Musillon

All Posts
Forum IndexDodatki [Mordheim]

#1: Musillon Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Wt May 24, 2011 05:43 PM
    ----
Temat poświęcony settingowi dziejącemu sie w Bretonii w upadłym/przeklętym mieście Musillon.

Przyznam się szczerze że od zawsze miałem ten setting w "głębokim poważaniu" Razz . Ale ostatnio na fali Karak Zornów, Liber Maleficów czy innych BtB sobie o nim przypomniałem. Zasady wisiały długo na Gildii i przetłumaczył je bodajże Skolo. Dysponuje ktoś tym tłumaczeniem? Grał ktoś z Was kiedykolwiek w to w ogóle?

EDIT: znalazłem zasady: tabletopgeeks.com/wp-c...sillon.pdf , najciemniej pod latarnią Very Happy
Last edited by Dwalthrim on Wt May 24, 2011 06:13 PM; edited 2 time in total

#2: Re: Musillon Author: Adasko , Location: Września / Poznań Post Posted: Wt May 24, 2011 05:51 PM
    ----
Brzmi ciekawie, choć przyznam, że pierwsze słyszę o tym Wink

#3: Re: Musillon Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Wt May 24, 2011 05:54 PM
    ----
Kiedyś wisiało to na Striketostun, część jeszcze można wyszperać ale nie wiem czy to jest wszystko: web.archive.org/web/20...wrules.htm

ale w połączeniu z Baronia Przeklętych wydaną po Polsku przez Copernicusa do WFRP.II.ed sądzę że dałoby radę ten setting ciekawie narracyjnie rozwinąć.

#4: Musillon Author: Kapitan_Hak Post Posted: Śr May 25, 2011 07:41 PM
    ----
Zasadniczy problem z Mousillon i paroma innymi niszowymi settingami jest taki, że nawet ich twórcy nie pofatygowali się, by zrobić/sfotografować makiety, figurki i całe zaplecze do gry... Pojawiły się zasady, suchy tekst, nawet bez "klimatycznego PDFa" i na tym się skończyło.

Średnio to przekonuje potencjalnych graczy, którzy zanim pofatygują się, by zainwestować w dany setting czas, figurki i makiety, wolą, by wpierw zrobili to jego autorzy. Przykład BTB pokazuje, że aby setting się "udał", musi mieć przede wszystkim wsparcie samych twórców, którzy swoim entuzjazmem zarażają kolejnych nowych graczy.

Co tu dużo mówić, setting w porównaniu z Khemri i Lustrią, które powstały mniej więcej w tym samym czasie, prezentuje się IMO raczej mizernie i z racji, że mamy znowu do czynienia z miastem (tyle, ze tym razem przeklętym, a nie zrujnowanym) niespecjalnie kusi.
Last edited by Kapitan_Hak on Śr May 25, 2011 07:47 PM; edited 1 times in total

#5: Musillon Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Cz May 26, 2011 07:47 AM
    ----
Podpinka, tak naprawdę gra w tym systemie nic lub niewiele nie będzie różniła się od Mordheim.

#6: Re: Musillon Author: Adasko , Location: Września / Poznań Post Posted: Cz May 26, 2011 09:40 AM
    ----
Ale za to bandy są fajne Wink No i zawsze chciałem odwiedzić Bretonnię Smile

#7: Re: Musillon Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Cz May 26, 2011 08:07 PM
    ----
a mi się wydaje, ze skoro i tak wychodzi Liber Malefic to łatwo będzie wykorzystać makiety robione pod kątem Marienburga w Musillon. Zwłaszcza że mamy konkretny fluff po polsku w postaci przytoczonej prze zemnie Baronii Przeklętych. Poza tym to zgadzam sie z Hakiem, twórcy settingu dali ciała na całej linii, ale z tego co pamiętam to te dodatki do Khemri czy Lustrii chyba były nie wiele lepsze. Może miały pdfa ale makiet na miarę BTB to nie pamiętam. No i podpinka pod Adaśka - odwiedziny w Bretonii mogą być ciekawą odmiana od miast imperialnych, zwłaszcza gdyby się skupić w sporej części na stronie narracyjnej samej rozgrywki Wink Last edited by Dwalthrim on Wt May 31, 2011 03:20 PM; edited 2 time in total

#8: Musillon Author: Vercy , Location: Warshau Post Posted: Wt May 31, 2011 03:00 PM
    ----
Prawdę mówiąc przeczytałem zasady i powiem że autentycznie nic nowego.
Ot stare dobre mordheim z innymi bandami (które w zasadzie niewiele sie różnią tez od siebie) i bez ruin.

IMO grać się da, ale sam bym nie zaproponował grania komuś, a zaproszony zdziwiłbym się, że ktoś w to gra.

Wole się skupić na BTB, które w moim odczuciu bedzie o wiele ciekawsze, jak juz skończe wszystko co do niego mi potrzeba. (jeszcze tyle do zrobienia)



Forum IndexDodatki [Mordheim]
Page 1 of 1