Pytania różne

All Posts
<
1 2 3 ... 14 15 16 ... 26 27 28
>
Forum IndexPytania & odpowiedzi [Mordheim]

#211: Pytania różne Author: Richi , Location: Ząbki Post Posted: Śr czerw 18, 2014 10:29 AM
    ----
Witajcie
Widzę że kwestia zarażania nurglem może spędzać sen z powiek graczom bojącym się o los swych bezcennych wojaków. Podkreślam wyraźnie ze to taka natura tej bandy (polecam przeczytać wstęp) i na szczęście w oficjalnych ani pół oficjalnych faqach nie ma na to lekarstwa. Jest to mocna i piękna rzecz na kampanie - dla mnie to taki bonus aby nie było zbyt łatwo defensywnie grającym Witch Hunterom czy Krasnoludom - typowe ekipy strzeleckie... Pamiętajcie że Mordheim to gra gdzie należy wyrżnąć przeciwników a to w jaki sposób się to zrobi jest nieistotne - liczy się efekt końcowy. Teksty że zarażaniem nurglem jest chamskie to tak jak by ktoś mówił że klepanie innej bandy zabijając w jednej walce 5 przeciwników (np nieśmiertelnym trollem czy wymaksowanym ogrem Ostlandu) to niesportowe granie albo coś w tym stylu. Jak wiadomo Karnawał nie jest łatwą do złożenia bandą. Jak ktoś go nie kupił ze stron GW gdy był dostępny to teraz kosztowna impreza a złożenie z zamienników w sensowny sposób wymaga niezłego kombinowania z green stuffem i bitsami co wymaga czasu.

W ogóle zupełnie z innej beczki. Gram Undedami - wampir po drugiej walce dostał trzeciego wounda - czy działają na niego zioła lecznicze? Opis ziółek jest lakoniczny i wampir nie jest wymieniany jako wyjątek stąd moje pytanie? Oczywiście wiadomo że byłby to spory bonus dla Undedów...
Last edited by Richi on Śr czerw 18, 2014 11:39 AM; edited 1 times in total

#212: Pytania różne Author: Orris , Location: Warszawa Post Posted: Śr czerw 18, 2014 10:34 AM
    ----
A ja mam pytanie odnośnie leczenia ran w kampanii. Są jakieś zasady dla znajdowania specjalistów, którzy mogliby wyleczyć uszkodzoną rękę wojakowi? Już nie będę się porywał na wstawienie oka Razz

#213: Re: Pytania różne Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Śr czerw 18, 2014 10:38 AM
    ----
Orris wrote:
A ja mam pytanie odnośnie leczenia ran w kampanii. Są jakieś zasady dla znajdowania specjalistów, którzy mogliby wyleczyć uszkodzoną rękę wojakowi? Już nie będę się porywał na wstawienie oka Razz
Jescze nie Wink

#214: Re: Pytania różne Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Śr czerw 18, 2014 10:44 AM
    ----
Richi wrote:

W ogóle zupełnie z innej beczki. Gram Undedami - wampir po drugiej walce dostał trzeciego wounda - czy działają na niego zioła lecznicze? Opis ziółek jest lakoniczny i wampir nie jest wymieniany jako wyjątek stąd moje pytanie? Oczywiście wiadomo że byłby to spory bonus dla Undedów...
Zioła działają.

#215: Re: Pytania różne Author: Richi , Location: Ząbki Post Posted: Śr czerw 18, 2014 10:52 AM
    ----
M.T. wrote:
Richi wrote:

W ogóle zupełnie z innej beczki. Gram Undedami - wampir po drugiej walce dostał trzeciego wounda - czy działają na niego zioła lecznicze? Opis ziółek jest lakoniczny i wampir nie jest wymieniany jako wyjątek stąd moje pytanie? Oczywiście wiadomo że byłby to spory bonus dla Undedów...
Zioła działają.

No to trzeba będzie się po następnej walce zaopatrzyć w leczniczy dzianks i skręcić jakiegoś gibona Wink

#216: Re: Pytania różne Author: Orris , Location: Warszawa Post Posted: Śr czerw 18, 2014 10:55 AM
    ----
Richi wrote:
M.T. wrote:
Richi wrote:

W ogóle zupełnie z innej beczki. Gram Undedami - wampir po drugiej walce dostał trzeciego wounda - czy działają na niego zioła lecznicze? Opis ziółek jest lakoniczny i wampir nie jest wymieniany jako wyjątek stąd moje pytanie? Oczywiście wiadomo że byłby to spory bonus dla Undedów...
Zioła działają.

No to trzeba będzie się po następnej walce zaopatrzyć w leczniczy dzianks i skręcić jakiegoś gibona Wink
Inkwizycja ściga za takie metody. Sylvania nie należy do Imperialnego Systemu Zdrowotnego, więc nie wykręcicie się medycznymi ziołami Wink

#217: Pytania różne Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Śr czerw 18, 2014 11:12 AM
    ----
Inkwizycja to tu prowadzi handel towarem ludzkim z possessed, więc niech tam lepiej cicho siedzi.

Master of Blades wrote:
In addition, if this warrior is using two weapons that have the Parry
special rule, he is allowed to parry two attacks (if his two dice match or beat the two highest Attack dice against him) instead of
the normal maximum of one. Note that if this Dwarf has two Dwarf axes (as detailed above) he can re- roll any failed parries
kurde, dobrze to rozumiem? Dwarf z tym skillem i dwoma dwarf axe może parować 2x w rundzie i oba parry przerzucić? ( trzeba zacząć kupować toporki Very Happy )

#218: Pytania różne Author: Skavenblight , Location: Warszawa Post Posted: Śr czerw 18, 2014 11:17 AM
    ----
Richi, też sądzę, że granie jakąkolwiek bandą wg jej zasad nie może być uznane za chamskie. Chamskie jest oszukiwanie. Taki jest cel Karnawału, szerzyć zarazę. Tak jak celem WH jest wypalenie Chaosu, Possessedów czczenie Shadowlorda itd.
Nurgle's rot jest wredny, bo ma być wredny. Granie nim nie oznacza, że gracz jest wredny Wink

Natomiast nie mogę się zgodzić, że to mocna rzecz na kampanię (no, może o tyle mocna, że w one-offach w ogóle nic nie robi Wink ). Rozumiem, gdyby to był rzeczywiście bonus obok mutacji/ czarów, ale to zawsze jest zamiast czegoś lepszego.

Gdyby jeszcze Karnawał bez czarów i mutacji był jakiś mocny. Ale pomijając aspekt modelarski, tą bandą wcale łatwo się nie gra. To taka słabsza wersja Possessed z większą śmiertelnością.

#219: Re: Pytania różne Author: Orris , Location: Warszawa Post Posted: Śr czerw 18, 2014 11:32 AM
    ----
duszy wrote:
Inkwizycja to tu prowadzi handel towarem ludzkim z possessed, więc niech tam lepiej cicho siedzi.
To już do tej gorszej Inkwizycji proszę, nie do mnie Very Happy

Co do toporków: na to wychodzi. Normalnie dwa miecze pozwalają na przerzut jednego ataku. Jeżeli masz skilla, który pozwala na parowanie dwóch ataków to możesz przerzucić oba.

#220: Re: Pytania różne Author: Richi , Location: Ząbki Post Posted: Śr czerw 18, 2014 11:38 AM
    ----
duszy wrote:
Inkwizycja to tu prowadzi handel towarem ludzkim z possessed, więc niech tam lepiej cicho siedzi.

Master of Blades wrote:
In addition, if this warrior is using two weapons that have the Parry
special rule, he is allowed to parry two attacks (if his two dice match or beat the two highest Attack dice against him) instead of
the normal maximum of one. Note that if this Dwarf has two Dwarf axes (as detailed above) he can re- roll any failed parries
kurde, dobrze to rozumiem? Dwarf z tym skillem i dwoma dwarf axe może parować 2x w rundzie i oba parry przerzucić? ( trzeba zacząć kupować toporki Very Happy )

Dokładnie tak - świetny skill na troll slayerów - w zasadzie podstawa! Ostatnio grając z M.T. miałem problem dopakowanymi opętanym zdjąć troll slayerów. Ostatecznie się udało ale jeden z opętanych pofrunął na tabelę - drugi na szczęście zrobił co trzeba....

#221: Re: Pytania różne Author: Richi , Location: Ząbki Post Posted: Śr czerw 18, 2014 12:14 PM
    ----
Skavenblight wrote:
Richi, też sądzę, że granie jakąkolwiek bandą wg jej zasad nie może być uznane za chamskie. Chamskie jest oszukiwanie. Taki jest cel Karnawału, szerzyć zarazę. Tak jak celem WH jest wypalenie Chaosu, Possessedów czczenie Shadowlorda itd.
Nurgle's rot jest wredny, bo ma być wredny. Granie nim nie oznacza, że gracz jest wredny Wink

Natomiast nie mogę się zgodzić, że to mocna rzecz na kampanię (no, może o tyle mocna, że w one-offach w ogóle nic nie robi Wink ). Rozumiem, gdyby to był rzeczywiście bonus obok mutacji/ czarów, ale to zawsze jest zamiast czegoś lepszego.

Gdyby jeszcze Karnawał bez czarów i mutacji był jakiś mocny. Ale pomijając aspekt modelarski, tą bandą wcale łatwo się nie gra. To taka słabsza wersja Possessed z większą śmiertelnością.

