Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 47 48 49 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 228
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Wt lut 10, 2015 12:05 AM
Reply with quote

E, ale WH - Warhammer a nie Repurgateurs Very Happy

Ilość vc jakość - jeżeli gracze prezentują podobny poziom i rozegra się reprezentatywną liczbę bitew (powtórzeń) np standardowych skirmiszy - zawsze wygra ilość - przyjmując, że gra się na zasady z rulebooka + oficjalne dodatki oraz, że każda bitwa jest od zera (czyli startowymi bandami).

Statystyka i prawdopodobieństwo - są bezlitosne.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lut 10, 2015 12:19 AM
Reply with quote

Ilość ataków w Mordheim to rzecz kluczowa, ale nie umniejszałbym do zera pancerzy (szczególnie zhaerowanych cenowo), strzelania (szczególnie w terenie "3D" gdzie można strzelców rozmieszczać w trudno dostępnych dla przeciwnika miejscach no i właśnie - terenu i jego umiejętnego wykorzystywania. Wiem, że przede mną jeszcze wiele do nauczenia się - wykorzystywania zróznicowanych jednostek, jak najlepszego wykorzystania terenu, myślenia w kontekście różnych scenariuszy, myślenia strategicznego w sensie planowania rozwoju bandy i poszczególnych bohaterów.
Gram niecały rok i na razie grałem w zasadzie 2 bandami - skavenami i teraz orkami. Z jednej strony wiem, że nawet na tych zasadach na których gramy mam jeszcze sporo do nauczenia się, ale też jestem już w takim momencie, że wyraźnie widzę ułomność zasad.
Statystyki i prawdopodobieństwa są na przeciwnym biegunie niż klimat, a jednak też na nie zwróciłęs uwagę Wink
Bo przyznać trzeba uczciwie - lubimy zarówno klimat, jak i zwycięstwa naszych band Smile Lubimy te epickie momenty, kiedy jeden hero odpiera ataki 3, 4 pięciu! przeciwników i wychodzi z walki obronną ręką. Bo i tak się zdarza Smile I tak dalej i tak dalej Smile

To kiedy dołączasz do kampanii, Nahar?

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lut 10, 2015 12:36 AM
Reply with quote

Nie wiem, czy to stylowe, ale zrobiłem do BTB bandę orków z łukami, ze wsparciem goblinów z... łukami Smile Mój pierwszy przeciwnik bardzo się tym zdziwił, a w jego zdziwieniu brzmiała nutka "hej, to się raczej nie sprawdzi" Smile
Po czym goblin ustrzelił mu z łuku Condemned'a Smile - i takie momenty zapamiętuję Smile No, ale zobaczymy jak dalej będą sobie radzić moje zielone głąby Smile

Back to top
View user's profile
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 228
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Wt lut 10, 2015 12:39 AM
Reply with quote

Po co? Żeby wygrać to chyba jasne Wink

Co do kampanii to też bardziej liczna banda będzie miała zawsze przewagę nad tą lepiej uzbrojoną.

I to właśnie jest dla mnie przykład durnoty przepisów Mordheim. Na szczęście się to raczej nie zdarza, choć kilka razy w życiu spotkałem się z takimi czymś - na turniejach przede wszystkim.

Co do zbroi - nadal w mojej ocenie są zabawnymi i drogimi dodatkami. Ale zrobiłem sobie właśnie bandę na kampanię i mam z 11 łebków 7 w zbrojach i z tarczami. Po co - nie wiem. A nie - wiem - bo mam takie modele.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lut 10, 2015 12:53 AM
Reply with quote

No i super. Wojownicy w heavy armour i z tarcza maja save na 4+.
Przypominam, ze testujemy zasade "S5" - dopiero Sila=5 "zdejmuje" punkt armour save'a. Plus zbroje za polowe ceny - tak probujemy "uruchomic" pancerze. To kiedy pierwsza bitwa? :-)

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lut 10, 2015 12:56 AM
Reply with quote

No właśnie nie rozumiem takiego wygrywania Smile
Z doświadczenia mówię - dobry sprzęt na dobrych bohaterach położy prawie każdą ilościówkę (kampania). Bardzo liczne warbandy kampanijne (poza skavenami ale oni są "poza" wszystkim chyba) mają następujące problemy:
a) jest ich bardzo dużo więc dochód jest mały
b) ich liczebność sprawia, że przeciwnik jest underdogiem i szybciej xpi
c) poniesione straty osłabiają liczebność (jedyną silną stronę)
d) uzupełnianie strat sprawia, że nie ma pieniędzy na sprzęt
e) nie ma też pieniędzy na nic gdy bohaterowie idą OoA (tak się powinno grać przeciw masówkom) więc nie odkupi się strat
f) zero przyjemności z gry

Back to top
View user's profile
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 228
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Wt lut 10, 2015 01:13 AM
Reply with quote

Kontrargumenty:

a) jest ich bardzo dużo więc dochód jest mały
wystarczy kupiec, elf ranger i kislev ranger i już się tym nie martwisz tak bardzo, choć nie da się ukryć, że jest ciężej niż jak grasz 7 czy 9.
b) ich liczebność sprawia, że przeciwnik jest underdogiem i szybciej xpi
raczej nie, a jeśli już to tylko +1 extra, bo ciężko mieć taką przewagę liczbą, żeby und załapać, już łatwiej jak masz 2-3 HS drogich (ogruś plus strażnik dróg to bagatela ok 50 exp).
c) poniesione straty osłabiają liczebność (jedyną silną stronę)
a w małej bandzie to dopiero osłabiają - strać takiego kapitana co ma na sobie sprzęt za 150 gc
d) uzupełnianie strat sprawia, że nie ma pieniędzy na sprzęt
jw. jak masz małą bandę i zejdzie Ci ktoś obwieszony jak choinka to sobie go odkupisz...gołego
e) nie ma też pieniędzy na nic gdy bohaterowie idą OoA (tak się powinno
grać przeciw masówkom) więc nie odkupi się strat
grasz jak Ci przeciwnik pozwoli - jak mam 17 modeli to herosi idą na dobijanie, a Ty sobie zdejmujesz ew zwykłasów
f) zero przyjemności z gry
tu się zgodzę Very Happy

BTW nie mam HA, tylko LA. Bo jednak -1M plus absurdalnie wysoka cena nie bardzo zachęcają. I dzięki za zwrócenie uwagi - mam AS na 5+ to się zastanowię czy tych zbroi nie zmienić na DP (Duelling Pistols) Embarassed (wyszło, że jestem powergamerem....)

A i czy puklerz daje +1?
Bo jak zauważyłem zdjeliście zasadę, że tarcza daje +2 w CC (wg mnie jedna z bardziej rozsądnych zasad z IV ed. WFB).

Czyli de facto zbroje są do banii, bo tego S5-1 to nie można traktować poważnie. Broń w obie łapki i naprzód.


Last edited by nahar on Wt lut 10, 2015 01:21 AM; edited 2 time in total
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lut 10, 2015 01:19 AM
Reply with quote

DP? Jak rozwiniesz ten skrot? Sorry, pozno troche i jedyne co mi przyszlo do glowy... nie ma nic wspolnego z Mordheim :-P

Back to top
View user's profile
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lut 10, 2015 07:30 AM
Reply with quote

catachanfrog, wszystko zależy od przyjętej strategii!
b) Zakład, że mimo najwyższego początkowego ratingu, w czasie kampanii będę miał underdogi najczęściej!
a,c) Mój dochód jest mały (i przecież rośnie ze stratami), ale też niedrogie są uciążliwe dla przeciwnika zombiaczki...
d) Brak sprzętu rekompensują rozwinięcia ponad przeciętną na głównym aktorzynie. (note det punkt b będzie to stymulować)
e) To się chyba wszystkich tyczy?
f) Moja banda samym widokiem cieszy moje oczy, a nie mam w tej grze chyba większej przyjemności niż w momentach gdy zombiak zdejmuje jakiegoś przepakowanego zakapiora BUAHAHAHAHA


_________________
plus.google.com/u/0/+L...Tarnawczyk
Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 228
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Wt lut 10, 2015 10:18 PM
Reply with quote

19 marienburczyków Rating całe 143 (czyli bez szału, przeciętne orki tyle mają).

kpt z mieczem i DP/kuszą (co kto woli)
ch axe palka
ch palka palka
yg palka
yg palka
10x warrior/marksman palka
halfling za 15 gc +5RT
1x warrior/marksman palka (16 ludek z halfasa)
troll slayer za 25 gc +12 RT
kupiec za 20 gc +10 RT.

Mogłem się walnąć o kilka gc, ale nie chce mi się liczyć. Zawsze masz zapas kasy bo kusza na kpt to 25 gc, a można dać łuk za 10 gc.
W sumie masz 3 HS do RT +27 (głupi ogr ma +25, zabójca +21, strażnik dróg +22)

Koszt utrzymania HS: całe 25 gc, w tym masz kupca który dobrze użyty daje +10 gc. po bitwie. Po drugiej bitwie spore szanse na 20 ludka - skill na kupcu i bierzesz ochroniarza.

Nie przeczę ciężko to utrzymać, ale się da. Trzeba pilnować herosów (tak, żeby 4 było po bitwie zdrowych). Po drugiej bitwie masz na bank awans henchmana na herosa (rozdzielasz ich na 11 grup, co daje dokładnie takie prawdopodobieństwo jak trzeba wyrzucenia 10+ na dwóch kościach). I masz 6 herosów. No i dużo zależy jaki gra się scenariusze - jeśli zwykle street fighty to faktycznie może być ciężko, ale w kampanii zwykle się grywa bardzie "tłuste" rzeczy. A z łupów ze stołu jak wygrywasz (bo raczej ciężko to coś pokonać, choć oczywiście się da). też masz sporo kaski.

I co najlepsze to nie marienburg na sztyletach, a całkiem normalnie wyposażona banda (no może by się przydał jeden blunder, albo 2 LB jeszcze - zamiast troll slayera).

Wracając do uściśleń i HR:

jak rozumiem zbroje mają:

LA 6+
HA 5+ -1M z tarczą
Tarcza 6+
Puklerz parowanie i 6+ (???)
Gromil 4+
Ithilmar 5+

Za to siła jest potrzebna o jeden większa, żeby obniżać AS?

Nie dotyczy to specjalnych skilli broni typu łuk elfi (zawsze -1 AS) broń palna (zawsze -1 AS).

Czyli reasumując - kusza przeciw zbroi jest równie skuteczna co łuk, a broń palna zamiast -2 ma tylko -1 ze skilla, a nie z siły. Czyli z superprochem mam S5 i -2 do AS?

To znaczenie zmienia postać rzeczy - wezmę jakieś zbroje, ale raczej 3-4 na 11 a nie 7 na 11. I to tylko ze względu na WYSYWIG modeli.

Pytanie pt ocena sensowności tych zmian: ile osób miało w startowej rozpisce zbroje? Nie liczyć krasnali bo gromil za 50 to można brać w ciemno z tarczą daje 3+ i to już się opłaca.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr lut 11, 2015 12:44 AM
Reply with quote

1. Co do sensowności zmiany progu obniżania AS od S5 to własnie to testujemy - w sensie: zmiana wydaje się ok, żeby "uruchomić zbroje", testujemy, czy ta zmiana "nie rozwali gry", "nie zniszczy balansu" itp Wink Razz

2. Co do 11 grup stronników - zawsze wydawało mi się, że można mieć maks tyle, ile na karcie bandy... czyli 6-7 grup stronników i że w tym się trzeba zmieścić... Nie ma takiej zasady? Mogę zrobić rozpiskę na 3 strony i dołożyć sobie kolejnych 5 ork boys w kolejnych pięciu 1-osobowych grupach...?

Back to top
View user's profile
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 228
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr lut 11, 2015 01:12 AM
Reply with quote

Ad. 1 eeee.... ale nie rozumiem. Czy ktoś w ogóle kupił do startowej rozp jakieś zbroje? Bo potem w kampanii to rozumiem, że się ma zbroje, zawsze można coś zdobycznego zatrzymać zamiast sprzedać.
Ale na starcie to kupowanie ich nie ma sensu (przy tych zasadach). Ja kupiłem 3, ale to głupota tak naprawdę Razz I w związku z błędem w HR najmocniejszą zbroją jest puklerz - a jakże mam takowy w bandzie.

Przecież ta zmiana nic nie daje obiektywnie - nie obraź się, ale nie ma tu co testować. Zwiększasz tylko minimalnie skuteczność zbroi przeciw broni strzeleckiej, głównie przeciw kuszy i broni palnej.W walce wręcz to nie ma żadnej zmiany - bo jeśli masz 16% szans na odbicie rany, to kwestia tego czy to 16% schodzi bo wróg ma S4 nie ma znaczenia - i tak większość wrogów ma S3 (a jeszcze część ma topory). Przy K6 realnie ma sens coś co Cię broni od 32%. Szczególnie, że zwykłas ma 1W czyli szansa na to, że zbroja zadziała jest te bazowe 16%. Przy Ogrze to już możemy się zastanawiać - ma 3W to trzy rzuty na 16% każdy.

Już kiedyś w klubie DT graliśmy na mocniejsze zbroje. I tak nikt prawie ich nie kupował. Kiedyś w KRK grałem małą kampanię (4 graczy) z mocniejszymi zbrojami i wtedy to coś tam kupowaliśmy.

Zasady były takie LA 10 gc. 5+ AS i do tego tarcza 5+/6+ (5+ w CC) to razem dawało 3+/4+ (3 w CC). To się nawet opłacało opancerzyć bandę.
I ludzie zaczęli kupować 2h, flaile i topory po to żeby przez to AS się przebić. Tak samo pistolety stały się dosyć popularne. (-2 do AS to już sporo). Przestało opłacać się bieganie z pałką i sztyletem, bo ciężko się było przez AS przebić.

BTW - jak rozumiem moja rozpiska jak działają w tej kampanii zbroje jest poprawne - czy coś pominąłem?

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr lut 11, 2015 01:39 AM
Reply with quote

1. Zdaje się, że Ktoś kupił Smile

2. Tak, jednak jakos ta zmiana poprawia zbroje, zważywszy na powszechność S4 nie tylko w postaci kusz, ale też w wielu nawet początkowych statsach

edit: wszystko się zgadza, takie były kiedyś HRy w SDK: HA 4+, LA 5+, shield 5+ razem 2+/3+ w HTH; ale potem pojawili się beastmeni z Shaggy Hide, Krasnoludy w gromrilach i z tarczami, tanki z savem na 2+ albo i 1+ (albo i na 0+ jak ktoś wsiadł na konia w bardingu...) i podniosły się narzekania, że zbroje są przegięte... jak tam nie wiem dokładnie jak to było później, bo byłem za świeży, żeby brać udział w dyskusji o ponownym "osłabieniu" pancerzy; gdybym teraz miał dyskutować, byłbym za +1 do wszystkich pancerzy jak kiedyś, za to możnaby zrezygnować z progu S5 i wrócić do S4, bo naprawdę wielu ma to S4 na starcie no i kusze, do tego dochodzą bonusy z toporów, broni palnej, poza tym wiele broni ma bonusy do siły - sensu nabierają dwuręczne, flaile, morningstary itd.
może temat wróci... po kampanii - zachęcam do uczestnictwa w grze a potem w dyskusjach Wink

3. Dla mnie w ogóle absurdem jest zasada, wg której najpierw jest ranienie, a dopiero później armour save. Długo nie mogłęm tego zrozumieć, aż w końcu pogodziłem się, że nigdy nie zrozumiem Razz Ta mechanika mnie powala intelektualnie na łopatki Smile

4. Z tym bucklerem to nie wiem, jak to się stało - zdaje się, że zostało przepisane z poprzednich hr..ów bezrefleksyjnie chyba i nikt tego nie vetował - więc został sobie, nieborak za 5 gc z AS na 6+ i parowaniem... Smile

edit: cholerka, orki nie mogą używać bucklerów - za durne sa na to... Smile

5. Wygląda na to, że sporo ...jednak... Wink liczyłeś tych procentów Razz Do pogadania przy piwie, znaczy ja nie pijam, ale możnaby podyskutować kiedyś w Paradoxie na przykład


Last edited by Myszor on Śr lut 11, 2015 03:53 AM; edited 4 time in total
Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr lut 11, 2015 03:03 AM
Reply with quote

1111. Nigdzie nie mogę znaleźć, że wierzchowce stanowią ekwipunek konkretnej postaci i ze trzeba je zapisywać w rozpisce obok broni i innych przedmiotów......... ???

Innymi słowy, czy nie powinienem konia trzymać w stashu i sadzać na niego na czas bitwy kogo tam sobie chcę?

Idąc dalej - czy można w czasie bitwy zsiąść z konia/słonia/mrówki/dzika ;-) jednym modelem i wsiąść na niego zaraz innym?

Istotne jeszcze o tyle, że np. ktoś może być Robbed, albo istotne z jeszcze innego powodu, którego nie pamiętam...

2222. Co z Eif "Special Riding Skills"? Używamy ich? A jeżeli tak, do jakich grup które skille się zaliczają? Smile (np. Combat Riding mi się podoba Smile )

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr lut 11, 2015 07:13 AM
Reply with quote

1111: Konie są kupowane jako ekwipunek (patrz: tabelka Trading w podręczniku) więc trzeba je zapisywać razem z Lucky Charmem, Rabbit Footem itp. - ze wszystkimi konsekwencjami.
2222: Używamy - są w annualu razem z zasadami do jazdy konnej, więc są tak samo oficjalne. Przepustką do ich wykupienia jest skill Riding - ale na HRach chyba każdy ma ten skill Smile Nie są to Combat, Strength etc. Skills, traktowałbym je bardziej jako dostępne dla wszystkich Special Skills.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 47 48 49 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: dzikusbb
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 458

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 17
_BBOT: 0
Razem: 17
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy