Uściślenia

All Posts

1 2 3 ... 50 51 52
>
Forum IndexUściślenie zasad [Mordheim]

#1: Uściślenia Author: Adasko , Location: Września / Poznań Post Posted: Pn marca 07, 2011 06:57 PM
    ----
Z tego co mi wiadomo chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=Inkq
plik US zawiera uściślenia sędziowskie.
Nie mam teraz tego jak zweryfikować bo całe chomikuj.pl mi nie działa.

#2: Re: Uściślenia Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Pn marca 07, 2011 07:51 PM
    ----
Zawartość Inqowego pdfa:

Uściślenia Sędziowskie
z dnia 5.10.2008 roku


Measuring, General:

W jaki sposób mierzymy różne odległości?

-Zawsze mierzymy od podstawki do podstaw, oprócz strzelania kiedy mierzymy od głowy
strzelającego do widocznej części ciała modelu.

Phases

-Jaka jest kolejność działań w konkretnych fazach gry?

I. Recovery:

1. Ewentualny Rout Test
2. Ewentualne testy Głupoty
3. Ewentualna Animozja
4. Zbieranie uciekających
5. Obracanie/ Podnoszenie leżących

II. Movement:

6. Deklaracje i wykonywanie szarż (tu jest możliwość ich przechwytywania) a następnie po
deklaracji wszystkich wykonywanie testów strachu
7. Szarże przymusowe wynikające z Frenzy do najbliższego modelu wroga jeśli nie zadeklarowano tego wcześniej
8. Ruchy przymusowe uciekających modeli
9. Ruchy przymusowe fanatyków i innych ruszających się losowo (squigi, łażenie w opcjonalnej mgle itp.) i Zwykłe ruchy

III. Strzelanie i czary:

10. Strzelanie i czarowanie w dowolnej kolejności po jednym modelu

IV. Walka:

11. Rozstrzygać najlepiej grupkami wg. zasad walki
12. Ewentualne testy All Alone

Recovery phase, Rally test:

Czy w przypadku kilku uciekających modeli (w tym lidera) można sobie w fazie zbierania
pozwolić na zebranie uciekającego lidera, a zaraz po tym innych modeli korzystając z jego cechy Ld w odpowiednim zasięgu?

-Tak

Movement phase, Interception Area

Czy modele będące na piętrze mogą przejąć szarże?

- Tak, jeŻeli podstawka modelu, który ma przejąć szarże znajduje się 2" od linii szarżowań
(Linia szarżowania przebiega po ziemi od podstawki do podstawki)

Movement phase, run

Liny i drabiny traktowane są jako otwarty teren... czy można po nich biegać?

-Tak.

Shooting phase, Blunderbuss:

1.Czy garłacz musi strzelać do najbliższego modelu?

-Tak.

2.Czy można oddać strzał z garłacza (do modelu niezwiązanego walką wręcz), jeśli
oznaczałoby to trafienie wzornikiem w modele walką wręcz związane i znajdujące się pod
wzornikiem strzału?

-Tak

Shooting phase, Hits:

Czy jest możliwość trafiania automatycznego np. strzelać do ogra na krótkim zasięgu, na
otwartym terenie kapitanem z 5 BS'a?

-Tak, automatyczne trafienia są możliwe.

Shooting phase, Magic

1. Czy można uŜyć czarów trafiających najbliższy model np. Fires of U'Zhul, jeśli oznaczałoby to że najbliższym modelem na linii jest model będący w walce wręcz?

-Tak

2. Czy czar Silver Arrows of Arha dotyczą wszystkie zasady strzelania, np. przymus strzelania do najbliższego modelu?

-Tak, czar ten dotyczą zasady strzelania co jest ujęte w jego opisie:

Quote::
The spell summons D6+2 arrows which the wizzard can use to shoot against one enemy model, following the
rules for normal shooting.


Hand to hand phase, Critical hits:

1.Do jakich krytyków opcjonalnych zaliczamy
I.Weeping blades
II.Spiked gauntlet
III.Steel Whip ?

Ad I. Bladed weapons
Ad II. Blundgeoning weapons
Ad III. Blundgeoning weapons

2.Co się dzieje kiedy wypadnie "krytyk" a sztylecie?

-Ofiara trafiona "krytycznie" sztyletem nie otrzymuje +1 do rzutu obronnego.

Hand to hand phase, Knocked down and stunned models.

Czy przewrócony model liczy się jako wiążący walką wręcz?

