Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 48 49 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
aniollech
Przebudzony
Przebudzony

aniollech

Offline

Joined: kwiet 01, 2013
Posts: 390
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr lut 11, 2015 07:20 AM
Reply with quote

Nadal podtrzymuje, że lepszy kamrat u boku niż kolczuga w kroku...
Pancerz i tak kiedyś bym kupił bez względu na siłę czy cenę- dodatkowy rzut przeciw zranieniu na zakapiorze zawsze się przyda... Wolałem gdy kosztował 2X więcej. Z oceną obecnego zdejmowania sejwa poczekam do końca kampanii.


_________________
plus.google.com/u/0/+L...Tarnawczyk
Back to top
View user's profile Visit poster's website Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr lut 11, 2015 11:37 AM
Reply with quote

M.T. wrote:
1111: Konie są kupowane jako ekwipunek (patrz: tabelka Trading w podręczniku) więc trzeba je zapisywać razem z Lucky Charmem, Rabbit Footem itp. - ze wszystkimi konsekwencjami.
2222: Używamy - są w annualu razem z zasadami do jazdy konnej, więc są tak samo oficjalne. Przepustką do ich wykupienia jest skill Riding - ale na HRach chyba każdy ma ten skill Smile Nie są to Combat, Strength etc. Skills, traktowałbym je bardziej jako dostępne dla wszystkich Special Skills.

1111. To, że są w tabelce razem z przedmiotami jako "Miscellaneous" nie implikuje, że są ekwipunkiem Smile Przy wardogu jest to explicite napisane. Przy wierzchowcach - nigdzie. Zatem - interpretacja vs interpretacja Smile

W EiF w Miscellaneous wpisane są łódki, barki rzeczne, powozy - to też jest ekwipunek bohatera i trzeba wpisywać przy bohaterze? Smile

2222. Hmmmm. Ciekawe... Smile

Back to top
View user's profile
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 226
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr lut 11, 2015 08:14 PM
Reply with quote

ad. 4 - oznacza to, że nie masz np bonusu za fury do ataku wierzchowca. Jest to niby jasne, ale.

Co do wpisywania - i tak gdzieś musisz wpisać go do karty. Czy jest traktowany jako eqiup? Wg mnie nie. Ale jasne jest, że jak jesteś OoA to koń też schodzi. Potem rzucasz na tabli henchmenów czy przeżył (1-2 do piachu).

Pytanie co ze złażeniem - zleziesz i co? Z tego co pamiętam to można było złazić, ale niby prowadziłeś konia za uzdę (ale to mogą być jakieś opowieści z krypty).

Co do zbroi - no to ciekawe - tanki z 0+ AS . Na takie coś to w KRK mieliśmy handguny z superprochem. Wzmocniony wg HR HG miał S5 i -3 do AS, super prochem S6 i -4AS. To już się robiło 4+ AS.

A koniarz jest large targetem.....

Back to top
View user's profile
DanonBiczBoży
Przytomny
Przytomny

DanonBiczBoży

Offline

Joined: sierp 18, 2014
Posts: 62
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lut 24, 2015 11:07 PM
Reply with quote

1. Flagellant wylosował przy awansie Leadership. Rzucam jeszcze raz czy wybieram dowolną inną statystykę?

2. Jak to jest w końcu z pistoletem strzałkowym w walce wręcz? A mianowicie:
a) czy jeżeli strzelając w walce wręcz ze strzałkowca trafiłem, zraniłem i dajmy na to znokautowałem przeciwnika, to co się dzieje z moimi pozostałymi atakami? Przepadają, wykonuję je normalnie (z save'ami i parowaniem przeciwnika)?

b) czy wymagany jest skill Pistolier żeby strzelić z dwóch pistoletów strzałkowych w walce wręcz? (W fazie strzeleckiej jest jasno stwierdzone, że ten skill jest wymagany, ale w walce wręcz nie wiadomo. Zwykłych pistoletów można używać bez tego skilla).

Back to top
View user's profile
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 226
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Wt lut 24, 2015 11:38 PM
Reply with quote

Ad2 - czyli jeśli nie trafisz to możesz walić z reszty broni, jeśli trafisz to koniec walki? A co jeśli walczysz z 2 lub więcej wrogami? Czy można wtedy walić po tych innych zwykłymi atakami?

Co do skoków i strzelania - jeśli aby skoczyć nie musiałeś biec - po skoku możesz strzelać. Ale aby skoczyć trzeba mieć "zapas ruchu" po skoku się ten dystans przeskoczony odejmuje.

