[Warsztat] Umiejętności

All Posts

1 2
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#1: [Warsztat] Umiejętności Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn wrz 19, 2011 10:07 PM
    ----
Weekendowe wieczory poświęciłem na prace nad podręcznikiem do WFS. Na warsztat wziąłem umiejętności specjalne drużyn, a także walki, strzeleckie, akademickie, siłowe i szybkościowe.
Liczbę umiejętności w każdej z kategorii zwiększyłem do 10.
Poniżej znajduje się pdf zawierający tabele z umiejętnościami walki, strzeleckimi, akademickimi, siłowymi i szybkościowymi.
Umiejętności specjalnej poszczególnych drużyn opublikuję w zbliżającej się aktualizacji podręcznika.

OnLine|Download

#2: Re: [Warsztat] Umiejętności Author: szczery-do-bolu , Location: Katowice/Ruda Śląska Post Posted: Wt wrz 20, 2011 10:19 AM
    ----
Jestem zdania że nie powinny się dublować efekty róznych umiejętności, a tak jest w przypadku umiejętności Walki - Finta oraz Szybkościowej - Szybki refleks. Obie one powodują iż parujący przeciwnik ma modyfikator -1 do testu parowania.
Polecam rozważeniu zmianę umiejętności Finta, na taką, która daje coś nowego, na dodatek bardziej "Walkowego" niż "Szybkościowego"

#3: Re: [Warsztat] Umiejętności Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt wrz 20, 2011 02:17 PM
    ----
Masz rację. Zamiast finty powinno być (umiejętność znana w Mordheim, tyle że pod inną nazwą):
Quote::
REZUN
Bohater urodził się z talentem do prowokowania niezwykle krwawych i bezlitosnych starć, a z widowiskowego zabijania przeciwników uczynił sztukę. Zranieni przez bohatera przeciwnicy otrzymują modyfikator +1 do rzutu w TABELI TRAFIENIE KRYTYCZNE.

#4: [Warsztat] Umiejętności Author: Repentia.Vlk , Location: Frederheim Post Posted: Pn kwiet 24, 2016 10:09 PM
    ----
Kolejną propozycję zmian otrzymałam. Propozycja brzmi następująco i dotyczy umiejętności unik oraz uskok: przeciwnik walczący przeciwko modelowi z unikiem/uskokiem otrzymuje stały ujemny modyfikator -1 do rzutu na trafienie.

Co wy na to? Moim zdaniem oszczędzi to czasu, bo skaskuje jeden rzut. Trzeba by tylko policzyć jak to procentowo wygląda (porównaniu uniku/uskoku na 5+ a -1 do trafienia).

#5: [Warsztat] Umiejętności Author: szczery-do-bolu , Location: Katowice/Ruda Śląska Post Posted: Pn kwiet 25, 2016 03:04 PM
    ----
Już jest umiejętność która daje -1 do trafienia przeciwnika. Unik i uskok to coś zupełnie innego. Unik moim zdaniem jest alternatywą dla pancerzy szczególnie w bandach "wagi lekkiej" np WE. Tekie bandy mają ograniczenia pancerzy. Dodatkowym atutem jest niemodyfikowalność tego rzutu. Więcej zachodu będzie z modyfikowaniem przeciwnikowi niż rzucenie tej kości.
I jeszcze pytanie. Po co zmieniać coś, co bardzo dobrze funkcjonuje i nie nastręcza graczom trudności?
Mniej teorii, więcej praktyki...

#6: Re: [Warsztat] Umiejętności Author: Repentia.Vlk , Location: Frederheim Post Posted: Pn kwiet 25, 2016 03:21 PM
    ----
szczery-do-bolu wrote:
Już jest umiejętność która daje -1 do trafienia przeciwnika. Unik i uskok to coś zupełnie innego. Unik moim zdaniem jest alternatywą dla pancerzy szczególnie w bandach "wagi lekkiej" np WE. Tekie bandy mają ograniczenia pancerzy. Dodatkowym atutem jest niemodyfikowalność tego rzutu. Więcej zachodu będzie z modyfikowaniem przeciwnikowi niż rzucenie tej kości.
I jeszcze pytanie. Po co zmieniać coś, co bardzo dobrze funkcjonuje i nie nastręcza graczom trudności?
Mniej teorii, więcej praktyki...
Misiu, ja tu tylko propozycje umieszczam, które otrzymuję od znajonych graczy. Przy okazji wyraziłam swoje zdanie. Cool

Jakość nie widzę, by QC wyraził swoje, więc przypuszczam że żadnych zmian nie będzie Twisted Evil

#7: Re: [Warsztat] Umiejętności Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn kwiet 25, 2016 03:27 PM
    ----
szczery-do-bolu wrote:
Już jest umiejętność która daje -1 do trafienia przeciwnika. Unik i uskok to coś zupełnie innego. Unik moim zdaniem jest alternatywą dla pancerzy szczególnie w bandach "wagi lekkiej" np WE. Tekie bandy mają ograniczenia pancerzy. Dodatkowym atutem jest niemodyfikowalność tego rzutu. Więcej zachodu będzie z modyfikowaniem przeciwnikowi niż rzucenie tej kości.
I jeszcze pytanie. Po co zmieniać coś, co bardzo dobrze funkcjonuje i nie nastręcza graczom trudności?
Mniej teorii, więcej praktyki...
Unik/Uskok to taka Magiczna Ochrona dla ubogich Wink
Zmian nie będzie. Twisted Evil

#8: [Warsztat] Umiejętności Author: Torin , Location: Katowice Post Posted: Pn kwiet 25, 2016 03:46 PM
    ----
Hej, i dobrze, że nie będzie. Te umiejętności dobrze się sprawdzają. To by była zmiana dla samej zmiany:)

#9: [Warsztat] Umiejętności Author: Krnabrny Post Posted: Wt kwiet 26, 2016 06:49 AM
    ----
Uskok i Unik to kolejna magiczna ochrona po regeneracji i ochronie pancerza Razz

Pograjcie w programie 500+ kiedyś. Jak masz samych karków w bandzie to dodatkowa szansa na wybronienie rany na 5+ jest git.

#10: Re: [Warsztat] Umiejętności Author: szczery-do-bolu , Location: Katowice/Ruda Śląska Post Posted: Wt kwiet 26, 2016 09:28 AM
    ----
Nie przypominam sobie, żebym był z kimś na misiu.

#11: [Warsztat] Umiejętności Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt kwiet 26, 2016 11:42 AM
    ----
Nie drapać się kocury.

A ktoś ma jakieś inne propozycje dotyczące umiejętności?

#12: [Warsztat] Umiejętności Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Wt kwiet 26, 2016 12:04 PM
    ----
Ja mam - wszystkie są OK!

#13: Re: [Warsztat] Umiejętności Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt kwiet 26, 2016 12:09 PM
    ----
Pepe wrote:
Ja mam - wszystkie są OK!
No i fajnie.

#14: [Warsztat] Umiejętności Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pt marca 24, 2017 01:43 PM
    ----
Pojawiła się oddolna propozycja, by łowcom/handlarzom niewolników zmienić umiejętność do wykupienia handel na porwanie. Działała by ona następująco:

Quote::
Porywacz (tylko Handlarz niewolników):
Jeżeli porywacz w trakcie rozgrywki Wyłączy z akcji! w fazie walki wręcz wrogi model bohatera i przeżyje potyczkę to należy wykonać rzut K6. Wynik 6 oznacza, że za wyłączony przez porywacza wrogi modeli bohatera nie należy w trakcie sekwencji po potyczce wykonywać rzutów na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ, uznaje się że model automatycznie zostaje pojmany.

#15: [Warsztat] Umiejętności Author: Krnabrny Post Posted: Pt marca 24, 2017 04:12 PM
    ----
Dodał bym jedynie zapis że model uzbrojony w łapacz może dodać +1 do rzutu i właściwie tyle. Ciekawa umiejętność w każdym razie.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

1 2
>
Page 1 of 2