HR by Overrun

All Posts
Forum IndexHome Rules [Mordheim]

#1: HR by Overrun Author: demonst , Location: Warszawa Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 08:01 AM
    ----
Witajcie,
jako chyba już nieliczni w Wawie regularnie gramy w Mordheima i doszliśmy metodą prób i błędów do kilku ciekawych zasad, które naszym zdaniem dość pozytywnie wpłynęły na jakość rozgrywki:

1. Parowanie - wykonujemy poprzez rzut WS + D6. Unikamy dzięki temu absurdom, że im masz większy WS tym masz mniejsze szanse na parowanie.

2. Zbroje - podnieśliśmy rzut ochronny dla zbroi i kombinacji broni jednoręcznej z tarczą. Dzięki czemu kupowanie zbroi w końcu nabrało sensu. Dodatkowo zbroje podnoszą wyniki na tabelce przeżycia.

3. Czarowanie - miscast na dwóch jedynkach

4. Przy używaniu 2 broni w walce wręcz otrzymuje się -1 do trafiania

Jeśli bylibyście zainteresowani mogę wprowadzić dokładne opisy naszych zmian.
Last edited by demonst on Pn paźdź 24, 2011 08:05 AM; edited 1 times in total

#2: HR by Overrun Author: Izwor , Location: Wrocław Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 08:21 AM
    ----
Właśnie jestem w trakcie kampanii Mordheim we Wrocławiu.
Gramy na HR znalezione tutaj na stronie (obowiązywały chyba w SDK).
Parowanie jest jak najbardziej słusznym pomysłem, podobnie zbroje.
Podczas naszej kampanii zamiast +1 do sv za tarczę i broń ręczną postanowiliśmy dać dodatkowy sv 5+ za samo posiadanie tarczy.
Co do miscatsa to jestem ciekawy jakiej tabelki użyliście, czy też wprowadziliście własną (jeśli tak to, czy mógłbyś ją podać).
Jeśli chodzi o dwie bronie to gramy, że -1 WS tylko dla ataku z drugiej broni.

#3: Re: HR by Overrun Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 08:53 AM
    ----
Zmiany jak najbardziej słuszne i z tego co kojarzę podobne wprowadzili grający w Mordheim Azylianci Smile

demonst wrote:
Dodatkowo zbroje podnoszą wyniki na tabelce przeżycia.
A jak to działa?

#4: HR by Overrun Author: demonst , Location: Warszawa Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 09:05 AM
    ----
Broń ręczna + tarcza = 5+
Lekka zbroja + broń ręczna + tarcza = 4+
Ciężka zbroja + broń ręczna + tarcza = 3+
Gromril + broń ręczna + tarcza = 2+

Gromil i ciężka zbroja do wyniku co się stało z zabitym wojownikiem dają +2
Lekka zbroja daje do wyniku +1

Co do minusów do broni do walki wręcz to -1 tylko do 2 broni się nie sprawdza - to nie jest realny minus.

Nad miscastem debatujemy jeszcze, bo wyszło nam podczas ostatniej gry, że czarowanie chaos warriorów/de jest zdecydowanie za mocne - pewnie będzie po prostu 1 auto rana bez rzutu obronnego.
Last edited by demonst on Pn paźdź 24, 2011 09:07 AM; edited 1 times in total

#5: Re: HR by Overrun Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 09:06 AM
    ----
demonst wrote:
Witajcie,
jako chyba już nieliczni w Wawie regularnie gramy w Mordheima.

Żebyś się nie ździwił Wink , zapraszamy na podfroum_MAZOWIECKIE oraz do tematu Granie_w_SDQ Smile Gwizdze

#6: Re: HR by Overrun Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 09:12 AM
    ----
demonst wrote:
Gromil i ciężka zbroja do wyniku co się stało z zabitym wojownikiem dają +2
Lekka zbroja daje do wyniku +1
Modyfikator dotyczy rzutu na Tabelę Poważnych Obrażeń (tą w sekwencji po potyczce)? I dla bohaterów i stronników jest taki sam?

#7: HR by Overrun Author: demonst , Location: Warszawa Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 09:20 AM
    ----
Tak, modyfikator dotyczy Tabelki Poważnych Obrażeń dla bohaterów. Kwestia stronników jest jeszcze mocno dyskutowana....

#8: Re: HR by Overrun Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 09:23 AM
    ----
demonst wrote:
Witajcie,
jako chyba już nieliczni w Wawie regularnie gramy w Mordheima

A dużo was gra? Bo my co wtorek spotykamy się w SDKu - tak ok 4-6 osób. Może warto połączyć siły?

demonst wrote:

1. Parowanie - wykonujemy poprzez rzut WS + D6. Unikamy dzięki temu absurdom, że im masz większy WS tym masz mniejsze szanse na parowanie.

2. Zbroje - podnieśliśmy rzut ochronny dla zbroi i kombinacji broni jednoręcznej z tarczą. Dzięki czemu kupowanie zbroi w końcu nabrało sensu. Dodatkowo zbroje podnoszą wyniki na tabelce przeżycia.

3. Czarowanie - miscast na dwóch jedynkach

4. Przy używaniu 2 broni w walce wręcz otrzymuje się -1 do trafiania


Heh, nie tylko wy macie takie pomysły na ulepszenie Mordheim:

HRy obowiązujące podczas kampanii w SDK (wersja zaktualizowana)

#9: HR by Overrun Author: demonst , Location: Warszawa Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 09:31 AM
    ----
Gra nas od 3 do 6. Pomysł połączenia sił do rozważenia.

Zasady ciekawe... przeanalizujemy Smile

#10: HR by Overrun Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 09:34 AM
    ----
demonst wrote:
Tak, modyfikator dotyczy Tabelki Poważnych Obrażeń dla bohaterów. Kwestia stronników jest jeszcze mocno dyskutowana....
Hmm, może czegoś nie rozumiem Mysli
Ale w takim razie modyfikator zmniejsza szanse na wynik Martwy i praktycznie eliminuje wynik 66 Przeżycie wbrew przeciwnościom i przy modyfikator +2 także 65 Sprzedany na arenę. Pozostałe rezultaty, pozostają bez zmian. Chyba, że działa to jakoś inaczej?

#11: HR by Overrun Author: demonst , Location: Warszawa Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 09:44 AM
    ----
Maksymalnego pułapu nie przekraczamy. Jeśli wypadnie 65 i mamy +2 to jest to wtedy 66. Gracz decyduje czy wykorzystuje modyfikator czy nie.

#12: Re: HR by Overrun Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 09:46 AM
    ----
demonst wrote:
Gra nas od 3 do 6. Pomysł połączenia sił do rozważenia.


Pamiętajcie że:



Jakby co gramy jutro od 19.
Last edited by Telchar on Pn paźdź 24, 2011 09:50 AM; edited 1 times in total

#13: Re: HR by Overrun Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 09:46 AM
    ----
demonst wrote:
Maksymalnego pułapu nie przekraczamy. Jeśli wypadnie 65 i mamy +2 to jest to wtedy 66. Gracz decyduje czy wykorzystuje modyfikator czy nie.
Dzięki za wyjaśnienie. Choć dla mnie jest to dość kontrowersyjna modyfikacja i bym jej nie wprowadził.

#14: HR by Overrun Author: demonst , Location: Warszawa Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 10:06 AM
    ----
Tak naprawdę jest to alternatywa dla obniżenia kosztów zbroi. Zwiększenie przeżywalności postaci to jest dobra zachęta do zainwestowania tak ogromnej ilość GC.

#15: HR by Overrun Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 10:09 AM
    ----
Dlatego my obniżyliśmy cenę i podnieśliśmy save dawany przez zbroje i tarcze. W ten sposób zrównoważyliśmy i tak nadal wysoki koszt.

#16: Re: HR by Overrun Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 10:15 AM
    ----
demonst wrote:
Tak naprawdę jest to alternatywa dla obniżenia kosztów zbroi. Zwiększenie przeżywalności postaci to jest dobra zachęta do zainwestowania tak ogromnej ilość GC.
My (w WFS, a wcześniej w Mordheim) zwiększyliśmy ochronę jaką zapewnia zbroja (lekka 6+ 10 zk, średnia 5+ 20 zk, ciężka 4+ 50zk, Gromril 3+) i wprowadziliśmy zasadę, zgodnie z którą tarcza w połączeniu z bronią ręczna zwiększa ochronę pancerza o 1 - czyli tak jak u was. I sprawdza się.
A wasz modyfikator do rzutu na Tabelę Poważnych Obrażeń niezbyt pasuje do tej zamkniętej tabeli, która raczej nie jest przystosowana do tego rodzaju modyfikatorów.

#17: HR by Overrun Author: demonst , Location: Warszawa Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 10:23 AM
    ----
A co sądzicie o naszym parowaniu ? Nam się sprawdza - w końcu są zalety z posiadania wysokiego WS.

#18: Re: HR by Overrun Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 10:27 AM
    ----
demonst wrote:
A co sądzicie o naszym parowaniu ? Nam się sprawdza - w końcu są zalety z posiadania wysokiego WS.
Też ją stosujemy.

#19: Re: HR by Overrun Author: Kapitan_Hak Post Posted: Pn paźdź 24, 2011 11:43 AM
    ----
Przepraszam za offtop, ale...

demonst wrote:
jako chyba już nieliczni w Wawie regularnie gramy w Mordheima

Dołączam się do postów Dwalthrim i Telchara, że w Wawie Mordheim żyje i ma się dobrze, a zgrane środowisko graczy trwa i rozwija się od co najmniej paru ładnych lat.

Obadaj temat SDKowy wskazany przez Telchara, jak również stronę debowatarcza.vot.pl/ i ogłoszenie dt. organizowanego przez nas turnieju w Lublinie": maddays.pl/mordheimtur.html, na który wybiera się dość liczna grupa graczy z Warszawy.



Forum IndexHome Rules [Mordheim]
Page 1 of 1