A i zaopatrzenie z wozu zdobywa tylko atakujący jeśli wygra. Więc tu nic się nie zmienia mimo, że nie dodawaliśmy +1 do rzutu na wóz co turę.

Back to top
View user's profile
DanonBiczBoży
Przytomny
Przytomny

DanonBiczBoży

Offline

Joined: sierp 18, 2014
Posts: 62
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lut 24, 2015 11:53 PM
Reply with quote

A czy skill Strike to Injure (Zabójcze uderzenie) działa też na strzałkowce w walce wręcz? Mnie się wydaje, że tak, ale lepiej zawczasu to wyjaśnić, zanim się na stole nieścisłość pojawi Wink

Back to top
View user's profile
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 226
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr lut 25, 2015 12:03 AM
Reply with quote

Cytat:
Shoot in hand-to-hand combat: A model armed with a crossbow
pistol may shoot it in the first round of a hand-to-hand combat and
this shot is always resolved first, before any blows are struck. This
shot has an extra -2 to hit penalty. Use model’s Ballistic Skill to see
whether it hits or not. This bonus attack is in addition to any close
combat weapon attacks.

Ja by tak to zinterpretował, że masz ekstra atak. I czytając literalnie zasady top tak - masz możliwość używania skilli z opisem "in hand to hand combat".

Czyli - strzałkowiec działa tak jak Kuba przedstawił - nie ma dobijania z niego, ale można podzielić późniejsze ataki na inne modele. Do DP i pistoli też działają skille z opisem in h-t-h combat.

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2973
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn czerw 01, 2015 01:20 PM
Reply with quote

Mutacja deamon soul, która daje odporność na czary tym samym może zniwelować wynik 1 (OOA) z czaru eye of good? Graliśmy na turnieju że tak,ale wolałbym się upewnić bo to dobry myk swoją drogą. Wink


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 226
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn czerw 01, 2015 04:49 PM
Reply with quote

Ciekawe pytanie.

No bo jeśli tak to też może niwelować pozytywne rzucenie czaru.

Back to top
View user's profile
Kadzik
Świadomy
Świadomy

Kadzik

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 436
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn czerw 01, 2015 05:11 PM
Reply with quote

Według tej logiki to powinno niwelować wszystkie, także i pozytywne działające czary.


_________________
Let's start a war. Start a nuclear war. At the gay bar, gay bar, gay bar!
Wow!
At the gay bar!
Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn czerw 01, 2015 06:05 PM
Reply with quote

Dwalthrim wrote:
Mutacja deamon soul, która daje odporność na czary tym samym może zniwelować wynik 1 (OOA) z czaru eye of good? Graliśmy na turnieju że tak,ale wolałbym się upewnić bo to dobry myk swoją drogą. Wink
Trzeba postępować tak jak z innymi czarami.
4-6: czar nie działa
1-3: czar działa i trzeba rozpatrzeć efekt. Jeżeli model zejdzie... peszek Razz

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2973
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn czerw 01, 2015 07:10 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
Dwalthrim wrote:
Mutacja deamon soul, która daje odporność na czary tym samym może zniwelować wynik 1 (OOA) z czaru eye of good? Graliśmy na turnieju że tak,ale wolałbym się upewnić bo to dobry myk swoją drogą. Wink
Trzeba postępować tak jak z innymi czarami.
4-6: czar nie działa
1-3: czar działa i trzeba rozpatrzeć efekt. Jeżeli model zejdzie... peszek Razz

Masz na myśli tylko negatywny aspekt czaru czy oba łącznie z pozytywnym tak jak sugeruje Kadzik?


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn czerw 01, 2015 08:32 PM
Reply with quote

Jak Kadzik.

Back to top
View user's profile
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt czerw 02, 2015 08:24 AM
Reply with quote

Przychylam się do przedmówców, IMO na 4+ neguje także pozytywne działanie czaru.

Back to top
View user's profile
uxellimus
Śniący
Śniący

uxellimus

Offline

Joined: czerw 18, 2013
Posts: 38

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lip 21, 2015 05:50 PM
Reply with quote

azylium.vot.pl/ForumsP...html#28353

W tym wątku znalazłem kilka informacji na temat umiejętności "leap". Zastanawia mnie jednak dlaczego przeskakiwany model nie może przejąć szarży? Czy wynika to z jakiegoś zapisu w podręczniku, którego nie zauważyłem czy jest to po prostu kwestia umowna.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 48 49 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Inkq
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 437

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 29
_BBOT: 0
Razem: 29
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Archiwum artykułów
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 164
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy