Uściślenia

All Posts
<
1 2 3 4 ... 50 51 52
>
Forum IndexUściślenie zasad [Mordheim]

#31: Re: Uściślenia Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Pn kwiet 01, 2012 10:44 AM
    ----
d.j. wrote:
Ile pancerza ściąga rusznica a ile kusza na warszawskich HR zależenie od zasięgu?

Odpowiadam z opóźnieniem. Jeśli masz na myśli handguna to na dalekim -2 na bliskim -3. Kusza zawsze -1.

Quote::
Jak to jest w końcu z quick shotem po ruchu gdy ma sie łuk, np. u halfasa? Można walnąć dwa razy?

Podręczników w domu nie macie? Razz

Quote::
Quick Shot. The warrior may shoot twice per turn with a bow or crossbow (but not a crossbow pistol).

Jedyna opcja kiedy nie można użyć quickshota po ruchu to gdy ma się skilla nimble, czyli:

Quote::
The warrior may move and fire with weapons that are normally only used if the firer has not moved. Note that this skill cannot be combined with the Quick Shot skill.

Wychodzi za to natomiast, że Wardenem nie można strzelać dwa razy po ruchu, co wszyscy jego używacze nagminnie robią, ponieważ jego skill brzmi:
Quote::
Expert Rider: A highly skilled horseman, a Roadwarden counts as having the Nimble skill whilst on horseback and suffers no modifiers for moving and shooting.

#32: Re: Uściślenia Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Pn kwiet 01, 2012 11:28 AM
    ----
Telchar wrote:


Quote::
Jak to jest w końcu z quick shotem po ruchu gdy ma sie łuk, np. u halfasa? Można walnąć dwa razy?

Podręczników w domu nie macie? Razz

Quote::
Quick Shot. The warrior may shoot twice per turn with a bow or crossbow (but not a crossbow pistol).

Jedyna opcja kiedy nie można użyć quickshota po ruchu to gdy ma się skilla nimble, czyli:

Quote::
The warrior may move and fire with weapons that are normally only used if the firer has not moved. Note that this skill cannot be combined with the Quick Shot skill.

Wychodzi za to natomiast, że Wardenem nie można strzelać dwa razy po ruchu, co wszyscy jego używacze nagminnie robią, ponieważ jego skill brzmi:
Quote::
Expert Rider: A highly skilled horseman, a Roadwarden counts as having the Nimble skill whilst on horseback and suffers no modifiers for moving and shooting.

Mamy, ale właśnie wedle podręcznika, przy opisie skilla wyszło nam z Ulrykiem wczoraj na turnieju, ze nie można strzelać po ruchu dwa razy. Wiec chciałem wyjaśnić ta kwestię Wink

#33: Uściślenia Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Pn kwiet 01, 2012 11:48 AM
    ----
No to ktoś tu kogoś zwałował Very Happy

#34: Re: Uściślenia Author: Dwalthrim , Location: Grodzisk. Maz Post Posted: Pn kwiet 01, 2012 12:06 PM
    ----
Dużo to nie zmieniło, odwlekło tylko odstrzelenie orkowego bossa o jedna turę, a szamana o dwie kolejne Wink

#35: Uściślenia Author: Telchar , Location: Wawa Post Posted: Pn kwiet 01, 2012 12:08 PM
    ----
To fajnego niziołka miałeś Smile

#36: Uściślenia Author: uxellimus Post Posted: Cz lip 18, 2013 08:32 PM
    ----
Witam. Wygląda na to że ktoś jeszcze gra w Mordheim Smile Korzystając z okazji prosiłbym o pomoc w kilku sprawach:
1. Jak liczyć stronników do ratingu. Czy mając 3 stronników w grupie o doświadczeniu 3PD to do ratingu dodajemy 3 + 3x5 pkt czy 3x3 + 3x5 pkt?
2. Jeśli różnica w ratingu band wynosi 51 pkt. to słabsza banda dostaje +1PD. Czy jest to dodatkowy +1 punkt w całkowitym rozliczeniu za bitwę czy może dodaje się +1 do każdego punktu zdobytego w bitwie? Czyli np. 1+1 za przeżycie, 1+1 za OOA przeciwnika itp.

Korzystamy z polskiego tłumaczenia zasad i niestety czasami mamy wątpliwości, o którą tabelę chodzi w przypadku rzutu na zranienie w związku z tym kolejne dwa pytania:
3. Czy przy korzystaniu z umiejętności Strike to Injure +1 dodajemy do rzutu na określenie czy postać odniosła ranę czy może na określenie czy postać jest OOA?
4. Podobna sprawa jak powyżej tylko jeśli chodzi używanie Hunting Arrows?

