[HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów

All Posts
<
1 2
Forum IndexHome Rules [Mordheim]

#16: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów Author: Kapitan_Hak Post Posted: Śr lut 15, 2012 10:53 AM
    ----
Napiszę jeszcze na wstępie dwa słowa o Twoim wczorajszym Kapłanie Ulryka, opartym na zasadach z Town Cryera który faktycznie zarówno walczył, jak i skończył dość pechowo, i jak się domyślam, raczej nie planujesz jego odkupienia Wink .

Mimo wszystko wydaje mi się, że za wcześnie jeszcze by go przekreślać - z HSami tak to bywa, że czasem jakiś szczęściarz wykosi kilku wrogów za innym zamachem, innym razem nie zrobi nic i od razu do piachu. U mnie na ten przykład świetnie od początku kampanii sprawdza się Dwarf Slayer Pirate - pojawiły się nawet podejrzenia, czy nie jest przepakowany, ale szczerze Wam powiem, że to raczej kwestia szczęścia w rzutach, a nie jego wielkiej mocy, która IMO nie przewyższa np. oficjalnego gladiatora.

Krótko podsumowując, wszelkie zmiany w HSach sugerowałbym poprzedzać dość długimi testami w wielu bitwach, no chyba że potrzeba wprowadzenia jakiś zmian jest oczywista i nasuwa się od razu po przeczytaniu zasad Wink .

Przechodząc natomiast do tego PDFa z kapłanami, powiem szczerze, że póki co nie przeczytałem go dokładnie, ledwo przejrzałem, ale znając ekipę Cianty'ego można chyba zakładać, że są to zasady w miarę godne zaufania, a na ile wyważone - to już nasze testy pokażą Wink . Również jestem wstępnie za tym, by przyjrzeć się im w gronie klubowym dokładniej i ewentualnie po dyskusji dopuścić ich w kolejnej kampanii (o ile do tego czasu nie wypatrzymy wspólnie zbyt wielu przegięć).

Trzeba jednak pamiętać, że owi kapłani to nie HSy, a dodatkowi bohaterowie.

Co do Kapłana Ulryka, tak na szybko pisząc, po szybkim przejrzeniu...

Na wstępie drobna uwaga - muszę Cię zmartwić - niestety ów Wolf Friend to nabytek późniejszy, a nie początkowy, a to dlatego, że należy do Marks of Ulric (a nie Special Rules), a wszelkie "marki" u wszystkich kapłanów podlegają zasadzie takiej jak ta:
Quote::
In addition, Ulrican Priests can receive a Mark of Ulric instead of choosing a new skill if a double was rolled on the advance roll.
Czyli zamiast skilla i to też nie zawsze (musi być dublet). Ponadto wilk słabszy w statystykach niż w oryginale z TC. Nie to że zniechęcam, po prostu stwierdzam bolesne dla Ulryka fakty Wink .

Modlitwy natomiast wymagają IMO dłuższego zastanowienia się. Z jednej strony są interesujące pod względem fluffu, a przede wszystkim wywoływanych efektów, z drugiej natomiast mam spore wątpliwości co do ich poziomów trudności.

Przykładowo The Snow King's Decree ma poziom trudności aż 12, a powoduje jedynie uderzenie z siłą 8 i to tylko w 6", którego w dodatku można uniknąć zdanym testem Ld (nawiasem mówiąc, niejasny wydaje się opis "If the chosen target is a warrior then he may avoid the effects of the prayer by successfully passing a Leadership test." Kogo traktować jako "warriora"? Tylko nazwaną tak jednostkę z bandy mercenaries, czy dowolnego ludka trzymającego broń Wink ?).

Z drugiej strony skali mamy "jedynkę" i "szóstkę" - modlitwy dość proste, a pierwsza może wywołać wounda bez save'ów, druga natomiast to masakra, bo -1 do WW dla wszystkich przeciwników w zasięgu 12".

Z kolei modlitwa "trzecia" wygląda na bardzo mało przydatną Wink .

Co tu dużo mówić, zastanawiam się trochę, czy ów kapłan w stosunku do tego z TC to nie typowy przykład "z deszczu pod rynnę", ale może się mylę - bez wątpienia jednak testy się przydadzą Mysli .

#17: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Śr lut 15, 2012 11:15 AM
    ----
Faktycznie z tym wolf companionem nie doczytałem, pobieżnie przeglądając pdfa. Może sie mylę ale na forum TB mignęło mi gdzieś, że Wolf Priestowi trzeba jeszcze dodatkowo dokupić broń tak jak sie to robi normalnym herosom Mysli
Jeśli jest tak faktycznie to 60 gc + koszt broni to sie robi przegięcie - zwłaszcza w kampanii gdzie nieraz każda zk jest ważna. Postulowałbym zatem obniżenie kosztu najmu Town Cryerowego Wolf Priesta do 45 -50 gc.
Dodałby również zapis z zasad Ciantego, że WP tak jak reszta kapłanów startuje z 12 exp. W Town Cryerze nie ma ani słowa z jakim expiriencem zaczyna gre Wolf Priest i z jakich list umiejętności może korzystać, a przecież wskakuje na slot herosa.
Co do modlitw to z towncryerowych wywaliłbym pozycję nr. 6 możliwość zostania wilkiem na amen jest mało kusząca. Z kołchozowych testów WP pamiętam, ze jeśli komuś wypadał ta właśnie modlitwa to z reguły jej nie używał. Proponowałbym zastąpić ja którąś z listy Ciantego i ekpiy np. modlitwa nr 1, 3 lub 6.
Last edited by Dwalthrim on Śr lut 15, 2012 11:32 AM; edited 1 times in total

#18: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów Author: Kapitan_Hak Post Posted: Śr lut 15, 2012 11:32 AM
    ----
Tak jest, trzeba mu dokupić broń, jest lista ekwipunku nawet na początku tego PDFa.

Po prawdzie jednak również i Kapłanowi z TC trzeba - z opisu wynika, iż jedynie płaszcz ze skóry wilka jest wliczony w cenę ludka, a dalej jest tylko opis, czego może, czy też "lubi" używać.

Przy czym zauważ, iż Wolf Priest z TC zastępuje jednego z bohaterów w bandzie, a z kolei Wolf Priest z ww. zestawu kapłanów jest jako dodatkowy, szósty bohater.

Co do obniżania ceny, sam nie wiem - trudno mi ocenić po jednej bitwie, w której w dodatku ów ludek wypadł raczej pechowo, jego wartość bojową. Ocenę utrudnia też istnienie dwóch wersji Kapłana - z TC i Cianty'ego Mysli .

EDIT: Słuszna uwaga z tymi listami umiejętności i początkowym expem; nie mniej jednak trzeba się będzie zdecydować, czy korzystamy z kapłanów z TC, czy od Cianty'ego. W obydwu przypadkach widzę plusy i minusy, pewne przegięcia i niedociągnięcia; byłbym jednak raczej przeciwny (co by nie wprowadzać jeszcze większego zamętu) rozwiązaniu mieszanemu, w stylu, że gramy na zasady Cianty'ego, ale tego, czy tamtego kapłana bierzemy z TC.

#19: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Śr lut 15, 2012 11:47 AM
    ----
Kapitan_Hak wrote:
Przy czym zauważ, iż Wolf Priest z TC zastępuje jednego z bohaterów w bandzie, a z kolei Wolf Priest z ww. zestawu kapłanów jest jako dodatkowy, szósty bohater.

Co do obniżania ceny, sam nie wiem - trudno mi ocenić po jednej bitwie, w której w dodatku ów ludek wypadł raczej pechowo, jego wartość bojową. Ocenę utrudnia też istnienie dwóch wersji Kapłana - z TC i Cianty'ego Mysli .

Dla tego trzeba znaleźć jakis consensus. Fluffowo jest mega, ale gdy w zamian mógłbym sobie w sumie sprawić swodsmana + jakiegoś warriorra/marksmana to poważnie się zastanawiam czy jest sens wynajmować klechę ponownie. W sumie można by go wrzucić na listę henchmanów, a nie herosów. Problem pt. 6.hero/zamiennik herosa rozwiązuje się automatycznie. Tylko że przy ew. upkeepie cena najmu wygląda jeszcze bardziej jak z kosmosu...

Ewidentnie trzeba coś tu pokombinować i dopóki nie zrobimy konkretnych ustaleń na razie go wynajmować nie będę.

Edit:

Kapitan_Hak wrote:
Słuszna uwaga z tymi listami umiejętności i początkowym expem; nie mniej jednak trzeba się będzie zdecydować, czy korzystamy z kapłanów z TC, czy od Cianty'ego. W obydwu przypadkach widzę plusy i minusy, pewne przegięcia i niedociągnięcia; byłbym jednak raczej przeciwny (co by nie wprowadzać jeszcze większego zamętu) rozwiązaniu mieszanemu, w stylu, że gramy na zasady Cianty'ego, ale tego, czy tamtego kapłana bierzemy z TC.

W TownCryerach jest ich raptem dwóch Kapłan Ulryka i Morra, z tego co pamiętam.

#20: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Śr lut 15, 2012 02:52 PM
    ----
Poszperałem na forum TB, żeby sprawdzić jak sobie poradzili z tym Wolf Priestem Mordheimowcy z zagranicy. Przeszperałem parę topiców i dyskusji czy Middeneheim jest plewny czy tez nie itp. itd.
Przekopawszy się przez to wszystko znalazłem całkiem sensowne rozwiązanie zasugerowane przez chłopaków zza oceanu:

Quote::
Call of Ulric is a spell none of us would ever use in its official form. However, we've taken an idea from the Vampires' Lords of the Night skill list and modified Call of Ulric so that some of the stats remain unchanged from the Wolf Priest's original stats, and made changing back to human form at the end of a scenario automatic.

We've used the Wolf Priest through 3 campaigns now, after many years of Middenheimer play without him. However, we did make other Middenheimer warband changes - we allowed the Wolf Priest to replace a Youngblood rather than a Champion, and brought his recruitment price down to a reasonable 35gc.
Last edited by Dwalthrim on Pt May 17, 2013 06:57 AM; edited 1 times in total

#21: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów Author: Kapitan_Hak Post Posted: Śr lut 15, 2012 04:49 PM
    ----
Ten fragment
Quote::
Call of Ulric is a spell none of us would ever use in its official form. However, we've taken an idea from the Vampires' Lords of the Night skill list and modified Call of Ulric so that some of the stats remain unchanged from the Wolf Priest's original stats, and made changing back to human form at the end of a scenario automatic.
wydaje się całkiem sensowny.

Natomiast drugi z pomysłów, mianowicie kupowanie kapłana zamiast młodzika a nie championa i to jeszcze za 35 zk osobiście jakoś mniej mi się podoba - obawiam się trochę, że może być to przegięcie w drugą stronę - aż taki słaby ten pan nie jest Wink .

Zasadnicza jednak sprawa to wybór między obiema wersjami kapłana Ulryka - obie mają swoje zalety i wady, każda IMO wymaga poprawek - sprawa do dalszej dyskusji.

Mi jeżeli mam być szczery, gdybym grał Middenheimem, bardziej odpowiadałby mi ten Kapłan z TC - łatwiejsze modlitwy, mocniejszy wilk itp., z drugiej strony na zasadach Cianty'ego mamy szóstego bohatera, a nie musimy zastępować któregoś z posiadanych, poza tym robienie miszmaszu, że gramy na zasady pakietu kapłanów, ale Ulryka bierzemy z TC, też nie jest moim zdaniem dobrą opcją.

Póki co wygląda na to, że kompromisowym rozwiązaniem, przynajmniej na bieżące potrzeby klubowe, byłoby granie nadal Kapłanem z TC, po ew. modyfikacjach, głównie w zakresie modlitw (tak jak już wyżej pisałem o zamianie dwóch trudności), przy równoczesnym ostrożnym zbadaniu nowych zasad i przedyskutowaniu ich, czy nie zaburzą za bardzo balansu rozgrywki, przy czym z uwzględnieniem wszystkich opisanych tam kapłanów, a nie tylko jednego.

#22: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Śr lut 15, 2012 05:36 PM
    ----
Tez na razie skupiłbym sie na tym Town Cryerowym. Ta modyfikacja czaru, że zmienia sie po bitwie z powrotem w ludzka postać, właściwie rozwiązuje problem. Te trudności, o których mówilismy wcześniej to juz zmieniłem gdy drukowałem zasady Wink
Mam nadzieję, ze klecha sie wywinie spod kosy przed następna grą i dalej będziemy go sprawdzać w praniu.
Pack Ciantego zostawiłbym jako nastepny w kolejce do klubowej penetracji.
Aż dziwne że pominęli w tym sestawieniu kapłana Ursuna skoro zrobili chyba wszystkich bogów.

#23: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Śr marca 07, 2012 09:54 AM
    ----
Nahar wczoraj zwrócił uwagę na dość istotny aspekt modlitwy 'Wolf's hunger" - należy dodać do opisu, że używamy jej tylko na jeden model w ciągu gry.

#24: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów Author: nahar , Location: Targówek Post Posted: Śr marca 07, 2012 07:20 PM
    ----
Ça depend.
W zasadach modlitw chyba nic na ten temat nie ma (piszę z głowy nie z pdf).
A jeśli nie ma to zawsze może się znaleźć jakiś purysta rulowy co Ci powie, że jak nie ma (bo w czarach Warlocka jest) to sobie możesz zrobić frenzy całą bandę.....

#25: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Śr marca 07, 2012 07:32 PM
    ----
Dla tego w tym temacie usiłujemy wszytskie takie rzeczy sobie uściślić, głownie na potrzeby SDQ, a i nóż ktoś skorzysta ;). Szczerze powiem mi do głowy nie przyszło frenzowanie całej bandy i dopiero Ty mi podsunąłeś taki szatański-powergamerski pomysł Twisted Evil

#26: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów Author: nahar , Location: Targówek Post Posted: Śr marca 07, 2012 07:36 PM
    ----
Za długo grałem z Kamilem w tą grę.....
Już chyba nic mnie nie zdziwi na gruncie oficjalnych zasad + TC....

#27: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów Author: dave8 , Location: Łódź Post Posted: Pn lip 29, 2013 12:09 PM
    ----
Czy jeśli kapłan Ulrica zastępuje Championa to startuje też z +1 do siły?

#28: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Pn lip 29, 2013 01:39 PM
    ----
Z tego co pamiętam to startuje na bazowych statach które są w zasadach, czyli z Siłą 3.. Mysli



Forum IndexHome Rules [Mordheim]
<
1 2
Page 2 of 2