Roznoszenie syfa to przede wszystkim budowanie klimatu, stwarzanie poczucia zagrożenia w ekipie przeciwnej - jak widać już dział bo niektórzy chcieli by to leczyć jakimiś tanimi kroplami naginając do bólu jak by nie patrzeć oficjalne zasady. Pamiętajmy że pajacyki maja słabe statystyki i są (bądź byli jak kto woli) tylko ludźmi i nie mogą mieć więcej niż 4T i 3W a wiec są łatwi do ubicia gdy roznoszą nurgla nawet ze zwykłego łuku czy procy. W tej cenie można kupić coś innego ale wtedy będą tylko zwykłymi zawodnikami jakich jest pełno w każdej bandzie a tak coś się dzieje i nie jest nudno i to jest dla mnie najważniejszy powód aby grac właśnie w taki sposób, aby to jakoś urozmaicić. Tez mógłbym wyciągnąć swoich Witch Hunterów, dwóch kumpli tez ich ma ale to dopiero były by nudy jak flaki z olejem jak by w kampanii 6 osób grało Łowcami a tak przynajmniej będzie jakaś różnorodność...
Zresztą jak Natalia wspomniała Karnawał nie jest wcale mocną bandą i na polu bitwy jest słabszy w zasadzie pod każdym względem w stosunku do Opętanych - szczególnie na dalszym etapie kampanii. Brutale z dwójką inicjatywy na bazie mają spore problemy gdy trzeba atakować zawodników do walki wręcz z lighting reflexem. Sporo grałem przeciw Karnawałowi, który w naszej kampanii wcale dużo nie zwojował i nie raz łapał ciężkie straty ale zawsze te walki były ciekawe i przede wszystkim niesamowicie klimatyczne. Nie zapomnę jak raz w teamie z Karnawałem Michała wpadliśmy w zasadzkę (surprise attack) zmajstrowaną przez Orków i Scavenów. Spokojnie przegrupowaliśmy na środku stołu nasze plugawe bandy (grałem Undedami). Brutale ramie w ramie z wampirem szybko przejęli inicjatywę boleśnie punktując rywali, którzy ostatecznie poszli w rozsypkę z ciężkimi stratami po rzutach na tabeli - długo by opowiadać...

#222: Re: Pytania różne Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Śr czerw 18, 2014 12:39 PM
    ----
Orris wrote:
Normalnie dwa miecze pozwalają na przerzut jednego ataku.

Normalnie dwa miecze pozwalają sparować jeden atak bez przerzutu.

#223: Re: Pytania różne Author: Orris , Location: Warszawa Post Posted: Śr czerw 18, 2014 12:52 PM
    ----
M.T. wrote:
Orris wrote:
Normalnie dwa miecze pozwalają na przerzut jednego ataku.

Normalnie dwa miecze pozwalają sparować jeden atak bez przerzutu.
To mnie zaskoczyłeś. To może tak: czy przy każdej broni zasada parry brzmi tak samo? Lepsze połączenie daje puklerz&miecz niż miecz i miecz? Czy jest jakikolwiek sens posiadania dwóch mieczy na modelu?

#224: Pytania różne Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Śr czerw 18, 2014 12:54 PM
    ----
Tylko dla modeli z expert swordsman Razz Reroll na parry jest zapisany przy puklerzu( konkretnie w parry w close combat ) i dwarf axie. Sword sam z siebie go nie daje.
Quote::
If your model is armed with a buckler and a sword,
you may re-roll any failed parries once. A model
armed with two swords can still only roll once.
Quote::
a model armed with two Dwarf axes
(or a Dwarf axe and a sword, etc) does not get to parry
two attacks but may instead re-roll a failed parry.

#225: Re: Pytania różne Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Śr czerw 18, 2014 02:13 PM
    ----
Richi wrote:

Roznoszenie syfa to przede wszystkim budowanie klimatu, stwarzanie poczucia zagrożenia w ekipie przeciwnej - jak widać już dział bo niektórzy chcieli by to leczyć jakimiś tanimi kroplami naginając do bólu jak by nie patrzeć oficjalne zasady.

Rici od 3 stron tylko Ty poruszasz temat nurgles rota. Chcesz brać carnival, super - będzie różnorodność. Nie musisz uazasadniać swojego wyboru jakkolwiek stwierdzenie, że nurgle's rot jest podstawą Carnivalu jest wielkim nieporozumieniem (i trochę też zabawne) Razz . Poza tym zamykając (mam nadzieję) temat Nurgle's Rota zacytowałem wcześniej fragment z erraty gdzie nawet według twórców nie działa on "zadowalająco" ale jest jak jest, więc nie bijmy piany.
Na końcu:
Naginając do bólu oficjalne zasady?
Mam nadzieję, że rozróżniasz luźną propozycję w odniesieniu do starej dyskusji od faktu dokonanego czyli aktywnej próby zrobienia czegoś wbrew zasadom. Neutral



Forum IndexPytania & odpowiedzi [Mordheim]
<
1 2 3 ... 14 15 16 ... 26 27 28
>
Page 15 of 28