzionych statków handlowych i rzecznych barek przebudowanych na modłę Zielonoskórych.
Zielonoskórzy uwielbiają broń palną i ustępują w tej kwestii tylko ludziom i Khazadom. Ołowiomiotacze, muszkiety, garłacze i pistolety uosabiają wszystko, co Gobliny lubią – są głośne i śmiertelnie niebezpieczne. Zielonoskórym nie udało się odkryć sekretu wytwarzania czarnego prochu i budowy broni palnej, zaś zgromadzone przez nich zapasy prochu i broni są łupami wojennymi albo zostały zakupione od Skavenów lub Krasnoludów Chaosu. Choć produkcja broni palnej wykracza poza możliwości Zielonoskórych, to Gobliny są dostatecznie sprytne, by metodą prób i błędów, najlepiej błędów innych, poznać zasadę działania broni prochowej.
Na szczęście dla wrogów Zielonoskórych, Gobliny wykazują skłonności do eksperymentowania, które w połączeniu z brakiem podstawowe wiedzy na temat broni palnej kończą się głośnymi i widowiskowymi eksplozjami.

Co sądzicie o takim fluffie?

#272: [Warsztat] Drużyny Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn lut 22, 2016 08:51 AM
    ----
Quote::
Zielonoskórzy posiadają niesamowitą zdolność adaptacji i przeżycia, dzięki której Gobliny zamieszkują wszystkie kontynenty i krainy, a także morza, jeziora i rzeki.
To brzmi tak jakby to były stworzenia wodne w pewnym sensie.

Może tak:
Zielonoskórzy zamieszkują wszystkie znane kontynenty i krainy, a dzięki posiadanej niesamowitej zdolności adaptacji i przeżycia Gobliny (brakuje mi słowa) także morza, jeziora i rzeki.

W ostatnim zdaniu masz literówkę "podstaweJ".

#273: [Warsztat] Drużyny Author: Grish , Location: Banden Post Posted: Pn lut 22, 2016 08:55 AM
    ----
@ Pepe
Moja propozycja: Gobliny spotyka sie na morzach, rzekach i jeziorach.
Ewentualnie: Gobliny wystepują na (...)

#274: [Warsztat] Drużyny Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Pn lut 22, 2016 09:43 AM
    ----
Dzięki Grish.

... i przeżycia Gobliny można również spotkać na morzach, rzekach i jeziorach.

#275: [Warsztat] Drużyny Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lut 22, 2016 12:20 PM
    ----
Dzięki poprawię.

#276: [Warsztat] Drużyny Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lut 22, 2016 04:30 PM
    ----
Aktualna wersja:

Załoga Zielonoskórych Kaprów

#277: [Warsztat] Drużyny Author: Krnabrny Post Posted: Wt stycz 24, 2017 06:52 PM
    ----
Proponuję drobna zmianę do Niziołków :

- usunięcie zasady kuchnia niziołków ( pozwala to brać darmowe najemne ostrza z powodu powodu )
- podniesienie ceny psa pasterskiego do 20 zk
- zmiana miejsc psów z ogrem tzn albo psy w ilości 1-5 albo 0-1 ogr a nie jak obecnie albo 0-3 przepatrywacze lub 0-1 ogr

#278: [Warsztat] Drużyny Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb lut 11, 2017 01:05 PM
    ----
Dostępność dla bohaterów i stronników to kolejny zasada nad której wprowadzeniem myślałem od dłuższego czasu.

W założeniu ma ona z jednej strony odzwierciedlić trudność uzupełnienia poległych jednostek na polu bitwy, a z drugiej utrudnić nieco życie nieludzkim kompaniom toczącym krwawe potyczki, na bądź co bądź zdominowanym przez Ludzi, Zwierzoludzi i Zielonoskórych kontynencie.

W spojlerze poniżej znajdziecie listę w dostępnością modeli w drużynach Ludzi. Kolejną będą dodawane w przyszłości.

Wszelkie uwagi, sugestie, pomysły mile widziane.

Quote::
Rekruci:
W trakcie rozgrywania kampanii DOWÓDCY mogą rekrutować nowych bohaterów i stronników do swoich drużyn jednak jest to trudniejsze niż przed rozpoczęciem kampanii. Gracz, który poszukuje nowych rekrutów dla swojej drużyny musi wykonać rzut na 2K6, którego wynik należy rozpatrzyć zgodnie z zasadami podanymi w paragrafie DOSTĘPNOŚĆ poniżej.
Rekrut może być wyekwipowany w Powszechnie dostępne przedmioty z LISTY EKWIPUNKU DRUŻYNY. Pozostałe przedmioty muszą zostać zakupione według zasad handlu.
Przywódca może przeprowadzić kolejny nabór modeli bohaterów i stronników do drużyny, jednocześnie należy pamiętać o zasadzie ograniczającej liczbę modeli do podanej w opisie drużyny ilości postaci.

SPOILER! Click here to read.
Last edited by quidamcorvus on Pn lut 20, 2017 02:39 PM; edited 2 time in total

#279: Re: [Warsztat] Drużyny Author: kozAa Post Posted: Sb lut 11, 2017 01:49 PM
    ----
A ile rzutów na dostępność stronników może wykonać dowódca w sekwencji po potyczce? moim zdaniem to średni pomysł, jak ktoś będzie miał pecha to nie uzupełni strat, albo nie zrekrutuje modeli które chce i dzięki temu ktoś z dobrymi rzutami uzyska przewagę. Im mniej losowości w tej kwestii tym lepiej.

#280: [Warsztat] Drużyny Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb lut 11, 2017 02:54 PM
    ----
1 rzut za każdego bohatera który brał udział w potyczce i nie rzucał na tabele powaznych obrażeń. To rzut na dostępność wiec wliczają się wszystkie modyfikatory z kontaktów handlowych itd.

Jak ktoś będzie miał pecha to nie zarobi zk i tez nie kupi. Wink

#281: Re: [Warsztat] Drużyny Author: kozAa Post Posted: Sb lut 11, 2017 03:27 PM
    ----
a jeśli rzut na dostępność się powiedzie to mogę kupić tylko jednego stronnika , czy np dwóch? ja bym nie dawał modyfikatorów do rzutu na dostępność stronników, tacy grasanci z -2 będą mieli biedę. A kupowanie przedmiotów a stronników to różne rzeczy i ewentualnie różne modyfikatory. I czy bohater który rzucał na dostępność stronników może rzucać również na dostępność przedmiotów?

#282: [Warsztat] Drużyny Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb lut 11, 2017 03:35 PM
    ----
Jeden rzut na jednego stronnika.

Co do trudności niektórych kompanii w ewentualnym uzupełnianiu strat to jest to zamierzone i celowe.

Bohater może wykonać jeden rzut na dostępność w sekwencji po potyczce, nieważne na co rzuca.

Dla uproszczenia modyfikatory będą takie same.

#283: [Warsztat] Drużyny Author: Grish , Location: Banden Post Posted: Sb lut 11, 2017 04:30 PM
    ----
Jeśli drużyna bedzie chciała zrekrutować np. 5 zombie, ale ma 4 bohaterów, to rzutów tez bedzie tylko 4?

#284: [Warsztat] Drużyny Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb lut 11, 2017 04:36 PM
    ----
Tak. Ale podstawowe jednostki (w większości te których może być 0+) mają dostępność powszechną czyli za nie rzucasz.

#285: [Warsztat] Drużyny Author: Grish , Location: Banden Post Posted: Sb lut 11, 2017 05:06 PM
    ----
Rozważałem łagodniejsze podejście do tematu?

Rzut na dostępność bohatera/stronnika, bez względu na obecna w drużynie liczbę bohaterów zdolnych do poszukiwań?



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
<
1 2 3 ... 18 19 20 ... 31 32 33
>
Page 19 of 33