Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy




























_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Taktyki & Strategie [Mordheim] › [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
[Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
Dyskusje na temat taktyki & strategii zbrojnych kompanii.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

1 2
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Adasko
Przebudzony
Przebudzony

Adasko

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 372
Location: Września / Poznań
Filia Wielkopolska

Post Post subject: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
Posted: Pn marca 28, 2011 09:03 AM
Reply with quote

Pierwsza gra moimi Skavenami zbliża się nieuchronnie... Będzie to pierwsza w mojej mordheimowej karierze gra nieludzką bandą (wcześniej przewijał się Reikland, Marienburg, Averland (z którym związałem się na stałe) i proxowana Bretonnia).
Na co należy uważać grając skavenami?
Najbardziej boli mnie:
-brak zasięgowego strzelania (zawsze lubiłem mieć zabezpieczenie w postaci traperów, kapitana i halfinga ustawionych gdzieś z tyłu Wink )
-brak garłaczy
-słaba liderka na szefie, która może przeszkodzić zwłaszcza przy grze w wersji z ratogrem.

"Pierdolnik" chce uzyskać dzięki black skavenom (z flailem i halabardą) -oraz rat ogrowi
Dobra przechodząc do pytań, bo muszę biec na zajęcia:

-Jakiego bohatera najlepiej trzymać jako "pilota" ratogra? Myślałem nad sorcererem, bo wolałbym trzymać go z dala od walki i umierania.
-Na co najbardziej uważać?
- "Jak grać", tak ogólnikowo? Wink

Back to top
View user's profile
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1267
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
Posted: Pn marca 28, 2011 01:33 PM
Reply with quote

Skaveni mają TYLKO JEDNĄ wadę - niski Ld szefa.

Nic innego się nie liczy. Zasięgowe strzelanie? - tak naprawdę skuteczne w tym są może 2-3 bandy, a to i tak po rozwojach - w tej grze niepodzielnie rządzi hth, garłacze? - od czego masz skille na night runnerach.

Największymi klepaczami w tej bandzie są black skaveni - uważam że flail i halabarda to słaba opcja - po pierwsze zbyt mała szansa że trafisz/zranisz jednym ciosem, po drugie nie mają parowania (3T czasem boli). Najlepsza opcja miecz, a najnajlepsza opcja fighting clawsy (a potem rozwój art of silent death).

Grać musisz tak żeby jak najpóźniej doszło do Twojego routa. Jednostką którą musisz chronić przede wszystkim jest assassin - rzucaj go do walki tylko w ostateczności - bez niego szanse na wyrzucenie routa spadają poniżej 50%. Po pierwszych grach koniecznie królicza łapka i unholy relic.

W pierwszych grach rat ogre rządzi, możesz go rzucić praktycznie przeciwko wszystkiemu, uważaj tylko na kusze bo czasem potrafią zrobić mu kuku. Najlepszymi "mózgami" dla niego są night runnerzy bo mają 6M. Sorceror niech rzuca czary, albo bije jeśli wylosował Black Fury (z halabardą wtedy rządzi).

Generalnie liczy się to żeby zabić jak najwięcej wrogich model samemu tracąc niewiele. Dlatego zawsze szarżuj pierwszy jak największą ilością modeli na 1 (najlepiej po 2, czasem 3 na jednego). Przed dużym ostrzałem się chowaj, a przy małym chowaj się za ogrem.

Generalnie to jedna z najmocniejszych band w Mordheim, więc granie i wygrywanie nimi nie jest zbyt trudne.

pzdr

Back to top
View user's profile
Zasadzka
Nieświadomy
Nieświadomy

Zasadzka

Offline

Joined: marca 21, 2011
Posts: 9
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
Posted: Wt marca 29, 2011 06:04 AM
Reply with quote

Skavenami gra mi się zdecydowanie łatwiej niż najemnikami. W poprzedniej kampanii w SDK o ile się nie mylę miałem 5 zwycięstw w 5 grach. Zwróć uwagę na:

1. korzystanie z wszelkiej maści terenów- M6+ Run pozwala Ci przemknąć przez każdą alejkę snajperów.
2. M6 oznacza także, że to Ty zwykle będziesz szarżował, jeżeli wyczujesz dobrze zasięg 12" i nie będziesz zbytnio narażał modeli na strzelanie
3. Ratogra dostawiasz w miarę możliwości do 2-3 modeli (blokując im możliwość szarży i.. zabijając je). Niestety ratogr czasami się zwiąże na dłużej w walce- wtedy dobrym pomysłem jest doszarżowywanie resztą szczurków i ściąganie mu z pleców przeciwników, którzy nie mogą się przebyć przez jego T/W
4. W podstawowym składzie koniecznie wystaw Sorcerera- ta jednostka MUSI zbierać exp, żeby się do czegoś nadawać. Ja wylosowałem czar dający 2D6 hitów z siłą 1 i powiem Ci, że ten czar zrywa berety. Metal
5. Assasin i black skaveni muszą być uzbrojeni w bronie, które pozwalają im w pełni wykorzystać walory tych jednostek- S oraz I. Fighting Clawsy są niezastąpione.
6. Jeśli na verminkinach wpadnie Ci awans na I/A, to śmiało możesz im dać włócznie. (w dalszym etapie light armor+ shield) i masz niezły oddział prewencji.
7. Nie zapominaj o procach- czasem nie uda się doszarżować- proca to tania i śmiercionośna broń- zwłaszcza, jeśli masz ją na 10+ modelach.
8. Combos dla assasina: knive fighter+ eagle eye (nie pamiętam nazwy, +6" zasięgu) + noże do rzucania
9. Skaveni muszą dyktować warunki rozgrywi- walczysz tam, gdzie Ty chcesz. Zabijasz możliwie szybko- w tym celu nie skupiaj się na zabijaniu twardych przeciwników- tych blokuj ratczołgiem. Resztą wyławiaj stronników i jak się uda- strzelające najemne ostrza.
10. Moim zdaniem Sprzęt>Liczebność. utrzymuj liczbę 12 jednostek i pakuj w sprzęt: fighting clawsy, light armory, miecze (tail fighting!)
11. posiadając skaveńską mobilność zaskakuj przeciwnika- zmieniaj tempo gry, przerzucaj siły z prawej na lewą flankę, przypuszczaj szybkie ataki środkiem. Zadanie jest proste- doprowadzić do routów przeciwnika i przetrwać w tym stanie jak najwięcej tur.

Pozdrawiam i życzę powodzenia! Surprised


_________________
Mordheim: Skaven, Marienburg\r\nWh40k: Black Templars
Back to top
View user's profile
Adasko
Przebudzony
Przebudzony

Adasko

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 372
Location: Września / Poznań
Filia Wielkopolska

Post Post subject: Re: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
Posted: Wt marca 29, 2011 06:55 AM
Reply with quote

Dzięki bardzo za obszerne posty! Smile W sumie zależało trochę na sprowokowaniu dyskusji czysto "wokółmordheimowej".

Quote::
Największymi klepaczami w tej bandzie są black skaveni - uważam że flail i halabarda to słaba opcja - po pierwsze zbyt mała szansa że trafisz/zranisz jednym ciosem,
Testujemy house rules'a który nieco boostuje dwuraki/tarcze/halabardy/itp ale chyba faktycznie zamienię jednego na takiego z mieczem.
Stronników z dzidami i tarczami mam w planach, jakoś tak pasują mi klimatowo. Smile

Wydaje mi się, że nie wzięcie procy na każdym modelu to strzał sobie w stopę na starcie, zwłaszcza za tą kasę...

No nic, na pewno wezmę wasze rady przy kombinowaniu, a jak mi to wyjdzie - zobaczymy Mr. Green

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2915
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
Posted: Wt marca 29, 2011 07:01 AM
Reply with quote

Zasadzka wrote:
W podstawowym składzie koniecznie wystaw Sorcerera- ta jednostka MUSI zbierać exp, żeby się do czegoś nadawać. Ja wylosowałem czar dający 2D6 hitów z siłą 1 i powiem Ci, że ten czar zrywa berety. Metal

Co do sorcerera się zgodzę , że to taki must have w bandzie, ale z tym czarem to różnie bywa. Jak graliśmy pod koniec roku w SDQ +/- 6-8 (?) scenariuszy to może dzięki temu czarowi 1 model zdjąłem, no góra 2 na te wszystkie rozgrywki. W kołchozowych rozgrywkach też zbyt wiele tym nie zwojowałem. Loteria, człowiek rzuca a Rogaty Szczur kości nosi. Na pewno miałem trochę plewne rzuty, ale jak dla mnie ten czar to żadna rewelacja. Ot dobre urozmaicenie na liście czarów, zwłaszcza przeciw modelom z małym T. Na pewno nie opierałbym się na tym czarze jako na podstawowym-ofensie sorcerera.


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!

Last edited by Dwalthrim on Wt marca 29, 2011 07:01 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1267
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
Posted: Wt marca 29, 2011 11:47 AM
Reply with quote

2d6 obrażeń to jedna z najlepszych opcji - czar mistrz. Kiedyś Pandzie zdjąłem tak wypakowanego possesseda na turnieju Mr. Green


Last edited by Telchar on Wt marca 29, 2011 11:47 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
JochnyWalker
Przytomny
Przytomny

JochnyWalker

Offline

Joined: list 16, 2011
Posts: 96
Location: Gdynia
Filia Pomorska

Post Post subject: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
Posted: Sb stycz 18, 2014 02:05 AM
Reply with quote

Hej !
Mam dwa pytanka jako adept Eshin Smile
Mieścicie ratogre'a na start ?
Jaki jest sens brania młodego ? No bo komplet 5 bohaterów mam i bez niego, a staty ma gorsze od zwykłego skavena Sad

Back to top
View user's profile AIM Address
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1267
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
Posted: Sb stycz 18, 2014 08:12 AM
Reply with quote

Ratogra najłatwiej kupić na starcie, z resztą właśnie wtedy jest najbardziej skuteczny - przeciwko początkującym bandom bez rozwojów.

Nie wiem co to jest młody... night runner? (ich jest dwóch i nie wiem czy są młodzi).

Back to top
View user's profile
Skavenblight
Widzący
Widzący

Skavenblight

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1456
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
Posted: Sb stycz 18, 2014 10:31 AM
Reply with quote

Night runnerzy szybko awansują. Nigdy nie lekceważ takich jednostek. To jest potęga wszelkich młodzików Smile

Poza tym skaveny to jedyna banda, gdzie na starcie możesz mieć 6 bohaterów. Czy warto - nie zawsze, mając ratogra na starcie lepiej z czegoś rezygnować (z Eshin sorcerera ludzie chyba rezygnują najczęściej). Generalnie są dwie opcje rozpisek początkowych - z ratogrem i bez. Pierwsza to 9 typa, przeciętnie uzbrojonych, ale za to z dużym stworem. Druga to 13 - można jeszcze dociągnąć do 17 kosztem sprzętu, ale wg mnie nie warto. I tam już możesz inwestować na starcie w sprzęt, jakiś tani najemnik (skaveny i tak niewiele mogą wynająć) też się zmieści.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
JochnyWalker
Przytomny
Przytomny

JochnyWalker

Offline

Joined: list 16, 2011
Posts: 96
Location: Gdynia
Filia Pomorska

Post Post subject: Re: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
Posted: Sb stycz 18, 2014 12:08 PM
Reply with quote

Skavenblight wrote:
Night runnerzy szybko awansują. Nigdy nie lekceważ takich jednostek. To jest potęga wszelkich młodzików Smile

Poza tym skaveny to jedyna banda, gdzie na starcie możesz mieć 6 bohaterów. Czy warto - nie zawsze, mając ratogra na starcie lepiej z czegoś rezygnować (z Eshin sorcerera ludzie chyba rezygnują najczęściej). Generalnie są dwie opcje rozpisek początkowych - z ratogrem i bez. Pierwsza to 9 typa, przeciętnie uzbrojonych, ale za to z dużym stworem. Druga to 13 - można jeszcze dociągnąć do 17 kosztem sprzętu, ale wg mnie nie warto. I tam już możesz inwestować na starcie w sprzęt, jakiś tani najemnik (skaveny i tak niewiele mogą wynająć) też się zmieści.


Będe grywał na tych "pomniejszonych" zasadach z najmity, więc limit populacji mam 13 Smile , więc nawet nie ma co dociągać do 17 Razz

Ostatnia rozpa wygląda tak :

-Assasin Adept
-throwing knives
-dagger*2

-Clan Eshin Sorcerer
-dagger*2

-Black Skaven
-slinghot
-dagger*2

-Black Skaven
-slinghot
-dagger*2

-Night Runner
-slingshot

-Night Runner
-slingshot

-Ratogre



Zostaje jakieś 36 koron, z tego co pamiętam. Liczyłem to późną nocą więc nie dam się o to zabić Smile


Problem jest taki że strasznie mnie mało, co pewnie widać. W kampanii będe walczył z krasiami i klasycznymi undeadami. Boję się że ta rozpa nie ma dość "pieprznięcia" żeby zabić te krasnale. W Mordheim light jest ich max 8 (krasi) , testy rozbicia są po utracie 30%

Plan w sumie taki, żeby związać coś ogrem, ew. black skavenami i skupić ogień z proc na bliskim zasięgu i rzutek od assasin adepta. Z tego co się doczytałem chyba nie było żadnych kar od. strzelania w combat ? Wink

Kupiłbym za te 36 koron 2 szczurki i pewnie sztylety dla runnerów, ale nie mam modeli giant ratsów, więc wolałbym unikać ich na razie.

Myślicie że warto rezygnować z czarodzieja i dodać sobie chłopstwa ?

Back to top
View user's profile AIM Address
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1633
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
Posted: Sb stycz 18, 2014 01:07 PM
Reply with quote

JochnyWalker wrote:

Będe grywał na tych "pomniejszonych" zasadach z najmity, więc limit populacji mam 13 Smile , więc nawet nie ma co dociągać do 17 Razz

Eee.. co to za heretyckie zasady? Razz

Quote::
Z tego co się doczytałem chyba nie było żadnych kar od. strzelania w combat ?
Nie ma, bo w combat w ogóle nie można strzelać.

Back to top
View user's profile
JochnyWalker
Przytomny
Przytomny

JochnyWalker

Offline

Joined: list 16, 2011
Posts: 96
Location: Gdynia
Filia Pomorska

Post Post subject: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
Posted: Sb stycz 18, 2014 01:13 PM
Reply with quote

shieeet Razz

Back to top
View user's profile AIM Address
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1633
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
Posted: Sb stycz 18, 2014 03:38 PM
Reply with quote

No, jeżeli gracie w 3 osoby lub więcej i nie ma żadnych sojuszy, to można strzelać do walki wręcz, w której nie uczestniczą twoje modele Smile

Back to top
View user's profile
JochnyWalker
Przytomny
Przytomny

JochnyWalker

Offline

Joined: list 16, 2011
Posts: 96
Location: Gdynia
Filia Pomorska

Post Post subject: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
Posted: Sb stycz 18, 2014 04:14 PM
Reply with quote

a jakieś rady od. rozpy?

EDITTO
nowy pomysł
-Adept zabójca 60zk
-pazury 35zk

-Mag Eshin 45zk

-Czarny Skaven 40zk
-cep 15zk

-Czarny Skaven 40zk
-cep 15zk

-Nocny Goniec 20zk
-proca 2zk

-Nocny Goniec 20zk
-proca 2zk

-Szczuroogr Smile

7 panów, ale całkiem dobrze uzbrojonych (cepy <3 ), jest przekroczenie, bodajże 4zk, ale rywal się zgodzi Smile

Back to top
View user's profile AIM Address
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1633
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
Posted: Sb stycz 18, 2014 05:44 PM
Reply with quote

Pazury, cepy i mag -out. Za to kupujesz 3 miecze dla Black Skavenów i Adepta oraz 3 Verminkinów z pałkami i procami. Masz wtedy 2 A z S4 na Adepcie i Black Skavenach, 5 proc oraz 9 modeli w bandzie Smile
Możesz też wymienić Verminkina na Giant Rata - wtedy dajesz Night Runnerom po 1 pałce, a Adeptowi i Black Skavenom dajesz proce.

Back to top
View user's profile

1 2
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Handel & Rozboje [S] Banda Skaven 2 Ramzeseba 650 [S] Banda Skaven
 Cz sierp 27, 2015 01:29 PM 
Ramzeseba View latest post
No new posts Taktyki & Strategie [Mordheim] [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
74 Adasko 12182 [CotP] Taktyki, strate...
 Śr list 12, 2014 08:06 PM 
Myszor View latest post
No new posts Home Rules [Mordheim] Skaven Clan Skryre 4 Myszor 1277 Skaven Clan Skryre
 Pn marca 24, 2014 10:43 PM 
duszy View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Skaven Clan Eshin - figurki (skąd, jak, gdzie i dlaczego)
[ Go to pageGo to page: 1, 2 ]
17 Ramzeseba 4194 Skaven Clan Eshin - fi...
 Wt marca 04, 2014 06:25 PM 
Ramzeseba View latest post
No new posts Taktyki & Strategie [Mordheim] Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3, 4 ]
55 Grzegorz 16706 Reikland [taktyki, str...
 Pn May 05, 2013 07:45 PM 
Telchar View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: KolPom
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 395

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 25
_BBOT: 1
Razem: 26
Kto gdzie jest:
 Goście:
Strona główna
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Artykuły
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
65 %65 %65 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
21 %21 %21 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 160
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy