Overwatch i Advance Deployment

All Posts
Forum IndexHome Rules [Mordheim]

#1: Overwatch i Advance Deployment Author: d.j. Post Posted: Pt marca 23, 2012 12:34 PM
    ----
Wpadłem na pomysł dwóch usprawnień, których jakoś mi w mordku brakuje.

Pierwszym z nich jest zasada Overwatch z Necromundy, czyli że zamiast poruszania jednostki w danej turze poświęcamy wszystkie jej akcje na przejście w stan Overwatch, pozwalający nam zadziałać w turze przeciwnika, pod warunkiem, że coś wydarzy się w naszym LoS. Możemy zatem widząc wchodzącego do budynku przeciwnika zaszarżować go zza futryny, strzelić doń z wnętrza pomieszczenia, lub uciec piętro wyżej. Jeżeli coś takiego jest już w Mordce to mega.

Druga rzecz to AD dla Imperial Assassina. Rzecz działa by tak, że możemy typa wystawić do połowy stołu ukrytego, tj tak jak TO w Infinity. Prosimy kolegę by się odwrócił, stawiamy figurkę po czym robimy jej zdjęcie komórką, względnie rysujemy na kawałku papieru gdzie dokładnie stoi nasz człowiek. W dowolnej z naszych tur możemy go aktywować i normalnie poruszyć. Pytanie o ile takie coś zwiększało by koszt Assassina?

#2: Overwatch i Advance Deployment Author: d.j. Post Posted: Sb marca 24, 2012 03:38 PM
    ----
Naprawdę nikt nie ma pomysłu na koszt punktowy assassina z AD oraz zdania na temat overwatch?

#3: Overwatch i Advance Deployment Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Sb marca 24, 2012 07:18 PM
    ----
O overwatch już kiedyś myślałem,ale jak na razie zostało to w sferze przemyśleń, co do assassina to wystarczy 10 pkt (chociaż żeby osiągnąc podobny efekt wystarczy skill tactican).

#4: Re: Overwatch i Advance Deployment Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Sb marca 24, 2012 10:18 PM
    ----
Telchar wrote:
co do assassina to wystarczy 10 pkt (chociaż żeby osiągnąc podobny efekt wystarczy skill tactican).

albo infiltracja Wink

#5: Overwatch i Advance Deployment Author: Panda Post Posted: Pn marca 25, 2012 05:51 PM
    ----
Wcisnę swoje trzy grosze.

Mordheim powstało po Necromundzie, a Overwatch z jakiegoś powodu nie został zaimplementowany.

W Necro minus za Overwatch to brak jakiegokolwiek ruchu i minus jeden do trafienia w fazie przeciwnika za jeden strzał. Przy czym większość ekwipunku na bliski zasięg ma jakieś plusy do trafienia.

Przy jednym strzeleckim modelu w bandzie opcja ta nie robiłaby praktycznie nic. Przy komplecie 15 modeli 13 kusz to byłby zbyt głęboki ukłon. Tak głęboki, że cycki wypadają z dekoltu.

W ramach przemyśleń można by jednak potestować overwatch jako skill z kategorii shooting. Na podobnych zasadach, bez quick shota trick shota, sniper shota, onan shota. Tylko wtedy IMHO miałoby to sens. Jakiś.

#6: Overwatch i Advance Deployment Author: d.j. Post Posted: Pn marca 25, 2012 07:09 PM
    ----
Czy ja wiem? Grając w nowoczesne systemy a nie archaiczne twory sprzed kilku dekad zauważam, że taki tryb zmienia gameplay i rozpiski. Tak samo było by i tu. Zwyczajnie wchodzenie na pałę do budynku, w którym czatuje wróg nie jest najmądrzejsze. Staramy się także nawet w naszej turze poruszać się pod osłoną, ażeby przeciwnik miał mniejsze szanse złapania nas w krytej strefie. Dodatkowo, można by tak jak np w Infinity przu suppressive fire wprowadzić widzenie tunelowe, tj na overwatch mamy kąt widzenia 45 stopni w przód, lub jeszcze mniejszy. Tak jak w mordku z tego zrezygnowano (zapewne dlatego że był to setting fantasy) tak niemal wszystkie współczesne skirmishe zawierają takowy i zmienia on gameplay na lepsze o 180 stopni.



Forum IndexHome Rules [Mordheim]
Page 1 of 1