Uściślenia

All Posts
<
1 2 3 ... 11 12 13 ... 50 51 52
>
Forum IndexUściślenie zasad [Mordheim]

#166: Uściślenia Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Pn czerw 02, 2014 11:03 AM
    ----
Widzi, miejsce przy celu ma, po przechwyceniu pierwszej szarży ( w sensie innego modelu, który szarżował przed nim ) nie ma drogi do niego na której miałby zasięg ( bo było kotłowisko figurek które musiałby omijać, a przechwytując zablokowałem jedyną prostą drogę do celu ). I o to mi chodzi - jeśli deklaracja przechwycenia jest od razu po deklaracji danej szarży, to ten kolejny model z góry wie, że nie ma zasięgu i mógłby deklarować szarżę w coś innego. Jeśli deklaracje przechwycenia są po wszystkich deklaracjach szarż, albo dopiero przy ruchu, to drugi model pali szarżę, bo nie ma zasięgu.

#167: Uściślenia Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Pn czerw 02, 2014 01:30 PM
    ----
Wtedy tak, jeżeli nie ma zasięgu to pali szarżę. Niestety deklarujesz szarżę raz.

#168: Uściślenia Author: Orris , Location: Warszawa Post Posted: Pn czerw 02, 2014 01:33 PM
    ----
W tej grze jest opcja w stylu szarży incydentalnej/przypadkowej? Czy taki model, któremu zagrodzono drogę nie wpadnie wtedy na ten przejmujący?

#169: Re: Uściślenia Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Pn czerw 02, 2014 02:01 PM
    ----
catachanfrog wrote:
Wtedy tak, jeżeli nie ma zasięgu to pali szarżę. Niestety deklarujesz szarżę raz.
nie no, wciąż nie o to chodzi - kiedy deklaruję przechwycenie szarży?
czy:
wersja 1:
- gracz którego tura deklaruje szarże modelami A, B na model Z przeciwnika ( i ew. wszystkimi pozostałymi modelami gdzieś )
- gracz szarżowany deklaruje przechwycenie szarży modelu A, uniemożliwiając w ten sposób szarżę modelu B na model Z.
wersja 2:
- gracz którego tura deklaruje szarże modelem A na model Z przeciwnika
- przeciwnik deklaruje przejęcie szarży
- model B nie ma już prostej drogi do modelu Z, ale może zadeklarować na coś innego, bo jeszcze nie deklarował żadnej

My w czasie gry mieliśmy mniej więcej wersje 1 - w wyniku tego, że deklaracja szarży była w stylu "tych dwóch na tego" zamiast rozpatrywać pojedynczo. Dlatego jak przechwyciłem pierwszy model, to graliśmy tak, że drugi może zaszarżować w co innego.

Orris wrote:
W tej grze jest opcja w stylu szarży incydentalnej/przypadkowej? Czy taki model, któremu zagrodzono drogę nie wpadnie wtedy na ten przejmujący?
nie, zresztą i tak nie było tam miejsca - pomiędzy tą wielką walką a pomnikiem mieścił się 1 model i przechwycenie szarży w tym miejscu zablokowało dalsze przejście Very Happy

#170: Uściślenia Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Pn czerw 02, 2014 02:19 PM
    ----
No dobra:
Gracza A deklaruje szarże. Gracz B w odpowiedzi deklaruje kto kogo interceptuje. Następnie przesuwamy wszystkie fugurki gdzie trzeba. Koniec.
A i B szarżuje na C. D jest w zasięgu interceptu i przejmuja np. A. B szrżuje dalej na model docelowy, nie wiem w jaki sposób po intercepcie nie ma już zasięgu skoro na początku miał??
duszy wrote:

My w czasie gry mieliśmy mniej więcej wersje 1 - w wyniku tego, że deklaracja szarży była w stylu "tych dwóch na tego" zamiast rozpatrywać pojedynczo. Dlatego jak przechwyciłem pierwszy model, to graliśmy tak, że drugi może zaszarżować w co innego.
Graliście źleeee.

#171: Re: Uściślenia Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Pn czerw 02, 2014 02:26 PM
    ----
catachanfrog wrote:
No dobra:
Gracza A deklaruje szarże. Gracz B w odpowiedzi deklaruje kto kogo interceptuje. Następnie przesuwamy wszystkie fugurki gdzie trzeba. Koniec.
A i B szarżuje na C. D jest w zasięgu interceptu i przejmuja np. A. B szrżuje dalej na model docelowy, nie wiem w jaki sposób po intercepcie nie ma już zasięgu skoro na początku miał??
bo jedyna droga którą miał zasięg była pomiędzy sporą grupą walczących modeli, a przeszkadzajką - pomnikiem, odległość między tą grupą a pomnikiem na szerokość mniej więcej jednej figruki. W tej grupie był jeden mój model, który zatłukł przeciwnika i nie był w walce, nie wiem czy Orris go nie zauważył, czy zignorował chcąc szarżować groźniejszego przeciwnika, w każdym razie nim przejąłem pierwszą szarżę i w ten sposób zablokowałem przejście drugiemu modelowi. Dookoła walczącej grupy już mu nie starczało ruchu.

#172: Uściślenia Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Pn czerw 02, 2014 08:32 PM
    ----
To nie ma znaczenia. Na początku deklaracji szarż, miał zasięg i pole widzenia, teren się nie zmienił, nie został zinterceptowany itd. Pamiętaj, że szarże dzieją się RÓWNOCZEŚNIE więc coś takiego nie może się zdarzyć i już. A jeżeli już bardzo chcecie uwzględniać kolejność i inne takie, to gdyby Orris przeanalizował chwilę sytuację mógłby NAJPIERW zaszarżować modelem, który nie został zablokowany a potem tym drugim.

#173: Uściślenia Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Pn czerw 02, 2014 08:48 PM
    ----
Przechwytywałem po prostu pierwszy który leciał po tej drodze, a nie konkretny.
Ok, wydawało mi się, że rozstrzyga się szarże po kolei ( może naleciałość z jakiejś innej gry ). A jeśli szarże odbywają się jednocześnie to co w sytuacji kiedy kilka modeli szarżuje jednego przeciwnika i zabraknie miejsca na dostawienie się? Szarżujący wybiera, które doszły a reszta spali?
I przy okazji - fear testy też są wykonywane po deklaracji wszystkich szarż, czy po kolei od razu po deklaracji danej szarży?

#174: Uściślenia Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Pn czerw 02, 2014 09:24 PM
    ----
1. Tak właśnie tak.
2. Po deklaracji wszystkich szarż.

#175: Uściślenia Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Wt czerw 03, 2014 09:22 AM
    ----
A propos hidingu bo w każdej bitwie pojawia się problem.

Chowamy się za czymś za czym można się schować "reasonably" czyli w granicach rozsądku i przyzwoitości. Przede wszytkim cała figurka musi być za czymś by się schować a nie stać obok.
Nie kładziemy figurek - podczas bitwy figurki stoją zawsze na podstawkach, chyba że są KD albo stunned.
Nie ma hidingu za czymś co jest np w połowie LOS między figurką chowającą się a figurką przeciwnika.

#176: Re: Uściślenia Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Wt czerw 03, 2014 11:21 AM
    ----
W podstawce były nawet zetony z literką H, aby oznaczać zhidowany model. Nie trzeba wtedy kladc figurki na płask. ;-)

#177: Uściślenia Author: Kapitan_Hak Post Posted: Śr czerw 04, 2014 07:39 PM
    ----
Z mojej strony krótko, bo mam jeszcze plany na wieczór.

Primo, nikt figurek nie kładzie (poza KD i Stunned), więc temat chyba można zamknąć.

Secundo, przypomnę tylko ważny fragment z oficjalnego FAQa:

Quote::
Q: If an enemy model moves so that he can see the hidden warrior, the model is no longer hidden and the counter is removed. How much must he see to end the other model hiding? In Necromunda he had to see whole model. In Mordheim rules it is not specified. Does he need to see all model, or is any part of the model (even finger) enough?
A: If the players don’t agree on a reasonable result, he must see whole model. [recommended]

Krótko podsumowując, model nie musi być w 100% zasłonięty przed wzrokiem przeciwnika, by się móc schować...

#178: Uściślenia Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Pn czerw 09, 2014 11:20 AM
    ----
Zwiększanie zasięgu broni przez krasnoludzkiego inżyniera:
Quote::
Any range increases are only maintained as long as
the Dwarf Engineer remains with the warband
czy jeśli inżynier opuszcza grę ( z powodu serious injury czy czegoś ), ale wciąż jest w rozpisce, to zasęgi dalej są zwiększane?

#179: Uściślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Pn czerw 09, 2014 12:08 PM
    ----
Tak.

#180: Re: Uściślenia Author: hexenjager , Location: Warszawa Post Posted: Pn czerw 09, 2014 12:41 PM
    ----
Wiem, ze polska wersja ma sporo błędów w ale jest tam napisane:

Zwiększony zasięg może być stosowany jedynie w bitwach, w których bierze udział Inżynier ( oczywiście zwiększony zasięg jest stosowany jeżeli Inżynier dopiero pojawi się na polu bitwy lub po tym jak został zdjęty z placu boju). Umiejętność Inżyniera nie ma wpływu na ekwipunek Najemnych Ostrzy.

Wiec jak to jest?



Forum IndexUściślenie zasad [Mordheim]
<
1 2 3 ... 11 12 13 ... 50 51 52
>
Page 12 of 52