[Warsztat] Scenariusze

All Posts
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#1: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn wrz 25, 2011 01:59 PM
    ----
Jako, że szanowne państwo-draństwo różnymi drogami dopominało się, aby zmienić cel rozgrywki scenariuszy tak, by nie zawsze gra musiała kończyć się rozbiciem przeciwnika, zmodyfikowałem nieco scenariusze.
Wszelkie uwagi i propozycje mile widziane.

DownLoad|OnLine
Last edited by quidamcorvus on Pn wrz 25, 2011 02:03 PM; edited 1 times in total

#2: Re: [Warsztat] Scenariusze Author: Repentia.Vlk , Location: Frederheim Post Posted: Pn kwiet 01, 2013 08:00 AM
    ----
Jako, że dzisiaj Prima Aprilis pozwoliłam sobie opublikować scenariusz do Warheim FS Magiczne Koryto, który pół żartem, pół serio wykorzystuje w trakcie rozgrywki modele świnek z Lead Adventure.

Tak więc zapraszam do lektury oraz komentowania i grania Smile

Przeczytaj Online

lub

Pobierz na dysk

#3: [Warsztat] Scenariusze Author: Sarmor , Location: Warszawa Post Posted: Pn kwiet 01, 2013 10:37 AM
    ----
Fajny scenariusz. Tylko trochę tych świń trzeba kupić...

Jedno mam pytanie.
Quote::
Natomiast rezultat 1 oznacza, że model zachłysnął się trującymi pomyjami
Chodzi o model bohatera czy świni?

#4: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn kwiet 01, 2013 02:29 PM
    ----
Bohatera.

#5: [Warsztat] Scenariusze Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Wt czerw 18, 2013 12:03 PM
    ----
Czy za zabicie świni dostaje się PD?

#6: Re: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt czerw 18, 2013 09:23 PM
    ----
Pepe wrote:
Czy za zabicie świni dostaje się PD?
Nie. Nie dostaje się.

#7: [Warsztat] Scenariusze Author: Benek Post Posted: Wt lip 30, 2013 06:52 AM
    ----
Czy "Błąkające się po polu bitwy świnie " należy rozumieć, że poruszają się w losowym kierunku przed turą pierwszego gracz do momentu przyłączenia się do bohatera ?

#8: Re: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lip 30, 2013 11:54 AM
    ----
Benek wrote:
Czy "Błąkające się po polu bitwy świnie " należy rozumieć, że poruszają się w losowym kierunku przed turą pierwszego gracz do momentu przyłączenia się do bohatera ?
Tak. Modele świń poruszają się o 6” w losowo określonym kierunku na początku rundy przed turą pierwszego z graczy.
Dodałem zapis w scenariuszu.

#9: Re: [Warsztat] Scenariusze Author: Repentia.Vlk , Location: Frederheim Post Posted: Cz sierp 15, 2013 01:43 PM
    ----
Zabij mutanta to kolejny scenariusz specjalny, który trafi do głównego podręcznika Warheim FS wraz z kolejną, późnojesienną edycją.

Głównym pomysłodawcą scenariusza jest Marks z forum BP. Marks przesłał do QC opowiadanie, na podstawie którego powstał scenariusz Zabij mutanta. Niestety opowiadanie było zbyt obszerne i musiałam je skrócić i nieco przeredagować by zmieściło się na jednej stronie obok scenariusza.

Jeśli państwo są ciekawi nowego scenariusza specjalnego do Warheim FS to plik można ściągnąć STĄD lub przeczytaj ONLINE.

DOWNLOAD|ONLINE

Jak zwykle wszelkie uwagi, pomysły i sugestie mile widziane.

A może ty masz jakiś pomysł na scenariusz lub najemne ostrze albo coś innego? Odwiedź Azylium i podziel się swoim konceptem!

#10: [Warsztat] Scenariusze Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Cz sierp 15, 2013 05:14 PM
    ----
Nie zagłębiałem się w sens oraz nie czytałem dokładnie ale parę literówek i błędów znalazłem. Dlatego przeczytaj jeszcze raz i popraw to co trzeba Smile

#11: Re: [Warsztat] Scenariusze Author: Repentia.Vlk , Location: Frederheim Post Posted: Cz sierp 15, 2013 05:20 PM
    ----
Pepe wrote:
Nie zagłębiałem się w sens oraz nie czytałem dokładnie ale parę literówek i błędów znalazłem. Dlatego przeczytaj jeszcze raz i popraw to co trzeba Smile
Czytałam wiele razy, program także błędów nie znajduje więc chętnie zobaczę co znalazłeś Smile

#12: [Warsztat] Scenariusze Author: Pepe , Location: Kęty Post Posted: Cz sierp 15, 2013 05:55 PM
    ----
Bo nie o błędy ortograficzne mi chodziło.
Tu masz przykład: "Model odmieńca porusza traktem się o 2K6”..."
to zdanie jest lekko przekręcone.

POMIOT CHAOSY

Zanim zorientowałem się czemu jego dłonie jako pierwszej

- Gdzie one teraz są? Twój syn i te kamienia?

To chyba tyle.

#13: [Warsztat] Scenariusze Author: Repentia.Vlk , Location: Frederheim Post Posted: Cz sierp 15, 2013 06:06 PM
    ----
Dzięki. Smile

#14: Re: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt paźdź 15, 2013 06:55 PM
    ----
Co prawda scenariusze do gry wieloosobowej miały pojawić się później ale udało mi się przeredagować kilka potyczek i w kolejnej edycji podręcznika pojawią się także bitwy dla kilku graczy.

Jeśli szanowne państwo-draństwo ma pomysły na scenariusze do gry wieloosobowej to czekam na propozycje.

Scenariusze bitew można pobrać STĄD lub obejrzeć ONLINE.

DOWNLOAD|ONLINE

Co prawda tekst przeczytałem kilka razy ale na pewno jest w nim jeszcze kilka błędów, dlatego będę wdzięczny za ich wskazanie.

#15: Re: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz paźdź 17, 2013 03:35 AM
    ----
Zastąpiłem scenariusze wieloosobowe Relikwie i Zaginiona córka kupca scenariuszem Zaklęty/a w żabę, który jest wariacją scenariusza. Scenariusze można przejrzeć ONLINE lub pobrać STĄD.

DOWNLOAD|ONLINE

#16: Re: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pt sierp 15, 2014 03:32 PM
    ----
Jako, że szanowne państwo-draństwo od dłuższego czasu domaga się modyfikacji scenariuszy w taki sposób by istniała alternatywne zakończenie dla rozbicia przeciwnika, wpadłem na pewien pomysł.

W scenariuszach którym celem jest zbieranie rozrzuconych po polu bitwy znaczników kosztowności proponuję wprowadzić następujące zmiany.

Ilość rozrzuconych po polu bitwy znaczników kosztowności ustalałoby się poprzez zsumowanie rzutów K3+1 wykonywanych przez każdego z graczy. Natomiast
Quote::
Rozgrywka zostaje zakończona, gdy jedna z kompanii podniesie więcej niż połowę rozmieszczonych na polu bitwy znaczników kosztowności lub gdy jedna z drużyn nie zda testu rozbicia.
I teraz pytanie czy pogrubiony zapis jest czytelny i zrozumiały, czy proponujecie to zapisać w inny sposób?

Powyższe zmiany wiązałyby się także z tym, że w wyniku alternatywnego zakończenia gry, przeciwnik zatrzymywałby ewentualne znaczniki kosztowności, które zdobył w czasie gry. Obecnie modele 'wyrzucają' znaczniki podczas Ucieczki! wynikającej z rozbicia.

Co o tym sądzicie?

#17: [Warsztat] Scenariusze Author: Krnabrny Post Posted: Pt sierp 15, 2014 07:34 PM
    ----
Szybkie bandy automatynie wygrywają te scenariusze. Krasnoludy i niziołki automatycznie dostają przysłowiową maskę chyba że zdarzy się coś absurdalnego ( 2 na 3 znaczniki dla krasnoludów ułożone 10" od krawędzi, ustawienie pod znaczniki ).

#18: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn sierp 17, 2014 08:07 PM
    ----
Nie jest tak źle, sam gram dużo Krasnoludami. Raz, że krasnoludy dysponują Żyrokopterem, którym można 'osłaniać' znaczniki. Dwa, w tej wersji przegrany może zakończyć grę ze znacznikami, a więc i tak będzie na plus. W poprzedniej w momencie rozbicia przegrany tracił wszystkie znaczniki jakie zdobył w czasie gry.

#19: [Warsztat] Scenariusze Author: Ramzeseba Post Posted: Pn sierp 18, 2014 06:18 AM
    ----
Ja jestem za "niegubieniem" znaczników - broni jakoś nie gubią jak uciekają to i te parę monet ich nie spowolni.

#20: Re: [Warsztat] Scenariusze Author: Krnabrny Post Posted: Pn sierp 18, 2014 07:16 AM
    ----
quidamcorvus wrote:
Nie jest tak źle, sam gram dużo Krasnoludami. Raz, że krasnoludy dysponują Żyrokopterem, którym można 'osłaniać' znaczniki. Dwa, w tej wersji przegrany może zakończyć grę ze znacznikami, a więc i tak będzie na plus. W poprzedniej w momencie rozbicia przegrany tracił wszystkie znaczniki jakie zdobył w czasie gry.

Gorzej jak nie dasz rady dojść do znaczników Very Happy

#21: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn sierp 18, 2014 08:31 AM
    ----
@Ramzeseba
Z ekwipunkiem można biegać. Ze znacznikami nie można.

@Krnabrny
Znaczniki trzeba też dobrze rozstawić.

#22: [Warsztat] Scenariusze Author: Findar , Location: Katowice Post Posted: Pn sierp 18, 2014 09:48 AM
    ----
Grałem przeciwko krasnoludom QC i nawet w scenariuszach gdzie liczyła się prędkość nie łapał automatycznych masek. To trochę jak narzekać, że skaveny w scenariuszach do rozbicia mają trudniej, bo przy niskim CP prawie na pewno szybciej nie zdadzą testu rozbicia niż krasnoludy. Albo, że w niektórych scenariuszach nieumarli stronnicy nie mogą zajmować budynków, a są bandy tylko z takimi.
Podsumowując, jestem za tymi zmianami i myślę, że wygładzanie scenariuszy pod konkretne bandy jest nie fajne.

#23: [Warsztat] Scenariusze Author: Krnabrny Post Posted: Pn sierp 18, 2014 10:40 AM
    ----
Raczej chodziło mi o sytuację gdzie jest możliwość automatycznego ( tzn w pierwszej turze ) zwycięstwa jednej ze stron.

#24: [Warsztat] Scenariusze Author: pan_sarin Post Posted: Pn sierp 18, 2014 12:39 PM
    ----
Jako grający krasnoludami podoba mi się ;] Ewentualnie możnaby dać coś w stylu , że jeżeli przez 2 tury z rzędu gracz będzie posiadać więcej niż połowe znaczników wtedy wygrywa.

#25: [Warsztat] Scenariusze Author: Krnabrny Post Posted: Pn sierp 18, 2014 01:41 PM
    ----
Można by zrobić jeden wspólny rzut na ilość znaczników np każdy po 1 - 3 żeby było równo.

#26: [Warsztat] Scenariusze Author: pan_sarin Post Posted: Pt list 07, 2014 02:59 PM
    ----
Trzeba przyznać że zasada bardzo fajnie działa ;]
Czy propozycje scenariuszy tutaj się wrzuca czy jakimś mailem ?

Ostatnio gdy handlowałem z jednym z graczy wpadliśmy na pomysł zrobienia zasady opcjonalnej, ze taki handel mozna rozegrać ;] Na zasadzie wymiany zakładników , z opcją "zdrady" i rozpoczęcia potyczki . Dodatkowo moznaby to uwarnkuowac jakimis zdarzeniami losowymi (ktos przypadkiem wystrzeli i juz trzeba walczyc ;D) .

Pomysl ten powstał głównie dlatego ze niektorym niepodoba sie to że krasnoludy handlują runicznymi bronmi. W ten sposób krasnale przy kazdym handlu byłyby narażone na zostanie obrabowanym ;D

#27: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb list 08, 2014 02:20 AM
    ----
Propozycję scenariusza możesz wrzucić TUTAJ.

#28: Re: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 16, 2014 01:33 PM
    ----
Odpowiadając na głos ludu, a szanowne państwo-draństwo wie, że wasze zadowolenie jest moim priorytetem Wink Gwizdze dokonałem pewnych zmian w celach scenariuszy.

W większości owe zmiany polegały na tym, że aby wygrać scenariusz należy zrealizować cel potyczki. Jeśli scenariusz, który posiada jasno określony cel zakończy się poprzez rozbicie przeciwnika, to gra kończy się porażką obu graczy.

Dajcie znać co o tym sądzicie.

Plik można obejrzeć TUTAJ.

#29: [Warsztat] Scenariusze Author: Grish , Location: Banden Post Posted: Pn list 16, 2014 01:51 PM
    ----
Totalnie nietrafiony pomysł moim zdaniem. Będziemy wstrzymywać orki przed atakowaniem krasnoludów albo chaosu przed efami? Bzdura.

Lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie czegoś a`la Victory Points za zrealizowanie głównego zadania, ew. pobocznych oraz rozbicie przeciwnika. Dzięki temu możesz dostać po ryju, ale ostatkiem sił zrealizować cel i wygrać. Lepsze to niż bieg na siebie olewając cel zadania.

#30: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 16, 2014 01:57 PM
    ----
Jak chcesz się zwyczajnie 'lać po mordzie' to grasz w taki scenariusz, który ci to umożliwi, a tych jest kilka.

Są też scenariusze, które wymagają zrealizowania celu. I jeśli żaden z graczy tego nie zrobi, to nikt nie wygra scenariusza, bo rozbicie przeciwnika nie jest jego celem. Co w tym bzdurnego?

Jeśli hipotetycznym celem jest zdobycie 'skarbu' i wyniesienie go ze stołu, to wygrywa się wynosząc ten 'skarb' a nie 'jedynie' rozbijając przeciwnika.

Opcja z losowaniem scenariuszy nie jest obowiązkowa. Zawsze można wybrać taki, który bardziej odpowiada graczom.

#31: [Warsztat] Scenariusze Author: Krnabrny Post Posted: Pn list 16, 2014 06:35 PM
    ----
Ciekawe te nowe scenariusze.

Btw, nie myślałeś kiedyś stworzyć coś w rodzaju scenariuszy epickich ? Np dla band o średnim prestiżu 300 - 500 ? Coś w rodzaju zabij złego maga który co turę przyzywa k6 szkieletów czy coś ? To by mogła być ciekawa alternatywa w pewnym momencie.

#32: Re: [Warsztat] Scenariusze Author: Grish , Location: Banden Post Posted: Pn list 16, 2014 06:52 PM
    ----
quidamcorvus wrote:
Jak chcesz się zwyczajnie 'lać po mordzie' to grasz w taki scenariusz, który ci to umożliwi, a tych jest kilka.

Są też scenariusze, które wymagają zrealizowania celu. I jeśli żaden z graczy tego nie zrobi, to nikt nie wygra scenariusza, bo rozbicie przeciwnika nie jest jego celem. Co w tym bzdurnego?

Jeśli hipotetycznym celem jest zdobycie 'skarbu' i wyniesienie go ze stołu, to wygrywa się wynosząc ten 'skarb' a nie 'jedynie' rozbijając przeciwnika.

Opcja z losowaniem scenariuszy nie jest obowiązkowa. Zawsze można wybrać taki, który bardziej odpowiada graczom.

Chodzi mi o to, że gra jest raczej kontaktowa i modele "z natury" dążą do zwarcia. Jeśli scenariusz polega na wyniesieniu czegoś/zabiciu kogoś, to sama eliminacja (np. przez niezdane CP) drużyny przeciwnej skutkuje tym, że objective leży i czeka, aż go podniesiemy.

Nie czepiam się modyfikacji samych w sobie, a jedynie "nie czuję" ograniczania walki jako skutek remisu Smile

#33: [Warsztat] Scenariusze Author: Findar , Location: Katowice Post Posted: Pn list 16, 2014 08:19 PM
    ----
Ja myślę, że to zmiana w dobrym kierunku, ale fajnie byłoby to potestować, dopiero po rozegraniu całej kampanii widać czy dało to więcej frajdy czy nie.

#34: Re: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn list 17, 2014 03:40 AM
    ----
Krnabrny wrote:
Btw, nie myślałeś kiedyś stworzyć coś w rodzaju scenariuszy epickich ? Np dla band o średnim prestiżu 300 - 500 ? Coś w rodzaju zabij złego maga który co turę przyzywa k6 szkieletów czy coś ? To by mogła być ciekawa alternatywa w pewnym momencie.
To może być scenariusz specjalny, który można rozegrać na przykład po zebraniu przez kompanie odpowiednio dużego Prestiżu Drużyny.
Jeśli masz pomysł na taki scenariusz to pisz TUTAJ.

#35: [Warsztat] Scenariusze Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn stycz 13, 2019 11:47 AM
    ----
W scenariuszach, w których występują znaczniki kosztowności, które do tej pory mógł podnieść tylko bohater wprowadziłem zmiany, które pozwalają także podnosić znaczniki CHORĄŻYM i SYGNALISTOM.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]
Page 1 of 1