Errata do wersji 0.14

All Posts

1 2
>
Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

#1: Errata do wersji 0.14 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn grud 05, 2011 11:11 PM
    ----
Khazadzi z Gór Krańca Świata:

Grasanci Chaosu:
Quote::
Bardziej cywilizowani Grasanci Chaosu kontaktują się z ludźmi z południa i prowadzą handel, sprzedając łupy i kupując to, czego nie można zrabować. Niestety Grasanci Chaosu nie wzbudzają zaufania kupców i handlarzy, którzy bez litości wyciągają od nich spore ilości złota, za najlichsze nawet przedmioty. W grze odzwierciedla to zasada, zgodnie z którą Grasanci Chaosu za każdy zakupiony w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce przedmiot muszą zapłacić dodatkowym złotem. I tak, wartość przedmiotu którego cena nie przekracza 20 ZK wzrasta o kolejne K6 ZK; ekwipunek którego wartość podstawowa oscyluje w granicach od 21 ZK do 50 ZK zostaje zwiększona o kolejne 2K6 ZK, zaś za przedmioty, których cena podstawowa przekracza 51 ZK muszą dopłacić kolejne 3K6 ZK. Ponadto Gildia Kupców nie ufa dziwnie wyglądającym i zachowującym się Grasantom Chaosu. Kompania otrzymuje modyfikator -2 do rzutu na DOSTĘPNOŚĆ ekwipunku, w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce.


Nieumarły orszak Księżnej Lahmi:

Jaszczuroludzie z Lustrii:
Quote::
Zgodnie z planem Pradawnych, więksi i silniejsi Saurusi służą Skinkom - mniejszym lecz inteligentniejszym krewniakom. Saurusi choć niezwykle zdyscyplinowani, są jednak zbyt prymitywni, by ktokolwiek uznał ich zwierzchność. Dopóki Wódz Skinków, Kapłan Skinków, Skink i Skink Kameleon oraz Skink Kameleon nie zostaną Wyłączeni z akcji!, Saurus nigdy nie może zostać przywódcą kompanii w której służy.

#2: Errata do wersji 0.14 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz grud 08, 2011 12:10 AM
    ----
Stygmaty Chaosu:
Quote::
Choć każdy model może ulec mutacji, istnieją jednak granice tego, co jest w stanie znieść ciało śmiertelnika. Kiedy dojdzie do pierwszej przemiany należy zapisać na KARCIE DRUŻYNY aktualną wartość WT modelu - wartość współczynnika oznacza liczbę mutacji, jaką może wytrzymać ciało śmiertelnika. Jeżeli na nieszczęśnika spadnie ich więcej, przemieni się w Pomiot Chaosu, na zawsze tracąc zmysły.
Mutant przemieni się w Pomiot Chaosu także wtedy, gdy na skutek działania mutacji wartość współczynnika S, WT lub CP zostanie zmniejszona do 0. Ponadto, jeżeli w wyniku działania mutacji wartość współczynnika SZ, WW, US, ŻW, I lub A zostaje zmniejszona do 0, nieszczęśnik umiera (a model należy wymazać z KARTY DRUŻYNY), chyba że w opisie mutacji podano inaczej.

#3: Re: Errata do wersji 0.14 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb grud 24, 2011 08:06 AM
    ----
Trafienia krytyczne:
Quote::
Pocisk z impetem przechodzi przez ciało ofiary i rykoszetując uderza w kolejną najbliższą wrogą postać znajdującą się w odległości do 6” od trafionego i zranionego modelu. Należy wykonać rzut na zranienie dla kolejnego trafionego rykoszetem modelu i wykonać ewentualne rzuty na Ochronę Pancerza lub Ochronę Magiczną.

Harcownicy klanu Skryre:
Code::
Sz WW US S  Wt Żw I  A  CP
5  4  3  3  3  1  5  1  5

Zdarzenie losowe ‘Poza Murami’:
Quote::
Bohater odnajduje pozostawione przez Świetliki znaki i symbole,, a gracz zdarzenia może automatycznie wybrać następny scenariusz, który będzie rozgrywany. Bohater może nawet, jeśli gracz sobie tego życzy, przerwać walkę, w której brał udział, ale w takim wypadku nie będzie mógł szarżować.

#4: Errata do wersji 0.14 Author: Lafon78 , Location: Katowice Post Posted: Cz stycz 05, 2012 01:01 PM
    ----
Mam pytanie dotyczące podręcznika. Od razu zaznaczam, że nie przeczytałem go w całości, ale przeglądałem dość uważnie.

W opisie kompanii "Psy Wojny", w tabeli z ekwipunkiem dostępnym dla bohaterów znajduje się "Nadziak". Niestety w rozdziale poświęconym opisom broni, nie ma wpisu dotyczącego nadziaka.

Może to przez moją nieuwagę (jeśli tak, to przepraszam za zawracanie głowy) nie mogę znaleźć opisu tej broni, a może taki wpis w ogóle nie istnieje. jeśli tak, to jakie zasady posiada Nadziak?

Pozdrawiam

#5: Errata do wersji 0.14 Author: Marat , Location: siemce Post Posted: Cz stycz 05, 2012 07:31 PM
    ----
Sprawdź pod topór bojowy/nadziak.

#6: Re: Errata do wersji 0.14 Author: Lafon78 , Location: Katowice Post Posted: Pt stycz 06, 2012 09:34 AM
    ----
Marat wrote:
Sprawdź pod topór bojowy/nadziak.

Wielkie dzięki! Smile

#7: Re: Errata do wersji 0.14 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lut 05, 2012 11:59 PM
    ----
Jad Żaby-Świetlika:

Ową silną truciznę uzyskuje się z gruczołów rzadkiej i zabójczej żaby-świetlika. Po zatruciu broni nawet najmniejsza zadana nią rana jest fatalna w skutkach.

Cały niemagiczny oręż posiadany przez właściciela Jadu Żaby-Świetlika zostaje zatruty. Broń zachowuje swoje właściwości, a dodatkowo zyskuje cechę oręża ZATRUTY ATAK.

UWAGI: Jad Żaby-Świetlika jest dostępny wyłącznie dla modeli należących do kompanii Jaszczuroludzi z Lustrii.
CENA: 20+K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 9.

#8: Re: Errata do wersji 0.14 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Wt lut 07, 2012 11:24 PM
    ----
Zbroja Chaosu (ciężki pancerz):
Wykuta z rzadkiego rodzaju żyjącego metalu, zbroja Chaosu jest bardzo cenną nagrodą, którą Mroczni Bogowie obdarowują swych wojowników. Uważniejsze przyjrzenie się zbroi Chaosu pozwoli odkryć wiele rytów i zdobień, które odróżniają ją od dzieł śmiertelnych kowali. Również metal nie przypomina żadnego stopu, jakie można spotkać w Krasnoludzkich hutach. Na powierzchni zbroi wyryte są po wielokroć symbole bóstwa Chaosu, któremu służy wybraniec.
Najdziwniejszą właściwością zbroi Chaosu jest to, że przywiera ona do ciała właściciela, stając się jakby drugą skórą. Raz założona, nie może zostać zdjęta aż do śmierci. Co więcej, zbroja Chaosu potrafi się sama naprawić, zasklepiając otwory i odtwarzając ubytki.

Model odziany w Zbroję Chaosu otrzymuje Ochronę Pancerza na 3+. Zbroja Chaosu jest tak lekka, że nie powoduje modyfikatorów ujemnych do SZYBKOŚCI i INICJATYWY, związanych z noszeniem ciężkiego pancerza. Co więcej, MAG używający tej zbroi może rzucać zaklęcia.
Raz założona Zbroja Chaosu nie może zostać zdjęta z modelu, dotyczy to także GRABIEŻY (zobacz ROZDZIAŁ III: RUNDA) czy OGRABIENIA (wynik rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ, zobacz ROZDZIAŁ XIII: KAMPANIA), aż do śmierci postaci. Jeżeli model odziany w Zbroję Chaosu zginie, należy losowo określić bohatera, który ulega pokusie Chaosu i zakłada przeklęty pancerz. W przypadku, gdy służący w kompanii bohaterowie posiadają już Zbroję Chaosu lub na liście ekwipunku kompanii nie ma Zbroi Chaosu, przeklęty pancerz należy usunąć z KARTY DRUŻYNY - Zbroja Chaosu wraca do Domeny Chaosu w oczekiwaniu na kolejną ofiarę.
Ponadto, po zakończeniu każdej rozgrywki w której brał udział bohater odziany w Zbroję Chaosu należy wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że mutagenna moc pancerza odcisnęła swe piętno na ciele bohatera. Model musi natychmiast wylosować jeden ze Stygmatów Mrocznej Potęgi, której służy bohater. Więcej informacji znajduje się w ROZDZIALE XXII: STYGMATY CHAOSU.

UWAGI: Zbroja Chaosu jest dostępna wyłącznie dla modeli należących do kompanii Kultu Ducha Chaosu, Kultu Karmazynowej Czaszki, Kultu Dzieci Zagłady, Kultu Sybarytów, Kultu Purpurowej Dłoni, Grasantów Chaosu oraz Zbrojnego stada Zwierzoludzi.
CENA: 100 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10.

#9: Re: Errata do wersji 0.14 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz lut 09, 2012 06:41 PM
    ----
Kolejne uściślenie:

Quote::
Sekwencja fazy eksploracji:
1. PULA KOSTEK EKSPLORACJI
Należy zebrać pulę Kostek Eksploracji. Pula składa się z jednej Kostki Eksploracji za każdego bohatera, który brał udział w rozgrywce, a w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce nie wykonywał rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ!. Gracz który wygrał potyczkę może dodać jedną kostkę do puli Kostek Eksploracji. Maksymalna ilość Kostek Eksploracji jaką można uzyskać w ten sposób to 6. Kostki uzyskane ponad limit przepadają.
Po ustalenie puli Kostek Eksploracji gracz wykonuje rzut.

Wcześniej było:
Quote::
Należy zebrać pulę Kostek Eksploracji. Pula składa się z jednej Kostki Eksploracji za każdego bohatera, który przeżył potyczkę i nie został Wyłączony z akcji!.
Uściślenie jest o tyle konieczne, czy też wynika z tego pytania.
Gdyby w zapisie pozostało stwierdzenie i nie został Wyłączony z akcji!, to zgodnie z zasadami Rozbicia, żaden bohater z przegranej drużyny nie mógłby brać udziału w eksploracji.

#10: Re: Errata do wersji 0.14 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Sb lut 25, 2012 04:26 PM
    ----
Nieumarli Stronnicy oraz Bohaterowie Nieumarłego sabatu rodu Nekrarch i Nieumarłego taboru Ludu Strigosu, a także Stronnicy Nieumarłego zastępu z Nehekhary zyskują dostęp do BRONI WIELKIEJ.

#11: Re: Errata do wersji 0.14 Author: Pogodyn Post Posted: Pn lut 26, 2012 09:43 AM
    ----
A ja z innej beczki. Gram obecnie bistmenami i zauważyłem , że w tabelce z dostepna bronią , nie ma mozliwosci wykupinia dla minotaura broni wielkiej. Co prawda minotaur ma ją na poczatku - czyli w momencie rekrutacji , ale co jezeli np. zostanie ograbiony ? , nie mozna już mu jej odkupić. Tak ma być czy wkradł się błąd?.
Z tego co pamiętam u np. grasantów chaosu istnieje taka możliwość.

#12: Re: Errata do wersji 0.14 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lut 26, 2012 12:21 PM
    ----
To błąd. Ogólnie przejrzałem listy ekwipunku i powinno być:


#13: Re: Errata do wersji 0.14 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn lut 26, 2012 02:36 PM
    ----
Dzięki czujności i uwadze państwa-draństwa udało się poprawić sporo błędów obecnych w podręczniku do Warheim Fantasy Skirmish. Zbiór wszystkich poprawek znajduje się w erracie, którą można pobrać STĄD.

#14: Re: Errata do wersji 0.14 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Cz marca 01, 2012 02:09 PM
    ----
Quote::
KAMPANIA ROZDZIAŁ XIII
Tabela Poważnych obrażeń:
(61) POJMANY

Model bohatera zostaje pojmany przez wrogą drużynę, która Wyłączyła go z akcji!. Bohater może zostać odbity w trakcie rozgrywania scenariusza specjalnego Misja ratunkowa (zobacz ROZDZIAŁ XI: SCENARIUSZE), wykupiony za okup, ustalony przez gracza dowodzącego wrogą drużyną lub wymieniony za wojownika, który jest jeńcem w kompanii pojmanego. Więzień może zostać sprzedany handlarzom niewolników za równowartość K6x5 ZK. Drużyny Nieumarłych mogą zabić jeńca, by wskrzesić go jako zombie. Zaś ZŁE i CHAOTYCZNE kompanie mogą złożyć pojmanego w ofierze swym plugawym bóstwom, zaś ich przywódcy otrzymują dodatkowy +1 Punkt Doświadczenia. Jeńcy, którzy zostaną wymienieni lub wykupieni za okup nie tracą swojego ekwipunku, zbroi i oręża. Jeżeli jednak zostaną sprzedani w niewolę, zabici i zamienieni w zombie lub złożeni w ofierze, cały posiadany przez nich ekwipunek pozostaje w skarbcu drużyny która pojmała bohatera.

#15: Re: Errata do wersji 0.14 Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn marca 04, 2012 10:33 AM
    ----
Zwierzoludzie/Centigor: alkoholizm: wrote:
Na początku każdej tury, w fazie rozpoczęcia tury należy wykonać rzut K6. Wynik 1 oznacza, że w tej turze Centigor podlega efektom zasady specjalnej GŁUPOTA; rezultat 2-5 oznacza, że Centigor przezwyciężył działanie alkoholu, zaś wynik 6 oznacza, że do końca tury Centigor podlega efektom zasady specjalnej FURIA.



Forum IndexDyskusja ogólna [Warheim FS]

1 2
>
Page 1 of 2