Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Sala zabiegowa › Galeria - Makiety › Warheim w Białymstoku
Warheim w Białymstoku
Galeria spalonych budynków, splądrowanych dzielnic i zniszczonych miast.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
View previous topic :: View next topic
Author Message
Gen.Miotk
Nieświadomy
Nieświadomy

Gen.Miotk

Offline

Joined: lut 19, 2018
Posts: 6

Post Post subject: Warheim w Białymstoku
Posted: Pn lut 19, 2018 11:08 PM
Reply with quote

Witam, od jakiegoś czasu przeglądam forum i jestem pod nie małym wrażeniem waszej pracy włożonej w rozwój tej gry. Nie mało się dzieje, ale niestety w moim rodzimym Białymstoku temat trochę umarł. Swojego czasu mieliśmy sporą ekipę i grało się tygodniami. Dziś kończy się na "a może byśmy zagrali..." Nie we wszystkich jednak duch umarł i osobiście szykuję mały come back. Naszą wieczną bolączką podczas gry była mała ilość, nie różniących się makiet. Walczyłem z tym jak mogłem jednak w końcu praca, rodzina, dzieci... Powróciłem do tematu z nowymi przemyśleniami.

Przede wszystkim chce stworzyć makietę która zakryje całe 4'x6' i nie pozostawi gołego blatu. Chciałbym również żeby przejście z punktu A do B nie wiązało się z obraniem wyłącznie jednej trasy. Ponadto chcę zlikwidować pola walnej walki (w swoim czasie nagminną taktyką była falanga krasnoludów albo rząd elfów i tym pochodem przez pół stołu). Nie podobało mi się też to że na naszych stołach jednostki strzelające nie miały wielkich przeszkód żeby w pełni wykorzystywać swój zasięg.

Makiety muszą być w tej samej skali i wykonania żeby zasady odnosiły się jednakowo do całego stołu. Nie było to tak oczywiste do tej pory.

Ponadto makieta musi być zmienna, to chyba oczywiste.

Tak zrodził się pomysł makiet modułowej, złożonej z 24 płytek stopy kwadratowej. Co do ilości możliwych ustawień to jeśli policzyć że każda płytka może być ustawiona N E W S daje nam to 96 makiet na 24 polach. Wariacje prze powtórzeń => nieskończona ilość kombinacji.

Zacząłem już budowę, na razie mam dwie. Jeszcze paru brakuje Smile

Pomyślałem że może dobrym pomysłem byłoby zasięgnięcie rady zanim zacznę powielać błędy. Liczę na sugestie.

co do wykorzystanych materiałów:
- płytki z blachy 1mm
- odlewy gipsowe
- klej do drewna
- karton na dachówki

Dorzucę więcej zdjęć jak ogarnę internety

Back to top
View user's profile
Gen.Miotk
Nieświadomy
Nieświadomy

Gen.Miotk

Offline

Joined: lut 19, 2018
Posts: 6

Post Post subject: Re: Warheim w Białymstoku
Posted: Pn lut 19, 2018 11:14 PM
Reply with quote

Nie uda mi się wrzucić zdjęć.

link: drive.google.com/open?...U-3O0BIm0m

Back to top
View user's profile
adrenalbooster
Przebudzony
Przebudzony

adrenalbooster

Offline

Joined: sierp 02, 2015
Posts: 207

Post Post subject: Warheim w Białymstoku
Posted: Pn lut 19, 2018 11:35 PM
Reply with quote

hej!
Super pomysł Smile Gracze zawsze się znajdą, Warheim jest niskobudżetowy jeśli chodzi o drużyny Smile
Co do makiety - też bardzo dużo rozmyślałem i doszedłem do wniosku, że kwadraty jednostopowe to nie jest najlepsze wyjście.
powody:
1. wszystkie są tej samej wielkości Smile
2. rozmiar implikuje rozmiar przeszkadzajki, więc nie jesteś w stanie zrobić np większej góry czy budynku
3. strrrasznie dużo małych przerw między klockami
4. (mało ważne, ale jednak) super łatwo 'zgadywać' odległości.
Też buduję stół i sam będę robił przeszkadzajki o wymiarach:
6x12 cali, conajmniej 4 sztuki
6x6 - 2 sztuki
12x12 - conajmniej 2 sztuki
6x18 - conajmniej 1 sztuka
12x18 - conajmniej 1 sztuka

W ten sposób mogę dowolnie budować stół, mogę mieć małe jak i duże budynki / góry. Ustawienia klocków jest na tyle dużo, że stół raczej za każdym razem będzie unikalny.
Oczywiście to tylko moje przemyślenia:)
powodzenia w budowie stołu i w szukaniu ludzi!


_________________
Is all that we see or seem\r\nBut a dream within a dream?
Back to top
View user's profile
Gen.Miotk
Nieświadomy
Nieświadomy

Gen.Miotk

Offline

Joined: lut 19, 2018
Posts: 6

Post Post subject: Re: Warheim w Białymstoku
Posted: Pn lut 25, 2018 11:19 PM
Reply with quote

adrenalbooster dzięki za sugestie. Co rozumiesz przez duże przerwy miedzy klockami?

Ponadto, "przeszkadzajki" to nie jest to do czego zmierzam. Celem nadrzędnym makiety jest zapewnienie dostatecznej ilości w miarę podobnych w kwestii odległości dróg do tego samego celu.

Zakładam parę taktyk powiązanych z możliwościami makiet:
- bieg ulicami, w miarę bez przeszkód ale odsłonięte przejścia, nie koniecznie najkrótsza droga. Tu bez problemu powinny manewrować machiny wojenne i kawaleria.
- skróty przez ruiny, tu możliwe tereny trudne i bardzo trudne. Sporo kluczenia, utrudniona walna walka. Zazwyczaj najkrótsza droga, zwłaszcza jeśli postać ma odpowiednie umiejętności.
- bieg po dachach. Najszybsza droga ale i najbardziej niebezpieczna, odsłonięte jednostki, testy równowagi i potencjalne upadki.

Każda z band odnajdzie się jakoś w tych realiach i każda będzie miała jakiś własny sposób przejścia. Zależy co chcesz osiągnąć, gdzie jest przeciwnik i jak wiele może w ciebie wysłać strzał.

Dlatego "przeszkadzajki" nie bardzo pasują mi do tych założeń Smile

Natomiast w pełni zgadzam się z tym, że stopa kwadratowa nie pozwala na budowę dużych budynków. Jest to jeszcze kwestia do przemyślenia.

Co do odległości. Tu pojawia się nie mały problem. Z jednej strony słyszę głosy że wprawny operator miarki nie będzie miał problemów z oszacowaniem zasięgu szarży. Kiedy indziej słyszę że jeśli ktoś chce oszukać to i tak znajdzie sposób żeby zmierzyć. Może jednak odległości powinny być znane żeby wyrównać szanse graczom obytym i noobom?

Mam dwa rozwiązania tego problemu:
-Płytki faktycznie są jednakowe ale ułożony na nich bruk jest trochę oszukany co parę płytek jest małe rozsunięcie, niewielka szczelina ale bardzo nieregularna. Sam nie wiem kiedy i gdzie występuje. To daje błąd przy wyliczeniach zasięgu np łuku do pół cala. Może nie wiele ale zawsze nieprzewidywalna wartość.
- ponadto jeśli faktycznie okaże się że jednostki będą przesuwane na pamięć bez miarki to zamierzam wprowadzić dodatkową zasadę do mierzenia czy szarża dosięgnie celu. Deklaracja - mierzenie - rzut k6 1- szarża zmniejszona o 1 cal, 2-5 normalna długość, 6- szarża sięga o 1 cal dalej. Może współczynniki ulegną zamianie ale zawsze wprowadzi to element losowości i trochę adrenalinki Smile

Back to top
View user's profile
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Announcement
No new posts Turnieje Warheim FS [Turniej] Warheim FS - Dwie Wieże...
[ Go to pageGo to page: 1, 2 ]
22 quidamcorvus 440 Re: [Turniej] Warheim ...
 Cz kwiet 11, 2019 02:58 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Download] Podręcznik do Warheim FS, Księstwa Graniczne... 0 quidamcorvus 136 [Download] Podręcznik...
 Sb stycz 19, 2019 09:48 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Turnieje Warheim FS Sponsorzy turnieju Warheim FS 0 quidamcorvus 1980 Sponsorzy turnieju War...
 Sb marca 12, 2016 10:19 AM 
quidamcorvus View latest post
Sticky
No new posts Turnieje Warheim FS [Relacja] Księstwa Graniczne. Turniej Warheim FS...
...w dniu 30.03.2019 w Innym Wymiarze w Katowicach.
2 quidamcorvus 97 [Relacja] Księstwa Gr...
 Cz kwiet 04, 2019 03:55 PM 
Grish View latest post
No new posts Turnieje Warheim FS [Relacja] Ostatnia Faktoria. Turniej Warheim FS...
...w dniu 06.10.2018 w Innym Wymiarze w Katowicach.
1 quidamcorvus 124 [Relacja] Ostatnia Fak...
 Cz stycz 10, 2019 12:30 PM 
quidamcorvus View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 168
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy