Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy





























_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 40 41 42 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt stycz 27, 2015 05:09 PM
Reply with quote

Lubimy wszyscy opcjonalne uderzenia krytyczne, prawda? Smile

Otóż wczoraj dopiero zrozumiałem zasadę działania rykoszetu Razz

Quote::
Ricochet. If there are any other models within 6'', the closest enemy model is also hit.

czyli:

"Jeżeli w zasięgu 6'' są jakieś inne modele, najbliższy wrogi model jest również trafiony."

Przykład: Mój strzelec stoi 10 cali od celu. Inna moja figurka stoi 5 cali od celu. W zasięgu 6'' od celu nie ma innego wrogiego modelu. Nadążacie? Smile Mój strzelec trafia i robi krytyka-rykoszet. Hura!
Jest w 6'' od celu "any other model"? Jest. Zatem? Rykoszet trafia "closest enemy model". Nawet, jeżeli "closest enemy model" stoi 47 cali od celu i jest schowany za budynkiem. Bo nie jest napisane inaczej. Yeeeaaaah.

Hahaha Smile "Idź kup parówki. A jak będą jajka, kup dziesięć."

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt stycz 27, 2015 05:34 PM
Reply with quote

Kolejna nurtująca mnie sprawa.
Cover.

1. Skąd sprawdzać, czy dany model ma cover czy nie?
"z oczu strzelającego" ?

Jeżeli tak, to czy prawidłową interpretacją poniższej sytuacji jest, że żółty halfling nie ma covera, ale różowy... yyy... ogr ma? (niebieskie to przeszkoda, obie figurki nie stoją tuż przy przeszkodzie)



Innymi słowy, moim zdaniem nie jest słuszne twierdzenie, że jeżeli obie figurki się wzajemnie widzą, to obie albo mają, albo obie nie mają covera.
Może być tak, że jedna ma, a druga nie.

2. Co to znaczy, że można się "za darmo obrócić? Czy to znaczy, że obraca się figurkę tak, że środek podstawki jest nadal w tym samym punkcie?

Ja myślę, że tak. Jeżeli słusznie interpretuję punkt pierwszy, prawdziwy powergamer Razz będzie tak konstruował figurki, żeby jej oczy (najlepiej wybałuszone jak u ogra na obrazku) znajdowały się w jak najwyższym punkcie figurki i w jej narożniku, żeby mieć jak najlepszy L.O.S. Razz



3. Analogicznie do punktu 1. Na górze stoi halfling i widzi "oczami" całego skavena. Skaven na dole swoimi "oczami" (no bo czym innym???) widzi tylko część halflinga. Halfling ma cover. Skaven nie ma.

Dobrze to interpretuję?


Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt stycz 27, 2015 05:52 PM
Reply with quote

4. Kolejne z serii LOS.

Stoi sobie skaven przy dziurze w scianie. Załóżmy, przy oknie. Skaven, jak to skaven - taki mały pogarbieniec.



"Oczami" nie widzi wroga za oknem. Ale stoi przy samym oknie.
Gracz X grający skavenem mówi:

"Gdyby się wyprostował, to by widział, więc może strzelać."

Ma rację gracz X?

(za to gracz grający Epickimi Bretońskimi Rycerzami Wink mówi:

Mój rycerz widzi garb skavena, więc może go zaszarżować. I tu uważam - słusznie Smile

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt stycz 27, 2015 06:11 PM
Reply with quote

5. Przechwytywanie szarży. W podręczniku jest napisane, że przechwycić szarżę może model stojący nie dalej niż 2'' od "linii szarży"

Zatem w sytuacji, kiedy H (halfling) szarżuje na Z (Złego Skavena), który skaven może, a który nie może przejąć szarży?



1) skaven Y ? oczywiście, że może Razz prawda?

2) skaven YMH też, bo dlaczego nie...?

3. skaven X nie? a niby czemu, skoro stoi tylko cal od "linii szarży" ? Razz

Podpowiedź: linia != odcinek Wink

ok, na dziś koniec quizu Razz
czas się zbierać do Klubu Smile

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt stycz 27, 2015 06:18 PM
Reply with quote

Powiem jedno - jeżeli to Twoje rysunki to są zjebiste!

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt stycz 27, 2015 06:19 PM
Reply with quote

program graficzny nazywa się MSPaint Razz

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt stycz 27, 2015 06:24 PM
Reply with quote

Wiedziałem że skądś znam ten typ rysunku...

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt stycz 27, 2015 07:13 PM
Reply with quote

Post 1. (bez grafiki)
Obecnie nawet nie wiadomo "within 6" " czego: celu, strzelającego?
Zmienić na:
"closest enemy model within 6" of the target is also hit."
Graficzne
1. Dla mnie "mierzenie z oczu strzelającego" jest głupie. Zwłaszcza, gdy wobrazimy sobie sytuację, że model stoi np. przed dziwnym kawałkiem terenu, który zasłania mu tylko oczy (np wystająca deska). Jak dla mnie z całego modelu. W podręczniku nawet jest napisane, że figurki "tak naprawdę się ruszają" (jak inaczej wytłumaczyć hidden).
Poza tym zasady są jasne: jeżeli widzę cały model, cel nie ma covera.
2. Hehe. Niestety ogr którego narysowałeś nie może być wyposażony w łuk, więc podejrzewam że coś knujesz!
3/4. Tak, dobrze. Dlaczego skaveny strzelają laserami z oczu?
5. Myślę że diagram z podręcznik wystarczy.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt stycz 27, 2015 10:26 PM
Reply with quote

1. Całą figurką widzi figurka? :-) Czyli uniesionym mieczem tez?
A ten zgarbiony skaven, ktorego nie widac za przeszkoda moze strzelic na zasadzie "gdyby sie wyprostowal, to by widzial"?

5. Diagram przejmowania szarzy w podreczniku podobnie jak tego opis jest do d. Nie wyjasnia, co to jest linia szarzy. Linia ta ma grubosc podstawki? Linia z definicji nie ma koncow. Ta ma? Zatem linia czy odcinek? Pozornie glupie pytanie. Ale tylko pozornie. Np. czy mozna przejac szarze zza plecow szarzowanej figurki?

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt stycz 27, 2015 11:12 PM
Reply with quote

1. Oczywiście górna granica to głowa (dla mnie). Jak mówiłem jestem za doprecyzowaniem zagadnień LOS.
2. Bez przesady, jak wyżej.
5. No jest do dupy zwłaszcza jeżeli szarże nie są po prostej. Moim zdaniem mimo wszytko trzeba mieć naprawdę zł intencje (WAAC) by kombinować z tym pasem 2" z każdej strony na linii szarży. Razz
Nie ma bata na intercept z tyłu, już to przerabiałem w poprzednim btb. Pole dla przeginania na maxa - mam zasięg do dwóch figurek z przodu, za którymi stoi chyba z 7, ja deklaruję szarże na te dwie a koleś wyjeżdża mi z przejęciem zza pleców wszystkich szarż.

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 386
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt stycz 27, 2015 11:40 PM
Reply with quote

Jak dla mnie przejęcie szarży zza pleców to nic nadzwyczaj karygodnego, pod warunkiem, że przejmujący porusza się po linii prostej, a nie kluczy naokoło.


_________________
plus.google.com/u/0/+L...Tarnawczyk
Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Online

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7419
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr stycz 28, 2015 12:40 AM
Reply with quote

W Warheim FS przejęcie szarży i rykoszet uściśliłem w następujący sposób:
Przejęcie szarży: wrote:

Przejęcie szarży jest jednym z wyjątków do porządku obowiązującego w czasie rundy. Umożliwia graczowi, po spełnieniu wymienionych poniżej warunków, działania w czasie tury przeciwnika.
Jeżeli jeden ze sprzymierzonych modeli, niezwiązany walką wręcz, stoi pomiędzy modelem szarżującym a szarżowanym w odległości do 2” od trasy szarży to na życzenie gracza może próbować przejąć szarżę. Aby przejąć szarżę model musi spełnić następujące warunki...
Gdzie 'trasę szarży' należy rozumieć jako odcinek lub łamaną zwyczajną łączącą dwie najbliższe krawędzie podstawek modeli.

RYKOSZET! wrote:
Pocisk z impetem przechodzi przez ciało ofiary i rykoszetując uderza w kolejną najbliższą wrogą postać znajdującą się w odległości do 6” od trafionego i zranionego modelu. Należy wykonać rzut na zranienie dla kolejnego trafionego rykoszetem modelu i wykonać ewentualne rzuty na Ochronę Pancerza lub Ochronę Magiczną.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..

Last edited by quidamcorvus on Śr stycz 28, 2015 12:44 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr stycz 28, 2015 12:43 AM
Reply with quote

QC, zaraz chyba zaczne czytac podrecznik do Warheim ;-)
Mimo wszystko jednak... Przydalby sie nowy, porzadnie opracowany Skirmish w swiecie Warhammera.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Online

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7419
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr stycz 28, 2015 12:46 AM
Reply with quote

Myszor wrote:
QC, zaraz chyba zaczne czytac podrecznik do Warheim ;-)
Mimo wszystko jednak... Przydalby sie nowy, porzadnie opracowany Skirmish w swiecie Warhammera.
Czytaj czytaj. Twoja 'upierdliwość' i dążenie do szukania dziury w całym przydałaby się do poprawy nieodkrytych jeszcze błędów Wink


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1275
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr stycz 28, 2015 12:47 AM
Reply with quote

Ok, a jak sie mierzy odleglosc od linii szarzy?
Czy moze przejac szarze model, ktory skaczac z gory, powiedzmy z 3calowego muru znajdzie sie na linii szarzy?
Czyli czy da sie zrobic, ghm... nurkujace przejecie szarzy? :-P

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 40 41 42 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Hakon
Nowych dzisiaj: 1
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 401

Na stronie:
Użytkownicy: 1
Goście: 26
_BBOT: 1
Razem: 28
Kto gdzie jest:
 Użytkownicy:
quidamcorvus > ForumsPro
 Goście:
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Ankiety
Ankiety
ForumsPro
Strona główna
Statystyki
ForumsPro
Artykuły
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Ankiety
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > Strona główna

Zespół online:
PM quidamcorvus

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
65 %65 %65 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
21 %21 %21 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 160
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy