Jasiowe przemyslunki

All Posts

1 2 3 4
>
Forum IndexTaktyki & Strategie [Mordheim]

#1: Jasiowe przemyslunki Author: JochnyWalker , Location: Gdynia Post Posted: Sb list 19, 2011 12:25 AM
    ----
Czesc!

Chcialbym zaczac zabawe w Mordheim, mam juz sporo modeli do Imperium, wiec zdecydowalem sie na Mercenaries. Jako ze w wyzej wspomnianym systemie chce malowac wojakow na Ostenmark, wiec postanowilem , ze moi mordheimowcy tez beda nosic barwy tej prowincji, mam juz ogolny zarys fluffu, w wolnej chwili ujme go w slowa i wrzuce tutaj

Pomyslalem, ze doktrynalnie Ostenmark najbardziej przypasuje sie w Reikland i na zasadach tej wlasnie bandy bede grac, oto moja pierwsza rozpa

-kapitan 60gc
-free dagger
-sword 10gc
-bucklet 5gc
-crossbow 25gc

Champion 35gc
-sword 10gc
-dagger

Champion 35gc
-sword 10gc
-dagger

Warrior 1 25gc
-sword 10gc
-dagger

Warrior 2 25gc
-sword 10gc
-dagger

Warrior 3 25gc
-mace 3gc
-dagger

Warrior 4 25gc
-mace 3gc
-dagger


Marksmen 1 25gc
-mace 3gc
-crossbow 25gc
-free dagger

Marksmen 2 25gc
-mace 3gc
-crossbow 25gc
-free dagger

Marksmen 3 25gc
-mace 3gc
-crossbow 25gc
-free dagger

Youngblood 15gc
-mace 3gc
-free dagger


Docelowo bedzie jeszcze road warden...

Co o tym myslicie?

#2: Jasiowe przemyslunki Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Sb list 19, 2011 12:32 AM
    ----
Czemu tylko 1 youngblood? Bohaterowie to podstawa w bandzie -dzięki nim zarabia się kasę. Poza tym młodzicy niezykle szybko łapią poziomy i są świetnym wsparciem.

#3: Jasiowe przemyslunki Author: JochnyWalker , Location: Gdynia Post Posted: Sb list 19, 2011 12:53 AM
    ----
jakbym zrzucil 2 miecze i wetknzl mlodego z palka, to byloby lepiej?

Co myslisz o wardenie? Kiedy warto go dodac?

PS moim glownym rywalem beda truposze

PS 2: wybaczcie pisownie, ale pisanie polskich znakow na moim telefonie to jakis skandal....

#4: Re: Jasiowe przemyslunki Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Sb list 19, 2011 11:25 AM
    ----
Wywaliłbym miecze warriorom, kusze zamieniłbym na longbowy ew. zostawił 1 i pomyślałbym nad blunderbussem. Na pewno dorzuciłbym 2go youngblooda i ew. swordsmana.

#5: Jasiowe przemyslunki Author: d.j. Post Posted: Sb list 19, 2011 11:59 AM
    ----
Po pierwsze: Witam serdecznie na forum i życzę dużo wyśmienitej zabawy przy Mordheim.

Proponuję Ci zajrzeć tu:

azylium.vot.pl/ForumsP...art=0.html

Już na pierwszej stronie zaczyna się dyskusja na temat rozpiski mojej bandy Reiklandczyków. Tak jak napisał Telchar, zawsze, absolutnie ZAWSZE bierz wszystkich dostępnych bohaterów, unikaj zwierząt i dużych bestii na początku (choć to chłopców z Reiklandu średnio dotyczy). Z zasady lepiej jeżeli postacie walczące wręcz mają po dwie bronie inne niż sztylet, więc bardziej opłaca Ci się dać wojownikom topór i np pałkę niż miecz, puklerz dla Kapitana to też raczej fetysz. Rozważ Garłacz o którym wspomniał Dwalthrim (albo dwa).

Co do najemnych mieczy są dwie szkoły: pierwsza radzi by brać ich na samym początku, ażeby jak najszybciej zaczęli zdobywać XP, druga radzi zaczekać z wynajęciem najemnika do czasu aż nie oszczędzisz złota, nie będziesz miał już niezbędnego ekwipunku etc. żeby wynajęcie siepacza nie spowodowało braku płynności finansowej bandy.

#6: Jasiowe przemyslunki Author: Vercy , Location: Warshau Post Posted: Pn list 20, 2011 05:33 PM
    ----
Jak dla mnie wystarzczy po jednej broni i sztylecie, można w ten sposób zaoszczędzić na poczatku na dodatkowego typka, a poza krytykiem pałka niczym nie różni sie od daggera

#7: Jasiowe przemyslunki Author: d.j. Post Posted: Pn list 20, 2011 05:37 PM
    ----
Mój podręcznik do Mordka twierdzi inaczej, sztylet daje przeciwnikowi +1 do rzutu obronnego lub rzut obronny 6+ jeżeli nie posiada pancerza. Pałka jest lepsza niż sztylet.

#8: Jasiowe przemyslunki Author: drachu , Location: Gdańsk Post Posted: Pn list 20, 2011 06:02 PM
    ----
Rozpiska fajna, wiem bo grałem podobną - chociaż komplet bohaterów to must have. Jesli zadamy sobie pytanie - kusza czy długi łuk, ta sam nie wiem co odpowiedzieć - lubię mieć w bandzie dwóch takich i dwóch takich. Co do kapitana - buckler możesz wywalić, straszna chała.

Road warden fajny koleś - zwłaszcza na umarlaki, bo te nie wystawią kontrstrzelca (no, chyba że assasin albo warlock). Ja bym brał typa jak tylko się da.

#9: Re: Jasiowe przemyslunki Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Pn list 20, 2011 08:00 PM
    ----
d.j. wrote:
Mój podręcznik do Mordka twierdzi inaczej, sztylet daje przeciwnikowi +1 do rzutu obronnego lub rzut obronny 6+ jeżeli nie posiada pancerza. Pałka jest lepsza niż sztylet.

Model z S4 pomija powyższą zasadę Smile
Ponadto biorąc pod uwagę, że większość modeli w bandzie przeciwnika (albo i cała banda) nie nosi zbroi, to save na 6+ szału nie robi.
Inna sprawa, że jednym z ogólnie przyjętych HR w Polsce jest to, że trafienie krytyczne ze sztyletu pozbawia tego dodatkowego save'a, bądź też sztylet nie zadaje w ogóle trafień krytycznych. Tak więc inne bronie mają o wiele ciekawsze krytyki Smile

#10: Jasiowe przemyslunki Author: d.j. Post Posted: Pn list 20, 2011 08:37 PM
    ----
W Reiklandzie, o którym tu mowa, S4 w początkowej rozpisce nie występuje. Przy warszawskich HR istnieje całkiem spora szansa, że jednak pancerz mieć będzie. Przynajmniej tarczę.

#11: Jasiowe przemyslunki Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Pn list 20, 2011 08:42 PM
    ----
To wtedy będzie miał 1 atak w walce wręcz. Smile

#12: Jasiowe przemyslunki Author: d.j. Post Posted: Pn list 20, 2011 08:56 PM
    ----
Eh... Dobrze wiesz, że nie ma nic lepszego niż dwa ataki i o to mi chodzi.

#13: Jasiowe przemyslunki Author: JochnyWalker , Location: Gdynia Post Posted: Sb stycz 07, 2012 07:32 PM
    ----
Capitain 60gc
-sword 10gc
-crossbow 25gc

Champion 35gc
-sword 10gc

Champion 35gc
-sword 10gc

Youngbood 15gc
-mace 3gc

Youngblood 15gc
-mace 3gc

Marksmen 25gc
-crossbow 25gc
-mace 3gc

Marksmen 25gc
-crossbow 25gc
-mace 3gc

Marksmen 25gc
-long bow 15gc
-mace 3gc

Marksmen 25gc
-long bow 15gc
-mace 3gc

Warrior 25gc
-hammer 3gc

Warrior 25gc
-mace 3gc

Warrior 25gc
-axe 5gc

Total 499gc
Models 12

#14: Jasiowe przemyslunki Author: Gabriel_Daco Post Posted: Sb stycz 07, 2012 08:22 PM
    ----
Cóż, mnie wychowano na dwóch atakach na każdym człowieku Smile Wymień jednego wariora na pałki/topory dla wszystkich i będzie pięknie Smile

#15: Jasiowe przemyslunki Author: drachu , Location: Gdańsk Post Posted: Sb stycz 07, 2012 08:46 PM
    ----
No to są dwa ataki u każdego - zauważ, że rozpiska nie obejmuje darmowych sztyletów, ale one tam są i dźgają.



Forum IndexTaktyki & Strategie [Mordheim]

1 2 3 4
>
Page 1 of 4