Zielony noob i jego pytania

All Posts
Forum IndexPytania & odpowiedzi [Mordheim]

#1: Zielony noob i jego pytania Author: Rupert , Location: Pruszków Post Posted: Śr paźdź 05, 2011 09:53 AM
    ----
Jak już pisałem w innym temacie napaliłem się na Mordkę jak szczerbaty na suchary i mimo, że nie grałem jeszcze ani jednej potyczki, to już, natychmiast muszę złożyć bandę Smile Siedzę po nocach po pracy i grzebię w pudłach z zielonymi którzy ostali mi się po wyprzedaży armii O&G do WFB. Na początek na pewno złożę Zielonych, bo i w Battle się z nimi męczyłem i w 40k. i są dla mnie oczywistym wyborem na początek.

Wczoraj zacząłem od dłubania przy wypraskach night goblinów i gobasów, nawiercania łapek, magnesowania, po czym zacząłem się zastanawiać, czy rzeczywiście warto magnesować wszystkie figurki? Przejrzałem trochę galerii i w sumie nie bardzo widziałem na figurkach WYSIWYG. Jak to z tym jest? Większość modeli jest poobwieszana sprzętem wszelakim, więc czy jest sens magnesowania każdego goblina, orka itd., czy też rozpiska prawdę ci powie?

Magnesowanie jest dla mnie również lekarstwem na lenistwo i niechęć do malowania Smile Jeśli mam pomalować 5 gobasów z short bowami, 5 ze spearami, 5 z clubami itd. to wolę jednak pomagnesować (tym bardziej, że na malowanie czeka jakieś 200 modeli do 40k).
A więc jak tu sprawa wygląda?

#2: Zielony noob i jego pytania Author: Vercy , Location: Warshau Post Posted: Śr paźdź 05, 2011 10:02 AM
    ----
My zazwyczaj nie gramy na WYSIWYG, ale na turniejach sa zasady mówiące, że wszystkie modele musza byc pomalowane i przedstawiac odpowiedniego wojaka (tzn, figurka niziołka nie może robić za Ogra!)

Magnesowanie to fajna zabawa, więc jesli juz zacząłeś robic bandę w ten sposób to rób do końca, ale pamietaj, że wylko bohaterowie (egro 6 modeli) beda zmieniać sprzęt dosc często aby sens miało robienie im magnesów.

Henczmeni zazwyczaj gina z tym co dostali w łape w momencie kupowania.

#3: Zielony noob i jego pytania Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Śr paźdź 05, 2011 10:54 AM
    ----
Z WYSIWYGiem to jest tak, że fajnie jak jest, ale jak go nie ma to nic się nie dzieje. Ja zazwyczaj staram się robić tak żeby zgadzał się przynajmniej typ broni, czyli żeby np model z dwuręcznym mieczem nie robił za strzelca z kuszą. Ale to czy w ręku ma pałkę czy toporek to już zazwyczaj wszystko (mi) jedno.

#4: Zielony noob i jego pytania Author: Rupert , Location: Pruszków Post Posted: Wt list 15, 2011 03:47 PM
    ----
Przepisuję kartę bandy po tej mojej jedynej jak na razie rozgrywce i takie znów zielone pytanie mam:

Jak wygląda przyznawanie doświadczenia henchmenom po bitwie? Rozumiem, że zbierają je jako grupa, ale jak to liczyć? Np. mam jako henchmenów grupę 2 Orc Boyzów, obaj przeżyli, jeden dodatkowo kogoś ubił. Czy w tym momencie Grupa dostanie 3 Doświadczenia? 1 za przeżycie pierwszego, 1 za drugiego i 1 za ubicie?

#5: Re: Zielony noob i jego pytania Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt list 15, 2011 03:50 PM
    ----
Rupert wrote:
Przepisuję kartę bandy po tej mojej jedynej jak na razie rozgrywce i takie znów zielone pytanie mam:

Jak wygląda przyznawanie doświadczenia henchmenom po bitwie? Rozumiem, że zbierają je jako grupa, ale jak to liczyć? Np. mam jako henchmenów grupę 2 Orc Boyzów, obaj przeżyli, jeden dodatkowo kogoś ubił. Czy w tym momencie Grupa dostanie 3 Doświadczenia? 1 za przeżycie pierwszego, 1 za drugiego i 1 za ubicie?
Stronnicy za przeżytą rozgrywkę dostają 1 PD jako grupa (niezależnie od liczby modeli w grupie).
Stronnicy nie dostają PD za zabicie przeciwnika (chyba, że scenariusz mówi inaczej).
Czyli wpisujesz 1PD.
Liczą rating mnożysz ilość PD x liczbę modeli w drużynie i dodajesz do ratingu.