#37: Uściślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Pt lip 19, 2013 06:16 AM
    ----
1. 3x3 + 3x5
2. Jeżeli Twój bohater przeżył bitwę (+1 exp), zdjął przeciwnika z placu boju (+1 exp) i jest underdogiem, (+1 exp) dostaje +3 exp Inni bohaterowie tak samo (chyba że nie zdjęli nikogo, wtedy +2 exp). Henchmeni mogą zdobyć +2 exp (za przeżycie i underdoga, przy czym jest to jeden punkt za underdoga dla całej grupy stronników)
3,4. Druga tabelka (1-2 Knocked down, 3-4 Stunned, 5-6 Out of action)

#38: Uściślenia Author: uxellimus Post Posted: Pt lip 19, 2013 07:38 PM
    ----
Dzięki za szybką odpowiedź. W niedzielę kolejna walka o wpływy w Mordheim więc pewnie będą kolejne pytania Smile

#39: Uściślenia Author: uxellimus Post Posted: Wt lip 23, 2013 05:23 PM
    ----
Wracam z kolejną porcją pytań:
1. Czy czarodziej lub kapłan, który jest związany walką wręcz może w fazie strzelania rzucić czar a następnie normalnie zadawać ciosy w walce wręcz? Czy musi się zdecydować na jedno lub drugie?
2. Czy banda krasnoludów mająca 2 zabójców trolli może rekrutować najemnika zabójcę trolli czy jego także obejmuje limit 0-2?
3. Czy ekwipunek taki jak Mordheim Map lub Halfling Cookbook itp. musi być przypisany do konkretnego bohatera czy może być w ekwipunku bandy?
4. Jeśli chodzi o mapę Mordheim to czy dobrze rozumiemy że wszystkie rodzaje mapy oprócz Master map są jednorazowego użytku?
5. Czy czarodziej może posiadać więcej niż jeden Tome of Magic?

Na chwilę obecną to by było tyle ale pewnie niebawem będą kolejne wątpliwości.

#40: Uściślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Wt lip 23, 2013 06:17 PM
    ----
1. Tak, może.
2. Według zasad nie może.
3. Musi być przypisany do konkretnego bohatera.
4. Zgadza się.
5. Tak

#41: Uściślenia Author: uxellimus Post Posted: Cz sierp 01, 2013 07:17 PM
    ----
Ciąg dalszy oswajania się z zasadami, kolejne sytuacje i kolejne wątpliwości więc znów proszę o pomoc.
1. Czy pancerz lub broń z gromrilu/ithilmaru może zakupić każda banda i używać każdy bohater czy tylko posiadający umiejętność Weapons Training?
2. Czy gdy np. Swordsmen z grupy 5 stronników zostanie bohaterem to można rekrutować w jego miejsce piątego Swordsmen'a, czy może bohater także liczy się do limitu 0-5 Swordsmen'ów?
3. Czy jedna banda może posiadać kilka sztuk Halfling Cookbook?
4. Logicznie myśląc to po stracie Halfling Cookbook banda mająca więcej wojowników niż wynosi limit powinna pozbyć wyrzucić "nadprogramowych" wojowników. Czy dobrze myślę?
5. Jak w trakcie kampanii jest traktowany pojmany wojownik. Czy liczy się do ratingu, liczebności bandy przy sprzedawaniu wyrdstone'a itp?
6. Czy czarodziej rzucając czar musi widzieć postać, na którą chce rzucić czar (tak jak przy strzelaniu)? Chodzi np. o czar typu Spell of Doom lub Dread of Aramar bo wydaje mi się że przy użyciu Fires of U’Zhul cel powinien być widoczny dla czarodzieja. To są tylko nasze przypuszczenia ale jak powinno być zgodnie z zasadami?

#42: Uściślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Pt sierp 02, 2013 04:40 AM
    ----
1. Pancerz z gromrilu/ithilmaru może być używany przez bandy mające dostęp do Heavy Armour. Broń z gromrilu/ithilmaru może być używana przez bandy mające dostęp do jej normalnego odpowiednika.
2. Liczy sie do limitu.
3. Tak, ale bonus do liczby wojowników w bandzie wynosi cały czas +1
4. Tak.
5. Liczy się.
6. Jeżeli rzucasz czar na wroga, musisz go widzieć.

#43: Re: Uściślenia Author: Skavenblight , Location: Warszawa Post Posted: Pt sierp 02, 2013 06:39 AM
    ----
M.T. wrote:

6. Jeżeli rzucasz czar na wroga, musisz go widzieć.
Przy obszarowych czarach (np. Pestilence) wystarczy widzieć jednego wroga.

#44: Uściślenia Author: uxellimus Post Posted: Cz sierp 08, 2013 09:07 PM
    ----
1. Czy stworzenia takie jak minotaur, troll, szczuroogr itp. są traktowane jako zwierzęta? Generalnie chodzi o to czy mogą się wspinać, wchodzić po linie itp.
2. Czy duże stworzenia obowiązują normalne zasady jeśli o pokonywanie bez kar przeszkód do 1 cala wysokości i przeskakiwaniu na maksymalną odległość 3 cale ?
3. Czy dobrze rozumiemy że aby wejść np. na mur o wysokości 1,5 cala jest konieczny test inicjatywy a do zejścia/zeskoku nie jest wymagany?
4. Czy postać wchodząca po linie może zakończyć swój ruch np. w połowie liny?

#45: Uściślenia Author: M.T. , Location: Brwinów Post Posted: Pt sierp 09, 2013 04:13 PM
    ----
1. To, co nie zdobywa doświadczenia, jest generalnie traktowane jako zwierzę (oprócz zombich)
2. Tak.
3. Na to wygląda.
4. Tak. ale trzeba jakoś zaznaczyć miejsce, w którym się znajduje.



Forum IndexUściślenie zasad [Mordheim]
<
1 2 3 4 ... 50 51 52
>
Page 3 of 52