[CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia

All Posts
<
1 2 3 4 5
>
Forum IndexTaktyki & Strategie [Mordheim]

#31: [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Sb list 08, 2014 01:52 PM
    ----
Richi - 11 mam ciekawsze plany, tęcza sama się nie podpali Razz Poza tym jak piszesz o śmiesznych interpretacjach, bajkach itp. to odpowiadam w tym samym tonie.

@M.T. - imo ten extra attack z clawa jest tożsamy z extra attack z additional hand weapon w two-weapons fighting i opis i sposób podliczenia ataków w annualu to imo potwierdza. Więc ten zapis o extra attacku powinien brzmieć jakoś w stylu: "Nie może w tej ręce nosić broni, ale mimo wszystko dostaje dodatkowy atak z siłą +1 ( na zasadach two weapons fighting )."
Więc o ile, dla mutanta jest sprawa dość prosta, to z possessed gorzej, bo on teoretycznie nie walczy bronią, więc bonus za 2 hand weapony mu nie przysługuje ( zresztą porównaj z zapisem w extra arm, gdzie masz explicite napisane, że dostaje +1 A). Ale patrząc po tych interpretacjach z linków wklejonych przez Kubę najrozsądniejsze wydaje mi się założenie, że w ramach wyjątku dostaje ten "offhand attack" z siłą +1. Jaka jest różnica między tym, a po prostu +1A z +1S? Przy dwóch clawach wg. tej interpretacji, że jest to offhand attack possessed z S4 i A2 miałby 3 ataki z siłą 5 ( 2 z profilu + 1 za dwie "bronie", wszystkie wykonywane clawami więc z +1 do siły ). Ten sam possessed przy intepretacji +1A z +1S miałby 4 ataki, w tym 2 z siłą 4 i 2 z siłą 5? To z czego są te ataki z siłą 4? Sutami wali?

#32: [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Sb list 08, 2014 05:57 PM
    ----
No widzisz - zakładasz, że Possesed musi mieć ręce, żeby atakować. A tak wcale nie jest.
Podpowiedź - czym atakują psy Witch Hunterów/Beastmenów? Wg twojej interpretacji nie mogą w ogóle atakować, bo nie mają rąk.

#33: [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia Author: aniollech , Location: Warszawa Post Posted: Sb list 08, 2014 06:20 PM
    ----
Z kolei zombiaki atakujące bez broni według interpretacji ręka= cios winny mieć 2 ataki.

#34: [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia Author: Richi , Location: Ząbki Post Posted: Sb list 08, 2014 08:33 PM
    ----
Witajcie Wink
Postaram się jeszcze raz wyjaśnić sporną sytuacje.
W annualu padło pytanie (strona 109) Czy można używać dwuręcznej broni mające jednocześnie mutacje claw i extra arm.
Padła odpowiedz, którą w stu procentach akceptuje i rozumiem.
Mianowice odpowiedź brzmi że clow to jest jedna ręka zmutowana i zakończona szczypcami (nie nadaje się do trzymania broni) zaś ten extra arm wyrasta gdzieś tam z boku i traktowany jest jako tylko dodatkowy atak. Po prostu nie można trzymać dwuręcznej broni w takim zestawieniu mutacji gdyż ta łapa równie dobrze może wyrosnąć gdzieś w okolicach tyłka. Swoją drogą jest to drogie zestawienie. Mutant kosztuje 25, grat claw - 50 a dodatkowa ręka jako druga mutacje aż 80. Czyli razem 155 golda w wersji na golasa.
Co ważne w annualu padła jasna odpowiedź wyjaśniająca cały nasz spór mianowicie ile ataków w takiej konfiguracji ma Mutant - odpowiedz - 1 atak z siła 4 (claw), jeden atak z siłą trzy normalną ręka i jeden atak z siłą 3 zmutowana ręka. A więc mutant w tej konfiguracji dysponuje trzema atakami.
W sytuacji gdy mutant dostałby dodatkowy atak z rozwoju rzucałby np 2 atakami z pały ze zwykłej ręki, jednym z zmutowanej ręki (w tej ręce nie musi trzymać broni ale i tak każdy by dał pałę albo topór) i jednym z clawa - pamiętajmy że claw to zawsze tylko jeden atak z siłą +1. Oczywiście w dwóch łapach można mieć różne bronie więc tych kombinacji będzie wiele. Jak np będzie miał 4 ataki w rozpisce to cztery kostki idą na zwykłą rękę, jedna kostka na zmutowaną a jedna na clawa z siłą +1. Pamiętajmy też że goła zmutowana ręka ma taką samą siłę jak zawodnik.
Np w sytuacji gdy mutant z 4 atakami w rozpisce straci broń trzymaną w normalnej łapie ma przypał. Rzuca wtedy tylko za piąchę jedną kostką z siłą -1 (zawodnik bez broni może wykonać tylko jeden atak - poprawcie mnie jak się mylę bo tu nie mam absolutnej pewności), jedna kostką za ekstra rękę i jedną kostką za clawa.
Co do opętanych to nie ma co się rozpisywać. Psy, zombie i inne potwory jak np Rat Ogr walczą bez broni i nie maja z tego tytułu żadnych kar - jak mają dwa ataki rzucają dwoma kostkami. jak mają trzy to trzema kostkami... Opętany ma dwa ataki i nie musi mieć żadnej mutacji.
Pamiętajmy jeszcze jedno o czym wspomniałem wcześniej. Great claw jest najdroższą mutacją - kosztuje 50 golda. Scorpion tail ma podobne działanie a kosztuje 40 gdyż czasami można trafić na odporne na truciznę istoty. Dodatkowa ręka do opętanego kosztuje 40 golda i wtedy ma czyste trzy ataki z bazową siła na starcie. Gdyby było tak jak sugerujecie mianowicie że opętany mając clawa za 50 golda i jeden bazowy atak z siła +1 to przyznacie chyba że była by to straszna lipa nie warta nawet 20 golda!
Padła też ekstremalnie rzadka sytuacja - opętany z dwoma clawami. W tej masakrycznej kombinacji miałby 2 ataki z siłą 4 i 2 z siłą 5. Teraz zastanówmy się jak działa claw. Można przyjąć że lepa z bazową siła to zwykłe smyrgnięcie szczypcami a ten dodatkowy atak to na przykład zaciśnięcie szczypiec na kończynie delikwenta - najlepiej na głowie Wink Widzę tu pewną analogie do działania clawa z pit slavów z necromundy. Tam był opis bardziej rozbudowany do kilku zdań i przy odrobinie szczęścia można było komuś ściąć głowę!
Teraz tak sobie myślę że gdyby nasz spór miałby miejsce podczas gry wyjaśnilibyśmy sobie to w trzy minuty i skończyło by się na stuknięciem kufelkami z dobrym piwem. Dlatego uważam że dużo lepiej spotykać się często na graniu niż pisanie tony tekstów aby wyjaśnić jakąś błahą sytuacje. Częste walki to podstawa!
@Bartek jak nie możesz 11 to proponuję wpadnij przy najbliższej okazji. Chciałbym abyś zobaczył jak gramy i jak wygląda nasz teren do gry. W ogóle zobaczyłbyś jak wygląda Melina Wink Zapytaj się np Myszora jak mu się gra...
Będę dawał znać już na prywatną skrzynkę
pozdro

#35: [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Pn list 09, 2014 12:34 AM
    ----
Nie ma się co rozpisywać.
Quote::
great claw
One of the mutant’s arms ends in a great, crab-like
claw. He may carry no weapons in this arm, but gains
an extra attack in hand-to-hand combat with a +1
Strength bonus
.
Extra attack with +1 S w skrócie - na podstawowym possessed z 2A= 2A + 1A(S5). Jeżeli odnieść się do opisu backgourndowego (One of the mutant’s arms ends in a great, crab-like claw). = 1A + 1A(S5). Do tego powyższy opis dotyczy tylko mutanta. Więc possessed nie może mieć great clawa. I co teraz? To ile kosztuje mutacja nie ma znaczenia - żaden argument.
P.S Zgaduję, że nikt poza Bartkiem nie spojrzał nawet na linki które wstawiłem.

#36: [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia Author: aniollech , Location: Warszawa Post Posted: Pn list 09, 2014 08:08 AM
    ----
Tak to jest w grach, że nie wszystko jest super logiczne. Mnie wywód Richiego przekonuje i faktycznie jest to spór w warunkach realnych, a nie wirtualnych na 3 minuty.

#37: [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia Author: Myszor , Location: Warszawa Post Posted: Wt list 11, 2014 03:57 AM
    ----
A ja myślę tak:

Possessed ma 2 ataki w początkowej rozpisce - i gdyby mu uje..ało jedną łapę, nadal miałby dwa - dlaczego? Bo tak działa walka w Mordheim - jak ktoś ma 2A z rozpiski i trzyma w jednej ręce miecz, a w drugiej tarczę, to ta tarcza nie zabiera mu ataku - wciąż ma 2A. Prawda?

Dlatego mutacja Great Claw u Possesseda DAJE dodatkowy, czyli w wypadku początkującego Opętanego TRZECI atak z siłą o 1 większą.
cyt: "an extra attack with +1 Strength bonus"

Argument catachanfroga że to jest o mutancie-Mutancie Smile jest moim zdaniem niecelny.

Sorry, Kuba, ale skoro Mutations sa też dla Possessed'ów, to kontekstowo "one of the mutant's arms ends in a great crab-like claw" nie tyczy się wyłącznie Mutanta przez duże "M" (czyli typu bohatera = Mutant) ale mutanta jako istoty podległej mutacjom - czyli również Possessed'ów.
Sorry, jeżeli to była podpucha, jest niemożliwa godzina i nie wiem, co jeszcze robię przy kompie Smile

Jak bym natomiast interpretował podwójne Great Clawy?
Hmmm. Tutaj, przyznaję, mam problem i myślę o "sutach" wspomnianych przez Duszego Razz

Ale ok, zdobędę się jeszcze na wysiłek intelektualny Razz
Skoro już oba łapska sa zakończone GC, to idąc dalej moim tokiem rozumowania, delikwent powinien mieć:

- tyle ataków ile ma w rozpisce z +1S ("główna łapa")!
- dodatkowy atak z drugiego clawa również z siłą +1S ("druga łapa")

Czyli poczatkujący Possessed z 2x Great Claw powinien mieć w sumie 3 ataki z S+1

I wtedy staje się sensowne, że mutacja ta kosztuje aż 50 gc a dwie takie na raz aż 150. Czyż nie?

Wiem, że to dziwne, ale moim zdaniem to jedyna logiczna interpretacja
- per analogia do walki dwoma broniami. GC działałyby tu jak bronie z +1S - bronie, do których Possessed nie ma dostępu.

I zgadzałoby się to z fluffowym, że szczypce to zmutowana dłoń, a nie dodatkowe odnóze lub odnóże odnóża Smile

#38: [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Wt list 11, 2014 11:23 AM
    ----
Hehe, spoko Marcin to nie byl żaden argument z tym mutantem (czyli podpucha) - po prostu biorąc pod uwagę wszytkie argumenty sensowne i nie dodałem też ten. Miał to być "żart". Ale z drugiej strony...
Problem z zasadami jest taki, że tekst backgoundowy często nie jest oddzielony od zasad.
W tym wypadku:
Quote::
great claw
One of the mutant’s arms ends in a great, crab-like
claw. He may carry no weapons in this arm, but gains
an extra attack in hand-to-hand combat with a +1
Strength bonus.
Tekst backgroundowy dotyczy mutanta - i zasady wspierają to. Jedna dłoń mutuje w clawa - przez co mutant dostaje dodatkowy atak z siłą +1. Działa to tak jakby na stałe miał przybitą gwoźdźmi broń, która daje +1 do S. W wypadku gdy ma więcej ataków profilowych może walić z claw-piąchy ile mu się podoba. Interpretacja prwidłowa moim zdaniem to:
- (mutant) great claw traktowana jest jako broń do walki wręcz z siłą +1, która zastępuje dłoń.
- (possessed) Na czysto possessed będzie miałe 2A z S5. Jeżeli będzie miał 2 clawy i czyste ataki profilowe będzie miał 3A z S5.
EDIT:
Czyli tak jak napisał Marcin. Wink Zgadzam się z jego interpretacją
Konfuzja

#39: [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia Author: aniollech , Location: Warszawa Post Posted: Wt list 11, 2014 12:28 PM
    ----
To teraz po bandzie Wink

Jeszcze jeżeli uznamy jednak, że każdorazowe zastąpienie łapy szczypcami niejako odbiera dodatkowy atak i każde GC dodaje +1S do bazowych statystyk można rozpatrzeć opcję opętańca z 2X GC jako mającego nadal dwa ataki ale z siłą +2 dla każdego z tych ataków.
A skoro jesteśmy już w krainie fantastów to nasuwa mi się modelarskie rozstrzygnięcie tej kwestii- Jak kto opętanego zrobi tak będzie miał (WYSIWYG)- np. jeśli da mu zamiast dłoni szczypce- uzyska 2 bazowe ataki każdy z S+1, zaś jeśli kto umieści GC na jajach otrzyma 3 ataki ale w tym tylko jeden z S+1.
I tak 2XGC zamiast łap dawałoby 2 a ataki każdy z siłą +2 zaś, szczypce na innej części ciała 4 ataki ale w tym 2 z siłą +1. Opcja pośrednia dla 2XGC (GC zamiast jednej łapy) mogła by wyglądać tak: S+1 dla 3 ataków.
Chyba w miarę uczciwe dla każdej opcji?

#40: [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Wt list 11, 2014 12:59 PM
    ----
Problem już rozwiązany moim zadaniem Wink

Do tego (dzięki Bogu) nie gramy na WYSIWYG w SDKu. Rolling Eyes

KONFUZJA

#41: [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia Author: Richi , Location: Ząbki Post Posted: Wt list 11, 2014 04:02 PM
    ----
Nie mogę zrozumieć czemu na siłę chcecie odebrać dodatkowy atak z clawa. Przecież opętany walczy bez broni o czym chyba zapominacie - nie musi walczyć łapami. Może wyjechać komuś z dyni albo kolana. Claw daje mu dodatkowy atak (przynajmniej tak jest napisane w podstawowych zasadach) ze zmutowanej ręki a więc na starcie ma 2 ataki z silą 4 i jeden z siłą 5. Ten atak z siłą 5 traktowany jest jako dodatkowy i działa dokładnie tak samo jak scorpion tail.

#42: Re: [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Wt list 11, 2014 04:39 PM
    ----
Richi wrote:
Nie mogę zrozumieć czemu na siłę chcecie odebrać dodatkowy atak z clawa. Przecież opętany walczy bez broni o czym chyba zapominacie - nie musi walczyć łapami.
czyli wynik Hand injury na serious injuries ignoruje? Razz

#43: [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia Author: Richi , Location: Ząbki Post Posted: Wt list 11, 2014 05:02 PM
    ----
Oczywiście że nie ignoruje - rana ręki mu przeszkadza w walce tak jak kilka innych obrażeń. Ma -1 do walki wręcz. Jak zwykły zawodnik ma 5 ataków i ma ranę ręki to też ma -1 do wszystkich rzutów a nie tylko do tych z danej ręki.

#44: Re: [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Wt list 11, 2014 06:22 PM
    ----
duszy wrote:
Richi wrote:
Nie mogę zrozumieć czemu na siłę chcecie odebrać dodatkowy atak z clawa. Przecież opętany walczy bez broni o czym chyba zapominacie - nie musi walczyć łapami.
czyli wynik Hand injury na serious injuries ignoruje? Razz
Czemu miałby ignorować?

#45: Re: [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Wt list 11, 2014 06:27 PM
    ----
Richi wrote:
Claw daje mu dodatkowy atak (przynajmniej tak jest napisane w podstawowych zasadach) ze zmutowanej ręki a więc na starcie ma 2 ataki z silą 4 i jeden z siłą 5. Ten atak z siłą 5 traktowany jest jako dodatkowy i działa dokładnie tak samo jak scorpion tail.

DAmn it, przecież pisałem tak kilka postów wcześniej i zostałem zignorowany.
Teraz przychylam się do interpretacji Myszora.

Konfuzja



Forum IndexTaktyki & Strategie [Mordheim]
<
1 2 3 4 5
>
Page 3 of 5