Modyfikatory przy strzelaniu

All Posts
Forum IndexHome Rules [Mordheim]

#1: Modyfikatory przy strzelaniu Author: Kadzik , Location: Warszawa Post Posted: Pt czerw 17, 2011 07:15 PM
    ----
Sporo myślałem dzisiaj jak poprawić nieco strzelanie w Mordheim. Coś co pozwoli mieć zbalansowaną bandę, która może oprzeć się na broni zasięgowej i jednocześnie nie zbliżać się niebezpiecznie ku opcji grupki kuszników z Quick Shootem.

Wyjściem jest więc wzmocnienie broni o mniejszej sile rażenia czyli łuków, oraz o mniejszym zasięgu jak pistolety. Uzbrojenie pokroju procy i noży do rzucania uważam za mocne i nie wymagające poprawy.

Moim pomysłem jest pozbycie się modyfikatora za ruch. Tak, całkowite wyeliminowanie -1 za strzał po ruchu. Moje argumenty:
1. Poprawienie pistoletów.
Pistolety używamy teraz wyłącznie do walki w zwarciu. Przy zasięgu 6" by ich sensownie użyć musimy podejść do wroga, a i nawet wtedy często mamy karę za zasięg i trafiamy na 6+. Z modyfikacją można swobodniej podejść i wypalić mając sensowną szansę na trafienie.
Duelingi stają się zabójcze nie tylko w zwarciu ale i przy wymianie ognia na odległość. Przeważnie mój champion trafiał na 5+ (BS3, -1 za ruch, -1 za zasięg, +1 za dueling) a i tak wystawiony był na możliwą szarżę (Skaveny, Bestie) i marnował ładunek prochu na następną turę.

2. Poprawa łuku
Jedyną zaletą łuku nad kuszą jest możliwość ruchu i strzału. Niestety, jeśli z tego dobrodziejstwa skorzystamy, mamy karę -1 zarówno do trafienia, jak i ranienia (S3 vs. S4). Z modyfikacją kusza dalej jest lepsza w woundowaniu (i w przeciwieństwie do łuku pozwala na krytyki przy T5), ale nie posiada już tak miażdżącej przewagi. Oczywiście skill QS wymaga, by postać nie ruszała się w ogóle, więc nie ma przegięcia w postaci ruszającego się łucznika oddającego 2 strzały. Patrząc dalekowzrocznie można dać kusznikowi skill Nimble, pozwalający na ruch i strzał z kuszy, ale wymaga to rozwinięcia, które łucznik może wykorzystać np. by wziąć Trick Shootera. Tak więc łucznik będzie łatwiej trafiał, ale za to trudniej ranił. To chyba uczciwe.

3. Zwiększenie grywalności
Patrząc przez pryzmat PG kusza>>łuk. Większa siła jest bardzo korzystna, zwłaszcza przeciw bandom kraśków, orków, bestii itp. Wykorzystanie ruchu i strzału dla łuku powoduje, że jednocześnie gorzej trafiamy, jak i słabiej ranimy. Często gęsto łucznik nie miał po co wykorzystywać ruchu, bo trafienie jest niemożliwe (BS3, daleki zasięg, cover, ruch, co daje nam trafianie na 7+), a rani dużo słabiej.
Myślę, że dzięki tej zmianie łuki zostały znacznie wzmocnione i warte są swojej ceny przy porównaniu z kuszą.


Co o tym myślicie?



Forum IndexHome Rules [Mordheim]
Page 1 of 1