#6: Zielony noob i jego pytania Author: Rupert , Location: Pruszków Post Posted: Wt list 15, 2011 03:58 PM
    ----
Iii to strasznie trudno ich jakoś awansować Smile

Dziękiuję Smile

#7: Zielony noob i jego pytania Author: Gabriel_Daco Post Posted: Wt list 15, 2011 04:42 PM
    ----
Tylko pozornie. Fakt, nie biją expa jak herosi, ale też mają mniejsze wymagania. Poza tym, jest ich cała grupa, więc co innego wzrost o 1A na np. 4 wojownikach równocześnie, a co innego na championie Wink

#8: Zielony noob i jego pytania Author: Rupert , Location: Pruszków Post Posted: Wt list 15, 2011 04:54 PM
    ----
Tysz prawda Smile A jak wtedy wygląda sprawa uzupełnień? Mam 2 henchmenów z takim rozwinięciem +1A, dokupuję kolejnego (po rzuceniu 2d6 na exp uzupełnień), rozumiem, że jako doświadczony też będzie miał z marszu +1A?

No i drugie pytanie od razu. Czy przy sprzedaży Wyrdstone'a biorę pod uwagę Trolla przy liczeniu ilości modeli? Jemu płacę osobno już upkeep 15 zł... HSów z tego co czytałem nie biorę pod uwagę?

#9: Re: Zielony noob i jego pytania Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt list 15, 2011 05:04 PM
    ----
Rupert wrote:
Tysz prawda Smile A jak wtedy wygląda sprawa uzupełnień? Mam 2 henchmenów z takim rozwinięciem +1A, dokupuję kolejnego (po rzuceniu 2d6 na exp uzupełnień), rozumiem, że jako doświadczony też będzie miał z marszu +1A?
Tak, tylko pamiętaj, że za dodatkowe PD stronników trzeba zapłacić.


Rupert wrote:
No i drugie pytanie od razu. Czy przy sprzedaży Wyrdstone'a biorę pod uwagę Trolla przy liczeniu ilości modeli? Jemu płacę osobno już upkeep 15 zł... HSów z tego co czytałem nie biorę pod uwagę?
Bierzesz pod uwagę. Troll nie jest Najemnym Ostrzem, to zwykły stronnik. A te 15 zk to zasada specjalna, której podlega.

#10: Re: Zielony noob i jego pytania Author: Rupert , Location: Pruszków Post Posted: Wt list 15, 2011 05:57 PM
    ----
quidamcorvus wrote:

Tak, tylko pamiętaj, że za dodatkowe PD stronników trzeba zapłacić.

Yyy a o ty zapomniałem. A już się cieszyłem, że kilka ZK zostało.

Właśnie się dopatrzyłem jeszcze jednej rzeczy, w opisie bandy zielonych tylko w goblin equipment list jest maczuga, a u orków jej brak, czyli zupełnie bez sensu porobiłem dla wszystkich orków łapy z maczugami? i cała grupa henchmanów z clubsami też jest do wymiany? :-/

edit: Hmm sprawdziłem jeszcze raz i w tej tłumaczonej, polskiej wersji rulebooka u orków jest maczuga, w angielskiej nie ma. W Army builderze też jest, na tabletop w tym roster builderze też była. To mogę mieć maczugi u orków, czy nie?
Last edited by Rupert on Wt list 15, 2011 06:01 PM; edited 1 times in total

#11: Zielony noob i jego pytania Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Wt list 15, 2011 06:01 PM
    ----
Wyszła errata - orki też mogą mieć pałki za 3 zk.

#12: Zielony noob i jego pytania Author: Rupert , Location: Pruszków Post Posted: Wt list 15, 2011 06:02 PM
    ----
Dzięki M.T. , uprzedziłeś moją edycję posta.



Forum IndexPytania & odpowiedzi [Mordheim]
Page 1 of 1