-Tak, dopóki przeciwnik nie zadeklaruje, Ŝe opuszcza walkę.

a) czy do stojącego modelu można wtedy strzelać i czy leŜący stanowi osłonę?

-Nie można, póki nie zadeklaruje, że opuszcza walkę. Kiedy to zrobi, można, ale leŜący nie
stanowi osłony. Byłoby to dość niezgodne z zasadami strzelania - wszak np. jeśli leŜący jest
pierwszym modelem na drodze, nie trzeba do niego strzelać [chociaż można]. LeŜące modele
nie są tak waŜne, ponieważ nie stanowią zagrożenia. Z tego teŜ powodu leŜący nie jest osłoną.

b) czy stojący walczący musi uderzać w leŜącego w swojej walce, czy może np. zaszarżować
gdzie indziej?

Psychology:

1.Czy modele knocked down i stunned wzbudzają strach?

-Tak

2. Czy przyjazne modele knocked down i stunned mogą "pilnować" inne modele tego
wymagające np. stunned goblin squiga?

-Tak

Heroes' serious injuries, Blinded in one eye

Co się dzieje po otrzymaniu otrzymaniu dwukrotnego zranienia w oczy, po bitwie?

-Dwa wyniki po oczach oznaczają wykluczenie z bandy, niezależnie od tego czy ten ktoś wg
fluffu widzi czy nie. A losowanie po którym oku się dostało to informacja dla posiadacza
figurki na które z nich może nałożyć łatkę

-Może zaszarżować. Jest to równoznaczne z deklaracją opuszczenia walki.

#3: Re: Uściślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Wt marca 08, 2011 05:07 AM
    ----
Hmm... Wygląda na kompletną listę, ale mogę się mylić.

#4: Uściślenia Author: d.j. Post Posted: Sb paźdź 29, 2011 10:41 AM
    ----
Pytanie: Czy najemne miecze można używać w pojedynczych bitwach, tj poza kampanią?

#5: Uściślenia Author: Kapitan_Hak Post Posted: Sb paźdź 29, 2011 10:48 AM
    ----
Można Smile . Polecam zrobić PG Marienburg na minimalnych 3 "golasach" i samych najemnych mieczach.

Np. taki:

Unnamed600 GC - Marienburgers - Official Warband

1 Mercenary Captain @ 70 GC
Free Dagger; Sword (x1)

1 Youngblood @ 15 GC
Free Dagger

1 Youngblood @ 15 GC
Free Dagger

1 Beast Hunter @ 35 GC
Throwing Axes; Two Axes; Light Armour

1 Dwarf Trollslayer @ 25 GC
Two Axes

1 Elf Mage @ 45 GC
Staff (x1)
Fey [0]
Sorcery [0]

1 Elf Ranger @ 40 GC
Elf Bow; Sword

1 Halfling Scout @ 15 GC
Free Dagger; Bow; Helmet

1 Halfling Thief @ 25 GC
Free Dagger; Throwing Knives; Sword

1 Highwayman @ 35 GC
Free Dagger; Horse; Brace of Pistols; Rapier; Cloak
Pistolier [0]
Trick Shooter [0]
Riding [0]

1 Horse @ [0] GC

1 Imperial Assassin @ 40 GC
Free Dagger; Crossbow Pistol; Throwing Knives; Sword

1 Kislev Ranger @ 30 GC
Bow; Sword

1 Ogre Bodyguard @ 80 GC
Club (x1); Sword (x1); Light Armour

1 Pit Fighter @ 30 GC
Morning Star; Spiked Gauntlet; Helmet

1 Roadwarden @ 40 GC
Free Dagger; Horse; Crossbow; Horseman's Hammer; Heavy Armour
Eagle Eyes [0]
Trick Shooter [0]
Riding [0]

1 Horse @ [0] GC

1 Tilean Marksman @ 30 GC
Free Dagger; Crossbow; Sword; Light Armour

1 Warlock @ 30 GC

Warband Rating: 293

Number of models: 17


Total Warband Cost: 600

Mina Twojego przeciwnika, jak to zobaczy: bezcenna Razz .

EDIT:

P.S. W sumie w kampanii też by można tą rozpiskę zastosować, przy założeniu, że co bitwę "resetujemy" bandę, bo nikt nie wyrobi z takim upkeepem (obliczy ktoś, ile by kosztowało utrzymanie takiej bandy?) Razz .
Last edited by Kapitan_Hak on Sb paźdź 29, 2011 10:54 AM; edited 1 times in total

#6: Uściślenia Author: d.j. Post Posted: Sb paźdź 29, 2011 12:00 PM
    ----
Hm, a to ciekawe, w podręczniku najemne ostrza występują w dziale kampanii, w pojedynczych bitwach nie ma o nich ani słowa, ba, nawet nie są wymienieni przy tworzeniu drużyny do pojedynczej bitwy. Może właśnie chodzi o to, żeby nie było takich dziwnych band, przecież logiczne że każdego najemnika opłaca wystawić się bardziej niż kogokolwiek z naszej drużyny. Bdw, czy i tak nie jest konieczne zachowanie stosunku 1 do 1?

#7: Re: Uściślenia Author: Kadzik , Location: Warszawa Post Posted: Sb paźdź 29, 2011 02:19 PM
    ----
Za ostatniego posta skazałbym Cię Haku na 20 batów (za wystawienie przedstawionej w nim bandy na 3 przeciągnięcia pod kilem) Razz

Osobiście uważam, że w kampanii można używać tylu najemników ilu jest się w stanie utrzymać. Na pojedyncze bitwy 2 dobrych i drogich (ogr, assassyn, elf) to maks, jaki dopuszcza moje poczucie smaku. Ale często wystawiam 3 słąbszych np. merchant, krasnal i halfas scout.

#8: Uściślenia Author: Gabriel_Daco Post Posted: Sb paźdź 29, 2011 02:47 PM
    ----
Ale wolno używać ile chcesz Smile

#9: Uściślenia Author: JochnyWalker , Location: Gdynia Post Posted: Pn grud 12, 2011 07:44 PM
    ----
Mam pytanie... jakie jest podejście graczy Mordheim do WYSWIGu? bo w tym systemie jest raczej nie do utrzymania... jak sobie radzicie z rozwiązywaniem tego problemu?

#10: Re: Uściślenia Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn grud 12, 2011 07:47 PM
    ----
JochnyWalker wrote:
Mam pytanie... jakie jest podejście graczy Mordheim do WYSWIGu? bo w tym systemie jest raczej nie do utrzymania... jak sobie radzicie z rozwiązywaniem tego problemu?
Dobrze jak jest, ale nie jest to konieczne. Jak sam zauważyłeś WYSWIG jest ciężki do zachowania w trakcie kampanii.
Choć wysiłek włożony w magnesowanie modeli, jak na przykład zrobił d.j. w swojej Bandzie z Altdorfu z pewnością będzie doceniony Smile

#11: Uściślenia Author: JochnyWalker , Location: Gdynia Post Posted: Pn grud 12, 2011 08:03 PM
    ----
A są jakieś chwyty, jakie stosujecie, aby klarowne było wyposażenie postaci po kilku misjach kampanii?

#12: Re: Uściślenia Author: quidamcorvus , Location: Katowice/Żory, śląskie Post Posted: Pn grud 12, 2011 08:06 PM
    ----
JochnyWalker wrote:
A są jakieś chwyty, jakie stosujecie, aby klarowne było wyposażenie postaci po kilku misjach kampanii?
Ja zwykle sklejam modele tak, by były adekwatne do tego jak chcę żeby wyglądały właśnie po kilku rozgrywkach.

#13: Uściślenia Author: JochnyWalker , Location: Gdynia Post Posted: Pn grud 12, 2011 08:10 PM
    ----
Dziękowa

#14: Re: Uściślenia Author: Adasko , Location: Września / Poznań Post Posted: Pn grud 12, 2011 09:27 PM
    ----
Co do rozpiski przedstawionej przez Haka - nie można mieć roadwardena i highwaymana w jednej bandzie. Wiem, że odpowiadanie na tak starego posta zakrawa o nekrofilię ale nie mogłem się powstrzymać Mr. Green

#15: Uściślenia Author: Kapitan_Hak Post Posted: Wt grud 13, 2011 11:46 PM
    ----
Słuszna uwaga Mysli - przy tym natężeniu najemnych ostrzy zapomniałem o tym Wbijać do łba . Przy okazji wprowadzę poprawki i wrzucę jako ciekawostkę zaktualizowaną wersję Czaszka! , choć wtedy już pewnie nie uniknę gniewu Kadzika Metal !



Forum IndexUściślenie zasad [Mordheim]

1 2 3 ... 50 51 52
>
Page 1 of 52