Uściślenia

All Posts
<
1 2 3 ... 15 16 17 ... 50 51 52
>
Forum IndexUściślenie zasad [Mordheim]

#226: Uściślenia Author: Richi , Location: Ząbki Post Posted: Wt lip 08, 2014 07:02 AM
    ----
Niech ktoś może przeniesie wątek dotyczący parowania do stosownego działu - nie chwiałbym tu robić jakiegoś bałaganu...

Klubowe rozwiązanie parowania ma swoje plusy ale jest też mocno przegięte z uwzględnieniem zasad krasnoludzkich ale nie tylko. Uważam że nie powinno być tak że nawet dobry zawodnik może sobie parować na 2+ czy 3+/ Na oryginalnych zasadach nie było możliwości parować na tak niskich rzutach - przy najlepszych lotach można było kogoś sparować na 4+. Zgadzam się że oryginalne zasady są zupełnie nielogiczne ale być może miały na celu lekkie zbalansowanie słabych band z lepszymi - trudno powiedzieć i nie mam zamiaru tego drążyć... Nie podoba mi się głównie to że klubowe parowanie teoretycznie może być już na 1+. To chyba nie o to chodzi...

#227: Uściślenia Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Wt lip 08, 2014 07:32 AM
    ----
Richi, przeceniasz siłę parowania. Ja naprawdę wolę walczyć z gościem WS7 niż +1A czy +1S. Sytuacje które podajesz (parowanie na 1+) teoretycznie są możliwe, ale tak naprawdę ekstremalne i rzadko spotykane, a i nawet wtedy nieprzegięte. Sposobów na obejście parowania (1 ataku) jest mnóstwo, a i wiadomo, że na wypasionego szermierza nie wysyła się jakiegoś słabiaka, tylko równie wypasionego, albo gromadę leszczy. Mordheim jest znane z tego że nawet młodzik bez rozwojów jest w sprzyjających warunkach w stanie zdjąć wampira jednym strzałem.

Do tej pory rozwój do WS powyżej 5 był tak naprawdę zmarnowanym rozwojem i rzadko kto się z tego cieszył, a teraz przynajmniej do czegoś się ten wysoki WS przydaje.

Słabsza banda (w sensie bez doświadczenia) zawsze będzie miała przesrane z dużo bardziej doświadczoną i z tym trzeba się liczyć dołączając do nowej kampanii. Zazwyczaj kampanie SDKowe nie trwają długo, więc jest szansa zacząć już następną normalnie. Równie dobrze przeciwnik w kampanii może mieć super rozwoje, a Ty słabe i wychodzi na to samo.

#228: Uściślenia Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Cz lip 10, 2014 02:33 PM
    ----
Fighting claws wrote:
Cumbersome. A model armed with Fighting Claws may not use any other weapons in the entire battle.
czy z skaven tail-fightingiem może normalnie używać broni w ogonie mimo fighting clawsów?

#229: Uściślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Cz lip 10, 2014 06:05 PM
    ----
Wg mnie tak.

#230: Re: Uściślenia Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Pt lip 11, 2014 01:28 PM
    ----
Zdecydowanie tak, jak dla mnie Smile

#231: Uściślenia Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Pn lip 13, 2014 06:22 PM
    ----
Arabian merchant przy rozwoju może brać swoje skille, lub academics. Ale w academics praktycznie większość skilli odpada: battle tongue tylko dla leadera, streetwise - dla hero, bo hired sword przecież nie szuka rare itemów, haggle już ma, wyrdstone hunter - bo nie jest bohaterem i nie rzuca. Zostają tylko te czarodziejskie? Jeśli w rozwoju wylosował skill, a nie może już wziąć żadnego z własnych to musi brać skille bezużyteczne?

#232: Uściślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Pn lip 13, 2014 07:09 PM
    ----
Zaczniemy się zastanawiać, jak taka sytuacja nastąpi. Last edited by M.T. on Pn lip 14, 2014 05:20 AM; edited 1 times in total

#233: Re: Uściślenia Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Pn lip 13, 2014 09:19 PM
    ----
duszy wrote:
Arabian merchant przy rozwoju może brać swoje skille, lub academics. Ale w academics praktycznie większość skilli odpada: battle tongue tylko dla leadera, streetwise - dla hero, bo hired sword przecież nie szuka rare itemów, haggle już ma, wyrdstone hunter - bo nie jest bohaterem i nie rzuca. Zostają tylko te czarodziejskie? Jeśli w rozwoju wylosował skill, a nie może już wziąć żadnego z własnych to musi brać skille bezużyteczne?

Coś takiego się nie zdarzyło od kiedy gram i jak się zdarzy to pech - trzeba wybrać słaby skill.

#234: Uściślenia Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Cz lip 17, 2014 08:29 AM
    ----
Rout to jest test na Ld leadera/najwyższe Ld w bandzie w przypadku braku leadera, czy test wykonywany przez leadera/model z najwyższym Ld. Chodzi mi o właściwie 3 rzeczy przy których to robi imo różnicę:
1) królicza łapka - czy można jej użyć do przerzucenia jednej z kostek routa. W końcu przerzucać w czasie bitwy można tylko testy danego modelu.
2) holy/unholy relic - w zapisie jest, że jeśli leader go nie użył wcześniej to może go użyć do routa. A jeśli leader padł to, czy bohater z najwyższym Ld może tego użyć do routa?
3) flagellanci - jeśli padł leader u WH i zdaje się na Ld flagellanta, a rout jest testem wykonywanym przez model, a nie "ogólnym" na najwyższy Ld to flagellanci zawsze zdają routa Razz

#235: Re: Uściślenia Author: hexenjager , Location: Warszawa Post Posted: Cz lip 17, 2014 08:47 AM
    ----
1) A niby czemu nie? Możesz przerzucić 1 kostkę. Dzięki temu wygrałem 3 bitwy w tej kampanii:P
2) Nie może. Nie posiada tego przedmiotu w ekwipunku.
3)W zasadach jest napisane, że flagellant nigdy nie moze zostac przywodca bandy wiec nie wiem czy nie powinno testowac sie najwyzszej Ld witch huntera, badz innego bohatera bedacego w grze. Ale tutaj zdaje sie na kolegow z wiekszym doswiadczeniem:)

#236: Uściślenia Author: Skavenblight , Location: Warszawa Post Posted: Cz lip 17, 2014 08:55 AM
    ----
1) Jeśli model, na którego Ld rzucamy routa, ma króliczą łapkę, to jak najbardziej.
2) Jeśli się nie mylę, holy/ unholy relic ma konkretny model w swoim ekwipunku, więc jak zejdzie, to raczej jego ekwipunku nie można używać. Przede wszystkim jednak relikwia zwalnia z pierwszego rzutu na Ld (i tylko pierwszego), więc wg mnie nie można wybierać, kiedy się go używa. Ktoś z fearem zaszarżuje typa z relikwią i cały misterny plan bycia zwolnionym z rzucania pierwszego routa idzie do kosza.
3) Bez przesady, nie zawsze Wink Ld 10 jest wysokie, ale można wyrzucić 11 i 12 Wink To samo mają pijacy w Ostlandzie i demony w Karnawale.
Wierz mi - ten rzut też można oblać, a na stronniku przerzutu już nie ma. Dlatego właśnie nie zawsze warto bić leadera bandy - zasady mówią, że jak leader pada lub jest stunned, bierzesz najwyższy Ld wśród "remaining fighters", a nie "heroes", co rodzi możliwości dla wyżej wymienionych band.
No, z wyjątkiem hired swordów - na nich nie można rzucać routa, ale nie mogę w tej chwili znaleźć, gdzie to było uściślone (errata? FAQ?).

#237: Uściślenia Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Cz lip 17, 2014 09:13 AM
    ----
1) - to by sugerowało, że jest to test wykonywany przez model.
2) - w opisie relica jest napisane, że konkretnie leader może go użyć do routa, jeśli nie użył wcześniej, a nie model który wykonuje test routa, ale nosić mogą wszyscy bohaterowie. Chodzi mi o sytuację: bohater nie-leader, z reliciem, wykonujący test routa.
3)
Quote::
Flagellants automatically pass all Leadership-based tests they are required to take. A Flagellant may never become a warband leader.
tu jest wg mnie różnica - jeśli rout jest testem wykonywanym przez model to flagellanci automatycznie go zdają i można używać na nim łapki. Jeśli rout jest jakimś "ogólnym" testem, o trudności Ld leadera/najwyższego Ld w bandzie, to w przypadku flagellantów rzuca się normalnie, ale nie można używać łapek i relic tylko leaderowi daje automatycznie zdanego pierwszego routa ( bo tylko o leaderze ma w opisie ).

nie zauważyłem postu Hexenjagera:
hexenjager wrote:
1) A niby czemu nie? Możesz przerzucić 1 kostkę. Dzięki temu wygrałem 3 bitwy w tej kampanii:P
2) Nie może. Nie posiada tego przedmiotu w ekwipunku.
3)W zasadach jest napisane, że flagellant nigdy nie moze zostac przywodca bandy wiec nie wiem czy nie powinno testowac sie najwyzszej Ld witch huntera, badz innego bohatera bedacego w grze. Ale tutaj zdaje sie na kolegow z wiekszym doswiadczeniem:)
1) - to jak powyżej - króliczej łapki możesz używać na testach wykonywanch przez model który ją nosi. Skoro możesz jej używać do przerzucenia testu routa, to w takim razie test routa jest zwykłym testem Ld, a nie jakimś specjalnym wyjątkiem. Flagellanci automatycznie zdają wszystkie testy Ld, czyli banda WH w której leader jest ooa/stunned jest niebreakowalna?
2) A niby czemu nie? Relica może mieć każdy bohater w bandzie. Jak flagellant dostanie awans to też może go nosić, choć dużego sensu to nie ma. Dla takich skavenów z ich Ld to akurat całkiem niezłe rozwiązanie. Chodzi o to, że w opisie relica jest dodatek, że jeśli leader nie zużył go wcześniej, to może użyć go na pierwszy test routa. Teraz w sytuacji w której leader jest stunned/ooa i najwyższą leaderkę w bandzie ma bohater z niezużytym reliciem w kieszeni, może go użyć do routa, czy nie?
3) Wydaje mi się, że takie było RAI - ld flagellanta nie jest używane do routów, bo w takim razie ich zasada spec automatycznie zdaje routa. Chyba, że traktujemy routa jako jakiś wyjątek i niezależny test.

#238: Uściślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Cz lip 17, 2014 12:35 PM
    ----
1. Królicza łapka pozwala temu, kto ją nosi na przerzucenie 1 kostki. Należy zakładać, że chodzi tu o rzut dotyczący tego, kto ją ma. Skoro więc szef daje swoją LD do testu, to może też przerzucić kostkę.
2. Nie - nie jest szefem. Nie może użyć relikwii do zdania testu, nawet,, jeżeli ją ma.
3. Rzucasz 2 kostkami i porównujesz z LD 10. Zasada flagellantów wtedy nie działa.

#239: Re: Uściślenia Author: duszy , Location: 100lica Post Posted: Cz lip 17, 2014 02:18 PM
    ----
M.T. wrote:
1. Królicza łapka pozwala temu, kto ją nosi na przerzucenie 1 kostki. Należy zakładać, że chodzi tu o rzut dotyczący tego, kto ją ma. Skoro więc szef daje swoją LD do testu, to może też przerzucić kostkę.
3. Rzucasz 2 kostkami i porównujesz z LD 10. Zasada flagellantów wtedy nie działa.
no i to takie - jedna zasada działa, a inna nie - a z czego wynika taka intepretacja? ( mam dziś wyjątkowo czepliwy humor - weźcie spróbujcie rozszfrować polskie prawo w kwestii wystawiania paragonów i faktur i wyliczania cen brutto/netto na nich... Razz )

#240: Uściślenia Author: catachanfrog , Location: 21°01'E 52°13'N Post Posted: Cz lip 17, 2014 03:41 PM
    ----
Co do drugiego to chodzi o używanie samego profilu (wartości) LD w warbandzie a nie figurki z najwyższym LD (a przez to zasadami i equipem).



Forum IndexUściślenie zasad [Mordheim]
<
1 2 3 ... 15 16 17 ... 50 51 52
>
Page 16 of 52